Dennis Rasmussen
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Dennis Rasmussen
Härligt! Dennis är en viktig kugge inför kommande satsning.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Låter förbannat trevligt. Dennis vill väl vara med på satsningen som utlovats.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Gött kämpa på chiefen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Dennis & Welch - 2 år till!
Kallio 1 år!
Trodde fan att Dennis var på väg bort, men härligt vad gött det kan vara att ha fel ibland!
Kallio 1 år!
Trodde fan att Dennis var på väg bort, men härligt vad gött det kan vara att ha fel ibland!
underbart och han tyckte det ska bli djävligt kul att få åka in på isen och ha Sveriges bästa klack bakom sig som han sa i intervjun wohooooooooooo
Grattis till 'A':et Dennis!
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
-
- c/o LL´s Forum
Trots att jag är ett stort fan av Josef, så känns beslutet helrätt. Vi behöver ha kaptensskap även i de högre kedjorna. Ett tag spelade alla tre kaptener i fjärde kedjan (då när Åhsberg hade A). En tradition som startade med Romö-Markusson-eran då vi inte riktigt visste om vår brunkarlina var 4:e eller 1:a. Den användes till allt, helt efter behov.
Kan låta konstigt när lagledningen hoppas att kaptensskapet ger Rasmussen en personlig boost med tanke på att han varit vår bästa spelare. En personlig boost? Jag tror jag har en aning om vad de menar. Säsongsavslutningarna har varit knas. Den fysiska (?) och mentala enrgin har inte räckt en hel säsong. Han är inte ensam om det i laget, men jag kräver mer av det bästa vi har.
Bra val av kaptener. Bra resonemang.
Kan låta konstigt när lagledningen hoppas att kaptensskapet ger Rasmussen en personlig boost med tanke på att han varit vår bästa spelare. En personlig boost? Jag tror jag har en aning om vad de menar. Säsongsavslutningarna har varit knas. Den fysiska (?) och mentala enrgin har inte räckt en hel säsong. Han är inte ensam om det i laget, men jag kräver mer av det bästa vi har.
Bra val av kaptener. Bra resonemang.
-
- c/o LL´s Forum
Är Rasmussen tredje reserv som kapten? Ska mycket till om han ska bära det fulla ansvaret som kapten under match. För det krävs väl att Markusson och Welch inte spelar..
http://www.hockeysverige.se/2014/03/26/ ... -till-nhl/
Visst är det med både gråten i halsen och stolhet för Dennis ja hela klubben man läser denna artikel....
Visst är det med både gråten i halsen och stolhet för Dennis ja hela klubben man läser denna artikel....
Sticker Rasse till NHL då är det bara att önska honom lycka till! han har bara blivit bättre och bättre
Kanske stämmer det om Olausson trots allt...
Jävligt stor förlust om så blir fallet
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
Fick idag till mig, när jag var och besökte en kund, från en person jag aldrig träffat innan, som är från Tingsryd och tydligen känner fam. Olausson väl. Han är klar för Växjö sa han, 100%. Får se hur 100%-igt det är??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Där ser man! Återstår bara att se om det stämmer eller inte.PutteA skrev:Fick idag till mig, när jag var och besökte en kund, från en person jag aldrig träffat innan, som är från Tingsryd och tydligen känner fam. Olausson väl. Han är klar för Växjö sa han, 100%. Får se hur 100%-igt det är??
Det jag tänker på lite så här spontant är, vems plats ska han ta som center? Vi har Rosén, Rasmussen, Lajunen, Johansson och Josefsson på kontrakt till nästa år. Johansson och Rasmussen kan gå in som vingar, det vet vi, men Rasmussen passar bäst där han är nu tycker jag. Vem vet, det kanske är Rosén som hänger löst? Vilket som, så blir det spännande!
OM Rasmussen tar chansen över pölen (vilket jag unnar honom) så måste han han väl köpas ut med tanke på hans kontrakt med VLH över nästa säsong? Mao så kan Växjö Lakers få en rejäl slant.
Om han inte har en NHL klausul inskrivet i kontraktet.
I always tell the truth, even when i lie
Även med nhl klausul så måste nhl ändå köpa ut honom från sitt kontrakt.
Ok, men varför finns då klausulen överhuvudtaget - vad fyller det för funktion?Jck skrev:Även med nhl klausul så måste nhl ändå köpa ut honom från sitt kontrakt.
Jag är inte så påläst kring detta - du får gärna förklara för en Klok lekman.
NHL har ett avtal med hockeyförbundet vilket innebär att alla spelare har NHL-klausul automatiskt, det är inget spelarna skriver in i sina kontrakt.Kloker skrev:Ok, men varför finns då klausulen överhuvudtaget - vad fyller det för funktion?Jck skrev:Även med nhl klausul så måste nhl ändå köpa ut honom från sitt kontrakt.
Jag är inte så påläst kring detta - du får gärna förklara för en Klok lekman.
225 tusen dollar (?) delat i fyra bitar över klubbarna de senaste fyra åren.
Aha, om NHL nyper en spelare från SHL så får de fyra föregående klubbarna - som denne representerat - per automatik dela på en kostsam kaka om fyra.
Så alla som spelar i SHL (med kontrakt) har en NHL klau$ul.
Tack för den enkla förklaringen Orange.
...om jag nu fattade den rätt...
