Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

hagawaga
Forumamatör

mmm

Post by hagawaga »

Förutom tajfarnas (i vårt fall välsignade) mordhot mot Gustavsson är jag enormt glad att vi inte har något med Jonny Moberg att göra!
Snubben är en tickande bomb med sitt fiffel och sina dealar under bordet!
Fullständigt livsfarlig för vilken klubb som helst!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Moberg är väl otroligt på att knyta kontakter med sponsorer, men jag vet inte vad som kan hända mer än så. Resten är bara rykten, men något hände väl eftersom han försvann från Lakers så snabbt. Men det är historia nu.

Dock kan man lugnt säga att bättre än vad vi har nu, med Evertsson, Paldan, JK, Anders Ö med svärfar, det kan vi inte ha och kommer knappast att få heller.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

- Ja, det var några allsvenska toppklubbar som hörde av sig men de var inte i närheten av att matcha det här budet. Kontraktet blev klart på en dag.
Sades av David Fredriksson

Källa: http://www.jnytt.se/nyhet/35758/tuppen- ... r-tingsryd

Hehe... undrar vad de fick pynta egentligen?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

"- Visst, de är nykomlingar men de är inte nöjda med det. De vill satsa för att komma topp sju och vara med och kvala upp. Det är hårt tryck på deras matcher har jag hört och de har väl några amerikanska backar på väg in också."

"- Ja, det var några allsvenska toppklubbar som hörde av sig men de var inte i närheten av att matcha det här budet. Kontraktet blev klart på en dag"

"Under de närmsta månaderna kommer David Fredriksson att bo i Växjö och pendla fram och tillbaka i Kronoberg"

Håll i er nu, för här kommer en hög med fakta:

1. De vill satsa på att kvala uppåt - Ni ligger på DELAD Jumboplats

2. NÅGRA amerikanska backar är på väg in - För vilka pengar och till vilken Kvalité?

3. Inte i närheten av att matcha budet - Panik-köp bekräftat

4. Bo i Växjö och pendla - Bra lag sammanhållning! Finns inte en chans att det håller i längden.... När man fick höra att spelarna fick ta sig till Växjö ishall på egen hand så börjar man ju undra hur dom tänker?! Bo i Växjö och spela för Köperyd, snacka om att lira i B-Laget

Att sedan Lakers skickade spelare till Danmark får ett par matcher är en sak, men de bor ju i Växjö efter det....
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Köperyd är Köperyd och de kommer de alltid att förbli, de handlar som bara den och det härliga är att spelarena skrivs här i Växjö, så att vi får del av skatten :D :D

Dags att fara till hallen :lol:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

ja, man kan inte låta bli att undra hur det känns för besökare i dackehallen, sponsorer, ideella krafter mm när nästan all skatt som spelarna pröjsar går till Växjö kommun!?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Enormt rörande att läsa hur pass intresserade ni är av TAIF, verkligen!! :D

Hagawaga, tror du ska passa dig lite för vad du skriver, tänker på ditt senaste inlägg där du anklagar en person för kriminella handlingar, inget jättesmart drag av dig.
Tingsryds AIF
since 1923
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag uppmanar dig Lassemaja att inte hela tiden projicera allt på personer runtomkring dig. Vi är många här inne som vet en hel del om personer som figurerar i Köperyd idag.
Så kom inte här och anklaga folk hit och dit, för då kan du lika gärna vara på ditt forum, men där händer kanske inte så mycket. :wink:

Ja, vi är allt ganska intresserade vad som händer i Köperyd, nu när det mesta hittills är så misslyckat som det bara kan vara. :wink: Det glädjer mig i stora drag, måste jag säga. :lol:

LasseMaja, om du vill vara här och skriva så kom gärna med något eget, så att det möjligen kan bli en diskussion.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag anser att LasseMaja har helt rätt här. Anklagelser om kriminella handlingar hör inte hemma på det här forumet. Vet man om att kriminalitet pågår/har pågått skall man kontakta de instanser i samhället som har till uppgift att utreda om det stämmer med verkligheten. Annars riskerar man faktiskt att begå en kriminell handling själv.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

johannes_24 wrote:Då måste jag ju vara nyfiken och fråga under vilka säsonger då? :) Har spelat en del backar i IK så lite svårt att köra på uteslutningsmetoden än hehe.
Jag skojade om att han var back. Du missade det tydligen? Kolla namnet Skarph så får vi se vad du säger?
Blueshirts United
hagawaga
Forumamatör

Post by hagawaga »

LasseMaja wrote:Enormt rörande att läsa hur pass intresserade ni är av TAIF, verkligen!! :D

Hagawaga, tror du ska passa dig lite för vad du skriver, tänker på ditt senaste inlägg där du anklagar en person för kriminella handlingar, inget jättesmart drag av dig.
Inte smart?

Du får tycka vad du vill men jag är fortfarande jätteglad att han inte är i vår organisation - om han inte ändrat stil är han är livsfarlig!

