Skellefteå-Växjö Lakers 22/11
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Dags o ta nya tag och inte gå o älta i gamla matcher nu skräller vi o tar 3 poäng mot Saik
Ni som inte åker till Skellefteå hoppas jag att ni dyker upp på Poseidon o följer matchen där
Ni som inte åker till Skellefteå hoppas jag att ni dyker upp på Poseidon o följer matchen där
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Re: Skellefteå-Växjö Lakers 22/11
Ha det så trevligt i norrland klonis brothers....
Blir jobb på Poseidon för min del imorgon så jag hoppas på ett välfyllt Poseidon
nu när grabbarna fixar 3 goa poäng imorgon

asså till och med du bangar en borta match?? Då är det illa

Skulle inte förvåna mig om vi vinner imorgon.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Det där kallas för helgardering.Jocke86 wrote:Skulle inte förvåna mig om vi vinner imorgon.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Jag ser fram emot att dra på Lakersmössan framför tv:n. Undrar hur många "VLH!" man hinner med innan det blir ett mål i röven? Jag gissar 10. I snabb takt.
Men hav förtröstan alla ängsliga rävar och övriga kattdjur. Någonstans, djupt inne i VIDAs katakomber, bland kondens, rök, och klingande hammarslag, irrar ett lag omkring. Ett Lag. Dom har bara gått vilse lite. Men dom är inte ängsliga.
Ängslighet, detta djävulens påfund som inte förtjänar något annat än fullkomligt förakt.
Hördu Räv! Givakt! Rak i ryggen!
Båten kanske seglar åt helvete, men den som ligger och krälar på däck när den gör det...Karaktär är nåt annat än resultat. En del inser inte det.
Men hav förtröstan alla ängsliga rävar och övriga kattdjur. Någonstans, djupt inne i VIDAs katakomber, bland kondens, rök, och klingande hammarslag, irrar ett lag omkring. Ett Lag. Dom har bara gått vilse lite. Men dom är inte ängsliga.
Ängslighet, detta djävulens påfund som inte förtjänar något annat än fullkomligt förakt.
Hördu Räv! Givakt! Rak i ryggen!
Båten kanske seglar åt helvete, men den som ligger och krälar på däck när den gör det...Karaktär är nåt annat än resultat. En del inser inte det.
Last edited by rawspont on 22 November 2012, 10:10, edited 1 time in total.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Liiiiiiiite skillnad att möta Skellefteå på hemmais nu än i första veckan av seriestarten.
Allt hänger på defensiven och att HELA laget levererar i 60 minuter, Norrena behöver överträffa sig själv för att laget ska lyckas plocka poäng. Lycka till Augustin och Berglund för nu jäklar blir det åka av!
Allt hänger på defensiven och att HELA laget levererar i 60 minuter, Norrena behöver överträffa sig själv för att laget ska lyckas plocka poäng. Lycka till Augustin och Berglund för nu jäklar blir det åka av!
Gäry som extra back ikväll http://www.vaxjolakers.se/artikel/30773/
Gör Skellefteå en bra match kommer de ha en lekstuga med detta laget.
Önskar att en dag att vi kan spela lika rolig hockey som dom. Det lär dröja ett bra tag, om aldrig.
Edit: snällare version...
Önskar att en dag att vi kan spela lika rolig hockey som dom. Det lär dröja ett bra tag, om aldrig.
Edit: snällare version...
- Pysslingen
- Forumentusiast
Dags för Rosén, Kallio och Moran att leverera.
Växjö vinner med 4-2 ikväll. GO LAKERS!!!!

Växjö vinner med 4-2 ikväll. GO LAKERS!!!!

Äntligen ! Har tränarna sett vad jag och många flera sett i många år. Gäry och Linder utanför laget. Hoppas det är permanent
-
- c/o LL´s Forum
Om Lakers ämnar vilja ta med sig poäng hem mot ett formtoppat SAIK så kan man göra det om (1.) Hemmalaget råkar ha en dålig dag eller att (2.) Deras 2-3 bästa forwards plötsligt insjuknar eller om (3.) Norrena göra sin bästa match för säsongen, men (4.) Då måste också Lakers själva göra en så gott som felfri arbetsinsats.
Problemet är att SAIK har så mycket kvalité i sitt lag att de kan vinna ganska klart ändå trots frånvaro av några toppspelare. De har råd med det.
Tar de sig inte till åtminstone SM-FINAL med det här laget så gör de det aldrig.
Problemet är att SAIK har så mycket kvalité i sitt lag att de kan vinna ganska klart ändå trots frånvaro av några toppspelare. De har råd med det.
Tar de sig inte till åtminstone SM-FINAL med det här laget så gör de det aldrig.
Hoppas Norrena spikar igen ikväll. Gör han inte det kan vi lika gärna låta bli att spela.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
En liten rolig detalj: Gurra gör ikväll sin 300:e match (grundseriespel) ikväll, tyvärr från bänken som det ser ut, men ändå.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
- Pysslingen
- Forumentusiast
På hemsidan står det att Gurra kommer spela i tredjekedjan.
Stiig gör sitt livs match ikväll!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Han fick en fin bjudning förra gången i alla fall.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
1-1
får vara glad en liten stund iallafall

-
- Forumentusiast
Gott, kvitterat! Skönt att täppa till truten på den där jävla bisittaren.. Saik är ju världsmästare, backarna är sååå jävla bra, forward är ju starka och skarpskjutande!
Nu helt plötsligt säger han att de inte varit bra idag... Hate him, sabbat hela min hockeymatch.
Nu helt plötsligt säger han att de inte varit bra idag... Hate him, sabbat hela min hockeymatch.

vilken jävla klasslirare Vampola är. För bra för detta lag
-
- Forumentusiast
Vilka jävla dummare idag, det borde inte varit en enda utvisning idag, fanskapen hittar typ 10 utvisningar! Hockeymördare, sabotörer!

Jaaaaaaa
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
SLUTSPEL!
Vampola otroligt bra ikväll.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Tack Vampola. Vilken jävla klasspelare, vi kommer nog aldrig ha en liknande spelare i detta lag
Äh! Varken du, jag eller någon annan här inne har en aning om vilka spelare som lirar i Växjö framöver, kanske redan nästa år.nature wrote:Tack Vampola. Vilken jävla klasspelare, vi kommer nog aldrig ha en liknande spelare i detta lag
Personligen tycker jag Vampola är rätt överskattad, Han är bra när det stämmer, men alla gånger där emellan är han mer en belastning för övriga; lite småloj på rören och alldeles för puckkär, hans kasta-in-pucken-på-mål-i-blindo leder oftast till farliga kontringar för motståndarna. Förutsatt att vi lirar i Elitserien, så tror åtminstone jag att vi framöver kommer få se betydligt bättre spelare än han.
Men idag var Vampola bra, det håller t o m jag med om

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
^

Och även kommentaren under mig
Fina skämt du drar!

Och även kommentaren under mig

Fina skämt du drar!
Last edited by nature on 22 November 2012, 22:28, edited 1 time in total.
nature: Mattias Persson hade gjort samma jobb som Vampola, för typ 1/4 av kostnaden 

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.