TAIF - Silly
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Gammal? Arg? Bitter?Räven wrote:Exakt LasseMaja, jag kan bara hålla med Svartvadet till 100%, fy fan vad ni bar er åt, vi kan hålla på och älta detta i ett par år och vi kommer ändå inte i närheten av vad ni åstadkom.
Jag tycker att vi skulle te oss dumma om vi inte ständigt påminner er om hur ni gjorde.
Sedan har det varit allmänt kännt att man gör så här sedan många, många år. Alltså värvar (köper) spelare, för att utvecklas som förening.
JAG har inte gjort dig eller Lakers något som helst ont så lägg ner det där snacket!!!!
Du ter dig garanterat jävligt dum om du fortsätter som nu kan jag säga.
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
Vi är inte dumma utan clowner som värvar kompetens när konsterna inte räcker till. Jag håller med LasseMaja om att vi ska skita i vad man tycker eller tyckt om oss utifrån. Det viktiga är att vi gör det vi tror är rätt, och fortsätter med det, trots kritik från personer som själva vänder kappan utan att direkt bli utsatta för tortyr.
Just nu känns det som att det vore ett smärre fiasko om vi skulle missa elitserien, fast KHL skulle kunna vara ett hyfsat alternativ
.
Obs notera smilyn, Hagawaga!
Nej, själv är jag faktiskt nöjd med det faktum att vi tog oss upp. Näven knöts i fickan och fan, vi gjorde det. Konstig känsla nu, ett slags tomhet. Vilket är nästa mål? Gör det något om vi åker ur? Kanske inte, vi har ändå visat omvärlden att vi inte lades oss ner och dog. Men visst vore det kul om vi hängde kvar.
Märkligt att det är mest lakejer som haussar och spekulerar om placeringar etc. TAIF-supporters ligger väldigt lågt och avaktande som jag uppfattar det.

Obs notera smilyn, Hagawaga!
Nej, själv är jag faktiskt nöjd med det faktum att vi tog oss upp. Näven knöts i fickan och fan, vi gjorde det. Konstig känsla nu, ett slags tomhet. Vilket är nästa mål? Gör det något om vi åker ur? Kanske inte, vi har ändå visat omvärlden att vi inte lades oss ner och dog. Men visst vore det kul om vi hängde kvar.
Märkligt att det är mest lakejer som haussar och spekulerar om placeringar etc. TAIF-supporters ligger väldigt lågt och avaktande som jag uppfattar det.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Ville bara ge uttryck för mina något blandade känslor inför detta äventyr, Serra. För mig är det nästan huvudsaken att vi kom tillbaka. Normalt ska det inte gå att ha ett hockeylag på den nivån i en by. Jag hoppas dock att spelarna har större vinnarskalle än jag
.

Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
LasseMaja: Möjligt att du tror dig veta allt om vad som varit och sagts.
Men jag skiter fullständigt i det, för jag kommer även i fortsättningen att tycka vad jag vill och anse mig också ha rätten att ha min uppfattning av historien, så som jag har upplevt den. Så kom inte med några pekpinnar till mig om jag får be.
Från att varit en ganska trogen åskådare i TAIF:s matcher har jag blivit något annat, kan jag säga.
Däremot är jag övertygat att du inte har den inställningen som jag mött, det känns bra.
Men jag skiter fullständigt i det, för jag kommer även i fortsättningen att tycka vad jag vill och anse mig också ha rätten att ha min uppfattning av historien, så som jag har upplevt den. Så kom inte med några pekpinnar till mig om jag får be.
Från att varit en ganska trogen åskådare i TAIF:s matcher har jag blivit något annat, kan jag säga.
Däremot är jag övertygat att du inte har den inställningen som jag mött, det känns bra.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Neeej, men lägg av, det har ju JAG aldrig sagt, så du kan ju inte säga så.LasseMaja wrote:Klart som fan att man vill att TAIF ska hänga kvar och komma så bra till som möjligt!!!![]()
Man klarade av att göra det som väldigt många sa skulle vara helt omöjligt, TAIF och Lakers skulle ju aldrig mer spela i samma serie.
Precis som vi Lakejer inte får kalla er för köpelag, för att du aldrig sagt så...!?

Thats Mr. Ratscore to you..!
-
- c/o LL´s Forum
Ja satan Det var nu många år sen man hörde detta då taif var högre upp i seriesytemetLasseMaja wrote:Klart som fan att man vill att TAIF ska hänga kvar och komma så bra till som möjligt!!!![]()
Man klarade av att göra det som väldigt många sa skulle vara helt omöjligt, TAIF och Lakers skulle ju aldrig mer spela i samma serie.

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Malul, jag raderade mitt inlägg, insåg att Lakers kommer ha 13 forwards med Markusson och den nye centern. Men Taif har 15 forwards. Nu har de två 18-åringar i truppen, men kommer förmodligen få begränsat med speltid. Skulle vara intressant att få veta hur man ska matcha alla.
Kan ju vara så som du säger
Kan ju vara så som du säger

Finns ett par killar från J-laget som fått nåt så kallat utbildningskontrakt, dom ska träna med a-laget men mestadels spela med juniorerna. Visst hade det varit skoj att ha bara egna produkter i laget, men just nu finns inte så många av kvalité att fylla på med. Ta Lagemyr som exempel, där är en kille med stor potential. Men att man redan i år skulle satsa på honom är orimligt då han gick skadad i stort sett hela förra säsongen.
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
-
- c/o LL´s Forum
Frågan är vad det egentliga syftet är varför och hur taif har fångat upp just en rumänsk spelare, och varför junior? Rumänien är ju ingen vidare stor hockeynation mm mm. Statistiken talar iofs om att han verkar vara oehört dominant, men det talar ju inte om hur bra han är ställt mot svenska juniorer i samma åldersklass.
Jag kan tycka att det går till överdrift att "importera" juniorer istället för att flytta upp och utveckla de juniorer man redan har. Har taif fått så enormt goda vitsord att han skulle kunna gå direkt in i A-laget om 1-2 år?
Jag kan tycka att det går till överdrift att "importera" juniorer istället för att flytta upp och utveckla de juniorer man redan har. Har taif fått så enormt goda vitsord att han skulle kunna gå direkt in i A-laget om 1-2 år?

Jag tror du underskattar de så kallade "blåbärs" nationerna, Lakershjärta71!
Vissa av talangerna som kommer från dessa länder kan faktiskt ha en enorm potential. De väljer att flytta hit till Sverige för att lägga all energi på att bli bättre hockeyspelare och i många fall lyckas det alldeles utmärkt!
Några lysande exempel är:
Anze Kopitar från Slovenien
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4233
Istvan Bartalis från Ungern som nu ingår i Trojas A-lag
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14074
Vissa av talangerna som kommer från dessa länder kan faktiskt ha en enorm potential. De väljer att flytta hit till Sverige för att lägga all energi på att bli bättre hockeyspelare och i många fall lyckas det alldeles utmärkt!
Lite skillnad på Kopitar och Bartalisröd-vit wrote:

Once a laker, always a laker!
-
- c/o LL´s Forum
Jag blir inte chockad om Taif blir kronobergs bästa lag kommande säsong. Inte säger jag det för att sätta press på TAIF eller underskatta våra egna spelare, men man har värvat imponerande. Man kan undra var pengarna kommer ifrån.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum