PREMIÄREN MOT TINGSRYD !!

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inlägg av teddy »

Svartvadet skrev:
Och för Köperydare som säger: "Klart man vågar stå jämte Sveriges snällaste klack" så kan jag tala om för er att det finns fortfarande en Ultras-grupp i Växjö som numera brukar stå på Sektion 4 efter lite tumult med LL och jag tror inte ens att jag behöver berätta om incidenten i Ljungby när det blev slagsmål 20 mot 20 tack vare för dåligt arbete utav POLISEN! Vilket slutade med att en ur "Ljungby Elit" (Har för mig att de kallade sig för detta i radion) fick i alla fall näsbenet brutet och ett par tänder utslagna!

1.2.3...
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs

Inlägg av Slavik »

Soppan fortsätter...
Polisen verkar inte ha tagit nåt beslut :oops:
http://nittontjugotre.blogg.se/2010/sep ... 84822.html
Senast redigerad av 1 Slavik, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jag har väl aldrig varit med om att det skulle vara förbjudet att gå på matchen i sitt lags tröja. Det har alltid varit så runt mig, när jag är på sittplats, så har det alltid "smygit" in publik med Troja- Rögle- Leksand- och AIK-tröjor på sittplats. Det har funkat även om det funnits gliringar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
perry2
Forumamatör

Inlägg av perry2 »

Om jag kommer i Röglehalsduk till denna match, får jag då inte komma in. Clownerna har tagit det till en ny nivå.
Ni verkar lika oerfarna som räddhawks för bortafans.
Kämpa på RBK
Användarvisningsbild
ata
Forumamatör

Inlägg av ata »

Användarvisningsbild
Sköna_Gröna
Forumamatör

Inlägg av Sköna_Gröna »

Exemplariskt skött hette det, Svartvadet? Hahaha! :D

Kul att du hotar med Växjö Inferno (Ultras?, Njaaae). Häftiga grabbar dem där. Vad är det för dresscode som gäller där? så man kan vara förberedd och slippa göra i byxan tänkte jag.

Nåväl,nu har vi fått det svart på vit. Lakers har gjort bort sig ännu en gång och hatet trappas upp inför den 15:e.

Clown, Popcorn, Stråhatt eller Bonde! Snart smäller det och som man har längtat!

:)
Stolthet, hjärta, tradition
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Nu tror jag inte att hatet kan trappas upp så värst mycket mer än vad det redan är upptrappat. Sedan kan man alltid undra vem som trappar upp hatet. :wink:
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inlägg av Klonis »

Förstår inte vad folk inte fattar i det hela ? håller man på Taif och klär sig i grönvitt så skall man hålla till på sektion 1 och 4 om man har löst biljett till dessa sektioner
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Precis och det borde man inte behöva förklara, utan det bör varje person fatta.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

De enda som gör bort sig är väl lipsillarna från knäckebrödhult. Tror det kommer visa sig med all önskvärd tydlighet. Så trött på dom redan nu så man kan kräkas. :x
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Sköna_Gröna
Forumamatör

Inlägg av Sköna_Gröna »

Klonis skrev:Förstår inte vad folk inte fattar i det hela ? håller man på Taif och klär sig i grönvitt så skall man hålla till på sektion 1 och 4 om man har löst biljett till dessa sektioner

Om du har hängt med i debatten skulle man inte få komma in på sektion 4 med taif-utstyrsel!
Stolthet, hjärta, tradition
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

perry2 skrev:Om jag kommer i Röglehalsduk till denna match, får jag då inte komma in. Clownerna har tagit det till en ny nivå.

Skall malmöfansen stå tillsammans med AIA i hemmaklacken när ni möts i Ängelholm? Svara nu ärligt eftersom du har så mycket synpunkter på hur andra gör. Eller kommer nån att uppmärksamma dig på att det kanske inte vore optimalt...
Användarvisningsbild
Klonis

Inlägg av Klonis »

Om nån sagt att man inte kommer in på sektion 1 och 4 som taifare så tror jag det har skett ett missförstånd nånstans.
Användarvisningsbild
tche
Forumamatör

Inlägg av tche »

http://www.hockeysverige.se/blogg_show_biljettfarsen-i-smaland.html?id=10529002

Ett vettigt inlägg av Mjörnberg...

Lakejerna ställer sig på led efter förste talare..
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Sköna_Gröna skrev:Om du har hängt med i debatten skulle man inte få komma in på sektion 4 med taif-utstyrsel!

Det är nog inga problem och det är inte det saken handlar om. Där brukar vara lite blandat. Kamma dig nu.
Användarvisningsbild
ata
Forumamatör

Inlägg av ata »

Niles skrev:
perry2 skrev:Om jag kommer i Röglehalsduk till denna match, får jag då inte komma in. Clownerna har tagit det till en ny nivå.

Skall malmöfansen stå tillsammans med AIA i hemmaklacken när ni möts i Ängelholm? Svara nu ärligt eftersom du har så mycket synpunkter på hur andra gör. Eller kommer nån att uppmärksamma dig på att det kanske inte vore optimalt...

Det är väl knappast vad det är frågan om va? Upprördheten handlar om att lakers uttalat inte vill sälja biljetter till sek 4 till folk som ser ut att hålla på Tingsryd (jag antar att man ser det på stråhatten). Folk är upprörda över att Lakers hålla oss ute genom att säga att det är slutsålt, genom att dra till med lögner om polis och andra hinder från att vi ska kunna använda de biljetter vi har köpt. Försök inte vrida över den här frågan på något annat nu.
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inlägg av LasseMaja »

Fredrik R skrev:Det är tydligen VÄLDIGT svårt i TAIF-land att acceptera ett beslut från polisen.

Och du verkar ha svårt att förstå hur det ligger till. Polisen har inte tagit nåt beslut alls utan det var nåt Lakers själva gick ut med för att det lät bra.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Har du köpt till sektion 4 kan du nog stå där utan problem. Sluta lipa nu.
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inlägg av LasseMaja »

Lakersfan_03 skrev:Men vänta lite..
Vad tror man som Taifare?

Att man ska erbjuda oss 150 biljetter och sedan själva få 500?
Tror man själv på det ens?
Helt rätt beslut.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
SOOOOOOOOOOOOOOOOOPA
IDIOT
BONDJÄÄVEL
TINGSRYYYYYYYYYYYYD!!!!!!!!!!!!!

:bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:

Trög på riktigt??

Är det nån TAIFare som gnällt på för få biljetter?? Vi gör bara som normalt folk gör, köper biljetter som finns till försäljning.
Tingsryds AIF
since 1923
hovshagataifarn
Forumamatör

Inlägg av hovshagataifarn »

Svartvadet skrev:Sen är den Neutrala ståplatsen gjord för folk som inte vill stå mitt i någon klack, även om dom håller på ett utav lagen! När det inte är fullsatt brukar det vara barnfamiljer som står där!

Sen är det bara till att fylla i på det som Fredrik skrev; Är det högrisk-match så är det! Inget som Lakers kan göra något åt! MEN det är fortfarande Lakers som har ansvaret om det händer något och därför har man kallat in EXTRA POLIS genom ett avtal med POLISEN för att det ska vara lugnt på matchen, så NEJ Lakers har INTE SKÖTT DETTA DÅLIGT! Snarare exemplariskt!

Och sen ni Köperyd bor som fortsätter med tugget om att ni ska få stå vart ni vill, tror ni att Hammarby-fans hade fått stå på AIK:s Sida?

Antingen så saknar man en skruv om man inte fattar detta eller så är man bara väldigt modig!

Och för Köperydare som säger: "Klart man vågar stå jämte Sveriges snällaste klack" så kan jag tala om för er att det finns fortfarande en Ultras-grupp i Växjö som numera brukar stå på Sektion 4 efter lite tumult med LL och jag tror inte ens att jag behöver berätta om incidenten i Ljungby när det blev slagsmål 20 mot 20 tack vare för dåligt arbete utav POLISEN! Vilket slutade med att en ur "Ljungby Elit" (Har för mig att de kallade sig för detta i radion) fick i alla fall näsbenet brutet och ett par tänder utslagna!

Skriv inte mer idioti nu innan detta blir "Sandlådan nr2"

Ojdå runt 20 pers från grupp kallad Inferno. Skulle TAIF'are bli rädda och inte våga ställa sig på sektion 4 ?
Tror nog inte det blir så mycket väsen fr dem med tanke på de mer än 100 Taifare som har biljetter till den sektionen.

Hoppas det blir en härlig inramning och en ordentlig derbykänsla utan bråk från särskilda 'coola' objekt.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

LasseMaja skrev:Är det nån TAIFare som gnällt på för få biljetter?? Vi gör bara som normalt folk gör, köper biljetter som finns till försäljning.

Men nu finns det ju inga så vad gnäller du om? Har du biljett på 1 eller 4 så ställ dig där. Falska provokationer om massköp på hemmasektionen och deklaration om väldigt få biljetter till returen i knäckebrödhult har ju startat en debatt som ni i allra högsta grad varit med och provocerat fram.
Användarvisningsbild
Klonis

Inlägg av Klonis »

Om vi skulle ta och diskutera lite om själva matchen :wink: vad tror ni ?
hovshagataifarn
Forumamatör

Inlägg av hovshagataifarn »

Niles skrev:
LasseMaja skrev:Är det nån TAIFare som gnällt på för få biljetter?? Vi gör bara som normalt folk gör, köper biljetter som finns till försäljning.

Men nu finns det ju inga så vad gnäller du om? Har du biljett på 1 eller 4 så ställ dig där. Falska provokationer om massköp på hemmasektionen och deklaration om väldigt få biljetter till returen i knäckebrödhult har ju startat en debatt som ni i allra högsta grad varit med och provocerat fram.

