Lakers årsmöte Måndag 31/5
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakers årsmöte Måndag 31/5
Glöm inte Lakers årsmöte med efterföljande medlemsmöte i morgon. Lär väl bli en del snack om både arenan och annat..
http://www.vaxjolakers.se/website1/1.0. ... 2_grp-s1/3
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Forumdemon
Inte ens min egen död skulle hindra mig från att närvara...
Viktigaste tillfället på hela året! Där alla kan göra sin röst hörd, fråga, ifrågasätta och få svar från högst ansvariga. Detta skrivet med en gliring till alla härinne som ifrågasätter vad föreningen gör och inte gör. Här är möjligheten!
För er som inte tidigare närvarat på årsmöte med VLH kan jag bara meddela att det är mycket högt i tak och inga som helst problem att göra sig hörd med eventuella frågeställningar!

Viktigaste tillfället på hela året! Där alla kan göra sin röst hörd, fråga, ifrågasätta och få svar från högst ansvariga. Detta skrivet med en gliring till alla härinne som ifrågasätter vad föreningen gör och inte gör. Här är möjligheten!
För er som inte tidigare närvarat på årsmöte med VLH kan jag bara meddela att det är mycket högt i tak och inga som helst problem att göra sig hörd med eventuella frågeställningar!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- c/o LL´s Forum
"Mycket högt i tak".? Du menar att det inte kommer bli så trångt i lokalen den här gången, som det var senast i ishallens VIP-rum?Power Play wrote: För er som inte tidigare närvarat på årsmöte med VLH kan jag bara meddela att det är mycket högt i tak och inga som helst problem att göra sig hörd med eventuella frågeställningar!

-
- c/o LL´s Forum
Lakers nye vd Lars Håkansson gav mig positiva vibbar, och ännu mer marknadsinriktade krafter är ett måste för framtiden och arenan. Separat ungdomsstyrelse kan nog också vara en bra grej, även om det gick mycket energi att försöka komplettera valberedningen. Förstår iofs inte hur valberedningen tänkte sig tågordningen alls i det ärendet.
Öman uttryckte vad det handlar om, bygga arena är lätt men det gäller att vara redo när nyckeln överlämnas. Det är en jättekostym att förvalta, naturligtvis med enorma möjligheter.
Öman uttryckte vad det handlar om, bygga arena är lätt men det gäller att vara redo när nyckeln överlämnas. Det är en jättekostym att förvalta, naturligtvis med enorma möjligheter.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
-
- c/o LL´s Forum
Jag med Puff, därför var det i alla fall en besvikelse för mig. Dags kanske att vara tydligare på hemsidan om vad möten ska handla om innan man lockar dit folk en vardagskväll för ett par timmar om enbart årsmötet. Apropå informationen om mötet och vad som stod där förväntade jag mig också att Evertsson skulle varit där.
Det var lite svårt att tyda vissa uppställningar i redovisningen. Men det finns ett stabilt eget kapital i alla fall. Resultatet låg på ca 1,2 milj kr, men då skulle tydligen någon avräkning göras, så resultatet skulle väl stanna på ca 700k!! Budgetten till nästa år är smart lagd, där man har tryckt ner intäkterna och pressat upp utgifterna till ett blygsamt resultat på 67000 kr.
Omsättningen ska landa på runt 19 milj kr.
Omsättningen ska landa på runt 19 milj kr.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Jo, Räven visst kommer arenabygget att ta mkt av styrelsens arbete i anspråk och skall givetvis göra det också. Men man får inte heller glömma medlemmarna. Det annonserads om medlemsmöte och av det blev det inget. Det sades inget om hockeyn eller om målsättningen inför säsongen. Jag tror att det är viktigt att man håller hockyintresset vid sidan om arenabygget. Kommer inte publiken så är det inte mkt bevänt med en ny hall. Lakers har tidigare varit duktiga på att bygga upp spänningar och förväntningar inför varje säsong men i år verkar man helt ha lagt det åt sidan och tror att hockeyn är ett självspelande piano och att allt blir bra bara den nya hallen blir klar. Öman har ju tidigare i någon intervju sagt att han aldrig tidigare varit så ointresserad av laget som i år. Det var också så jag uppfattade mötet.
Exakt, det är ett av Lakers stora dilemma, de kan inte stava till ordet Medlemsvård, det har aldrig funnits och det är också en av orsakerna att det inte finns speciellt många medlemmar förutom de som spelar. Man måste själv vara aktiv för att betala medlemsavgift i resterande föreningar som jag är med i får man ett inbetalningskort strax efter årsmötet.
Det är en stor katastrof i Lakers när det gäller just det, simpelt dåligt.
Det är en stor katastrof i Lakers när det gäller just det, simpelt dåligt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- c/o LL´s Forum
Årsmötet var ju bara för medlemmar. Varför kontrollerade man inte vilka av mötesdeltagarna som var medlemmar? Det brukar man väl vara ganska noggrann med annars.
-
- c/o LL´s Forum
Det du beskriver Puff, är just det som är svagheten i Lakers, både nu och historiskt, man har ingen medlemsvård och man har dålig koll på vilka som är medlemmar. Jag har den sysslan/har haft i en rad med föreningar och vem som helst kan ringa när som helst och jag kan svara på hur många medlemmar vi är och i vilka åldersgrupper de är i samt kvinnor och män. Det är skåpenkelt om man sköter det och uppdaterar det varje dag.
Enestubbe kritisk till Lakers okända siffra på antalet medlemmar.
http://www.smp.se/blogg/daniel/okant-me ... m#comments
http://www.smp.se/blogg/daniel/okant-me ... m#comments
Du har rätt Räven, medlemsvård och gott omhändertagande av sponsorer är efter själva idrotten det viktigaste i föreningen. Här har tyvärr Lakers brustit. Jag ställer min förhoppning till att Håkansson och Paldan råder bättring på detta. Jag hoppas att jag har fel men jag har en känsla av att de personer som sysslar med detta är ensamma eller för få eller får för stort arbetsområde och därmed har en övermäktig uppgift vilket lätt leder till utbrändhet.
Jo, jag vet hur man kan missa och därmed få förtroendet naggat. Att ständigt ha kontakt och uppmuntra och rikta tacksamhet under året, skicka jukkort och så vidare, har i mitt fall gjort avgörande grejer.
Vid ett tillfälle när en sponsor beslutade att minska på sponsringen, så ringde han upp och sa att vi kör som vanligt och det var beroennde på att vi skickade julkort och visade tacksamhet och informerade om klubbens verksamhet kontinuerligt. Det behövs ganska lite för att ha kvar sina sponsorer. Men det förutsätter jag att Lakers redan vet och gör.
Vid ett tillfälle när en sponsor beslutade att minska på sponsringen, så ringde han upp och sa att vi kör som vanligt och det var beroennde på att vi skickade julkort och visade tacksamhet och informerade om klubbens verksamhet kontinuerligt. Det behövs ganska lite för att ha kvar sina sponsorer. Men det förutsätter jag att Lakers redan vet och gör.
Ja det är ju lagom pinsamt att inte kunna presentera medlemsantalet. Om inte annat kan man väl ge ett ungefärligt antal i ett sånt här fall.dolitle wrote:Helt rätt att vara kritiskt, det är skit dåligt av VLH.
Jag blev förvånad att inte smp skrev om det dagen efter.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare