J 20
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: J 20
Huddinge IK - Växjö Lakers HC 1 - 8 (1-4, 0-2, 0-2)Klonis wrote:Usch 2 tunga smällar mot FBK![]()
Men starkt o studsa tillbaka idag mot Huddinge ledning just nu med 6-1 efter 2 perioder
Gurra 5 assist och 1 mål.
Heed 3 assist och 2 mål.

TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Fortsätter Gurra sådär så kommer han spela för Sverige i J20-VM.

Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Skolarbete bra initiativ pojkar http://www.växjölakers.se/artikel/29839/
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- c/o LL´s Forum
Ett av kriterierna var ju "Spelarna ska ha elitseriedebuterat i sin egen förening."Svartvadet wrote:Väldigt skrämmande statistik detta.
Vi har ju bara vart i elitserien i ett år, medans dom andra vart där betydligt längre, t.om Rögle
Om man jämför med övriga lag är vi dom som i särklass spelat minst säsonger i ES (totalt sett)
-
- c/o LL´s Forum
Spela roll? Vi hade fortfarande stått på 1 i AS också, möjligtvis någon till.Ahbez wrote:Ett av kriterierna var ju "Spelarna ska ha elitseriedebuterat i sin egen förening."Svartvadet wrote:Väldigt skrämmande statistik detta.
Vi har ju bara vart i elitserien i ett år, medans dom andra vart där betydligt längre, t.om Rögle
Om man jämför med övriga lag är vi dom som i särklass spelat minst säsonger i ES (totalt sett)
Jag tror som Klonis och har motiverat det i ändlösa inlägg på annat håll. Problemet när man tittar på Lakers är det faktum att klubben är ung. Man har ofta inte haft mer än ett lag per kull i en tidigare fotbollscentrerad stad, det är först på senare år som hockey har blivit den centrala sporten med Lakers framgångar och det är också först på senare år som Lakers på allvar har börjat skjuta till ordentliga summor till ungdomsverksamheten och påbörjat en satsning. Jämnför jag dagens läge med det jag själv spelade i för 8-ish år sen så är det en helt annan verksamhet. Möjligheterna är helt andra och det finns nu faktiskt en uttalad vilja att odla fram egna spelare, MEN det kommer att ta några år än!
Hockey-boomen började först för några år sen i allsvenskan men har inte tagit ordentlig fart föränn laget faktiskt hamnade i elitserien och nu skjuts det till ytterligare pengar till ungdomsverksamheten, samt personal som enkom ska jobba för att man ska få fram duktiga talanger (det har inte funnits tidigare). Hockey stars har kommit som ett jättebra alternativ för att få in barn i sporten tidigt till en överkomlig kostnad osv. Så tittar du på det spelarunderlag som mognar om 3-5 år så är situationen en helt annan mot vad som kommer nu, men det är något man kan skörda först då.
Lägg därtill att laget måste kunna uppnå en status på j18 och j20 som kan konkurera med andra lag i regionen, ex. Hv71. Vi vill kunna plocka in talanger från lag som TAIF eller Troja, men för att det ska kunna hända så måste vi först etablera oss ett par år i eltiserien och låta det lokala hatet svalna samt visa på att vi har en fungerande ungdomssektion som kan stå på sig för att folk från dessa hockey-hålor ska vilja välja oss i första hand.
Så visst, det är ett problem, men jag tror att lösningen är på väg. Låt det bara ta sin tid.
Hockey-boomen började först för några år sen i allsvenskan men har inte tagit ordentlig fart föränn laget faktiskt hamnade i elitserien och nu skjuts det till ytterligare pengar till ungdomsverksamheten, samt personal som enkom ska jobba för att man ska få fram duktiga talanger (det har inte funnits tidigare). Hockey stars har kommit som ett jättebra alternativ för att få in barn i sporten tidigt till en överkomlig kostnad osv. Så tittar du på det spelarunderlag som mognar om 3-5 år så är situationen en helt annan mot vad som kommer nu, men det är något man kan skörda först då.
Lägg därtill att laget måste kunna uppnå en status på j18 och j20 som kan konkurera med andra lag i regionen, ex. Hv71. Vi vill kunna plocka in talanger från lag som TAIF eller Troja, men för att det ska kunna hända så måste vi först etablera oss ett par år i eltiserien och låta det lokala hatet svalna samt visa på att vi har en fungerande ungdomssektion som kan stå på sig för att folk från dessa hockey-hålor ska vilja välja oss i första hand.
Så visst, det är ett problem, men jag tror att lösningen är på väg. Låt det bara ta sin tid.
