Östers IF
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: Östers IF
Myresjöhus Arena blir nya namnet på Vallen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Nästan helt i klass med Guldfågel arena.. 

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
jag gissar heeelt tokigt nu men jag tror att arenan kommer få ett nickname av fansen istället för Myresjöhus Arena.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Kul för dom.
Bra att paviljongen kommer till användning.
Bra att paviljongen kommer till användning.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Idag är det dock problem tydligen.....
"Hörde att den planerade supporterpuben i paviljongen mellan Ishallen och Tipshallen fått sitt tillstånd att servera alkohol indraget i sista stund. Någon av er fans där ute som vet varför?"
Enligt Östers hemsida är förklaringen "problem med alkoholtillståndet". Verkar lite konstigt då satsningen marknadsförts en längre tid.
Källa: http://www.smp.se/sport/liverapporterin ... 749658).gm
"Hörde att den planerade supporterpuben i paviljongen mellan Ishallen och Tipshallen fått sitt tillstånd att servera alkohol indraget i sista stund. Någon av er fans där ute som vet varför?"
Enligt Östers hemsida är förklaringen "problem med alkoholtillståndet". Verkar lite konstigt då satsningen marknadsförts en längre tid.
Källa: http://www.smp.se/sport/liverapporterin ... 749658).gm
-
- Forumproffs
Höhö, annars hade det nog varit rätt bra för eastfront-supportrarna att supa ner sig innan match. Just nu 0-3 på tavlan samtidigt som himlen öppnat sig och släpper vatten över vallen. Jag beundrar de 2500 som sätter/ställer sig däruppe och bevittnar detta vädersträck till förening.
Ja, jag vet inte om jag beundrar dom precis, skulle nästan vilja ifrågasätta ett par saker.Sura-pelle wrote:Jag beundrar de 2500 som sätter/ställer sig däruppe och bevittnar detta vädersträck till förening.

Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
Står alltid upp för mitt Öster - oavsett
Gå vidare och titta på ert Champions League nu

Gå vidare och titta på ert Champions League nu
Klart man håller på Öster! Men jag måste medge att VLH känns lite hetare för mig.
Blueshirts United
Silly Season i svensk fotboll måste ju vara sååå jäkla tråkigt.
Det är ju inte så att några föreningar varje år damma upp nån gammal världsspelare direkt, som ändå händer titt som tätt i hockeyn. Det hade ju ändå satt fotbollen lite mer på kartan för en annan i alla fall om hade kunnat läsa typ:
Beckham klar för HIF eller Maldini klar för Kalmar etc. Nä, det är oftast spelare från lägre divisioner eller Mombo Humbu från Ghana ellerJambo Mambo från Kenya......
Det är ju inte så att några föreningar varje år damma upp nån gammal världsspelare direkt, som ändå händer titt som tätt i hockeyn. Det hade ju ändå satt fotbollen lite mer på kartan för en annan i alla fall om hade kunnat läsa typ:
Beckham klar för HIF eller Maldini klar för Kalmar etc. Nä, det är oftast spelare från lägre divisioner eller Mombo Humbu från Ghana ellerJambo Mambo från Kenya......

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Men det handlar ju om att kunna sin kung-fu. Jag tror inte gräsätarna tappar andan för att vi värvar Ilkka Heikkinen, Brad Moran eller Tomi Kallio. I deras öron låter de som Mombu Humbu eller Jambo Mambo gör i våra, dvs säger ingenting.
Absolut, men när hade svensk fotboll motsvarande namn i sin liga som Ed Belfour, Sjon Podein, Trent Hunter, Ladislav Nagy, Bartecko, Hlinka, Hlavac etc etc etc, spelare som många just nu spelar VM tex??
Så är det med det, som det

Spelade inte både Figueiredo och Bennett i VM precis innan Öster värvade dem för några år sen? 

hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
jo det gjorde dem faktiskt. även Jabu Mahlangu från Sydafrika. Han är deras Henrik Larsson, om man ser till stjärnstatus.
Dock håller jag med om att silly season i hockey är roligare än fotbollens. Det är dock inte så konstigt att de finns fler VM-spelare i svensk hockey kontra fotboll.. Hockey är inte lika stor sport globalt sett, och elitserien är typ topp3 i hela hockeyvärlden medan Sveriges högstaliga i fotboll är rankad 27 eller något.. Ska man se det ur det perspektivet är det ändå rätt bra att svensk klubbfotboll har så bra pass kultur som den ändå har. Men tyvärr börjar fler och fler bli för bekväma och tjöta på att den svenska fotbollen är "för dålig" och många väljer istället att heja på ett lag i ett helt annat land. Tycker det är lite beklämmande, men dock logiskt.. Men lite osmakligt när man ser vänner på facebook som inte äns beträtt en match i svensk fotboll för att sedan skriva "glory, glory, man united" på sin facebook-status..
Dock håller jag med om att silly season i hockey är roligare än fotbollens. Det är dock inte så konstigt att de finns fler VM-spelare i svensk hockey kontra fotboll.. Hockey är inte lika stor sport globalt sett, och elitserien är typ topp3 i hela hockeyvärlden medan Sveriges högstaliga i fotboll är rankad 27 eller något.. Ska man se det ur det perspektivet är det ändå rätt bra att svensk klubbfotboll har så bra pass kultur som den ändå har. Men tyvärr börjar fler och fler bli för bekväma och tjöta på att den svenska fotbollen är "för dålig" och många väljer istället att heja på ett lag i ett helt annat land. Tycker det är lite beklämmande, men dock logiskt.. Men lite osmakligt när man ser vänner på facebook som inte äns beträtt en match i svensk fotboll för att sedan skriva "glory, glory, man united" på sin facebook-status..
Öster har anställt Lars Håkansson som ska ha hand om marknadsföring och driften av nya arenan dessutom har de anställt Fredrik Ghötberg under 3 månader som konsult på marknadsföring och sponsring.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Hoppas många kan slita sig ifrån EM soffan ikväll och besöka vallen ist
Mot Allsvenskan!
Mot Allsvenskan!

-
- Styrelsen Lakers Lakejer
till och med jag ska dit och se min första match på typ två år...
nu blir de säkert årets första förlust bara för de...
nu blir de säkert årets första förlust bara för de...

" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
-
- c/o LL´s Forum
Hela 2 562 orkade masa sig dit. Starkt jobbat
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- Forumproffs
Östers IF
ganska ok med tanke på alla studenter och avslutningar denna veckan!
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
ska bara flika in med att ja tycker det är kul att det går bra för dem men ja kommer Aldrig se el sätta min fot i en fotbollsarena för ja tycker fotboll är faan i mig den sämsta sporten som finns det är totalt urtråkigt att se.
Det svåraste med att titta på fotboll är väl att hålla sig vaken.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
har man inget intresse av fotboll niles så behöver man ju inte titta
Snart nära dig...en ny hall
Men att glo på golf är ju verkligen ett jävla lyckopiller. Ett gäng brun-utan-sol sprättar med lax i mungipan som inte ens kan bära sina träklubbor själva. En ordagrand fjollhobby.Niles wrote:Det svåraste med att titta på fotboll är väl att hålla sig vaken.
Kul att det går bra för ÖIF - bara inte första förlusten blir början på en djup svacka.
Golf och formel 1 kollar man väl bara på när man är allmänt bakis och skakis? Lagom att ligga i soffan och slumra till.
Precis. Kul att det går bra dock.serra wrote:har man inget intresse av fotboll niles så behöver man ju inte titta
Ganska säkert så, för dom som gillar det.Kloker wrote:Men att glo på golf är ju verkligen ett jävla lyckopiller.
Ser bra ut luktar allsvenskan nu på Myresjö nästa år
Jag tycker det är bra för VÄXJÖ att det går bra för Öster. Kul att Hammarby ligger tvåa.
10 p efter. 

Alltid Glad
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Men det är ju inte bra för oss (Lakers) om Öster går upp, risken finns ju då att en del sponsorer går tillbaks till Öster i så fall. Därför önskar jag att det kommer en lika lång svit med förluster! Så att Öster inte bara är positivt och framåt. För här inne är det väl Lakers som gäller i första hand? Inte fjollboll! Och högsta ligan i fotboll i sverige är väl knappt topp 50 i världen?..... Inte så stort att gå upp som vissa tycker!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
jag har följt öster sedan början av 80-talet, så för mig vore det en dröm att få upp dom i allsvenskan
Snart nära dig...en ny hall
-
- Forumdemon
Jag är nog en ganska extrem icke-fotbolls-tittare, men klart vi ska önska Öster upp i högsta serien! Vi är väl växjöbor för tusan!
Och konkurrens är bara bra. Då måste alla vara på tårna och utveckla sin verksamhet. Gynnar i synnerhet oss supportrar!
Alla röster ropar...... Lakers!
Och konkurrens är bara bra. Då måste alla vara på tårna och utveckla sin verksamhet. Gynnar i synnerhet oss supportrar!
Alla röster ropar...... Lakers!

Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!