PREMIÄREN MOT TINGSRYD !!

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Locked
NELSON
Forumamatör

Post by NELSON »

Har sett 100-tals hockeymatcher under åren. Händer väl ganska ofta att motståndsupporters står precis intill. Det är helt okey för min del och hör till. Blir nog svårt att kolla alla som kommer in. Ska ni fråga alla fans vilket lag de håller på? Menar ni verkligen att vi inte kan samsas som vuxna människor på läktaren. Vad ska ni göra om vi råkar komma in på er sektion. Tror ni verkligen att alla har matchtröjor o dylikt på sig o ska ni ge dem stackarna stryk o kasta ut dem från hallen eller? Hur som helst så ska det bli kul att det äntligen är dags för en riktig derbyfight på isen.
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Alltså ärligt talat. Vem kan vara rädd för Sveriges snällaste klack? :)

Ni har inte direkt någon hard-core stämpel. Man måste vara julgran och helst över 35...
Stolthet, hjärta, tradition
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Lalin wrote:Jag fick idag tag i biljett på kansliet. 155 kr, serviceavgift tillkom. Skulle min biljett egentligen ha sålts på webbiljett? Varför såldes den då på kansliet? Eller är det något nytt för i år att man betalar 15kr extra även på kansliet?
Varför frågade du inte dom som sitter på svaren, dom du köpte biljetten av???
Det hade jag nog tyckt var bästa sättet att få svaret.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Till Dolitle, jag skickade en person från jobbet. Jag har ett sådant jobb som gör att jag sitter fast. Jag åker iväg så att säga. :)

Ps 15kr bryr jag mig inte om. Men jag vill veta varför jag betalar dem. Nyfiken som jag är. :wink:
Blueshirts United
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Sköna_Gröna wrote:Alltså ärligt talat. Vem kan vara rädd för Sveriges snällaste klack? :)

Ni har inte direkt någon hard-core stämpel. Man måste vara julgran och helst över 35...
Är vi det??? :roll: Jag trodde det var ni som var det, ni startar ju ALDRIG några "hattrådar" i forumet :? Och detta enligt dig själv. Men visst, ställ du dig på VS och bua när Lakers kommer in så får du väl själv se vad som händer.

En människa med sunt förnuft begriper att man inte står jämte motståndarklacken. Men jag begär inte att ni ska det
Once a laker, always a laker!
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Ojoj vilka styggingar som skriver här! Ni som skriver att man inte klackarna kan stå jämte varandra kan ju aldrig varit på något Troja-derby, tycker det är sorgligt med dessa tomma hot.
y.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Trist när en tråd om en match kladdas ner så fruktansvärt av mindre vetande personer. :?
Tingsryds AIF
since 1923
Il Postino
Forumamatör

Post by Il Postino »

teddy wrote:Skulle det finnas en enda tengsryd bonde på VS, så ska han veta att han lever. Eller inte om han ställer sig där.

Om dom ställer sig på VS så kan dom aldrig mer gå ut och mjölka sina flickvänner med andra ord
OJ :D
Fått i dig några fredagsgroggar nu "Terror"? :wink:
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

majkel wrote:
Toyspeed wrote:Och hur ska ni vid biljettinsläppet se om de är en taifare eller lakej??
Med tanke på att TAIFARE sällan är sådana julgranar som ni..
Utan mössa, halsduk eller tröja kommer ni inte veta vem som är lakej eller taifare
NI LUKTAR HÄSTSKIT
Moget svar din fjant.
Jag är född i växjö bor i växjö! Du är förmodligen närmre hästskit än jag.

Lalin: Givetvis är de ingen taifare som köper biljett för att de ska bli mindre lakejer på västra stå. Du måste ju vara en smula onykter för att ens tänka tanken. Givetvis beror de på att Sek1 och sek4 är slutsålda. Hade jag inte fått tag i biljetter på någon av dom sektionerna hade jag också köpt biljett till VS. Varför? Jo för att ja vill se matchen givetvis.
Och ja hade inte varit orolig ett jävla skit för att ställa mig på den läktaren.
Jag har stått i dackehallen med lakejer precis jämte mig. Och inte fan har ja varit tvungen att slå ner dom så fort lakers gjort mål.

