Skellefteå har gjort klart med ny headcoach och assisterande. Men det innebär inte att Martin Karlsson är avskriven då klubben avser värva en tredje länk till ledarstaben...Varanen wrote:Mr MadHawk skriver i sin blogg att coach Karlsson är högaktuell för Skellefteå. Innan alla går berserk vill jag poängtera att det är Trojas tränare det handlar om. Inget konstigt med det. Martin Karlsson har gjort ett bra jobb i Troja och det har uppmärksammats av en organisation som kan hockey.
Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Då kan vi avfärda Michal Zajkowski från vidare spekulationer. Klar för Örebro. Även en blind höna... 

Jens Karlsson får som väntat inget nytt kontrakt i Frölunda. Tillbaka till BHC nu? Chief Evertsson tänker smart när han värvar utländska spelare och brukar då landa mer än en från samma land/region. Kanske ska vi tänka likadant när det gäller Boråsare?
(Jag vill gärna se Karlsson i VLH)

-
- Forumdemon
Tror inte han är så sugen på det med tanke på senaste matchen han spelade i doomenVaranen wrote:Jens Karlsson får som väntat inget nytt kontrakt i Frölunda. Tillbaka till BHC nu? Chief Evertsson tänker smart när han värvar utländska spelare och brukar då landa mer än en från samma land/region. Kanske ska vi tänka likadant när det gäller Boråsare?(Jag vill gärna se Karlsson i VLH)

- Linkankopia
- Forumproffs
SSK har värvat backen Markus Seikola idag .....
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
- Pysslingen
- Forumentusiast
-
- Forumdemon
"- Jag kommer inte att satsa några pengar på någon stjärnvärvning nästa säsong. Enligt mitt sätt att se på det ska Leksand fylla på med juniorer - och inte värva en enda spelare", säger Ejendal.
Jo tjenare...
http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.19 ... rnvarvning
Jo tjenare...

http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.19 ... rnvarvning
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Det finns en klausul: Ejendals uttalande sträcker sig bara fram till årsskiftet. Innan sista transferfönstret slår igen har han på nytt fått betala för en avdankad NHL-målvakt samt en, nej två, nej TRE rutinerade finnar som passerat bäst-före-datum för rätt länge sedan. 
Skämt åsido, jag hoppas man låter ett antal unga spelare få speltid. Vinner man SM-guld med egna J20-laget så MÅSTE ett antal spelare få chansen i allsvenskan. När vi mötte LIF i vintras så tycker jag att det var unga spelare som Janohls och Åslin som svarade för dom bästa prestationerna.

Skämt åsido, jag hoppas man låter ett antal unga spelare få speltid. Vinner man SM-guld med egna J20-laget så MÅSTE ett antal spelare få chansen i allsvenskan. När vi mötte LIF i vintras så tycker jag att det var unga spelare som Janohls och Åslin som svarade för dom bästa prestationerna.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- Forumdemon
Nej, vad fan..skall gåsleverkungen sluta slösa bort sina pengar på värdelösa hockeyspelare till ladan i skogen har vi ju inget kul misslyckande att se fram mot. Skärpning nu Leksand, ut och handla gammalt..och..dyrt 

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Forumentusiast
http://modoprospects.blogg.se/2010/apri ... rosen.html
Rosén blir Gnagets första nyförvärv?
EN enskild storsponsor till AIK kommer att skjuta till mellan 5-10 miljoner inför nästa säsong (oavsett om det hade blivit spel i Allsvenskan eller Elitserien). Flera sponsorer verkar på G så det blir nog bättre spelarbudget än vad sportchefen vågat drömma om...
Kasparaitis, Laraque, Nylander och Tallinder är spelare som man vill ha och som kommer att kontaktas snarast (enligt sportchefen).
Själv skulle jag bli glad om vi kunde värva Viktor Fasth
Rosén blir Gnagets första nyförvärv?
EN enskild storsponsor till AIK kommer att skjuta till mellan 5-10 miljoner inför nästa säsong (oavsett om det hade blivit spel i Allsvenskan eller Elitserien). Flera sponsorer verkar på G så det blir nog bättre spelarbudget än vad sportchefen vågat drömma om...
Kasparaitis, Laraque, Nylander och Tallinder är spelare som man vill ha och som kommer att kontaktas snarast (enligt sportchefen).
Själv skulle jag bli glad om vi kunde värva Viktor Fasth

