Växjö Lakers-Bofors 14/1
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Växjö Lakers-Bofors 14/1
På fredag spelar vi hemma mot Bofors,fredagsmatch!
kommer det betyda nåt tro?
Noterbart,vi har enbart 9(!) vanliga seriematcher kvar att spela i Lakerdoom innan Vida Arena tar över!
kommer det betyda nåt tro?
Noterbart,vi har enbart 9(!) vanliga seriematcher kvar att spela i Lakerdoom innan Vida Arena tar över!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Re: Växjö Lakers-Bofors 14/11
Förhoppningsvis blir det 5 till sen
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
Re: Växjö Lakers-Bofors 14/1
Nu glömmer vi Almtuna och siktar in oss på fredag!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
Ja nu tar vi nya tag fredagsmatch och bra drag hoppas jag hoppas på bra mkt folk på Poseidon efteråt oxå
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- c/o LL´s Forum
Vem tror ni står Krizan eller Oscar?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Hoppas Krizan får stå han behöver matchtempo i sig om han skall kunna bidra med något framöver
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- c/o LL´s Forum
Håller med.
Hoppas han får hålla nollan mot Bofors, vore underbart. Får vi honom i form till Kvalserien (om vi nu tar oss dit) så har vi mycket vunnet den här säsongen. Får vi inte igång honom alls så tycker jag vi kör på Alsenfelt, som visat stor form på sistone.
Hoppas han får hålla nollan mot Bofors, vore underbart. Får vi honom i form till Kvalserien (om vi nu tar oss dit) så har vi mycket vunnet den här säsongen. Får vi inte igång honom alls så tycker jag vi kör på Alsenfelt, som visat stor form på sistone.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jag håller inte alls med, det är Alsenfelt som ska stå. Jag skiter i om det är opsykologist eller inte. Det finns bara en sak som är psykologiskt och det är tre poäng, allt annat är fullständigt ointressant för mig.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Du som snackar så mycket om psykologi å hur viktigt det är Räven.....
Låta Oskar stå nästa match är ju mer eller mindre att döförklara Krizans insats mot Almtuna!
Han ska stå minst två matcher till för att få matchtempo å komma in i gänget.
Låta Oskar stå nästa match är ju mer eller mindre att döförklara Krizans insats mot Almtuna!
Han ska stå minst två matcher till för att få matchtempo å komma in i gänget.
-
- c/o LL´s Forum
Allt handlar ju om slutspurten, att bli redo för vad som "komma skall"
Krizan ska stå! Varför? Är det någon som ska ta oss upp så känns det som han.
Ladies and Gentlemen, detta är fakta:
Vi står på 70 poäng.
Vi har 18 omgångar kvar.
Förra året gick vi vidare på 102 pinnar,
Det betyder att 100 poäng bör vara en "klargräns".
Vi kan alltså, väldigt lojt talat, förlora 8 matcher och vinna 10 för att fortfarande gå direkt till KS.
Vi har förlorat 9 matcher på hela säsongen.
När vill ni börja kalla detta för klart? Visst, det är en chans att vi inte klarar detta, men hur många tror att vi skulle förlora lika mycket till som vi hittills har gjort?
Därför ska Krizan stå.
Regards, Svartvadet
Krizan ska stå! Varför? Är det någon som ska ta oss upp så känns det som han.
Ladies and Gentlemen, detta är fakta:
Vi står på 70 poäng.
Vi har 18 omgångar kvar.
Förra året gick vi vidare på 102 pinnar,
Det betyder att 100 poäng bör vara en "klargräns".
Vi kan alltså, väldigt lojt talat, förlora 8 matcher och vinna 10 för att fortfarande gå direkt till KS.
Vi har förlorat 9 matcher på hela säsongen.
När vill ni börja kalla detta för klart? Visst, det är en chans att vi inte klarar detta, men hur många tror att vi skulle förlora lika mycket till som vi hittills har gjort?
Därför ska Krizan stå.
Regards, Svartvadet
Senast redigerad av 1 Svartvadet, redigerad totalt 0 gånger.
Den här gången skiter jag i psykologi, jag grundar detta på att värvningen av målvakten var vansinnig. Jag hade aldrig om jag hade kunnat gått med på den, inte under några som helst omständigheter.
I min värld just nu har jag endast fokus på att laget Lakers ska ha så många poäng som möjligt, jag tänker inte i snällhet just nu. Den eller de spelare som är bäst spelar, de andra tittar på, så resonerar jag.
Visa på träning att du är bättre och du får chansen, presterar du inte under match, så vilar du. Nu är det kniven på strupen som gäller.
