Jens Bergenström

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Zrekal
Forumdemon

Jens Bergenström

Post by Zrekal »

Forward i Mörrum som på 3 matcher har gjort 3 mål på Lakers och just nu leder den totala poängligan i SHA med 25 poäng, 16 mål + 9 assist på 20 matcher.
Har sett han i de 3 matcherna mot Lakers och måste säga att han imponerar som f*n. Han kan ensam skapa farligheter med sina snabba och finurliga rörelser, 90 snabba kilon är mycket svåra att stoppa.
Att han toppar poängligan samtidigt som laget han speler i ligger sist och endast har 3 vinster på full tid tycker jag är en ruskig bedrift.

En kille som jag gärna ser i Lakers nästa säsong!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Håller med dig Rickard. Dessutom är han 1 av 2 spelare i Mörrum som mäktat med att ha över fryspunkten i +/- statistiken. Två SH-mål är inte så pjåkigt heller. Vill ha, vill ha, vill ha... :eeeh:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Imponerande...han KÖPER vi...
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Hamnar säkert i ES nästa säsong, var och tränade med nått lag nyligen.
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Igår gjorde han ett äkta hattrick mot Nybro i andra perioden, vänder underläge 0-2 till ledning 3-2. Första målet gjordes tydligen helt på egen hand. På det gjorde han en assist i sista och totalt 3+1 igår...inte illa.
16 av Mörrums totalt 48 mål gör att han ensam göra 33% av deras mål.

Det räcker inte med att han är bästa målskytt i SHA, han är det i hela Allsvenskan med NHA inräknat. Med tanke på att topplagen i NHA gör bra många fler mål än vad toppen i SHA gör så blir hans målskörd än mer imponerande.
Se länk:
http://lakejer.griffel.net/forum/viewto ... 4780#34780

Vilka har han tränat med Putte?
Grimson
Forumentusiast

Post by Grimson »

Han är på gång till Leksand, han fick träna med dom under upphållet.

http://www.moratidning.com/sport/artike ... t=ishockey
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Vad har Leksand att erbjuda som inte Lakers kan?? Klart han hellre spelar i klassiska Lakerströjan!!! :lol: :lol:
MM
Forumamatör

Han är duktig- vi köper honom

Post by MM »

"han är duktig- vi köper honom"
Med en sån mentalitet kommer man en bit, men inte ända fram.
Exemplen står på rad.
Fille Rille
Forumamatör

Post by Fille Rille »

Fattar inte att ni snackar forwards........
Det finns en stor brist i laget just nu och det är Backsidan. Jag annser att det bara finns ett fåtal av backarna i Lakers som ska få förlängt till nästa säsong. Vad ska vi med forwards till när vi inte kommer ur egenzon...

Titta bara på Custemo........ALLTID två skär efter vid egen blå hakandes med sin klubba sällan eller aldrig går han på kropp. I uppspelen ska han ju alltid finta av sig själv innan han hunnit i fatt hela laget vid offensiv blå och sedan ner i hörnorna och böka ..........trodde backarna skulle hålla linjen ?
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Custis gjorde faktiskt en bra tackling i andra perioden igår. Ett fall framåt. (Ingen ironi menad)
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Finns forwards som jag gärna byter ut till nästa sess, å Bergenström är en som jag gärna lyfter in. Anledningen att jag skriver om honom är att jag ser honom som en realistisk värvning.
Ser jag en back som är lika bra som Bergenström på det han ska göra och åxå är en realistisk värvning kommer jag skriva om honom åxå :)
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Tycker inte Rickard är helt fel ute. Visst vi behöver framförallt bra backar men en vass målskytt vore inte helt fel. Tycker att vi ofta är lite lama i avsluten. Vi har väl ingen riktigt vass målskytt som är het i år och det saknar ialla fall jag.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Rickard Andersson, jag kan inte se nåt realistiskt med en sån värvning. Du tror inte att killen hellre lirar med Leksand i elitserien??!! Han är ju dessutom dalmas så han har säkert alltid drömt om att få spela i Leksandsdressen.
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Men det kan jag, han har än så långe inte fått något officiellt kontraktförslag av Leksand eller någon annan elitserieklubb vad jag vet.
Får han chansen i elitserien är sannolikheten stor att han tar den, som de flesta andra hade gjort, men det är dock inget som är självskrivet.
Jag känner inte Jens och vet inte hur han resonerar inför ett eventuellt elitseriekontrakt, därför ser jag Jens Bergenström som ett högst realistiskt nyförvärv ända tills han skriver på för en annan klubb.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Den jävlen :evil:
Tobbe
Forumentusiast

Post by Tobbe »

Va fan Putte!!!! är inte du i Mörrumshelvetet!!!!
Ända in i kaklet..............
goisetkaa
Forumamatör

Post by goisetkaa »

Putte/LL wrote:Den jävlen :evil:
:lol: Skönt och ha han i laget :wink:

Tror dock personligen att ni inte skall hoppas för mycket på han som ett eventuellt nyförvärv. Skulle förvåna mig mycket om inte han lirar i elitserien nästa år.
Alltid Goisare......Jutet kaa :headbang:
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Bergenström till Växjö!
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

2+1 igår å direkt inblandad i alla 3 målen Mörrum gör...det verkar inte finnas någon hejd på den mannen alltså.
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Han har nu på 27 matcher gjort 22mål och 12 assist, totalt 34 poäng. Har dock 0 i+/- målen, fast det e ju inte hans fel att hans lagkamrater inte gör eller kan bättre. Inne på 31 framåt (gjort 22 av dem själv) och 31 bakåt. Endast 10 minuter har han vart utvisad.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Gjort 34 poäng, men bara varit inne på 31 av dem. Det gäller att vänta med att åka och byta till lagkamraten antingen gör mål eller blir av med pucken................ :D
Troja - laget i hjärtat
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

HaHa, det tänkte jag inte ens på :?: Kollade siffrorna igen å jag hade sett rätt. Undra hur han har lyckats med det, borde ju rimligtvis ha vart inne på alla 34p han har gjort.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Ja, absolut. Man förstår de som hävdar att lögn och statistik ibland är synonymt.

Även om han hunnit byta, så borde han ju få del av plusmålen. Jag tycker vi trotsar statistiken och hävdar att han ligger på +3.
Troja - laget i hjärtat
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Så har då Jens Bergenström återigen visat varför han spelar elitserien nästa säsong...2 matcher 3 mål så här långt.
Trots att han inte har nått med Lakers att göra ska det bli väldigt kul att följa honom i elitserien nästa år.
Hühnkackel
Forumamatör

Post by Hühnkackel »

carl wrote:Gjort 34 poäng, men bara varit inne på 31 av dem. Det gäller att vänta med att åka och byta till lagkamraten antingen gör mål eller blir av med pucken................ :D

+/- statistiken påverkas inte av mål gjorda i powerplay. Jag antar att Bergenström är given i deras powerplayformation
carl
Forumdemon

Post by carl »

Jag visste inte att det låg till på det sättet, men det är ju ganska naturligt. Det skulle ju kännas konstigt att "straffa" en bra boxplay-spelare genom att ge honom minusmål vid de tillfällen laget inte lyckas döda utvisningen.

Tack för förklaringen, Hühnkackel.
Troja - laget i hjärtat
Post Reply