-
- Forumterrorist
Det starkaste ryktet säger Modo och nästa rykte säger AIK.
Men här och nu tänker jag ta död på åtminstone ett rykte.
Det blir inte AIK.
- Det där kan jag bestämt dementera. Det blir inte AIK, säger Pontus Norén, som är agent för Rosén.
Och Växjö är inte uteslutet.
- Nej, det är det inte på något sätt.
Men här och nu tänker jag ta död på åtminstone ett rykte.
Det blir inte AIK.
- Det där kan jag bestämt dementera. Det blir inte AIK, säger Pontus Norén, som är agent för Rosén.
Och Växjö är inte uteslutet.
- Nej, det är det inte på något sätt.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Hade varit bra för oss så vi kan få ha Burström nästa säsong också !
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6943214.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6943214.ab
Once a laker, always a laker!
Mora gör en strategisk ändring. Lückner om ramarna:
Hur ser budgeten ut?
- Vi har fått stramare tyglar att röra oss med jämfört med den senaste säsongen, men kommer att ha en trupp med enbart heltidsanställda spelare.
Vad innebär detta? En mindre budget, men fler heltidsanställda? Måste rent konkret betyda att de får sämre bredd i laget. Jag är inte säker på att det är rätt prioritering. Truppen ska klara av 62-68 tävlingsmatcher och hockey är ingen sport där det går att undvika skador. Dessutom trivs inte alla med att inte ha något alls vid sidan om, och det kan inte vara en nackdel för spelaren att ha en fot i arbetslivet/studera inför framtiden. Nåväl, vi får väl se hur denna strategiska förändring slår.
Hur ser budgeten ut?
- Vi har fått stramare tyglar att röra oss med jämfört med den senaste säsongen, men kommer att ha en trupp med enbart heltidsanställda spelare.
Vad innebär detta? En mindre budget, men fler heltidsanställda? Måste rent konkret betyda att de får sämre bredd i laget. Jag är inte säker på att det är rätt prioritering. Truppen ska klara av 62-68 tävlingsmatcher och hockey är ingen sport där det går att undvika skador. Dessutom trivs inte alla med att inte ha något alls vid sidan om, och det kan inte vara en nackdel för spelaren att ha en fot i arbetslivet/studera inför framtiden. Nåväl, vi får väl se hur denna strategiska förändring slår.
Såg det här intressanta inlägget på GreenDevils forum efter att den nya tränaren/sportchefen Jens Hellgren uttalat sig om att det måste till ett närmande till Skellefteå
:

Uttalandet från Hellgren har givetvis skapat kontrovers. Tyvärr kan detta ha betydelse för vad som händer med Burström. Agera snabbt nu chiefen, innan norrbaggarna har hunnit skriva på vigselbeviset!Hägglöv wrote:Mitt tips för nästa års trupp
MV1 – Patrick Galbraith(es-klausul)
MV2 – En Junior från Skellefteå
MV3 - En Junior från Skellefteå
B1 – Johan Svedberg
B2 – Aki Heino
B3 – Nils Andersson
B4 – Alexander Eriksson
B5 – En Junior från Skellefteå
B6 – En Junior från Skellefteå
B7 – En Junior från Skellefteå
B8 – En Junior från Skellefteå
F1 – Eetu Qvist
F2 - En Junior från Skellefteå
F3 – Viktor Lindgren (es-klausul)
F4 – En Junior från Skellefteå
F5 – En Junior från Skellefteå
F6 – En Junior från Skellefteå
F7 – En Junior från Skellefteå
F8 – En Junior från Skellefteå
F9 – En Junior från Skellefteå
F10 – En Junior från Skellefteå
F11 – En Junior från Skellefteå
F12 – En Junior från Skellefteå
-
- c/o LL´s Forum
Emwall till TAIF? (Väldigt troligt enligt mig)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6946960.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6946960.ab