Växjö Lakers - Skellefteå AIK Mån 15/8
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Växjö Lakers - Skellefteå AIK Mån 15/8
Kommer att bli en mycket spännande match att följa. För första gången ställs våra krigare mot en seriekonkurrent. Som tillika är en av sm-guld kandidaterna. Det nu vi får se hur bra vår backsida hänger med.
Hoppas givetvis på god uppslutning i hallen
Men framförallt på god uppslutning på Västra Stå. Det är nu allvaret börjar. Vi måste se till att vi är med där från start. Kom till ståplats, hjälp oss med dom nya ramsorna. Hjälp oss att bli en av, kanske rent av den bästa klacken i Sverige.
Väl mött på VS alla krigare
Hoppas givetvis på god uppslutning i hallen
Men framförallt på god uppslutning på Västra Stå. Det är nu allvaret börjar. Vi måste se till att vi är med där från start. Kom till ståplats, hjälp oss med dom nya ramsorna. Hjälp oss att bli en av, kanske rent av den bästa klacken i Sverige.
Väl mött på VS alla krigare
I always tell the truth, even when i lie
Re: Växjö Lakers - Skellefteå AIK Mån 15/8
Hoppas på en rolig match och Skellefteå vinst! 
Fast jag sätter nog mina pengar på Växjö seger.

Fast jag sätter nog mina pengar på Växjö seger.
SAIK -->
njaa.. växjö vinst är väl knappt att jag vågar tro på, men hoppas på ! som sagt, är en träningsmatch där resultatet inte är så mycket att bry sig om.. Skellefteå har väl kvar det mesta från förra säsongen, kanske rent av spetsat till lite, så de kommer ha lite bättre koll på sina uppgifter än växjö lirarna än.
Enligt mig kommer nog växjö inte ta tre poäng i denna matchen i träningsmatchligan, men i serien kommer vi absolut kunna konkurrera med dom !
(nu kommer påhoppen)
Enligt mig kommer nog växjö inte ta tre poäng i denna matchen i träningsmatchligan, men i serien kommer vi absolut kunna konkurrera med dom !
(nu kommer påhoppen)
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
SAIK är ju den klubben som tappat mest av alla i hela elitserien !
Joakim Lindström, forward, Colorado Avalanche 1a i poängligan grundserien
Mikko Lehtonen, forward, Severstal Cherepovets 2a i poängligan grundserien
David Rundblad, back, Ottawa Senators 3a i poängligan grundserien
Tim Erixon, back, New York Rangers Stort backlöfte
Adam Larsson, back, New Jersey Devils Stort backlöfte
Mattias Lindström, forward, Carolina Hurricanes
Yared Hagos, forward, Timrå
Fredrik Warg, forward, Dinamo Riga
Ivan Majesky, back
Ville Koistinen, back, Ilves
Dom har helt enkelt tappat hela sin spets.
Denna matchen är en jättebra värdemätare för Lakers och jag tycker att vi skall begära mycket glöd och vinst mot dem nu samt resterande möten på hemmais iår.
Joakim Lindström, forward, Colorado Avalanche 1a i poängligan grundserien
Mikko Lehtonen, forward, Severstal Cherepovets 2a i poängligan grundserien
David Rundblad, back, Ottawa Senators 3a i poängligan grundserien
Tim Erixon, back, New York Rangers Stort backlöfte
Adam Larsson, back, New Jersey Devils Stort backlöfte
Mattias Lindström, forward, Carolina Hurricanes
Yared Hagos, forward, Timrå
Fredrik Warg, forward, Dinamo Riga
Ivan Majesky, back
Ville Koistinen, back, Ilves
Dom har helt enkelt tappat hela sin spets.
Denna matchen är en jättebra värdemätare för Lakers och jag tycker att vi skall begära mycket glöd och vinst mot dem nu samt resterande möten på hemmais iår.
-
- c/o LL´s Forum
Skellefteå har hela tiden folk som står på tur. En fantastisk organisation och de spelare de har tappat är stora tapp men de har hela tiden spelare som kommer in underifrån. Skellefteå kommer nog inte vara mycket sämre i år än de var i fjol
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
SAIK är tokbra,vi kommer inte vinna med mycket!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Kul att Saik är på besök, då får man ju en anledning att åka till Växjö.
-
- c/o LL´s Forum
Jo för tidigare möten Lakers-Troja va du väl inte rödvit nog för att åka in på eller?
Den som inte sjunger är taifare!!!
Sluta studsa Talismanen. Jek gillar att besöka Växjö, och nu när Saik kommer får han en bra anledning till det. Inget att bli upprörd över. 