I min värld just nu har jag endast fokus på att laget Lakers ska ha så många poäng som möjligt, jag tänker inte i snällhet just nu. Den eller de spelare som är bäst spelar, de andra tittar på, så resonerar jag.
Visa på träning att du är bättre och du får chansen, presterar du inte under match, så vilar du. Nu är det kniven på strupen som gäller.
du snackar räven..klart att krizan ska stå
PS kniven på strupen??? 12 poäng till närmsta lag rögle? (ränknar inte in malmö)
klart att man ska vinna varje match..men kniven på strupen är väl en överdrift????
PS kniven på strupen??? 12 poäng till närmsta lag rögle? (ränknar inte in malmö)
klart att man ska vinna varje match..men kniven på strupen är väl en överdrift????
Snart nära dig...en ny hall
-
- c/o LL´s Forum
Nä inte känns det som nån kniv mot strupen. Tycker läget ser oförskämt bra ut och iom gårdagens resultat (förlust för Leksand och oavgjort Vik-Rögle) så ser det ju om än ännu bättre ut. Jag ställer mig i flocken bakom Krizan. Klart han ska stå. Han gjorde några mindre bra ingripande mot Almtuna men han gjorde mycket bra också. Jag hoppas innerligt han står imorgon för då ska vi Lakejer visa honom hur härligt det är med hockey i Lakerdome!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Krizan hoppas jag på!
Om han kommer igång kan han bli en vägg - för att komma igång måste han få chansen i matchspel.
Förövrigt hoppas jag Växjö kommer igång nu och inte bara spelar hockey i sista perioden som har varit fallet de senaste matcherna (förutom mot oskarshamn då de lirade hockey i första perioden).
KOM igen lakers!!!
Om han kommer igång kan han bli en vägg - för att komma igång måste han få chansen i matchspel.
Förövrigt hoppas jag Växjö kommer igång nu och inte bara spelar hockey i sista perioden som har varit fallet de senaste matcherna (förutom mot oskarshamn då de lirade hockey i första perioden).
KOM igen lakers!!!
Räven skrev:Den här gången skiter jag i psykologi, jag grundar detta på att värvningen av målvakten var vansinnig. Jag hade aldrig om jag hade kunnat gått med på den, inte under några som helst omständigheter.
Kniven på strupen Räven hmm ingen optimistist tanke precis..
Skulle vi missa KS med detta utgångsläge skulle det vara pinsamt katastrofalt dåligt. Personligen tror jag inte äns det varit möjligt med en darrande Spångberg i målet...
Klart Karol ska stå för att få matchträning. Han är inte värvad hit som back up till Oscar utan som en solklar nr1..
Visst man kan tycka det är taskigt mot Oscar som värkligen gjort det bra hittills..
Krizan ska absolut stå,tycker inte han gjorde en dålig match mot Almtuna för att vara första. Dessutom tror jag han är riktigt sugen på att visa oss nu efter en förlust att han är en jäkligt bra målvakt och att vi ska lita på han med tanke på hans rykte som en riktig vinnarskalle.
För alltid Lakej
-
- c/o LL´s Forum
Verkar som att dom i dagsläget har 7 ordinarie borta. Tufft för dom i så fall men hungriga juniorer som sliter hjärtat ur sig kan ställa till det. Fullt ös från början så mosar vi hela Bofors. KOM IGEN KÄMPA LAKERS!!!!! (f.ö ny delningsramsa som vi ska testa. Samma stuk som VLH ÄR DOM BÄsta)
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Sjukstuga-388100.aspx
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Sjukstuga-388100.aspx
Den som inte sjunger är taifare!!!
Roligt att det skapade en diskussion, men jag står fortfarande fast vid att den bäste målvakten för dagen ska stå. Jag tycker faktiskt att det alltid ska vara så, lika när det gäller spelare.
Nä, jag är inte lika positiv som ni är här rent allmänt, vi måste ha in två backar. Heed finns inte med vid ett eventuellt kvalspel och vi kan inte klara oss med de som vi har. Då måste de genomgå en transformering och det ser jag inte som möjligt.
Nä, jag är inte lika positiv som ni är här rent allmänt, vi måste ha in två backar. Heed finns inte med vid ett eventuellt kvalspel och vi kan inte klara oss med de som vi har. Då måste de genomgå en transformering och det ser jag inte som möjligt.
-
- c/o LL´s Forum
Krizan borde ju vara riktigt taggad och grymt motiverad. Han spelar ju inte i Lakers bara för pengar, utan för att ta sig uppåt i karriären igen. Dessa ev. kvalmatcher som väntar inom kort borde inspirera Krizan till att vilja bevisa för både sig själv och större klubbar, att det är i ES han hör hemma. Frågan är bara hur många matcher han behöver på sig tills han är sitt rätta "Jag" i målet.
Jag vet inte, men känner någon oro över att han är så sårbar på höga skott? Var å varannan klubb i HA är väl medvetna om denna sårbarhet. Hoppas Krizan är medveten om det själv.
Jag vet inte, men känner någon oro över att han är så sårbar på höga skott? Var å varannan klubb i HA är väl medvetna om denna sårbarhet. Hoppas Krizan är medveten om det själv.
Det tror jag att han är, de måste en studie av hans matcher ge och detta vet han säkert om. Nu är han väl inte ensam om att täcka bra utmed isen och halvvägs upp, men ha problem med höga skott.
Ja, nu är det han som står ikväll och jag ska självklart iakta honom. Givetvis hoppas jag att hans ringrost har lagt sig, för vi har inte tid att förlora poäng på en målvakt som behöver x antal matcher för att hitta form. Det är det enda jag vet.
Ja, nu är det han som står ikväll och jag ska självklart iakta honom. Givetvis hoppas jag att hans ringrost har lagt sig, för vi har inte tid att förlora poäng på en målvakt som behöver x antal matcher för att hitta form. Det är det enda jag vet.
- PeacE_FroG
- Forumamatör
Tror på en ganska enkel seger ikväll 3-1 till VLH
Räven: Jag tror inte Janne satte in Karol bara för att det var "Karol" i matchen mot Almtuna, han kanske såg hetast ut inför den matchen plus att Oscar hade spelat väldigt mycket o kanske var lite sliten. Håller med i vissa delar det du säger att man ska bevisa på träning och inställning vem som ska stå och så vidare....men tror våran tränarstab har den inställningen, skulle tex karol ha inställningen "skita i vilket attityd" tror jag inte han blir långvarig i våran klubb...
Räven: Jag tror inte Janne satte in Karol bara för att det var "Karol" i matchen mot Almtuna, han kanske såg hetast ut inför den matchen plus att Oscar hade spelat väldigt mycket o kanske var lite sliten. Håller med i vissa delar det du säger att man ska bevisa på träning och inställning vem som ska stå och så vidare....men tror våran tränarstab har den inställningen, skulle tex karol ha inställningen "skita i vilket attityd" tror jag inte han blir långvarig i våran klubb...
PeacE_FroG: Jag håller med dig, jag tror kanske snarast att det handlar om att Oscar behövde lite vila efter ett tufft matchande. Jag är också övertygad om att Karol försvinner fortare än vad snön verkar göra, om han inte visar upp rätt attityd.
Nu står han ikväll, så är det och jag hoppas att han gör en bra match, för vi kan inte förlora matchen på att en målvakt gör taskiga ingripande. Det sista gäller i minst lika hög grad, flera av våra backar.
Nu står han ikväll, så är det och jag hoppas att han gör en bra match, för vi kan inte förlora matchen på att en målvakt gör taskiga ingripande. Det sista gäller i minst lika hög grad, flera av våra backar.
- PeacE_FroG
- Forumamatör
Hoppas Everts scoutande ger frukt snart, man börjar bli lite orolig att det inte blir nån förstärkning på backsidan...hoppas det sker nått om en 4-5 omgångar
Ja, precis, för det är ett måste till och med, om vi ska se våren med tillförsikt.
Att vi når KS borde väll vara en självlklarhet vem som än spelar..
Väl där hoppas jag på 2 nya backar samt en Karol som står på huvudet i varje match..
Snälla en gång för alla JK/Evert dumpa Åhsberg.........
Väl där hoppas jag på 2 nya backar samt en Karol som står på huvudet i varje match..
Snälla en gång för alla JK/Evert dumpa Åhsberg.........
Backarna måste väl komma innan den siste i denna månad?
KS är definitivt ingen självklarhet. Möjligen för dom som ännu inte insett att det högst sannolikt krävs mellan 95-100 poäng för att komma dit.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Poseidon öppnar kl. 17!
-
- c/o LL´s Forum
Är det lipsillsklubben?
han behövs i laget
sniper, gubben i lådan.
Sedan har han väl sina minus sidor som alla andra i laget.
Men Åsberg ska vara kvar!!
ops..back till tråden..detta kanske vi kan diskutera i silly.
sniper, gubben i lådan.
Sedan har han väl sina minus sidor som alla andra i laget.
Men Åsberg ska vara kvar!!
ops..back till tråden..detta kanske vi kan diskutera i silly.
Snart nära dig...en ny hall