Örebro har fått ihop ett svårslaget lag, de kommer ligga i topp hela säsongen. Helt klart de värsta konkurrenterna till Växjö så här långt, visst serien är lång men jag tror ändå att Örebro kommer att ta en direktplats till kvalserien.
Måste bara säga att jag är lite imponerad på LIF, de har rätt spelare i år helt enkelt! Även om man inte ligger först och även om jag inte gillar dom så finns det faktiskt lite mer tanke bakom värvningarna!
Tror att Aulin är helt rätt spets för dom, 28 år och har gjort lagom med poäng i AHL (Vilket oftast betyder att han inte kommer att åka runt och "lalla")
Förresten! Aftonbladet: "Leksand värvar NHL-center" snacka om att ta i så man skiter på sig!
"Spelskicklig, högerfattad center. Bra MED pucken. Kan Styra ETT PowerPlay. Fint spelsinne OCH behå in skridskorna. Saknar lite tuffhet, män annars ganska allround. (EP 2008)."
Lindhagen förlängde med 2 år med LHC idag..... Rätt kul är att dom skriver succé spelaren, men sen tjeckerna kom till laget har Lindhagen mest fått spetor i röven av bänken
Bättre du hade kommit tillbaka till oss, för här hade vi uppskattat dig!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Håller med dej Viktoriko ,samtidigt är det URUSELT av Leksand,men det är väl ett försök från deras sida att störa O-hamn eftersom de själva kan missa platsen till kvalserien, hoppas att O.hamn begär rejält med pengar så att Leksands redan dåliga ekonomi blir ändå sämre.
Och nån borde tysta ner Mats Wennerholm på Afonbladet, hans åsikter är ett jävla skämt och att han får skriva i Sveriges största tidning är ett hån mot alla journalister.
visst det mesta av sportchefarbetet är över för säsongen men det skakar ju klubben just nu och det kommer inverka på spelet.. det ser vi redan nu ikväll när Borås leder med 2-0 efter en period och det ser visst väldigt vilset ut.. Näe nu ska jag lugna ner mig men det känns som ett sjukt svek när man hela inledningen av säsonegn har hyllat Salo till skyarna.. nu är han fan ingenting..
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Wennerholm och Nyström är väl dom två största journalistfjollorna vi har i det här landet. Där ska man inte förvänta mer än dom brukar leverera. Fjollträsklag och knästrumpor från ingenstans är deras melodi.
Last edited by Niles on 25 November 2010, 20:12, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Evertsson skulle inte låta sig värvas i kvällspressen! Han är för intelligent och professionell för det.
Men läget är delikat. Jobbet inför nästa säsong börjar ju absolut senast i januari. Det vore ju falskt att vara kvar i sin gamla klubb och samtidigt jobba (under cover) för den framtida klubben. Jag förstår om man blir smickrad och sugen på utmaningen. Men det måste skötas så mycket snyggare.
I och för sig är det inte enbart sanningar ( ) det som står i kvällstidningarna. Men om bara en liten del av detta är sant, undrar man:
HUR FA-N TÄNKTE KARLEN?
Ännu en Salo-groda.....
Hade jag vart IKO-suppe hade jag spytt på karln.
Ända revanshen för IKO som finns just nu är att se till att få knätoffsarna bakom sig i serien.
Jag trodde Salo var seriös, men det visar sig att han är en lycksökare han med....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Salo måste fått ett ruggigt bra erbjudande! Money talks! Tur att det inte var våran sportchef! Svårt att upprätta sitt anseende efter en sådan här groda!
De flesta med Mats "superlativernas superlativ" Wennerholm i spetsen hyllar det kommande äktenskapet mellan Leksand och T Salo. Varför då kan man fråga sig? För att han "så att säga" lyckats komponera / värva ihop ett allsvenskt topplag?! Om vi säger så här... 6 av backarna och 8 av forwards har erfarenhet (om än blandad sådan) av spel i ES / SM Liiga. Vänd på det... hade dom presterat lika dåligt som förra säsongen hade det varit skandal. Nu gör både SVT och TV4 reportage om "succé-sportchefen". Men vi får tacka så länge förståsigpåarna inte förstår sig på bättre. Dessutom verkar det som om uranet blivit till sand.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Så länge blir han nog inte kvar. I grunden tror jag inte han är mycket bättre sportchef än han var tränare. Moralen är ju inte hans starka sida heller, rätt pinsam faktiskt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Vilken Sportchef som helst med ett uns av självinsikt, självaktning och med en i alla fall minimal framtidsplan borde inte vilja ta i Leksand utan sterila handskar, munskydd och heltäckande rock. Ingen - vare sig tränare eller sportchef - har lyckats i och med laget. INGEN! Varför T Salo tror sig kunna lyckas är för mig obegripligt. Att det gick hyfsat i IKO var nog mer tur än skicklighet.
Sen undrar jag... varför lämna IKO nu? Är det en "hämnd" för att han fick sparken förra säsongen? Nåt skit tror jag att det är, hmm...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Niles wrote: Moralen är ju inte hans starka sida heller, rätt pinsam faktiskt.
Så jäkla sant, att man inleder med ett "förhållande" med svek i bagaget är ju inte den ultimata förtroendesitsen..
Men detta är ju Pinsamma Leksand kända för....
Tråkigt för Oskarshamn ett lag jag gillar i serien, men o andra sidan var han ju klar med årets bygge så lika bra att han drog kanske....
Vad gäller glåpord och befogad kritik från de egna fansen lär han ju komma undan då han är en hejare på att DUCKA
Salo...står och säger i tv att han varit i Leksand i 2 veckor, när han hade kontrakt med Oskarshamn tills i går. Kanske därför tidningarna inte kunde få tag i han förra veckan då han låg i Kungälv och var "sjuk". Visserligen hostade han in en del kulor i Oskarshamn för att kunna "köpa" sig en biljett till det så kallade finrummet men vem är så dum så man litar på mannens lojalitet efter sånt?