Detta kanske är allmän kännedom så jag gör mig säkert till åtlöje nu. Men jag frågade i Holøs-tråden om någon kunde ett bra tips för att skriva det skandinaviska Ø:et. ASCII-tabeller och alt-funktioner funkade inte för mig. Det jag nu gjort är att aktivera det norska tangentbordet och växlar mellan svenskt och norskt genom språkikonen bredvid aktvitetsfältet. Där det står [SV].
1. Kontrollpanelen
2. Tangentbord och språk (flik)
3. Byt tangentbord (knapp)
4. Norska (Lägg till)
Och i mitt inlägg fick ja plats med 4 HOLOS under samma tid som du ... 1: kontrollpanelen: 2 ändra keyb layout till norskt, trycka på apply/ok, in i forumet, skriva holos med rätt ö/o ... gå tillbaka till keyb layout, switcha till svenskt, fortsätta skriva i forumet, trycka på skicka..
Fan va ni är omständiga...
Vill ni ha ett tips?
Gör en txt fil där ni sparar en text med namnet holos i rätt stavning, och sen öppnar ni det bara nästa gång o kopierar..
Nu ska vi inte skoja bort detta problem.
Kan man ändra i inställningarna så man får norskt tangentbord med endast en knapp?Och sen lika enkelt byta tillbaka?:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Men proceduren jag skrev i mitt första inlägg är ju en engångångsgrej. Efter det går det hur smidigt som helst. Bytet tillbaka, som Ericsson gör till den största mödan sedan utvandringen på 1800-talet, är inte nödvändig förrän man skriver de förbjudna tecknen igen.
Har du vaknat upp någon morgon och känt att du bara måste reta upp någon? Det gjorde jag idag så därför skriver jag Holøs. Eller vad sæger du Ericsson?