Daste,makalöst bra inlägg.Genomtänkt och intressant med hopp för framtiden.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Skulle kunna gå på i ett par A4 om situationen, men det får väl stå som en sammanfattning.
Tittar man på det underlag som finns i åldern 12-15 år så finns det gott om talanger. Många som fått fantastiskt bra omdömen av folk som rest runt bland klubbar på uppdrag av förbundet och som säkert kan komma att mynna ut i egna spelare om man kan hjälpa dem uppnå sin fulla potential, men förutsättningarna har inte funnits fören nu.
Så visst, statistiken är skit, men vi behöver få odla fram vår egen kultur innan den kan vändas till nått positivt.
Tittar man på det underlag som finns i åldern 12-15 år så finns det gott om talanger. Många som fått fantastiskt bra omdömen av folk som rest runt bland klubbar på uppdrag av förbundet och som säkert kan komma att mynna ut i egna spelare om man kan hjälpa dem uppnå sin fulla potential, men förutsättningarna har inte funnits fören nu.
Så visst, statistiken är skit, men vi behöver få odla fram vår egen kultur innan den kan vändas till nått positivt.
-
- c/o LL´s Forum
Är det någon här som måhända har lite känsla för J20-verksamheten för att kunna svara på när det först kan bli aktuellt/realistiskt att vi får se någon av våra juniorer som på riktigt kan ta en ordinarie plats i Lakers på ES- nivå? Antar att det inte blir något med detta nästa säsong heller såvida inte Lakers A-lag blir allsvenskt nästa säsong..
Vilka juniorer kan vi hoppas på?
Hur bra måste en junior vara? Behöver man vara bättre än ex "rivige" Dashe, som i mitt tycke gott å väl har hängt med i tempot de chanser han har fått istid.
Vilka juniorer kan vi hoppas på?
Hur bra måste en junior vara? Behöver man vara bättre än ex "rivige" Dashe, som i mitt tycke gott å väl har hängt med i tempot de chanser han har fått istid.
-
- c/o LL´s Forum
Enkelt svar: Nej, det kommer troligtvis inte tas in några juniorer. Kanske om 10 år, kanske aldrig.
Spelare idag som har chansen:
Tim Athley - Gör Daggens jobb alla dagar i veckan.
Mikael Johansson - Spelar i Landslaget idag. Har varit en supertalang sedan han var 9-10 bast. Fortfarande lite skral defensivt. Bör kunna ta Johan Anderssons jobb.
Sen har du ju spelare som på sikt: T.ex Norbe, Olehn m.fl.
Spelare idag som har chansen:
Tim Athley - Gör Daggens jobb alla dagar i veckan.
Mikael Johansson - Spelar i Landslaget idag. Har varit en supertalang sedan han var 9-10 bast. Fortfarande lite skral defensivt. Bör kunna ta Johan Anderssons jobb.
Sen har du ju spelare som på sikt: T.ex Norbe, Olehn m.fl.
J 20
Sen har du en skock spelare Svartis som är s.k late blomers! Och någon av dessa kan bli storspelare. Och jag tror precis Daste att klubben behöver tid. Vi är 15 år gamla. Tror vi kommer se ytterligare utveckling för varje år som går!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
HV- Lakers = 6-0
Modig i kassen. Skotten var iofs 66-14.
Modig i kassen. Skotten var iofs 66-14.
Ikväll dra fortsättningsserien igång match mot Västerås kl 19.00 i Vida synd det ska krocka med LL-bowlingen så man ej kan se matchen. Hoppas grabbarna kan få en bra start med 3poäng ikväll
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- c/o LL´s Forum
Den senaste draft-rapporten har kommit in från Bill Placzek, där har Micke Johansson tagit klivet till #91 totalt i den 4:de rundan.
Om det blir så är jag relativt säker på att han skriver NHL-kontrakt i sommar (behöver iofs inte betyda mer än vad det gjorde för Heed)
Om det blir så är jag relativt säker på att han skriver NHL-kontrakt i sommar (behöver iofs inte betyda mer än vad det gjorde för Heed)
-
- c/o LL´s Forum
Jag skulle faktiskt tro såhär:
OM, och jag säger OM, MickeJ blir draftad så är han garanterad ett kontrakt i A-truppen nästa år. Allt annat vore skamligt för klubben.
OM, och jag säger OM, MickeJ blir draftad så är han garanterad ett kontrakt i A-truppen nästa år. Allt annat vore skamligt för klubben.
-
- Forumdemon
2 poäng mot VIK ikväll efter ett stabilt spel, framförallt defensivt! plus till Målvakten Andrén samt M.johansson och Lagerblad.
"fest med lakers lakejer;)"
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
-
- Forumdemon