ödmjukheten?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Christian
Forumamatör

ödmjukheten?

Post by Christian »

Man kan undra var ödmjukheten finns bland många växjösupportrar. Bor själv i Malmö och brukar roa mig med att gå in på de olika Forum som finns för hockeyklubbar i södra Sverige. Jag anser att ni hela tiden snackar om att "köpa den" och "sälja den" spelaren, precis som om allt bara kan rättas till med en klackspark. Som ni vet så har Mif problem med ekonomin numera, fast man för några år sedan kunde erbjuda de högsta lönerna i landet. Det finns mycket som man önskade att "mitt" Mif hade haft ogjort, och man kan bara hoppas att allt rättar till sig så småningom. Det svänger väldigt fort i hockeyvärlden! En vacker dag är det kanske ni i Växjö som har problem. Vi har i alla fall vunnit SM-guld, ni däremot gör er första säsong i södra allsvenskan. Det är lätt att vara kaxig när man möter lag som Mörrum och Arboga! En sista fråga: Hur många egna juniorer har ni i er trupp? Spelar man i allsvenskan skall man enligt mitt tycke ha minst en 7-8 stycken. Lycka till.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

:whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
Det går bra för Lakers!
Förresten, hälsa Percy....
LAKERS mot superallsvenskan :headbanger:

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Jag tycker att juniorer ska spela i J18 och J20. De som platsar i representationslaget ska naturligtvis spela där, men då betraktar jag inte dem som juniorer längre, oavsett ålder. För övrigt önskar jag MIF lycka till. Får väl erkänna att det var roligt att ni tog poäng igår (hmf, nu tog visst gästvänligheten över igen. Jag som ansträngde mig för att låta lite kaxig... ;) ).
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Rätta mig om jag har fel, men har inte Mif tagit ett beslut att inte satsa så mycket på juniorerna, eller kanske var det Färjestad, för de har väl ingen juniorverksamhet alls. Där spelar väl juniorerna i klubbarna runt omkring. Som jag ser det så satsar lakers helt rätt när det gäller en satsning på juniorsidan, sedan håller jag med om att ingenting varar för evigt om fel personer är med och bestämmer. jag tycker att den inre harmonin är viktig i en förening, att man har ett klart mål och jobbar efter den och inte frestas att bryta in på andra vägar under resans gång.
Christian
Forumamatör

Post by Christian »

Det är Färjestad som inte har någon juniorverksamhet. Så att ni förlorade mot Mörrum, hmmmm. Tycker fortfarande att ni ska bevisa något innan ni tar i när det gäller den verbala biten. Stjärnor bygger inte ett lag, tro mig jag vet vad jag pratar om. Det känns i alla fall skönt att Mif spelar i ELITSERIEN och inte i "blåbärsligan".
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Kan väl knappast hålla med dig om att Allsvenskan kallas för blåbärsligan!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Christian wrote:Stjärnor bygger inte ett lag, tro mig jag vet vad jag pratar om. Det känns i alla fall skönt att Mif spelar i ELITSERIEN och inte i "blåbärsligan".

Hade velat höra dej säga det för 5-6 år sen! ;)

syns nästa säsong!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Blåbärsligan?? Där kom ödmjukheten verkligen fram. Det skall bli att möta MIF nästa år. Nä jag tror inte vi går upp i elitserien men......
Post Reply