Och jag lovar att jag ska "passa mig"!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Hädanefter är vi försiktiga i allt snack gällande enskilda personer. Att vi pratar allmänt om VLH och TAIF är ok, men när vi pratar om enkilda personer så ska vi hålla oss på en nivå där det inte finns någon risk att personen ifråga angrips på ett icke tillåtet sätt. Vet vi saker om personer som strider te.x mot lagen så är det inget för ett allmänt forum, utan en sak för våra rättsskipare. Även antydningar undanbedes vänligen!! //PutteA
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
hagawaga
Forumamatör

Post by hagawaga »

Ok, jag kryper till korset och ber om ursäkt!
Skall icke upprepas!

.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

hagawaga wrote:Ok, jag kryper till korset och ber om ursäkt!
Skall icke upprepas!

.
Det är bra, men det var inte bara riktat till dig utan till alla!!
Tillbaka till tråden!!! :wink:
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Räven wrote:Jag uppmanar dig Lassemaja att inte hela tiden projicera allt på personer runtomkring dig. Vi är många här inne som vet en hel del om personer som figurerar i Köperyd idag.
Så kom inte här och anklaga folk hit och dit, för då kan du lika gärna vara på ditt forum, men där händer kanske inte så mycket. :wink:

Ja, vi är allt ganska intresserade vad som händer i Köperyd, nu när det mesta hittills är så misslyckat som det bara kan vara. :wink: Det glädjer mig i stora drag, måste jag säga. :lol:

LasseMaja, om du vill vara här och skriva så kom gärna med något eget, så att det möjligen kan bli en diskussion.
SÅ jävla misslyckat vet jag inte om allt är, vi lirar trots allt i allsvenskan. :D

Och du Räven jag anklagar ingen för något jag tror, nu såg ju jag precis som alla andra här inne att hagawaga var ute på djupt vatten. Skulle personligen aldrig i helvete få för mig att hänga ut personer på det viset.

Och hagawaga, din ursäkt är inte värd ett skit egentligen då "skadan" redan är skedd.

Övrig silly var ämnet va? :)
Tingsryds AIF
since 1923
hagawaga
Forumamatör

Post by hagawaga »

LasseMaja wrote: Och hagawaga, din ursäkt är inte värd ett skit egentligen då "skadan" redan är skedd.
Jag kan meddela att ursäkten inte i någon mening var ämnad för dig!

Din förening och era förehavanden har jag noll respekt för så du får tycka precis vad du vill

"Lycka till" ikväll...
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Sebastian Ellerstad på väg bort från Troja!

http://www.smp.se/sport/ellerstad-pa-va ... 149054).gm
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Hans agent kan väl ringa tingsryd de är intresserade av allt som rör sej :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Vad var det han sa..T-ry kan ju inte ens kallas en by :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Han får väl göra som dom andra TEJF-spelarna, bo i Växjö. :lol:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

LasseMaja wrote: Och hagawaga, din ursäkt är inte värd ett skit egentligen då "skadan" redan är skedd.
Om man resonerar som du så kan man ju helt skrota möjligheten att be om ursäkt, för då är den ju aldrig värd nått. Om nån ber om ursäkt har man ju gjort nått fel, och då borde ju i så fall alltid skadan redan vara skedd, och ursäkten inte värd ett skit. För mig är att be om ursäkt respekt!!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

PutteA, så fungerar det för normala människor. :whistle:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

PutteA wrote:
Om nån ber om ursäkt har man ju gjort nått fel, och då borde ju i så fall alltid skadan redan vara skedd, och ursäkten inte värd ett skit. För mig är att be om ursäkt respekt!!
Fel Putte, om du tänker efter riktigt noga så kommer du förstå att man kan be om ursäkt även om man inte har gjort något direkt fel.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag undviker att diskutera med människor som inte kan visa respekt för andra. En ursäkt är en ursäkt och den ska man respektera.
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

http://hockeysverige.se/news_show_fager ... d=10764306

Majoren i förarsätet igen, tagit över efter att ha varit andretränare..
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

http://hockeysverige.se/news_show_modof ... d=10763411

Ett bra förvärv i mina ögon om det går som VIK vill...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Leyker
Forumentusiast

Post by Leyker »

Eetu Qvist klar för Bofors http://www.boforsik.com/
Växjö var väl intresserade av honom inför förra säsongen om jag inte mins fel?
ata
Forumamatör

Post by ata »

Piggelin wrote:Han får väl göra som dom andra TEJF-spelarna, bo i Växjö. :lol:
Och TAIF-supportrarna.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ja, ni kunde ju lika gärna hålla på Kiruna. Eller aik :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

var inte Quist mer än lovligt usel i Löven i fjol?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Lovligt dyr med, Evertsson gav han ett kontrakt-förslag på 70.000/månad vilket inte var så mycket mot Björklövens 95.000/månad!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Vem var inte kass i Löven ifjol ?
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Nisse
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

dolitle wrote:Vem var inte kass i Löven ifjol ?
du har en poäng där, men kollar man ratiot lön kontra uselhet så torde nog Quist ligga bra till... fast negativt sett! ;)
Post Reply