Ni målar upp er själva som om ni vore Firman boys..
Ja undrar just vilka de är som hatar????

Putte A- Storebror är tillbaka gjorde av ett gäng grabbar med humor. Lakejerna fick inte fram något svar, Och tillslut var Lakers tvungna att själva svara med ett helsida i tidningen. Hyffsat löjligt tycker ja? Va dom tvungna att blanda sig i supportrarnas "uppsnack" inför premiären..

Etnoj_ Jaså? Blir de inte kul för dom? De säger du. Nej de är ju möjligt att dom går hem besvikna. Beror ju lite på hur matchen slutar antar ja. Eller sitter du och hotar TAIFARE på forumet? Är de så så är nog din avatar ingen ploj......
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Toyspeed, du behöver inte vara orolig för mig. Jag kommer inte att kasta ölburkar.

Köpa biljetter på motståndarstå när ingen annan biljett finns? Nej tack!
Blueshirts United
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

Lalin wrote:Toyspeed, du behöver inte vara orolig för mig. Jag kommer inte att kasta ölburkar.

Köpa biljetter på motståndarstå när ingen annan biljett finns? Nej tack!
Näe, De beror ju på lite hur gärna man ser sitt lag.

Jag missar inga matcher.
AP
Forumamatör

Post by AP »

teddy wrote:Skulle det finnas en enda tengsryd bonde på VS, så ska han veta att han lever. Eller inte om han ställer sig där.

Om dom ställer sig på VS så kan dom aldrig mer gå ut och mjölka sina flickvänner med andra ord
Haha då tar jag till några gamla vita farmarna knep 8O
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Jaja :)

/ Lite mer vårdat språk tack, Dolitle
Last edited by Talismanen on 28 August 2010, 06:56, edited 1 time in total.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

:lol:
loffe
Forumamatör

Post by loffe »

:clappy:

Den här tråden är bara för rolig.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Det är garanterat många som kladdat i den här tråden som skulle bli högröda i ansiktet om mamma kom in och såg vad dom skrev. :lol: :oops:
Tingsryds AIF
since 1923
skarza
Forumentusiast

Post by skarza »

Mycket onödiga inlägg här just. Tycker det är väldigt tråkigt att inte tingsryd kan respektera att vi lakejer inte vill ha er tingsrydsfans på VÅRAN hemmasektion. Ni har fått en hel borta stå och förmodligen mer än hälften av biljetterna på den neutrala lektaren. Det finns säkert många på sittplats också. Räcker inte det ?! Det är ju kul att det är mycket fans från båda lagen men att ni köper biljetter på VS är ju bara fjantigt!
Last edited by skarza on 28 August 2010, 01:10, edited 1 time in total.
haka pele perkele!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Toyspeed: Vad vet du egentligen om historien kring Lakers kontring. :dontknow: nada kan jag tänka?? Du vet väl knappast om LL hade ett finger med i spelet där. Eller är du smyg-lakej??? 8) Och humor är ju sånt som roar oss. Du tyckte ert drag var humor, jag tyckte vårt var det. Därav är detta gjort av folk med tunnvis av humor. :lol: Vad som sen är roligt i slutet är ju upp till dig och mig!! :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Etnoj
Forumentusiast

Post by Etnoj »

Toyspeed, har du fått en traktor i huvudet eller?

Dra till erat egna aktiva jävla forum och diskutera matchen istället om du bara ska spy galla över allt och alla. Fast jag förstår dig, med den layouten och med dom få aktiva medlemmarna som ni har på ert forum kan det fan inte vara kul och vara Taifare!

SOPA IDIOT BONNJÄVEL TINGSRYD!
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
ata
Forumamatör

Post by ata »

Etnoj wrote:Fast jag förstår dig, med den layouten och med dom få aktiva medlemmarna som ni har på ert forum kan det fan inte vara kul och vara Taifare!
Precis, för det är verkligen där grunden i att vara hockeysupporter ligger. Aktiviteten på forumet avgör vilket intresse det är kring laget...? Tänk om Flashback vore ett hockeylag, hade du hållt på dem då?
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Skönt att höra att många biljetter på sekt 2,3 och tom sekt 4 drogs tillbaka i torsdags! Nog för att Taifarna tycker det ska bli roligt att försöka bråka med Pappa och helt plötligt vill gå på hockey i Lakerdome. Men måste dom överdriva? :wink:

Att polisen anser att det är en högriskmatch är ju inte så konstigt, jag menar dom ska ju slåss vid pubinvigningar i dackehallen, inom klacken, på nattbussar mm... Ja det är väl tradition...
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

Putte#24 wrote:Skönt att höra att många biljetter på sekt 2,3 och tom sekt 4 drogs tillbaka i torsdags! Nog för att Taifarna tycker det ska bli roligt att försöka bråka med Pappa och helt plötligt vill gå på hockey i Lakerdome. Men måste dom överdriva? :wink:

Att polisen anser att det är en högriskmatch är ju inte så konstigt, jag menar dom ska ju slåss vid pubinvigningar i dackehallen, inom klacken, på nattbussar mm... Ja det är väl tradition...
De är möjligt Putte att dom drog tillbaka biljetter. Men innan dom gjorde de, Så hann i varje fall 250biljetter beställas av 10personer jag känner på sektion 4. Hur många biljetter som beställdes av folk ja inte känner har jag ingen aning om. Men ja antar att de är 2-3st iallafall? Vore inte de rimligt att tro?

Gällande slagsmål på diverse ställen.. I klacken har de inte varit ett enda slagsmål på dom sista 10 åren vad ja kan minnas.
Vid pubinvigningen va de visst en liten vända utanför.. Va någon som blev insläppt som inte skulle va där kan vi väl säga.

Nattbussen?? Vill du verkligen att vi ska jämföra statistik på bråk på citybussarna och dom som går ut mot Tingsryd?? Tror de blir en rätt trist läsning för din del där.

Och att de är en högriskmatch, De är väl nästan givet när hallen är FULL.
Och polisen och supporterpolisen behöver ju bara besöka respektive forum för att se vilken supporterdel dom borde bevaka hårdast. De har inte förekommit ett enda hot på GB´s forum. Men här däremot.
Och då har vi ändå en Premiärtråd som är ungefär dubbelt så lång som den här.
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Etnoj: Vad vore Sverige utan bönder? Dessutom tippar jag på att du är från Åryd.

Tillfredsställande att man lär sig något nytt varje dag. Desto mer aktiv man är på ett forum desto mer supporter är man. Är avundsjuk på alla popcorn för deras supportrar är så engagerade i sitt lag....

Kom tillbaka när ert lag harvat runt i Sveriges tredje division i 8 år. Fast iofs, då är det nog bara Alfax kvar på läktaren.
Stolthet, hjärta, tradition
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Varför ska man behöva slåss för att supportrar stå på samma läktare? När Lakers gick upp i allsvenskan stod det folk med Lakerströja en meter ifrån Troja klacken.
Resultat?
Det hände inte ett skit!
vlh90
Forumamatör

Post by vlh90 »

Självklart ska man undivka alla möjliga tråkiga incidenter, men samtidigt förstår jag ilskan hos många som inte fått tag i biljetter osv. Dock tror jag inte ens att man behöver använda "hot" eller behöva flytta på någon själv. Tror faktiskt inte att dom kommer få ställa sig där, iaf inte om man stark hejar på, skriker och buar osv.

Jag tycker bara att det är kul med mycket bortapublik sålänge det håller sig bå Sektion 1 och 4. Sen gör det inte heller något om man försöker köpa på tex A osv:) Men en sån här match ska självklart hela VS lysa rött och taket ska lyfta!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Röd-vit: Det var då, klimatet har förändrats! Idag kan vi inte åka till Hovet och gå in genom huvudentrén som vi gjorde förr! Nu går vi in i egen ingång, och det är avstängt till övriga arenan! Detta för att det finns alltid oroselement på bägge sidor, därav förändringarna!
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

röd-vit wrote:Varför ska man behöva slåss för att supportrar stå på samma läktare? När Lakers gick upp i allsvenskan stod det folk med Lakerströja en meter ifrån Troja klacken.
Resultat?
Det hände inte ett skit!
Sant.
Det ska inte behöva hända, MEN det kan bli oroligheter iaf. Så det bästa vore att man sklijer varandra åt...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

PutteA wrote:Röd-vit: Det var då, klimatet har förändrats! Idag kan vi inte åka till Hovet och gå in genom huvudentrén som vi gjorde förr! Nu går vi in i egen ingång, och det är avstängt till övriga arenan! Detta för att det finns alltid oroselement på bägge sidor, därav förändringarna!
Senaste matchen gick väldigt många in genom samma ingång, måhända att bussarna tar en annan väg, men alla gånger jag varit i Ljungby och kollat har jag gått igenom samma ingång som många andra, däribland Troja och Lakers-supps.
y.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

ultraboy: Jag gissar att PutteA menar Hovet i Stockholm, även om det blir aningen förvirrande när även Ljungbys hall är ett hov. :wink:

I övrigt måste jag säga att den här tråden är rätt så tråkigt med alla antydningar och insinuationer om hur det kommer att gå för folk som står på fel ställe i hallen, etcetera.

Dock så tror jag att säkerhetsansvariga för arrangemanget gör rätt som på förhand klassar det som en högriskmatch. Desto viktigare att alla som vistas i hallen på premiärdagen gör sitt bästa för att skapa en positiv stämning och försöker undvika att blåsa upp eventuell hatstämning.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Toyspeed wrote:Hade jag inte fått tag i biljetter på någon av dom sektionerna hade jag också köpt biljett till VS. Varför? Jo för att ja vill se matchen givetvis.
Dummaste kommentaren jag har läst NÅGONSIN

Jag säger bara att det är tur att det är växjö ni möter, iofs buar ni när växjö gör entre så tror jag inte att ni är 100% säkra ändå.

Skulle aldrig ens tänka tanken att ställa mig i motståndarklacken om biljetterna var slut, då köper jag matchen via s24 istället eller tittar inte alls... :!: :!: :idea:
STOLT LAKEJ
Tuface
Forumamatör

Post by Tuface »

PeterLake wrote:
Toyspeed wrote:Hade jag inte fått tag i biljetter på någon av dom sektionerna hade jag också köpt biljett till VS. Varför? Jo för att ja vill se matchen givetvis.
Dummaste kommentaren jag har läst NÅGONSIN

Jag säger bara att det är tur att det är växjö ni möter, iofs buar ni när växjö gör entre så tror jag inte att ni är 100% säkra ändå.

Skulle aldrig ens tänka tanken att ställa mig i motståndarklacken om biljetterna var slut, då köper jag matchen via s24 istället eller tittar inte alls... :!: :!: :idea:
DET var däremot bland det dummaste jag har läst.

Menar du på fullt allvar att du hellre sitter hemma och kollar hockey än är på plats för att på riktigt stötta ditt lag ????
8O
Ja jag säger då det...... :oops:
Ingen är din vän , Ingen är din fiende , Alla är din lärare
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Ja eftersom att du inte får STÖTTA DITT LAG (applådera, skrika osv) på Hemmaståplats så vet jag inte hur du har tänkt?
Tuface
Forumamatör

Post by Tuface »

Svartvadet wrote:Ja eftersom att du inte får STÖTTA DITT LAG (applådera, skrika osv) på Hemmaståplats så vet jag inte hur du har tänkt?
Oj då.. Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt, jag har helt missat den regeln som säger att motståndar supportrar bara får applådera på vissa delar av arenorna.
Ingen är din vän , Ingen är din fiende , Alla är din lärare
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag kan ju säga också, att jag skulle ju aldrig ens tänka tanken att köpa biljett till GB:s plats i Dackehallen, eller tex biljett till AIA:as plats i Lindab!!!!
Locked