PREMIÄREN MOT TINGSRYD !!
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Tagga till nu allihopa för H*lvete!!!!!!!!!!!!
''Lakerdome når kokpunkten'' : http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=371485
''Lakerdome når kokpunkten'' : http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=371485
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
vlh90 skrev:Läste precis på tingryds forum:
"Full fokus på att vinna läktarkampen. Matchen på planen spelar ju ingen roll, resultatet kan man ju ändå kolla på Text-TV när man kommer hem.."
Nej, varför kolla på matchen när man kan koncentrera sig på att dricka folköl och kasta burkar
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
För det första får ni vara tacksamma för att vi är med i allsvenskan igen eftersom ni då får fullsatt. Detta sker väl inte så ofta eller aldrig annars kanske? Ganska klena publiksiffror förra året trots bra resultat i tabellen. Beror på att det finns ingen hockeykultur i Växjö överhuvudtaget.
Angående de uppräknade spelarna som spelar i ES i dag. Är det verligen egna produkter som tagit steget upp?
Vad gäller matchen imorgon så är det bara löjligt att skriva att TAIF skulle vara favoriter med tanke på försäsongen för bägge lagen, samt trupperna. Alla som kan någon ishockey begriper att Växjö är skyhöga favoriter. Nåja matchen ska spelas och vad slutresultatet blir står ännu skrivet i stjärnorna. Kanske vaknar alla våra "köpespelare" till och visar var skåpet ska stå.
TTTT AAAA IIII FFFF
Angående de uppräknade spelarna som spelar i ES i dag. Är det verligen egna produkter som tagit steget upp?
Vad gäller matchen imorgon så är det bara löjligt att skriva att TAIF skulle vara favoriter med tanke på försäsongen för bägge lagen, samt trupperna. Alla som kan någon ishockey begriper att Växjö är skyhöga favoriter. Nåja matchen ska spelas och vad slutresultatet blir står ännu skrivet i stjärnorna. Kanske vaknar alla våra "köpespelare" till och visar var skåpet ska stå.
TTTT AAAA IIII FFFF
NELSON skrev:För det första får ni vara tacksamma för att vi är med i allsvenskan igen eftersom ni då får fullsatt. Detta sker väl inte så ofta eller aldrig annars kanske? Ganska klena publiksiffror förra året trots bra resultat i tabellen. Beror på att det finns ingen hockeykultur i Växjö överhuvudtaget.
Vi spelade hockey i Växjö när ni pysslade med terränglöpning. Glöm aldrig det.
Publiksiffrorna var rätt ok med vår gamla lada, till med en lite ökning mot året innan. Blir nog ännu bättre snart skall du se, hört att det är saker på gång. Var lite glada i stället, och var snälla nybörjare.
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
Hahahahaha, nu kom de där med Hockeykultur igen . Ärligt talat Nelson så kan du ta din Hockeykultur och köra den så långt upp i en kroppsöppning de bara är möjligt! Du vet var och vilka som spelade den första hockeymatchen i Länet va????? De e kultur!!! Du vet vilka som bygger en ny Arena va, med redan 20 av 23 intressesålda loger, de e kultur!!!! Du vet vilka som har 3 isytor om ett år och på de sättet utveckla föreningen på ett sätt som aldrig obygden ens kommer i närheten av, de e kultur. Oavsett vem som vinner imorrn, så beror det inte på kultur, utan tillfälligt eller inte, ett bättre hockeykunnande.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
-
- c/o LL´s Forum
powerman skrev:jag håller med NELSON.....kan vi göra en bra match så är jag nöjd...att vi skulle vinna de är bara den bonus
HHAHAHAHA!!! Det var ju årets inlägg
Så det räcker för dig med en bra match??? Jag TROR jag talar för de flesta nu, jag skiter i hur Lakers spelar... bara vi VINNER!!!! Det är väl det enda som räknas till slut va??
-
- c/o LL´s Forum
Lundström kommer jag bli glad att återse imorgon!
Lundström är en gammal hjälte no matter what fast imorgon kommer han nog enbart vinna dueller om det handlar om att svepa öl,hoppas det blir gravöl för hjälten!
Einarsson gjorde ju inget avtryck alls i Lakers och likaså Brage,dom mår nog bättre där de är (tillbaka) idag!Förhoppningsvis minns alla att Brage var usel på skott höger Axel.
Oerhört tacksam att chrille lagt av
De finska tigrarna kommer förmodligen visa något helt annat än de hittills visat,av egen utsago är det roligare att spela om riktiga pengar än om låtsaspengar, och blir viktiga att hålla i schakt!
Utlyser härmed en liten tävling:
Vilken tid tror ni en förvirrad(och inavlad,och desorienterad och skogstokig) Svart/Vit slänger in antingen mynt,snus eller öl imorgon?
Jag tippar på 17.20!
Dessutom som bonus tror jag de Svart/Vita kommer sätta igång brandlarmet.
Lundström är en gammal hjälte no matter what fast imorgon kommer han nog enbart vinna dueller om det handlar om att svepa öl,hoppas det blir gravöl för hjälten!
Einarsson gjorde ju inget avtryck alls i Lakers och likaså Brage,dom mår nog bättre där de är (tillbaka) idag!Förhoppningsvis minns alla att Brage var usel på skott höger Axel.
Oerhört tacksam att chrille lagt av
De finska tigrarna kommer förmodligen visa något helt annat än de hittills visat,av egen utsago är det roligare att spela om riktiga pengar än om låtsaspengar, och blir viktiga att hålla i schakt!
Utlyser härmed en liten tävling:
Vilken tid tror ni en förvirrad(och inavlad,och desorienterad och skogstokig) Svart/Vit slänger in antingen mynt,snus eller öl imorgon?
Jag tippar på 17.20!
Dessutom som bonus tror jag de Svart/Vita kommer sätta igång brandlarmet.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Malul skrev:Dessutom som bonus tror jag de Svart/Vita kommer sätta igång brandlarmet.
Är inte Brandlarmet Auto-win för VLH?
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
-
- c/o LL´s Forum
Tomas skadad?
Hoppas han ställer sig bland lakejerna isf
Imorgon Milkman får du inte spela denne:
http://www.youtube.com/watch?v=Qxz3TUqD ... re=related
det är nämligen Svart/Vitas nationalsång tillsammans med Vi bor på landet!
Hoppas han ställer sig bland lakejerna isf
Imorgon Milkman får du inte spela denne:
http://www.youtube.com/watch?v=Qxz3TUqD ... re=related
det är nämligen Svart/Vitas nationalsång tillsammans med Vi bor på landet!
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Okidoki..nu ska vi se..det var nåt jag skulle göra i morgon..har glömt..
http://www.youtube.com/watch?v=HaofzE3X1So
http://www.youtube.com/watch?v=HaofzE3X1So
-
- Forumentusiast
Det dummaste man kan göra är att gå och kaxa sig innan en sånhär match. Säga att man skall vinna och vara allmänt självsäker när det gäller sitt lag. Imorgon kan det gå hursomhelst, vi är favoriter. Men ingen blir förvånad om TAIF vinner. Vem som än vinner så kommer det bli en jäkla massa hetsord. Därför väljer jag själv att hålla tyst, för att minska hetsorden vid en eventuell förlust.
Kom igen Lakers!
Men min magkänsla säger dock vinst, och det inte för att vara enögd. Lakers trupp känns generellt sätt bättre ut, bredare och så vidare. Derby är ju emellertid alltid derby...
Hoppas nu på en tokfest i Ishallen!
Kom igen Lakers!
Men min magkänsla säger dock vinst, och det inte för att vara enögd. Lakers trupp känns generellt sätt bättre ut, bredare och så vidare. Derby är ju emellertid alltid derby...
Hoppas nu på en tokfest i Ishallen!
Jag väljer att fokusera på läktarmatchen!
Om nu mot förmodan bönderna lyckas ställa hästen i rätt riktning och ta sig till Växjö så kommer detta bli kul!Jag antar att deras hatkärlek för Laudius och Hillding ökat under sommaren.
Sen de var här sist har LL vuxit till en institution,en kraft att räkna med i Lakerdoom och den viktiga sjätte & sjunde spelaren!
Jag hoppas verkligen de mediakåta förvirrade själarna som tänkt ställa sig på VS stå verkligen gör det,ibland behöver man en läxa för livet.
Imorgon skriker vi in en kvittering om det skulle behövas!
Fy fan vad roligt det kommer bli!
var förresten på fotboll ikväll och lite regn,lite kallt o lite småtråkigt kan man ju konstatera att imorgon kommer det vara exakt tvärtom!
Äntligen!
Om nu mot förmodan bönderna lyckas ställa hästen i rätt riktning och ta sig till Växjö så kommer detta bli kul!Jag antar att deras hatkärlek för Laudius och Hillding ökat under sommaren.
Sen de var här sist har LL vuxit till en institution,en kraft att räkna med i Lakerdoom och den viktiga sjätte & sjunde spelaren!
Jag hoppas verkligen de mediakåta förvirrade själarna som tänkt ställa sig på VS stå verkligen gör det,ibland behöver man en läxa för livet.
Imorgon skriker vi in en kvittering om det skulle behövas!
Fy fan vad roligt det kommer bli!
var förresten på fotboll ikväll och lite regn,lite kallt o lite småtråkigt kan man ju konstatera att imorgon kommer det vara exakt tvärtom!
Äntligen!
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Räven skrev:Hade vi inte blivit kategoriserade som köpelag under 13 års tid av Taif hade vi inte brytt oss om deras värvningar,så är det ju!
Ja, det är väl detta som är grunden till det hela, plus att vi fick höra att vi var ett pop-lag som apat efter Hammers och att vi slkulle gå samma väg, dvs mer eller mindre en dagsslända. Vi förstörde för andra lag och var skadliga för dessa.
Och vi har fått höra från ert håll att TAIF aldrig kommer till allsvenskan igen, ni kommer alltid att få hålla till i gärdsgårsserien. Så fel ni hade där.
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
Re: lol
hagawaga skrev:LasseMaja skrev:Kul att du redan hittar på en ursäkt vid en eventuell förlust.
Lakers är stora favoriter imorrn. Har ingen aning om vart TAIF står i förhållande till dom allsvenska lagen. Träningsmatcherna skvallrar dock om att man har en bit kvar innan man är där, tar säkert en 10-15 matcher innan alla spelare hittat tempot.
Tipset för imorrn får bli 5-2 till Lakers, kanske kanske kan TAIF knipa en pinne.
Hahaha, snacka om att hitta på ursäkter!
Bara att hålla med Serra om Tajfs favoritskap!
När man har köpt ihop ett av de förhållandevis dyraste lagen i allsvenska historien så måste ju allt annat än Tajf-vinst ses som ett komplett fiasko!
Men det är ju som sagt inte alltid de stora köpelagen lyckas /se på Leksand och Malmö) så låt oss hoppas att långsiktighet och lagkänsla vinner över plånbok och dyra lyxlirare!
.
Gör du dig dum eller är du det på riktigt?
Skulle TAIFs lag vara ett av dom dyraste i allsvenskans historia?! Och OM man skulle vara det, so what?
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
Svartvadet skrev:Vi har fått fram 1 spelare? Du är bra rolig!
Vad hände med Klas Dahlbeck (Linköping A)
Robert Rosén (Hade inte varit i ES idag utan Lakers)
Calle Rosén (Frölunda)
Jag kan fortsätta om du vill? Löjligt inlägg så det skriker om det!
Dahlbeck ja, men vem fan e Calle Rosén??
Och Robert Rosèn är från Alvesta och inget annat. Är dom kanske syskon?
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
Kolla in det här!
Jag hittade ett klipp på youtube som jag tänkte dela med mig utav till er.
Tycker det passar bra såhär tätt inpå "Dagen D" som man nästan vågar kalla det nu med tanke på alla skriverier och diverse pajkastning mellan supportrar från båda lag.
På klippet visas ett tal inför en viktig match i USA, amerikansk fotboll som spelas, och coachen manar på sitt lag - minst sagt. Jag hoppas att Janne säger några väl valda ord före matchen imorgon, kanske inte med samma inlevelse och ordval tyvärr men ändå.. Mer behöver jag inte säga utan låter klippet tala för sig!
http://www.youtube.com/watch?v=yX39J_YyKbs
Mäktigt, eller hur? Hoppas ni blev lite extra taggade inför morgondagen, det blev iallafall jag!
KOM IGEN LAKERS!
Tycker det passar bra såhär tätt inpå "Dagen D" som man nästan vågar kalla det nu med tanke på alla skriverier och diverse pajkastning mellan supportrar från båda lag.
På klippet visas ett tal inför en viktig match i USA, amerikansk fotboll som spelas, och coachen manar på sitt lag - minst sagt. Jag hoppas att Janne säger några väl valda ord före matchen imorgon, kanske inte med samma inlevelse och ordval tyvärr men ändå.. Mer behöver jag inte säga utan låter klippet tala för sig!
http://www.youtube.com/watch?v=yX39J_YyKbs
Mäktigt, eller hur? Hoppas ni blev lite extra taggade inför morgondagen, det blev iallafall jag!
KOM IGEN LAKERS!