Så alla som spelar i SHL (med kontrakt) har en NHL klau$ul.
Tack för den enkla förklaringen Orange.
...om jag nu fattade den rätt...
Bara de fyra senaste åren räknas. Växjö får 75 % och Västerås 25 % av övergångssumman
Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Om jag inte är ute och cyklar får väl moderklubben alltid en slant också men att den inte tas ur "potten" utan är fristående?
[quote="vlk"]Bara de fyra senaste åren räknas. Växjö får 75 % och Västerås 25 % av övergångssumman
Borde inte Växjö får allt då eftersom han har kontrakt nästa säsong också, eller är jag ute på hal is nu...Å moderklubben har väl alltid ett finger med i spelet....
Borde inte Växjö får allt då eftersom han har kontrakt nästa säsong också, eller är jag ute på hal is nu...Å moderklubben har väl alltid ett finger med i spelet....
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
Dennis Rasmussen
Vet inte riktigt hur det där fungerar. Men han har ju säkert en sk NHL klausul. Men en sån övergång ger väl säkert både Växjö och Västerås en ansenlig summa dollars!
Så är det med det, som det
Har hört samma! Skulle inte bli förvånad om det presenteras inom de närmsta veckorna.PutteA skrev:Fick idag till mig, när jag var och besökte en kund, från en person jag aldrig träffat innan, som är från Tingsryd och tydligen känner fam. Olausson väl. Han är klar för Växjö sa han, 100%. Får se hur 100%-igt det är??
Putte jag säger som som Vanheden i Jönssonligan : Dollar saaaa du dollar gånger det gånger det (huuu vad vi kan handla spelare ) Skämt och sido mycket roligt för Dennis om så är falletPutteA skrev:Vet inte riktigt hur det där fungerar. Men han har ju säkert en sk NHL klausul. Men en sån övergång ger väl säkert både Växjö och Västerås en ansenlig summa dollars!
Jag tror han blir listad av någon NHL:klubb och får spela kvar i Lakers ett år till för att utvecklas ytterligare.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Vi kan ju hoppasalfax skrev:Jag tror han blir listad av någon NHL:klubb och får spela kvar i Lakers ett år till för att utvecklas ytterligare.
Tror att Rasmussen skulle må bra av att stanna ett år till och ta ännu mera ansvar. Visst vore det oerhört tråkigt att tappa vår bästa center, men det vore även lite häftigt att få fram en NHL-spelare.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
Ännu mer ansvar? Som du säger så har han varit vår bäste center och laget är nu i semifinal.singapore skrev:Tror att Rasmussen skulle må bra av att stanna ett år till och ta ännu mera ansvar. Visst vore det oerhört tråkigt att tappa vår bästa center, men det vore även lite häftigt att få fram en NHL-spelare.
Han är dessutom 23 år så den NHL-klubb som signar honom lär vilja ha över honom redan till nästa säsong. Handlar det dessutom om någon av dom klubbarna som är i mest behov av centrar, vilket jag antar att det är, så är han definitivt borta.. tyvärr.
Man får väl lita på Kallio här.
--> Lakerdome --> Är det du som är Rasmussen bakom pseudonym här.. ?
Tråkigt om han drar, men en verklighet med alla guldkorn. Han blir svår att ersätta i så fall. Samtidigt är vi nog attraktiva som klubb att spela i, på ett sätt vi aldrig tidigare varit på den här nivån inför nästa säsong. Hoppas det "smittar" nedåt i juniorled så att vi på allvar kan konkurrera om landets största talanger. DÅ kan vi bli nästa SAIK.
Apropå 1:a centrar, vad hände med Roséns stjärna? Kan han göra en "AIK" poängmässigt nästa säsong, om Rasmussen åker över? (Som kanske gör en "Omark" (m fl) och kommer hem snart igen?
Tråkigt om han drar, men en verklighet med alla guldkorn. Han blir svår att ersätta i så fall. Samtidigt är vi nog attraktiva som klubb att spela i, på ett sätt vi aldrig tidigare varit på den här nivån inför nästa säsong. Hoppas det "smittar" nedåt i juniorled så att vi på allvar kan konkurrera om landets största talanger. DÅ kan vi bli nästa SAIK.
Apropå 1:a centrar, vad hände med Roséns stjärna? Kan han göra en "AIK" poängmässigt nästa säsong, om Rasmussen åker över? (Som kanske gör en "Omark" (m fl) och kommer hem snart igen?
så som jag har fattat det har det redan börjat hända, en del bra förändringar bakom kulisserna som gett resultat, ingen aning om vad, men de yngre kullarna ska tydligen vara på respektabel SHL-nivå..Towen skrev:--> Lakerdome --> Är det du som är Rasmussen bakom pseudonym här.. ?
Tre landslagsbackar i kommande kull, det var Dahlbeck aldrig nära under sin tid i Lakers tex
http://www.vaxjolakers.se/artikel/50522/
-
- c/o LL´s Forum
Förbundskapten Mårts verkar ha bestämt sig idag:
Dennis Rasmussen, Växjö Lakers första VM-spelare! Skickar iväg ett smyg-grattis redan nu!!
Dennis Rasmussen, Växjö Lakers första VM-spelare! Skickar iväg ett smyg-grattis redan nu!!
Hoppas han tillhör lakers efter vm också.....
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk