Per Hållberg
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Per Hållberg
Känns riktigt bra faktiskt
En perfekt försvarsführer som kan styra upp defensiven. Perfekt ersättare för Rahm.
Har dock en känsla att det kommer mer på backsidan
En perfekt försvarsführer som kan styra upp defensiven. Perfekt ersättare för Rahm.
Har dock en känsla att det kommer mer på backsidan
får väl säga välkommen då
läste detta på A blaskan vad evert sa.
– Vi har sagt att vi ville få in tre backar av toppklass i truppen inför kommande säsong, men sedan kom Per in i bilden och vi har hittat en specifik roll till honom, så han räknas utöver de här tre toppbackarna.
vad menar evert med om att han räknas utöver de här tre backarna,
menar han att det ska in 3 till eller?
– Vi har sagt att vi ville få in tre backar av toppklass i truppen inför kommande säsong, men sedan kom Per in i bilden och vi har hittat en specifik roll till honom, så han räknas utöver de här tre toppbackarna.
Tror Hållberg kan bli bra, lite nytändning och en klar roll. Känner mig rätt nöjd med den värvningen faktiskt. Tycker man kan vänta med ytterligare en back och se tiden an lite.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
friberg wrote:får väl säga välkommen då
Vad han menar är ju att när han hade lagt upp sin "värvningsplan", så bestämde han att de skulle värva in 3 toppbackar. Vi har värvat Ilkka Heikkinen och Dan Spang, alltså 2 stycken toppbackar. Hållberg räknas alltså inte som den tredje toppbacken, utan det ska antagligen in en till.
Evertsson säger ju även så här, lite längre ner i artikeln: " Vi får se hur vi gör framöver, om vi ska värva fler backar så måste det bli ett namn som tillför något"
O då blir det att köra på 5 femmor också? Som Evertsson sa i en artikel för någon månad sen.
Hållberg Kommer definitivt att tillföra Lakers laget.. Har det på känn.
Så välkommen Per!
Hållberg Kommer definitivt att tillföra Lakers laget.. Har det på känn.
Så välkommen Per!
teddy wrote:Japp enligt madhawk. Ett kanonförvärv anser jag. Måste ha lite elitserierutin på backarna med
ah fast det finns på officiella hemsidan först
Det här blir nog riktigt bra. Välbehövd rutin från elitserien och (rätta mig om jag har fel) var han inte i landslaget för två år sen? En nytänd Hållberg kommer att betyda mycket! Men jag saknar fortfarande en riktigt bra powerplay-back! Men, men den som väntar får se.............
Hockeyfantast
Per Hållberg
Känns riktigt bra hoppas bara man hittar 1 back till som passar.......
Det blir hur bra som helst. Växjö vet hur man hanterar Hållberg. Det visste inte Modo och Challe.
Blueshirts United
-
- Forumentusiast
Tycker ni har värvat bra hittills för att vara nykomling. Men detta känns som en riktig Mats Trygg-värvning som desperata HV lr Frölunda skulle kunna göra nu när de måste skära ner lite.
Men antar att Evertsson är ute efter rutinen. Mkt annat lär han inte få av Hållberg iaf, som vart utter garbage under flera års tid nu.
Men antar att Evertsson är ute efter rutinen. Mkt annat lär han inte få av Hållberg iaf, som vart utter garbage under flera års tid nu.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Välkommen. Tror det blir fint med rutin, viktigt för att få ihop lite trevliga backpar där minst en kan utvecklas
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Per Hållberg
Thelemakos wrote:Tycker ni har värvat bra hittills för att vara nykomling. Men detta känns som en riktig Mats Trygg-värvning som desperata HV lr Frölunda skulle kunna göra nu när de måste skära ner lite.
Ursäkta men det där va nog det sämsta jag läst på länge Per Hållberg anser jag kan vara en riktigt trygg värvning och det är nog det närmaste man kommer Mats o ingen desperado värvning som du pratar om.
Hoppas att det inte blir som mina tipsare sagt ikväll, för då blir det pannkaka och vad jag tidigare trott blir fullständigt fel. Kan man se facit på detta innan jul kanske?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Mina tipsare sa..
