Lakers - Sundsvall 15/10
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- PeacE_FroG
- Forumamatör
Lakers - Sundsvall 15/10
Risk för underskattning?
Ja, undermedveten sådan att man går ner i deras tempo o så där. Hoppas Lakers bara kör stenhårt från början...
Viktigt att alla lakejer inte agerar stelt heller när det är såna här matcher, då kan det bli lite loj stämning i hallen, och därmed på något vis kanske smitta av sig på spelarna. Borde köra stenhårt från start i denna matchen, som igår!
Viktigt att alla lakejer inte agerar stelt heller när det är såna här matcher, då kan det bli lite loj stämning i hallen, och därmed på något vis kanske smitta av sig på spelarna. Borde köra stenhårt från start i denna matchen, som igår!
Klart publikens inställning påverkar! Är alla med på noterna och trycker på skapar vi en bra atmosfär och är absolut viktigt för energispelare osv.widiot wrote:Ja, undermedveten sådan att man går ner i deras tempo o så där. Hoppas Lakers bara kör stenhårt från början...
Det finns inga självklara matcher och bottengänget är inte i år ett bottengäng som det varit tidigare. Kvalitén har ökat och jag hoppas spelarna har respekt för det!!!
Finns inget att hålla igen på och se det som en "tråkmatch" vill man ha ös så är det bara att köra på sså enkelt är det!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Instämmer heltAnders83 wrote:Det finns inga självklara matcher och bottengänget är inte i år ett bottengäng som det varit tidigare. Kvalitén har ökat och jag hoppas spelarna har respekt för det!!!
Finns inget att hålla igen på och se det som en "tråkmatch" vill man ha ös så är det bara att köra på så enkelt är det!!!

Matchen spelas den 15 oktober. Rubriken bör ändras.
---
Kedjemässigt verkar lagledningen hittat rätt nu. Vi drar nytta av den magi som ibland uppstår mellan spelare (en mekansim som ingen lyckats förklara vetenskapligt ännu). Saviano - Hjalmarsson trivs ihop och Johner passar in perfekt som center här. Han tänker nordamerikansk breakaway-hockey tillsammans med Stig, och tuff rak på kasse-hockey med Gurra. Tydliga roller och effektiva 45 sekunder där ALLA tre vet vad de själva ska göra och förstår sina kedjekompisar.
Men även firma Lundbohm - Josefsson har återförenats. Två gedigna spelare med mycket yrkesstolthet. Fuska kan man göra när man spelar Monopol, det finns ingen plats för sånt i hockey. Som tredje länk har de spelaren som inte kan analyseras. Jag tänker alltid på den där antika leksaken där det hoppar ut ett clownhuvud på en fjäder när man öppnar lådan. SURPRISE! Åhsberg är en klassisk sniper. Allt kan hända...eller inte.
Hillding är en av de stora positiva överraskningarna så här långt. Magnusson verkar tycka hockey är tokskoj igen och Soares gör poäng. Alla tre är intelligenta hockeyspelare, om den tredje kan bli aktivare över hela isen ser det bra ut.
Fjärde kedjan ser också bra ut om alla accepterar att vara där och accepterar sin roll. Näslund är ett stort utropstecken. Prisad vare tålamod. Hans resa börjar på allvar nu, men fortsätter han att utföra sina arbetsuppgifter med den energi och smarta enkelhet han gör nu tar han en plats i strtuppställningen på egen kraft. Laudius är den som fått störst scen-förändring från förra säsongen. Från första kedjan i ett topp-lag till 4:e i ett topplag på en högre nivå. Inget att oroa sig för, om han klarar omställningen rent psykologiskt. Nu är inte kedjans roll att gå in och leka loss lite mål, utan att gneta ner motståndarna. Offensivt tek är ett snyggt sätt att lämna över bytet.
På backsidan vill jag fundera vidare. Jag ser i alla fall att Nisse A har bäst +/- med +8. Nicke Boll har +7. Inget tecken på att det fungerar dåligt.
Karlsson - Gäry har 2 + var. Ingen anmärkningvärt.
Linder - Johansson. Linder ligger på 0, emedan Johansson klarat +5 hittills.
Kanske skulle vi testa att byta plats på Johansson och Gäry.
Inget snack om Bois, Mackan, Larsson eller Jonsson? Inte den här gången. Larsson måste få istid i tävlingssammanhang väldigt snart.
---
Kedjemässigt verkar lagledningen hittat rätt nu. Vi drar nytta av den magi som ibland uppstår mellan spelare (en mekansim som ingen lyckats förklara vetenskapligt ännu). Saviano - Hjalmarsson trivs ihop och Johner passar in perfekt som center här. Han tänker nordamerikansk breakaway-hockey tillsammans med Stig, och tuff rak på kasse-hockey med Gurra. Tydliga roller och effektiva 45 sekunder där ALLA tre vet vad de själva ska göra och förstår sina kedjekompisar.
Men även firma Lundbohm - Josefsson har återförenats. Två gedigna spelare med mycket yrkesstolthet. Fuska kan man göra när man spelar Monopol, det finns ingen plats för sånt i hockey. Som tredje länk har de spelaren som inte kan analyseras. Jag tänker alltid på den där antika leksaken där det hoppar ut ett clownhuvud på en fjäder när man öppnar lådan. SURPRISE! Åhsberg är en klassisk sniper. Allt kan hända...eller inte.
Hillding är en av de stora positiva överraskningarna så här långt. Magnusson verkar tycka hockey är tokskoj igen och Soares gör poäng. Alla tre är intelligenta hockeyspelare, om den tredje kan bli aktivare över hela isen ser det bra ut.
Fjärde kedjan ser också bra ut om alla accepterar att vara där och accepterar sin roll. Näslund är ett stort utropstecken. Prisad vare tålamod. Hans resa börjar på allvar nu, men fortsätter han att utföra sina arbetsuppgifter med den energi och smarta enkelhet han gör nu tar han en plats i strtuppställningen på egen kraft. Laudius är den som fått störst scen-förändring från förra säsongen. Från första kedjan i ett topp-lag till 4:e i ett topplag på en högre nivå. Inget att oroa sig för, om han klarar omställningen rent psykologiskt. Nu är inte kedjans roll att gå in och leka loss lite mål, utan att gneta ner motståndarna. Offensivt tek är ett snyggt sätt att lämna över bytet.
På backsidan vill jag fundera vidare. Jag ser i alla fall att Nisse A har bäst +/- med +8. Nicke Boll har +7. Inget tecken på att det fungerar dåligt.
Karlsson - Gäry har 2 + var. Ingen anmärkningvärt.
Linder - Johansson. Linder ligger på 0, emedan Johansson klarat +5 hittills.
Kanske skulle vi testa att byta plats på Johansson och Gäry.
Inget snack om Bois, Mackan, Larsson eller Jonsson? Inte den här gången. Larsson måste få istid i tävlingssammanhang väldigt snart.
Första fredags matchen i Lakerdoome gäller att alla toktaggar och det vet ni ju var ni gör på Poseidon!!
Se till att ni kommer ner efter matchen och fortsätter fredagskvällen med alla tokiga Lakejer med Afterhockey innan ni går ut på stan framåt midnatt
Se till att ni kommer ner efter matchen och fortsätter fredagskvällen med alla tokiga Lakejer med Afterhockey innan ni går ut på stan framåt midnatt
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
[quote="Anders83"]Våran käre Bois som kritade på 4 år är den jag är mest besviken på , inget riv och bök alls längre och bör inta samma medicin som Åhsberg tydligen gjort under sommaren ...
... Rökig whiskey och ett fuck med ...
Skojar du eller?
Det är ju exakt det han har börjat göra. Förra året kan jag hålla med dig om det
... Rökig whiskey och ett fuck med ...
Skojar du eller?
Det är ju exakt det han har börjat göra. Förra året kan jag hålla med dig om det
Snart nära dig...en ny hall
-
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Bois gör mål, men i mina ögon tycker jag inte att han tillhör toppskiktet inom kategorin Sniper-facket, om man nu tycker att han är en sniper. Bois procent vad gäller antal mål/skott torde vara bedrövligt dålig. Han skjuter som en "häst" sparkar, men det handlar inte bara om att skjuta. Man ska ha "Det Där" också, som gör att man skjuter smart med stort S för kunna att sätta puckarna, och den där Smartnessen tycker jag inte alltid Bois har med tanke på att han borde göra fler mål än han gör på en säsong då han har ett bra skott. Han skjuter också ofta i för sena lägen, ofta att en klubba hinner emellan, lika tråkigt att se varje gång.
Wernblom tycker jag var ett exempel på en sniper.
http://eliteprospects.com/player.php?player=237
Prestberg likaså.
http://eliteprospects.com/player.php?player=306
Måste man göra ett visst antal mål/säsong för att få titeln Sniper?
Wernblom tycker jag var ett exempel på en sniper.
http://eliteprospects.com/player.php?player=237
Prestberg likaså.
http://eliteprospects.com/player.php?player=306
Måste man göra ett visst antal mål/säsong för att få titeln Sniper?
-
Sundsvall är alltid underskattade. De lyckas agera i skuggan. Ingen, och då menar jag verkligen ingen, är intresserad av klubben från stan. I lugn och ro kan de bygga sitt lag efter sina resurser. Varje match är en chans till skräll. Men synar man de nogrannare ser man att:
* De har ES-lånet Tim Sandberg från DIF i mål. 9:a med 90,5%. Alsenfelt är 7:a med 91,2%
* S-vall ligger 4:a i BP med 89,5%, vilket kommer ställas mot seriens bästa PP (surrealistiska 34,7%!)
* S-vall är bättre än LIF och ÖHK i PP med sina 17,1%, vilket ger 7:e plats. Mot det ställer vi seriens 5:e bästa box (84,8%)
* Förutom målvakten har de ytterligare 4 ES-lån. Backarna Bonnsaksen och Sonntag. samt centrarna Larsson och Lindholm. Dessutom skrev man under hösten kontrakt med backen Högström som inte lyckades ta plats i Skaik. En mycket märklig värvning av Skellefteå som tecknade ett 3-årskontrakt.
* S-vall har redan hunnit med att vinna två bortamatcher (BIK och RBK).
* S-valls trupp har erfarenhet av 807 ES-matcher. Vi har 443, men vi har även 160 i SM-liiga, 202 från AHL och 107 matcher i DEL.
* S-vall har Simons, Wågström, Westerlind och Lindvall borta på grund av skador, men har de senaste matcherna fått tillbaka lagkaptenen Daniel Olsson. 4 poäng på 3 matcher.
* S-vall har producerat näst minst mål i serien, skjutit näst minst skott och ligger 9:a i effektivitet. Vi har gjort flest mål, skjutit 4:e mest och ligger 1:a i skottprocent.
Trots allt är vi skyhöga favoriter ikväll. Det finns stats som verkligen talar till vår fördel, och förutsättningarna är givna. Vi har allt att förlora och Sundvall allt är vinna. Men vi har inte råd att laja eller tro att det ordnar sig i 3:e. 100% fokus från början, gå ner på folk direkt om vissa verkar ligga i tv-soffan och fredagsmysa. Hockey är tokskoj!
* De har ES-lånet Tim Sandberg från DIF i mål. 9:a med 90,5%. Alsenfelt är 7:a med 91,2%
* S-vall ligger 4:a i BP med 89,5%, vilket kommer ställas mot seriens bästa PP (surrealistiska 34,7%!)
* S-vall är bättre än LIF och ÖHK i PP med sina 17,1%, vilket ger 7:e plats. Mot det ställer vi seriens 5:e bästa box (84,8%)
* Förutom målvakten har de ytterligare 4 ES-lån. Backarna Bonnsaksen och Sonntag. samt centrarna Larsson och Lindholm. Dessutom skrev man under hösten kontrakt med backen Högström som inte lyckades ta plats i Skaik. En mycket märklig värvning av Skellefteå som tecknade ett 3-årskontrakt.
* S-vall har redan hunnit med att vinna två bortamatcher (BIK och RBK).
* S-valls trupp har erfarenhet av 807 ES-matcher. Vi har 443, men vi har även 160 i SM-liiga, 202 från AHL och 107 matcher i DEL.
* S-vall har Simons, Wågström, Westerlind och Lindvall borta på grund av skador, men har de senaste matcherna fått tillbaka lagkaptenen Daniel Olsson. 4 poäng på 3 matcher.
* S-vall har producerat näst minst mål i serien, skjutit näst minst skott och ligger 9:a i effektivitet. Vi har gjort flest mål, skjutit 4:e mest och ligger 1:a i skottprocent.
Trots allt är vi skyhöga favoriter ikväll. Det finns stats som verkligen talar till vår fördel, och förutsättningarna är givna. Vi har allt att förlora och Sundvall allt är vinna. Men vi har inte råd att laja eller tro att det ordnar sig i 3:e. 100% fokus från början, gå ner på folk direkt om vissa verkar ligga i tv-soffan och fredagsmysa. Hockey är tokskoj!

Last edited by Varanen on 15 October 2010, 13:13, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
Håller med dig Varanen, det här är inte en given match på något sätt. Vi möter ett lag som är bra i defensiven och det är lätt att det går nerver i matchen och vi får inte göra några tabbar.
Vi måste också hålla oss från allt vad "onödiga" utvisningar heter.
Sedan hoppas jag att man lämnar "fredagsmys i soffan" till någon annan gång när det inte bjuds på hockey hemma i Växjö. Det ska vara mycket folk en fredagsmatch.
Vi måste också hålla oss från allt vad "onödiga" utvisningar heter.
Sedan hoppas jag att man lämnar "fredagsmys i soffan" till någon annan gång när det inte bjuds på hockey hemma i Växjö. Det ska vara mycket folk en fredagsmatch.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Nu ger vi järnet på ståplats ikväll, alla kan sjunga gammal som ung kvinna som man!
Lär er nya ramsan!
http://www.youtube.com/watch?v=wmhSxCQwS74

Lär er nya ramsan!
http://www.youtube.com/watch?v=wmhSxCQwS74
-
- c/o LL´s Forum