Citerat från Nybbans GB

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Beckis
Forumproffs

Citerat från Nybbans GB

Post by Beckis »

Och varför ska en bög komma ut med sin läggning om han nu råkar vara hockeyspelare i Nybro IF? Vad har det med hockey att göra?

Skrivet av D-Troop

Vad svarar man på det??????

Tycker nog att de spelar lite "fjollig" hockey i Nybrå:)

Mvh Beckis
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Tycker synd om dig om du tror sexuelläggning har med spelstil å göra.
NiGy
Forumproffs

Post by NiGy »

Homofobi är väl 20 år för gammalt? Vad hockeyspelare gör i sovrummet intresserar mig mycket lite så länge det inte är olagligt!
Alla har rätt till min åsikt!
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

NiGy wrote:Homofobi är väl 20 år för gammalt? Vad hockeyspelare gör i sovrummet intresserar mig mycket lite så länge det inte är olagligt!

Så olagligheter i sängkamaren intresserar dig, alla har vi våra böjelser antar jag :wink:
NiGy
Forumproffs

Post by NiGy »

Rickard Andersson wrote:
Så olagligheter i sängkamaren intresserar dig, alla har vi våra böjelser antar jag :wink:

Nja, så menade jag ju inte! :oops:
Är det olagligt så vill jag veta det så att jag inte hejar på den killen i onödan så att säga! :)
Alla har rätt till min åsikt!
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Rickard Andersson wrote:Tycker synd om dig om du tror sexuelläggning har med spelstil å göra.

Nja nu var det ju så att detta inlägg var naturligtvis med en stor portion av ironi,
Se inte på det så allvarligt :lol: :lol: :lol:

Men det är rätt roligt att läsa i deras GB just nu, debatten rasar om HomOsexuella personer inom idrottslivet.
Tacka Gunnar för det,

Vill du vara snäll och hämta en kopp kaffe gunnar :D :D

Mvh Beckis
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Jag förstår inte meningen med den här tråden överhuvudtaget....
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Den sexuella läggningen spelar ingen som helst roll för hur en spelare agerar på isen. Inte fan spelar en homosexuell mer "fjolligt" än en heterosexuell.

Diskussionen är bland det dummaste jag läst...
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Linda wrote:Jag förstår inte meningen med den här tråden överhuvudtaget....

Nja kanske lite långsökt start på en debatt..
Skall förklara mig...

Vi som såg på TV om Gunnars uttalande angående homosexuella personer inom hockeyn, så har debatten tagits ur sitt sammanhang,
Gunnar sa att han på inget vis delade el stöttade den självgode fotbollstränaren Liston Söderbergs uttalande ang HomO.
Citat: om jag upptäcker en bög i laget så får han sparken,

Vad sen Gunnar säger att han tror att hockeyn ligger efter med sin syn om homosexuella personer, han säger att han tror att en person som öppet erkänner sin läggning, kommer att få det svårt i ett hockey lag.
Hur ett sådant uttalande kan få sådana konsekvenser är ju facinerande (tolkningar av uttalnadet).

sen måste man ju faktiskt få skoja lite oxå i bland, utan att folk tar och blossar upp allt till nivåer som krävs syrgas för att överleva :wink: :wink:

Mvh Beckis

Ps är det så att Gunnar har rätt? ja då är det ju tråkigt att Svensk hockey inte kommit längre i debatten om jämnställdhet. Ds
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Per Carlsson wrote:Den sexuella läggningen spelar ingen som helst roll för hur en spelare agerar på isen. Inte fan spelar en homosexuell mer "fjolligt" än en heterosexuell.

Diskussionen är bland det dummaste jag läst...

Håller med dig per.var i stockholm för ett antal år sen och hamnade på en krog.Den kvällen var vigd till Hommosexuella.min vän blev nervös när det kom fram att det fanns bögar därinne.Då fick han sig en klapp på låret och bögen sa.Du kan vara lugn.Jag tänder inte på alla killar :lol: Att sen de skulle vara sämre hockeyspelare tror jag inte ett dugg på.kanske vi ska sluta upp med ramsan.dommans pappa är en mamma :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lembit25
Forumproffs

Post by Lembit25 »

vad är det som hänt? är det någon i spelare i nybro som gått ut och sakt att han är homosexuell eller?

Nu fattar jag varför dom gillar att böka i sarg hörnen.. :D
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Jag känner att det är läge till att byta tillbaka till min gamla signatur LAKERS LAGEYER :lol:
Dent
Forumamatör

Post by Dent »

Lembit25 wrote:vad är det som hänt? är det någon i spelare i nybro som gått ut och sakt att han är homosexuell eller?

Nu fattar jag varför dom gillar att böka i sarg hörnen.. :D

Läser du inte trådar du skriver i???

Det det handlar om är detta http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=751&a=78277 Och jag är övertygad om att 99 % av tränarna i Svensk ishockey hade svarat på samma sätt på de frågor som ställdes om dom bara haft tillräckligt mycket stake :wink:
Att sen Svenska Ishockey förbundet inte fattar att man är betydligt mer än 25 år efter får stå för dom. Stå på dig Gunnar, det behövs folk som vågar säga sanningen även om den inte är politiskt korrekt.

[Snoken] http://www.cenedella.com/stone/archives/000302.html
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Det var ju därifrån jag fick min logo...ska byta runt lite...mest för att reta gallfeber på Anderzon :P
Post Reply