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
-
- Forumentusiast
sid wrote:Thelemakos wrote:Tycker ni har värvat bra hittills för att vara nykomling. Men detta känns som en riktig Mats Trygg-värvning som desperata HV lr Frölunda skulle kunna göra nu när de måste skära ner lite.
Ursäkta men det där va nog det sämsta jag läst på länge Per Hållberg anser jag kan vara en riktigt trygg värvning och det är nog det närmaste man kommer Mats o ingen desperado värvning som du pratar om.
Haha så jag får inte ha en egen åsikt?
Nu vet jag inte hur mkt du/ni har kollat på ES senaste 5 åren, men Per har spelat i Färjestad så har hyfsad koll på honom. Sen han fick sitt guld med oss 06 har det bara gått neråt, och han har verkligen inte varit bra senaste tiden.
Det verkar alla överrens om på olika forum/sidor oxå för den delen, utom detta forumet ironiskt nog.
Men jag antar att ni fick honom hyfsad billigt så det är väl en chansning samtidigt som ni får den där Elitserierutinen.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
-
- c/o LL´s Forum
Nä fy på dig. Säg inte emot här inne!!!!!!!!!!!!!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
klart du får ha en egen åsikt här inne Thelemakos och du kan nog ha lite rätt i det du säger men nu har ju våran evert signat Hållberg hit och han har nog sett nåt i Hållberg som han gillar, sen har vi ju Janne som gjort under med spelare som inte varit så lysande till att blomma ut fullständigt .
den som lever får se.
den som lever får se.
Telemakos får tycka och tänka som han vill, men jag tror att med den omgivningen han får i LAKERS, blir han kung igen.
Lakej i med och motgång
Per Hållberg
Rahm var inte heller bra förra säsongen när han skulle vara en producerande back.
När han till senaste säsongen fick en defensiv roll var han vår bästa back.
Kanske någon kan se kopplingen ?
Om ett år vet vi hur bra han var i sin roll.
När han till senaste säsongen fick en defensiv roll var han vår bästa back.
Kanske någon kan se kopplingen ?
Om ett år vet vi hur bra han var i sin roll.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
-
- c/o LL´s Forum
Med nya lekkamrater, med nya grymma matchdräkter, med ny Arena och bara fokus på en enda sak; defensiven, och Everts fingertoppkänsla, så tror jag det här kan bli mycket bra...åtminstone denna säsongen, som blir något utöver det vanliga!
Helt suverän artikel på hemsidan angående värvningen av Hållberg. Jag har ju varit minst sagt negativ till att ta hit veteranen. Och det har främst handlat om att han de senaste säsongerna inte varit ES-spets. Trots mitt grundmurade förtroende för lagledningen hade jag inte kunnat föreställa mig en så här lysande "lösning". Trodde inte ens så här raka diskussioner fördes i branschen. Klokt resonemang av båda parter. Jag har ändrat åsikt.
Som sagt, väldigt trevligt att få en lite djupare analys från chief Evertsson än vad som är normen på klubbarnas hemsidor. I vanliga fall står det bara vem det är, vilken position han spelar i och lite stats + den sedvanliga välkomsthälsningen. Men han hade kunnat skippa det sista med ... så måste det bli ett namn som tillför något . Jag utgår ifrån att ALLA pusselbitar är i klubben för att tillföra något (jag vet vad han menar men det är så klyschigt).
Som sagt, väldigt trevligt att få en lite djupare analys från chief Evertsson än vad som är normen på klubbarnas hemsidor. I vanliga fall står det bara vem det är, vilken position han spelar i och lite stats + den sedvanliga välkomsthälsningen. Men han hade kunnat skippa det sista med ... så måste det bli ett namn som tillför något . Jag utgår ifrån att ALLA pusselbitar är i klubben för att tillföra något (jag vet vad han menar men det är så klyschigt).
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
skönt ja vil inte se han i Lakersdressen mera då han varken presterat el gjort nån nytta för laget mer än att suttit på botbänken.
friberg wrote:skönt ja vil inte se han i Lakersdressen mera då han varken presterat el gjort nån nytta för laget mer än att suttit på botbänken.
Instämmer med Friberg.
Han gjorde ju iaf de första efterlängtade "svensk" målet!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux