Hahaha, nä du Pigge, men chansen att Savvi är kvar i VLH är noll enligt mig, men jag hoppas att han är kvar i svensk hockey, för jag tycker han är härlig att skåda.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Steve Saviano– Just nu fokuserar jag på ett år i taget i karriären. Efter säsongen får vi se vad som händer och självklart vill jag uppåt i seriesystemet, men helst vill jag göra den resan med VÄXJÖ!!!
Underbar läsning Nu är det väl så att Steve är den sanna optimisten, vilket jag har en känsla av att alla amerikaner/kanadensare är när de kommer hit som hockeyspelare. Men jag kan bara hålla med honom i hans förhoppningar och han är en underbar spelare, tycker jag.
Om inte AIK värvar något övermäktigt under resans gång i elitserien kommer vi se ett slitet och trött lag i kvalserien. Det finns för lite rutin i laget för att spela på den nivån, och dom har inte orken att spela alla tuffa omgångar i serien. Lyckas Växjö hålla sig i toppen och gå till kvalserien har Lakers väldigt goda chanser att ta sig hela vägen upp.
Jag optimist? Självklart
Leyker wrote:Om inte AIK värvar något övermäktigt under resans gång i elitserien kommer vi se ett slitet och trött lag i kvalserien. Det finns för lite rutin i laget för att spela på den nivån, och dom har inte orken att spela alla tuffa omgångar i serien. Lyckas Växjö hålla sig i toppen och gå till kvalserien har Lakers väldigt goda chanser att ta sig hela vägen upp.
Jag optimist? Självklart
Hi, my name is Steve Saviano. I will be filling in for oooooooooooo trettioåtta Johan Johan Johan Johan Markusson on his weekly blog. First week of the series and what a way to start, two derby games. The first against newcomer Tingsryd. Overall it was a really fun game. The atmosphere was awesome. The result was better, and everyone in Smaland knows how it went down. The second will be against Troja. The team is extremely excited to go there on Saturday night. We know Troja is a hardworking team, and plays well at home. Especially when the Lakers come to town. It is a challenge and this is a good opportunity to start our season off right. Two wins against both our Derby teams. Go Lakers. Once Derby week comes to a close after Saturday night against Troja. The Lakers will be missing a big presence in the line-up. Unfortunately our Captain Johan Markusson will be having surgery and will be unable to perform on the ice until after Christmas. Johan is probably the best leader I have ever been around. He sets the example for our team. He does most of the little things that many players won’t. Cap will be impossible to replace. So I figure, since most of you will not see Johan too much on the ice in the next couple of months. I thought it would be fitting to let you in on the most important part of any hockey player. His nickname. Yes a nickname in a locker room is essential to any hockey player. Most of the time in player profiles they ask a player their nickname. Rarely do any players even think to give out their locker room names. So what do we call Johan Markusson in the locker room? Most players call him the usually nickname a guy like Johan would have. Marco, Cap (as in captain), and some Swedish words I don’t know how to spell. A few more I like to call him that are a bit different are Maximus, Sharkie, and my favorite Hardy. Why these names, you ask?? Well Maximus, is because he reminds me of Russell Crowe from Gladiator. Lets face it, if your going into a ring, who do you want on your side, yup Johan. If you haven’t seen the movie, go out and rent it tonight. You will agree with me. Sharkie is the next one. Last year Pete Tsimikalis said it all the time to him, the name stuck, so I use it sometimes. We think Johan plays like a shark on the ice. Last but not least Hardy. The reason I refer to Johan as Hardy, is because he tends to wear a lot of Ed Hardy clothes. He even has the underwear. I guess it’s his favorite clothing brand, or he has received a lot of gifts from Kevin Federline. If anybody was planning on giving Johan a get-well gift for his surgery, let me know, I will get his sizes for you. In conclusion, I hope now everybody knows a little bit more about Johan Markusson. Yes of course his nicknames, but more importantly what he means to the Lakers. As Derby week comes to an end, there is a lot of excitement, but no matter what the result, the week will still be a loss, since we will be losing the SHARK.
Thanks -Steve
Något tryck på enter då och då hade ju iofs inte skadat
Johan is probably the best leader I have ever been around. He sets the example for our team. He does most of the little things that many players won’t. Cap will be impossible to replace.
Säger ju inte lite om Vååååår 38:a
Så helt fel har inte Thornberg när han säger att Markusson är en av hans favvospelare i hela Allsvenskan....
Leyker wrote:Om inte AIK värvar något övermäktigt under resans gång i elitserien kommer vi se ett slitet och trött lag i kvalserien. Det finns för lite rutin i laget för att spela på den nivån, och dom har inte orken att spela alla tuffa omgångar i serien. Lyckas Växjö hålla sig i toppen och gå till kvalserien har Lakers väldigt goda chanser att ta sig hela vägen upp.
Jag optimist? Självklart
Handlade inte denna tråden om Steve?
Oj, måste har varit väldigt trött den dagen jag skrev det där...
Hamnade i fel tråd av någon anledning
Nej nej nej, samma problem som det ibland är på forumet, om man "bara" säger A, får man direkt påhopp varför man inte sa B och C också (jag menar, om vi hyllar Stig, så undrar Lundbohm varför vi inte hyllar honom, och Josefsson får en liten tår i ögat, Ahlsenfelt börjar gå i terapi, Johner tar en time-out från hockeyn och Gäry flyttar till Laapenranta).
Sen ska kollektivet hyllas det också, inte så jag menar, men självklart måste man väl få hylla en enskild spelare som är i sitt livs form. Det tycker iallafall jag.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
jag tycker många andra är minst lika bra som steve just nu. t.ex dustin och lundbohm. det är mycket tack vare dustin som steve har funkat så bra som han har gjort tror jag.
Lillklonis wrote:jag tycker många andra är minst lika bra som steve just nu. t.ex dustin och lundbohm. det är mycket tack vare dustin som steve har funkat så bra som han har gjort tror jag.
Dustin Johner har varit sjukt bra tycker jag. Åker skridskor hela tidne och gör jobbet över hela banan.
^Visst har en del spelare varit (väldigt)bra, men steve har varit överlägsen såhär långt.
Du var ju väl med och såg matchen mot Västerås? Steve såg MINST klassen bättre ut än övriga på isen, jag tycker inte att han har något i Allsvenskan o göra om jag ska vara ärlig. En solklart Elitseriespelare i mina ögon.
MEN det är en spelare som ett lag ska ha om de ska upp till Elitserien!!
Känns spontant som att man får ut mycket hockey per krona hos Steve. Jag tror och hoppas han är hyffsat välbetald i Lakers!
Det finns många spelare i klubben som är värda att hyllas men jag tycker ändå också att Steve är nåt speciellt. Den positiva, offensiva och tempostarka hockey som Växjö Lakers representerar personifieras verkligen i Steve.
Last edited by Dave on 12 October 2010, 16:47, edited 1 time in total.
jag tycker dustin har varit lika bra som steve om inte bättre sett över hela banan!! som ja skrev det är tack vare dustin som steve har gjort många av sina poäng och jobbat hem när han tappar pucken på blå.
Håller med Klonis, Johner har varit riktigt bra.. kolla bara hans plusminus 11-1. helt galet bra på 9 matcher. Johner och Steve är ruggigt bra tillsammans
Lillklonis wrote:jag tycker dustin har varit lika bra som steve om inte bättre sett över hela banan!! som ja skrev det är tack vare dustin som steve har gjort många av sina poäng och jobbat hem när han tappar pucken på blå.
arghh
Bäst för mig att bara skriva: "jag håller verkligen inte med"
Tycker att det är snarare tvärtom, att Steve fixar poängen åt Johner. Hans nuvarande poäng är inget i jämförelse med det han har uträttat på isen!
Han är tveklöst Allsvenskans bästa spelare just nu. Enestubbe verkar hålla med