Leksand - Lakers 23/3

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tupac
Forumentusiast

Leksand - Lakers 23/3

Post by Tupac »

Vinst är det enda som gäller, den som förlorar är mer eller mindre borta...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Japp och precis så tänker också Leksand. Att vinna på deras hemmplan ser jag som ett bragdjobb. alltså mycket, mycket svårt, dock inte omöjligt, men nästan
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Klart ikväll att matchen sänds på Viasat hockey :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Oj, det var en underbart positiv överraskning :D
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Hoppas att vi kan ta alla poängen där uppe!

Tror vi har chansen helt klart även om vi skulle förlora, inte för att jag blir jätte besviken om vi inte går upp men det hade ju inte suttit helt fel :D
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Nej tre poäng borta mot Leksand är inte alls omöjligt.
Men jäkligt tufft blir det, men som vanligt känner Leksand en enorm press och det kan vara en stor orsak till att Lakers tar dessa tre poängen.

Det är inte kört ännu! Nu knäpper vi till Leksand! Och som sagt om vi inte tar tre poäng i denna matchen, ser det väldigt tungt ut.
Men hoppas och tror på tre poäng :!:
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Post by Vackraste klubbmärket »

Ni har alla förutsättningar för att ta 3 poäng uppe i Leksand. Ni spelar liknande AIK (intensiv skridskoåkning, massiv forechecking och individuellt skickliga och smarta spelare). Skulle vilja påstå att AIK, Almtuna och Växjö spelar likartad ishockey och att Almtuna är det mest forecheckande laget och Växjö det minst forecheckande laget (av dessa tre). Spelskicklighetsbaserat är lagen lika men det som skiljer dem åt är taktiska upplägget. Växjö är till skillnad från Almtuna ett sk "read & react" lag och AIK är någonting mitt emellan Almtuna (forecheckande) och Växjö.
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Vackraste klubbmärket wrote:Ni har alla förutsättningar för att ta 3 poäng uppe i Leksand. Ni spelar liknande AIK (intensiv skridskoåkning, massiv forechecking och individuellt skickliga och smarta spelare). Skulle vilja påstå att AIK, Almtuna och Växjö spelar likartad ishockey och att Almtuna är det mest forecheckande laget och Växjö det minst forecheckande laget (av dessa tre). Spelskicklighetsbaserat är lagen lika men det som skiljer dem åt är taktiska upplägget. Växjö är till skillnad från Almtuna ett sk "read & react" lag och AIK är någonting mitt emellan Almtuna (forecheckande) och Växjö.
:ok:
Once a laker, always a laker!
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Kul att höra. Seriens jämnaste lag är just Lakers och AIK enligt mig. Även Almtuna är värda att nämnas men det blir alltid uddamålsvinst för något lag mellan Lakers och AIK.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Att nåt lag skulle vara borta efter två förluster är inte troligt.

Nyckeln mot ett skitnödigt och pressat Leksand är väl att inte spela som vi gjorde mot halvryssarna, där man bjöd bort matchen med oerhört slarvig defensiv. Sen måste Viktor göra en bättre match.

Rahm och Linder måste spela, Burström som sjunde back och Jerry i civila kläder.

Sen måste Lundbohm uppgraderas om vi skall få nån nytta av han, byt plats med Åhsberg. Slutligen Fimpen in, Liljewall ut.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
fjompe
Forumamatör

Post by fjompe »

laget mot leksand

Macnevin - Karlsson

Persson-Linder

Burström-Rahm

Augustin extraback; Johansson läktaren.

Åhsberg - Rosén - BOIS

Hjalmarsson - Lindhagen - Saviano

Fimpen - Tsimikalis - Lundbohm

Hedman - Josefsson - Markusson.

eventuellt att man byter plats på åhsberg och Lundbohm beroende på hur fräsch lundbohm känner sig efter sina skadefrånvaro.
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Exakt så ska femmorna se ut!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag tar nog med Johansson som ordinarie back och sätter antingen Persson eller Augustin på bänken altenativ läktaren.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Stinklink
Forumamatör

Post by Stinklink »

Helt och hållet mitt lag också!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tar också med Johansson, men inte Augustin och Persson. Bort med Åhsberg och in med Fimpen.
Last edited by Räven on 22 March 2010, 16:17, edited 1 time in total.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Oscar i mål,inget alternativ finns!

Om Fasth står igen och börjar släppa in ett snabbt mål kan han avgöra två matcher för oss,det får inte hända.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Klarar vi mentalt av en förlust till så är det inga problem. Visst skulle vi vunnit mot gnaget i min förhandskalkyl men vi kan ta tillräckligt med poäng även vid en dalaförlust.
Jag tror det räcker med 18 poäng för avancemang i år.

Om jag blandar mej i laguttagningen:
Sämsta defensiva back igår var Josh. Men som vi vet har han vissa offensiva kvaliteer, så han är med bland 6 backar. Markus klarade inte upp att täcka upp Zeb så han måste flytta på sej. Inte självklart till bänken dock.
Rahm är jag mera tveksam till. Han har det så svårt när det går undan.

Fimpen ska in. Eftersom Åhsberg gör mål då och då behåller jag honom och dissar Liljewall.
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Någon som vet om det stämmer att Rham inte ens fick följa med i bussen upp till Leksand?

edit* Såg att stubben har skrivit det på sin blogg nu http://www.smp.se/blogg/daniel/
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Om stubben skriver det, så lär det stämma. Tyvärr?

Nej men vad fan jag tycker man ska ha med rutinerade spelare som Rahm i en Kvalserie, inte rätt typ av spelare att bänka just nu enligt mig.
Men å andra sidan har väl säkert JK koll på läget! :wink:
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Om Rahm inte är skadad och inte går in bland 7 backar vädrar jag SILLYTAKTIK!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Kempe tror på suddenvinst för Växjö imorgon.

http://www.superstars.nu/4297.php
widiot
Forumentusiast

Post by widiot »

Fredrik R wrote:Kempe tror på suddenvinst för Växjö imorgon.

http://www.superstars.nu/4297.php
Tomas Kempe står för väldigt visa ord i dessa rader:

" Kvalserien är en jättetuff och spännande uppgift för alla lag som spelar där, det är det som är tjusningen. Men tio matcher är längre än vad många kanske tror, och mycket hinner hända. Det är lätt att förhasta sig och tappa tålamodet efter en förlust, det gäller att man som lag kan ladda om snabbt. Kolla bara på Rögle, om jag minns rätt hade de fyra poäng efter fyra matcher när de tog steget upp till Elitserien."

Hoppas grabbarna i laget tänker på detta, inklusive tränare Karlsson. Jag själv tänkte inte i dessa banor efter torsken igår, precis.. men kan inte annat än att hålla med Kempe
Cpt Haddock
Forumamatör

Post by Cpt Haddock »

Hur tänker JK när han inte ändrar alls på defensiven? :roll:
Något han nog borde göra!
för det så f-n ta mig inte bra ut mot AIK :x
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Det finns fler sätt att ändra i defensiven än att byta ut spelare. :wink:
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, här gäller det att JK har spelkorten i rätt ordning, något som jag inte känner just nu, men ä andra sidan vet jag inte hur han formerar laget. Dock måste några förändringar till annars gör han fel.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Eller så säger han till killarna som en gammal fotbollstränare till mig gjorde..
"ni kan fan inte vara lika kukdåliga 2 matcher i rad"
Och det var vi faktiskt NÄSTAN aldrig.. :)
Snart nära dig...en ny hall
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Eftersom denna formeringen har funkat i rätt många matcher tidigare under säsongen förstår jag inte varför Coach skulle vara tvungen att ändra på den för en mindre bra insatts under 1 match??

Skulle det dock vara lika dåligt försvarspel idag med, av de 6 som är inne på isen, då bör en ändring ske.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Liljewall kan dom skicka tillbaka till Rögle eller ge honom en fet spark i röven , Lakers är i kvalserien och har inte tid att leka rehab :!:

Fimpen på bänken igen är inget annat än skandal .

Hoppas vi klarar pressen uppe i ett kokande Leksand!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Vi har nog inga problem med pressen, frågan är väl snarast hur hemmalaget skall hantera den.
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Men JK sluta bänka Fimpen! Herregud, han är en sån spelare som vi behöver i en Kvalserie. Ut med Liljewall och in med Magnusson som kan servera Lundbohm och skapa betydligt mer än Liljewall!

Nu kör vi över dalmasarna! :twisted:
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Hur vet ni att inte Fimpen skall spela då ???

I smp står
Lakersbussen innehåller exakt de spelare som var ombytta mot AIK. Det innebär att Nicklas Rahm fortfarande får följa sin arbetsgivares A-lag från läktaren eller – som i kväll – på tv.

Det tolkar jag som att den enda som inte lirar ikväll är #9 sen hur laget ser ut i övrigt brukar ju inte komma förrän nån timme inna match
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Eftersom inte Liljewall kommer spela matcherna mot Rögle ser jag en självklar bänkning på honom och att Fimpen istället tar hans plats.

Den bänkningen hade oavsett matcherna mot Rögle varit självklar för min del. Jag ser väldigt liten kvalitet i Liljewalls spel.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nej, det är riktigt, förhoppningsvis spelar Fimpen ikväll.

Jag kan sedan hålla med om att det kanske inte är troligt att försvaret aggerar svängdörr två matcher i rad. De har med all säkerhet vaknat till efter detta debacel.
Den här matchen är så pass viktig just på grund av nollan i den första matchen, vi kan inte tappa poäng här om vi ska vara med och slåss om plats två. Jag tror att SSK är i en klass för sig.

Samtidigt har Leksand kanske en ännu större press på sig, de ska ju till ES, så var det ju bestämt innan matcherna spelades, tyvärr för dem är att matcherna måste spelas och ge tillräckligt med poäng, vilket de inte gjort. Skulle Leksand få laget att aggera som tänkt, kan det bli riktigt svettigt ikväll.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Vore väldigt nyttigt med poäng ikväll men serien är ju inte slut för det laget som skulle torska. Rögle kom väl undan med 11 tappade poäng förra året. Bara som en påminnelse om att allt kan hända under 10 matcher. Serien verkar dessutom jämnare iår..

Nu till dagens match. Hoppas Linder och Fimpen lirar ikväll. Fasth fortsätter och jag blir inte speciellt överraskad om han står som matchvinnare idag.
Locked