-
- c/o LL´s Forum
Jag va absolut inte upprörd. Men sån är jag. Ska dra till London nu idag. Ska du ha nån tröja eller nått??
Käre Talismanen, när Växjö och Troja låg i samma serie var jag på samtliga möten men numera är det bara när Saik kommer som jag finner anledning att besöka Växjö ishall och senare Vida Arena.
Men Jek da, jag trodde du var en större hockeyälskare än så!!! 
Inlägg via Tapatalk

Inlägg via Tapatalk
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Jag kan med handen på hjärtat säga att jag hade helt klart åkt till Ljungby om Troja låg i ES, för sån hockeyälskare är jag! Jag har aldrig haft något hat mot Troja, snarare stor respekt. Troja är en hederlig förening för mig, trotjänare och bra utbildning från barnsben.
Nu på senare år har vi kommit ikapp dom, men för 6-7 år sedan så slog samtliga lag från U8 till U14 alla våra lag med nästan tvåsiffrigt - det är respekt.
Dessutom så har dom trevlig suppisar, till skillnad från TAIF. Hade TAIF varit i ES så hade jag ALDRIG fått för mig att åka dit - En gång fuskare, ALLTID fuskare.
Nu på senare år har vi kommit ikapp dom, men för 6-7 år sedan så slog samtliga lag från U8 till U14 alla våra lag med nästan tvåsiffrigt - det är respekt.
Dessutom så har dom trevlig suppisar, till skillnad från TAIF. Hade TAIF varit i ES så hade jag ALDRIG fått för mig att åka dit - En gång fuskare, ALLTID fuskare.
-
- c/o LL´s Forum
Klart du var. Men jävlar va kul det är sätta igång folk. Och lätt går det oftast.jek wrote:Käre Talismanen, när Växjö och Troja låg i samma serie var jag på samtliga möten men numera är det bara när Saik kommer som jag finner anledning att besöka Växjö ishall och senare Vida Arena.

Går igång?? jag konstaterar bara fakta.
-
- c/o LL´s Forum
Tänkte inte just på dig kära vän
Sen är det skillnad på går igång och sätta igång. Iaf för mig! Man kan sätt igång en diskussion och sen kan man t ex gå igång på.....ja nått najs! Du t ex går förmodligen igång på jultomten!

Det finns ju ännu en anledning att gå på matchen på måndag. Att inhandla en orange T-shirt med Lakersloggan på 

Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Härligt
alla till hallen 

" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Alla till västra.
Vi är västra, vi är västra, vi är stolta västra stå
Vi är västra, vi är västra, vi är stolta västra stå
-
Vi är breeeevid vi är breeeeevid västs stå 

" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Skall ni kopiera ytterligare en ramsa?
Fortsätt trumma ni. Och stötta Agustin som är er egna produkt.....
Kämpa på RBK
Hahaha Töntperry2 wrote:Skall ni kopiera ytterligare en ramsa?
Vi snor från RBK
Vi snor från AIK
Vi snor från allihop
För vi är VLH
Shalalala shalalala
shalalala shalalala
Eeeehh...ok then...perry2 wrote:Fortsätt trumma ni. Och stötta Agustin som är er egna produkt.....

Skoj med match mot ett värdigt motstånd i morgon. Jag kommer fortsätta hålla extra koll på Heikkinen (går dessutom med automatik eftersom han har en så tung roll), Linder (eftersom omdömena om honom är så vitt skilda) och Iggulden (hans insats senast oroar mig en del).
Lite halvbitter där bara....perry2 wrote:Skall ni kopiera ytterligare en ramsa?
Är det fortfarande det där "snodda" brandlarmsmålet som ligger och skaver?

Nåja. Imorgon möter vi betydligt tuffare motstånd än "Herr Bh".
Kul och inspirerande.
-
- Forumproffs
Perry!
Alla snor ju från alla, så även ni i AIA.
Era ramsor härstammar ju tex från den engelska fotbollskulturen, det kom "hatapopcornsupportrar" tillslut fram till efter en lång utläggning här på forumet för ett X antal år sedan.
Snälla! Sluta med att försöka inbilla folk att ni bara kommer på era egna ramsor.
Alla snor ju från alla, så även ni i AIA.
Era ramsor härstammar ju tex från den engelska fotbollskulturen, det kom "hatapopcornsupportrar" tillslut fram till efter en lång utläggning här på forumet för ett X antal år sedan.
Snälla! Sluta med att försöka inbilla folk att ni bara kommer på era egna ramsor.
Dom snor även från Sverige. Bla Bajen. Så kasta inte sten i glashus
Matchen kommer att bli en värdemätare. Hoppas på att fler spelare visar upp sig mer än förra matchen
Matchen kommer att bli en värdemätare. Hoppas på att fler spelare visar upp sig mer än förra matchen
Och återigen är vi tillbaka på dagis nivåer?
När man började tjabbla om vem som snor vems ramsa o si o så.. Ja då var man 10 på sin höjd 12 år gammal.
Skärp er!
När man började tjabbla om vem som snor vems ramsa o si o så.. Ja då var man 10 på sin höjd 12 år gammal.
Skärp er!
Med all respekt, verkligen. Håller inte riktigt med dig ang. Iggulden. För det första var min känsla att han "bombade" hem en fin procentsats av tekningarna. Hans lina med Reddox och Eriksson fick minimalt med speltid i PP. Slumpen gjorde så att Moran och Rasmussen linorna stod på tur i de rullande bytena. Det var i den spelformen det lossnade för övriga och med lite känsla skulle JK gett Iggulden linan ett försök där med.Varanen wrote:Eeeehh...ok then...perry2 wrote:Fortsätt trumma ni. Och stötta Agustin som är er egna produkt.....![]()
Skoj med match mot ett värdigt motstånd i morgon. Jag kommer fortsätta hålla extra koll på Heikkinen (går dessutom med automatik eftersom han har en så tung roll), Linder (eftersom omdömena om honom är så vitt skilda) och Iggulden (hans insats senast oroar mig en del).
Tyckte mig se en stor förståelse och blick för spelet och tror han kommer bli grymt viktig vart det lider.
Det återstår dock att se....
Jag drar självklart inga långtgående slutsatser efter ett par veckor på is och en träningsmatch. Det är inte hans kapacitet offensivt, eller i PP, som gör att jag fick lite taskiga vibbar senast. Slutar kanske med att jag tycker han är MVP när säsongen ska summeras, men just nu vill jag se rejälare tag.
En fråga : hur känns det att sjunga rätt in i en mikrofon ? Snyggt att sno idén ifrån malmö dessutomperry2 wrote:Skall ni kopiera ytterligare en ramsa?

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Ja hahaha vilken pajas klack dom är.
Sjunga utan mickar, ja vi kan sjunga utan mickar, sjunga utan miiiiickar, ja vi kan sjunga utan mickar
Sjunga utan mickar, ja vi kan sjunga utan mickar, sjunga utan miiiiickar, ja vi kan sjunga utan mickar
Det tycker jag nog. Bättre värdemätare än onsdagens drabbning i alla fall. Jag gillar SAIK faktiskt. Det är en organisation som enligt mig kan sporten. Deras "nördiga" tränare Anders Forsberg är en analytiker ut i fingerspetsarna. Här är en intervju på klubbens hemsida. Burström får en del beröm. Otrolig potential i den spelaren.Coffe #800 wrote:härligt !aa de ska bli ritkigt intressant imorgon.
värdemätare... kan man kalla det de efter bara en match tidigare..
SAIK känns solida helt klart!
Det lyser proffs om hela organisationen på något sätt ? Fula tröjor dock ...
Det lyser proffs om hela organisationen på något sätt ? Fula tröjor dock ...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
Håller med er där med. Har faktiskt gillar SAIK ända sedan dom tog steget upp Lika så Lindköping,
Saik har tagit små steg hela tiden och är nu ett TOPPLAG av rang! klockrent förening, satsar på mycket egna produkter och ger verkligen killarna med talang chansen! riktigt roligt lag.
Lindköping gillar jag med för dom har gjort en rääääser resa till Eliten, och var iaf för ett par år sedan den rikaste klubben i hockey sverige, och detta har man gjort på bara några år. på senare tiden har man dock satsat lite fel i spelare, genom att göra dyra klipp med mera och hallhyror upp över öronen...
Men ska bli riktigt intressant imorgon, spännande, roligt, häftigt. det är första gången på flera år vi möter ett Elitserielag. Kanonkul!
Syns i hallen imorgon och hoppas det strömmar till mer folk till klacken imorgon än vad vi var sist!
har hört att SAIK kommer komma med minst 100 pers runt om i landet och ge oss en match på Läktaren, kan de stämma ? vi ska iaf vinna läktar matchen !
Saik har tagit små steg hela tiden och är nu ett TOPPLAG av rang! klockrent förening, satsar på mycket egna produkter och ger verkligen killarna med talang chansen! riktigt roligt lag.
Lindköping gillar jag med för dom har gjort en rääääser resa till Eliten, och var iaf för ett par år sedan den rikaste klubben i hockey sverige, och detta har man gjort på bara några år. på senare tiden har man dock satsat lite fel i spelare, genom att göra dyra klipp med mera och hallhyror upp över öronen...
Men ska bli riktigt intressant imorgon, spännande, roligt, häftigt. det är första gången på flera år vi möter ett Elitserielag. Kanonkul!
Syns i hallen imorgon och hoppas det strömmar till mer folk till klacken imorgon än vad vi var sist!
har hört att SAIK kommer komma med minst 100 pers runt om i landet och ge oss en match på Läktaren, kan de stämma ? vi ska iaf vinna läktar matchen !
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
-
Är det SAIKS första match imorgon med ??
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)