Vill bara meddela att matchen går av staplen i Dackehallen i Tingsryd.
Mvh
Taifare fr Hovshaga
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Sköna_Gröna skrev:Nåväl,nu har vi fått det svart på vit.
:)

:clappy: Och så säger alla att ni inte har självinsikt.
Jocke86
Forumterrorist

Inlägg av Jocke86 »

Hur ser läget i lagen ut så här veckorna innan? Några som inte kommit i gång ännu? Skador och övrigt.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

tche skrev:http://www.hockeysverige.se/blogg_show_biljettfarsen-i-smaland.html?id=10529002

Rent och skärt skitsnack och en massa lögner. Det var inte mycke i den texten som stämmer med verkligheten. Vore kul att veta vem grundaren till allt detta dravvel är. 8O
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Men dom är bra på att gråta ut i media där nere. Först sportchefen, sen tränaren och nu supportrarna. Är dom verkligen byxade att spela i Hockeyallsvenskan? :ajaj:
InmeDes
Forumentusiast

Inlägg av InmeDes »

Växjö, Europas grönaste stad. Sug på den! :wink:

För övrigt är det en tragisk pajkastning som pågår. Kanske dom som ska dit för att bråka kan göra det före matchen så att vi andra kan kolla i lugn och ro. På VS naturligtvis och jag räknar med att jag får stå där oattackerad, men för säkerhets skull kanske jag klappar lite när Lakers gör något bra också :oops: .
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lalin »

Bortafans har inget att göra på VS. Hur svårt kan det vara att förstå det?
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Så här låter det från ansvarig supporterpolis..

"Enligt Lövgren har polisen inga som helst synpunkter på hur folk klär sig. Däremot gillar han inte tanken på en ståplatssektion med "matchklädda" fans från båda lagen."

Det är nog ungefär vad det handlat om hela tiden. Säkerhet för alla inblandade. Knappast nån som bryr sig hur det ser ut på andra sidan.

Hade nån klippt internetförbindelsen från obygden hade SMP´s klagomålsansvarig haft en drägligare tillvaro. Usch vad det lipas :oops:
Toyspeed
Forumamatör

Inlägg av Toyspeed »

PutteA skrev:
tche skrev:http://www.hockeysverige.se/blogg_show_biljettfarsen-i-smaland.html?id=10529002

Rent och skärt skitsnack och en massa lögner. Det var inte mycke i den texten som stämmer med verkligheten. Vore kul att veta vem grundaren till allt detta dravvel är. 8O

Här har du mannen som är grundaren till allt dravel

---------------------------------------------------------------
Hej Loffe!

Vi kan tyvärr inte råda över denna situation då
ordningsmakten har stoppat sålda biljetter på av
säkerhetsskäl.
Kommer du i neutral klädsel så är det inget
problem men är du klädd i grönt och vitt så kommer
polisen att stoppa dig i entrén, tyvärr.
Det är väldigt tråkigt att det ska behöva vara så
när det bara är en "lek" i sportens värld vi
håller på med.

Med vänlig hälsning

Roger Johansson
Mobil: 0733-10 99 20
Telefon: 0470-74 88 76
Fax: 0470-74 88 79
roger.johansson@vaxjolakers.se
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Det är ni själva som skapat situationen genom falska provokationer om massköp på den sida som är hemmaklackens och där supporterpolis HAR synpunkter. Möjligt att någon från Lakers uttalat sig otydligt i all hysterin, men allt handlar egentligen om Västra ståplats. Hur många media har du gråtit ut i?
serra
c/o LL´s Forum

Inlägg av serra »

"Sköna_Gröna skrev:
Nåväl,nu har vi fått det svart på vit"

Ha ha ha, det var fan det roligaste jag läst på länge...
Men du har ett litet fel. Svart OCH vit ska det vara när det gäller er..
Snart nära dig...en ny hall
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inlägg av Svartvadet »

Sköna_Gröna skrev:
Klonis skrev:Förstår inte vad folk inte fattar i det hela ? håller man på Taif och klär sig i grönvitt så skall man hålla till på sektion 1 och 4 om man har löst biljett till dessa sektioner

Om du har hängt med i debatten skulle man inte få komma in på sektion 4 med taif-utstyrsel!

Fast det är ju enbart för att ni har dragit igång debatten om det! Leksand och Rögle brukar nästan alltid fylla upp både sek. 1 och 4!
Användarvisningsbild
alxndr
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av alxndr »

Hur tror ni det skulle gå om man blandade AIK och DIF på läktaren, eller kanske AIA och Redhawks, eller kanske Milan och Inter ... inte så bra antagligen. Sen är Lakers och Tingsryd vad jag vet kanske inte riktigt av samma kaliber men det är dumt att testa . eller?

Vad jag förstår har Tingsryd släppt 150biljetter till lakers i första bortamatchen? Och tingsryd har fått 250st till lakersmatchen ... är det inte Växjö som ska lipa och inte tvärtom?

Utöver det så har jag hört något uttalande om att ni i Tingsryd ALDRIG ska gå och titta på hockey i Växjö ishall för det skulle bidra med några extra kronor i lakers-kassa.

Sägs att många av Tingsryds köpespelare inte vill bo i Tingsryd utan det söks lägenheter i Växjö? Ni köpte väll inte spelare om jag minns rätt?
Låst