Anders Eriksson
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Anders Eriksson
Jag startar en egen tråd för vårt första nyförvärv 2010/11. Anders Eriksson känns spontant som en typisk Evertsson-värvning. Lite av en doldis, knappast glödhet bland övriga sportchefer, men en spelare våran chief ser en potential i. Han har också kunnat följa killen under de senaste säsongerna. Tydligen kan han spela både center och vinge (och då RW). Verkar (byggt på tekningsstatistiken) som om han centrade senaste säsongen för att ha spelat vinge de 2 säsongerna dessförinnan i AS. Någon som vet? Bra tekningstatistik har han förra säsongen:
2009/10: 56%
2008/09: 49%
2007/08: 58%
Vad det gäller +/- ser det ut som följer:
2009/10: -1
2008/09: -15 (Vad hände här?)
2007/08: +1
Poängmässigt:
2009/10: 28 (14 mål + 14 ass)
2008/09: 11 (3+8.)
2007/08: 32 (11+21)
Jag tror han ska ersätta Tsimikalis som center och värvningen känns helt ok i ljuset av det. Ska bli intressant att se om chief Evertsson uttalar sig om hur vårt första nyförvärv är tänkt att användas.
2009/10: 56%
2008/09: 49%
2007/08: 58%
Vad det gäller +/- ser det ut som följer:
2009/10: -1
2008/09: -15 (Vad hände här?)
2007/08: +1
Poängmässigt:
2009/10: 28 (14 mål + 14 ass)
2008/09: 11 (3+8.)
2007/08: 32 (11+21)
Jag tror han ska ersätta Tsimikalis som center och värvningen känns helt ok i ljuset av det. Ska bli intressant att se om chief Evertsson uttalar sig om hur vårt första nyförvärv är tänkt att användas.
Låter som en bra lösning. Varit en viktig spelare för Borås om man får tro lite kommentarer om honom. Låter väl också lite som Tsimikalis ersättare, även om spelare inte kan kopieras på det sättet. Ligger bra i ålder oxå med många år framför sig.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Forumdemon
Gillar denna värvningen även om den sätter rätt mkt snurr i huvudet på iaf mig
Om man utgår från att Rosén lämnar, ja då är det Eriksson,Josef och J.Karlsson i dagsläget på Center sidan......
Tänker Evert att Eriksson eller Josef ska vara "andre" Center? För i detta läget tycker jag inte vi har en "förste" Center. Och ska Josef spela andrefiolen kommer det sättas en rejäl press på Centern som ska in, för oavsett om jag gillar Josef är han ingen poängspruta! Så Center som ska in måste verkligen göra sitt jobb varje match. Däför har jag en känsla av att antingen är inte Eriksson värvad som Center, eller så kommer en utlåning av J.Karlsson igen
Drömmen i Centerledet hade varit
Rosén
Josef
Eriksson
Om man utgår från att Rosén lämnar, ja då är det Eriksson,Josef och J.Karlsson i dagsläget på Center sidan......
Tänker Evert att Eriksson eller Josef ska vara "andre" Center? För i detta läget tycker jag inte vi har en "förste" Center. Och ska Josef spela andrefiolen kommer det sättas en rejäl press på Centern som ska in, för oavsett om jag gillar Josef är han ingen poängspruta! Så Center som ska in måste verkligen göra sitt jobb varje match. Däför har jag en känsla av att antingen är inte Eriksson värvad som Center, eller så kommer en utlåning av J.Karlsson igen
Drömmen i Centerledet hade varit
Rosén
Josef
Eriksson
Once a laker, always a laker!
PeterLake skrev:Klart att det spelar roll, vi värvar spelare för att nå Elitserien? Eller värvar vi för att hålla oss kvar i allsvenskan?
PS denna fråga har inget med personen i fråga att göra
Ja Evert har ju sagt vi ska ha ett bättre lag nästa år så klart han värvar för vi ska klara oss kvar i Allsvenska
Evert kör den gamla vanliga, börjar med att släppa blåbären till nyförvärv tidigt på Silly Season, och släpper melonerna under sommarn när man sitter i en solstol och dricker Gösser
Once a laker, always a laker!
- Pysslingen
- Forumentusiast
-
- c/o LL´s Forum
Han vet inte bättre. Har man inte koll på förutsättningar, tittat på laget, följt hockeyn, laget eller nåt annat av värde blir det en...en PeterLake.
Klart som tusan att man tror att man kan ramla av jorden om man inte vet att den är rund. Typ den nivån slirar han runt på
Klart som tusan att man tror att man kan ramla av jorden om man inte vet att den är rund. Typ den nivån slirar han runt på
-
- c/o LL´s Forum
Något synd ändå att Tsimikalis förmodligen ska lämna. Han var enligt mig riktigt bra innan han blev skadad. Sen har han väl efter det varit lite svår att känna igen.Niles skrev:Låter som en bra lösning. Varit en viktig spelare för Borås om man får tro lite kommentarer om honom. Låter väl också lite som Tsimikalis ersättare, även om spelare inte kan kopieras på det sättet. Ligger bra i ålder oxå med många år framför sig.
Av vilket skäl skulle han inte spela för Lakers även nästa säsong?
Frågan är vad Evert ska göra med Jakob Karlsson? Värvade han honom på kort eller lång sikt? Vad hoppas Evert på att få ut av honom?
Tekniken och speeden har han, men personligen anser jag att han fortfarande är lite för tunn för att "tävla" i närkampsspelet.
- Pysslingen
- Forumentusiast
-
- c/o LL´s Forum
Jag tycker Eriksson känns alldeles utmärkt.
Relativt ung och spelat på denna nivå ett tag.
Han kan säkerligen klara av att vara andrecenter i lakers.
Rosén
Eriksson
Karlsson
Josefsson
ser i mina ögon helt OK ut. Sen skulle jag ju inte tacka nej till att få tillbaka Patrik Carlsson vilket en del andra nämnt. Men det är en annan femma
Relativt ung och spelat på denna nivå ett tag.
Han kan säkerligen klara av att vara andrecenter i lakers.
Rosén
Eriksson
Karlsson
Josefsson
ser i mina ögon helt OK ut. Sen skulle jag ju inte tacka nej till att få tillbaka Patrik Carlsson vilket en del andra nämnt. Men det är en annan femma
Måste säga att jag har rätt svårt att se någon stor framtid i Jacob Karlsson. Tyckte inte ens han var speciellt bra på grillorna, nåt som tydligen skall vara en framstående sak hos honom. Men han kanske har utvecklats i Olofström under året.
Eriksson däremot verkar spännande.
Eriksson däremot verkar spännande.
-
- c/o LL´s Forum
Jag tror inte att Anders värvades som Center, utan som Forward som kan gå in som Center om det krisar (eller om dom bestämmer sig för att röra runt bland kedjorna)
Alltså:
Rosén/Elitserie Center
Ny Center med RUTIN
Josef - Ihop med sina vanliga kompanjoner
Jacob - Bör få chansen i år på allvar, vem vet han kanske avslutar som andra center?
Som andra Center vore ändå Lindhagen bästa alternativet, ge han en fet lön då han var bäst på Isen ihop med Savvi under kvalet
Alltså:
Rosén/Elitserie Center
Ny Center med RUTIN
Josef - Ihop med sina vanliga kompanjoner
Jacob - Bör få chansen i år på allvar, vem vet han kanske avslutar som andra center?
Som andra Center vore ändå Lindhagen bästa alternativet, ge han en fet lön då han var bäst på Isen ihop med Savvi under kvalet
-
- c/o LL´s Forum
Från borås hemsida:
"Att Anders Eriksson lämnar för Växjö har varit klart en längre tid men blivit offentligt först i dagarna.
- Vi kunde helt enkelt inte matcha Växjös bud säger Jens. Vi ville så klart ha kvar Anders i laget men han ville testa något nytt. Bara att tacka han för tiden här och önska han lycka till och hoppas han en dag återvänder som en ännu bättre spelare till oss."
"Att Anders Eriksson lämnar för Växjö har varit klart en längre tid men blivit offentligt först i dagarna.
- Vi kunde helt enkelt inte matcha Växjös bud säger Jens. Vi ville så klart ha kvar Anders i laget men han ville testa något nytt. Bara att tacka han för tiden här och önska han lycka till och hoppas han en dag återvänder som en ännu bättre spelare till oss."
-
- Forumdemon