Arena
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast
Arena
Alltså jag blir mer och mer förbannad på Växjö kommun och det minimala stöd som de ger idrotten i Växjö. Jämför man med övriga orter är det ju för f*n ett hån. Titta bara på vad man gör i Borås:
http://www.elfsborg.se/index2.asp?url=nyheter&id=2203
Hur är det i Växjö då? Jo, förra vintern var det ett j-vla gnäll från kommunen över att man var tvungen att fixa ett litet skjul till canal+ när öster hade gått upp. Lakers tvingas spela i en undermålig hall och kommunen kan inte ens ta sig för att fixa alla trasiga plankor på ståplats. Allt får lakers stå för. Och ändå har de mage att höja hyrorna pga investeringar- sånt förbannat skitsnack. Tänker även på stackars Öjaby i bandy som spelar i näst högsta serien och inte ens har en spelbar isyta inom växjö utan tvingas åka till åby- där man för övrigt kunde invester över en halv miljon på nya omklädningsrum. Som om det nu skulle vara nödvändigt?? Istället investeras i rondeller, biblioteket säger jag inget om men däremot en överprålig och svindyr invigning, och annan skit. Hur kommer det sig att man i princip alla kommuner av motsvarande storlek har möjlighet att göra investeringar inom idrotten- förutom i Växjö. JAG BLIR SÅ ARG!
Citat:
Vi är mycket glada och tacksamma från Elfsborg över att vi får tillgång till landets nyaste och modernaste arena. På mindre än ett år har man gått från ord till handling. Mycket beror på den samstämighet som funnits bland Borås politiker över partigränser.
Sture Svensson
Elfsborgs ordförande
Tänk om vi kunde säga samma sak. Pinsamt är ordet!
http://www.elfsborg.se/index2.asp?url=nyheter&id=2203
Hur är det i Växjö då? Jo, förra vintern var det ett j-vla gnäll från kommunen över att man var tvungen att fixa ett litet skjul till canal+ när öster hade gått upp. Lakers tvingas spela i en undermålig hall och kommunen kan inte ens ta sig för att fixa alla trasiga plankor på ståplats. Allt får lakers stå för. Och ändå har de mage att höja hyrorna pga investeringar- sånt förbannat skitsnack. Tänker även på stackars Öjaby i bandy som spelar i näst högsta serien och inte ens har en spelbar isyta inom växjö utan tvingas åka till åby- där man för övrigt kunde invester över en halv miljon på nya omklädningsrum. Som om det nu skulle vara nödvändigt?? Istället investeras i rondeller, biblioteket säger jag inget om men däremot en överprålig och svindyr invigning, och annan skit. Hur kommer det sig att man i princip alla kommuner av motsvarande storlek har möjlighet att göra investeringar inom idrotten- förutom i Växjö. JAG BLIR SÅ ARG!
Citat:
Vi är mycket glada och tacksamma från Elfsborg över att vi får tillgång till landets nyaste och modernaste arena. På mindre än ett år har man gått från ord till handling. Mycket beror på den samstämighet som funnits bland Borås politiker över partigränser.
Sture Svensson
Elfsborgs ordförande
Tänk om vi kunde säga samma sak. Pinsamt är ordet!
Helt rätt Alfax. Dessutom skall dom sänka dritsbidraget för konstisbanan för dom. Eftersom jag vet hur Åby/Tjureda IF fungerar så kan jag bara säga att dom lägger ner ett enormt arbete (oavlönat).
Jag tror att Lakers och ÅTIF i det fallet ligger på samma nivå.
Vad det beträffar Ishallen i Växjö är det ren skandal. Vad jag vet så har väl inte kommunen gjort någonting i hallen sedan den byggdes.
Det räcker att man tittar utvändigt. Ingen vacker syn.
Jag tror att Lakers och ÅTIF i det fallet ligger på samma nivå.
Vad det beträffar Ishallen i Växjö är det ren skandal. Vad jag vet så har väl inte kommunen gjort någonting i hallen sedan den byggdes.
Det räcker att man tittar utvändigt. Ingen vacker syn.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
Håller med dig fullständigt! Kvaliteten på idrottsarenorna i stan är under all kritik..
Värendsvallen är väl från 60-talet (?) och påminner mest om forna öststatsarenor. Tyvärr gör den totalt oinspirerande miljön att jag inte gått på en Östermatch på 7-8 år. Ishallen ska vi ju knappt nämna. Sittplatserna i all ära men det är ju inte mer än några vanliga plankor man sitter på. Och i och med att det saknas ryggstöd gör det att man knappt klarar av att sitta där i tre perioder.
Hur länge tror politikerna att dom här arenorna håller? Det känns som om dom skjuter detta stora bekymmer (?) framför sig. Varför ser dom inte det som en enorm möjlighet istället. Moderna arenor är inte bara nåt som kostar utan ger nåt tillbaka också. Se bara på Karlstad och Jönköping. Och Linköping, Borås mfl verkar ju i alla fall tro på det.
Gör man inget snart så betyder det dödsstöten för elitidrotten här i staden. Lakers har i dagsläget inget att göra i elitserien i hockey med den arenan, eller rättare sagt ISLADA som dom spelar i. Ren och skär ekonomisk ekvation tyvärr. Öster och Allsvenskan börjar också glida isär. Fler och fler av dom allsvenska klubbarna har byggt, renoverat eller planerer för nya toppmoderna arenor. Redan i år var Värendsvallen utsedd till den tråkigaste allsvenska arenan. Det säger det mesta.
Värendsvallen är väl från 60-talet (?) och påminner mest om forna öststatsarenor. Tyvärr gör den totalt oinspirerande miljön att jag inte gått på en Östermatch på 7-8 år. Ishallen ska vi ju knappt nämna. Sittplatserna i all ära men det är ju inte mer än några vanliga plankor man sitter på. Och i och med att det saknas ryggstöd gör det att man knappt klarar av att sitta där i tre perioder.
Hur länge tror politikerna att dom här arenorna håller? Det känns som om dom skjuter detta stora bekymmer (?) framför sig. Varför ser dom inte det som en enorm möjlighet istället. Moderna arenor är inte bara nåt som kostar utan ger nåt tillbaka också. Se bara på Karlstad och Jönköping. Och Linköping, Borås mfl verkar ju i alla fall tro på det.
Gör man inget snart så betyder det dödsstöten för elitidrotten här i staden. Lakers har i dagsläget inget att göra i elitserien i hockey med den arenan, eller rättare sagt ISLADA som dom spelar i. Ren och skär ekonomisk ekvation tyvärr. Öster och Allsvenskan börjar också glida isär. Fler och fler av dom allsvenska klubbarna har byggt, renoverat eller planerer för nya toppmoderna arenor. Redan i år var Värendsvallen utsedd till den tråkigaste allsvenska arenan. Det säger det mesta.
SKRUVA DEN SOM ARUP!
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast
alfax- ok, visste inte att de hade finansierat den själva- det var ett tag sedan man var där minst sagt- men du förstår min övriga poäng
Värendsvallsområdet är (förutom tipshallen) som hämtad från Sovjetunionen. Mentalitetsmässigt stämmer det också rätt bra- Man bygger något och sedan låter man det stå och förfalla.
Värendsvallsområdet är (förutom tipshallen) som hämtad från Sovjetunionen. Mentalitetsmässigt stämmer det också rätt bra- Man bygger något och sedan låter man det stå och förfalla.
att kommunen inte har pengar kan man nog inte göra så mycket åt, men när de skenheliga styrande har mage att kalla det "Växjö, Idrottskommunen"... då tycker jag att det suger.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
- LaKaj
- Forumdemon
Det är väl bakgrunden som är skälet, för jag har i flera år undrat varför det inte finns en Lakerslogga, men däremot finns det en gigantisk logga från Växjö konståkningsklubb. Märkligt...!Putte/LL wrote:Borde finnas en Lakerslogga på hallen med det skulle ju för f*n se dumt ut med så ful bakgrund....
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Nämen..se vad Oskarshamns kommun har för planer. Alla Växjös politiker skrattar säkert bakom ryggen på sina kollegor från österut för deras vansinniga upptåg.
http://www.barometern.se/artikel_standa ... uestion=18
http://www.barometern.se/artikel_standa ... uestion=18
SKRUVA DEN SOM ARUP!
-
- c/o LL´s Forum
Har jag inte helt fel för mig så ska väl Lakers ta ett beslut denna månad om en större renorvering för hallen.Hoppas det kommer ut på sidorna när detta beslut är taget och hur planena ser ut.Kanske även en ritning på hur hallen ska se ut.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers