Kvalserien 2010

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Stinklink
Forumamatör

Post by Stinklink »

Ok, det vore riktigt kul!
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Stinklink wrote:Blir det någon malmöresa om dom skulle gå till kvalserien?

Ja går Malmö till kvalserien så blir det buss(ar) dit

Men nu ser vi till att fylla resorna till Ängelholm och Södertälje boka er plats direkt nu så kommer bollen i rullning

//Resesektionen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Då har man bokat sig för både Rögle och Södertälje!
  • KOM IGEN NU OCH BOKA ER!
    HOCKEY ÄR TOKSKOJ :!: :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det blir dyrt på Hovet i KS.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6793645.ab

Och Malmö har bestämt sig för att man vill ha publiken tillbaka i en ev. kvalserie.
http://mrmadhawk.se/2010/march/malmo-sa ... ml#comment
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ett svårt övervägande om man sätter ekonomin i främsta rummet. Jag kan dock tycka att stämningen i hallen under matcherna får kosta lite för föreningen.
Det är bättre att omsätta lite mindre tycker jag nog och få mer publik. jag tror att det kan öka intresset inför framtiden, vilket är viktigt och då kan det ge mer kulor.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Danny länkar under Lakers i media till en intervju med Håkan Södergren där han tror att vi tar RBK:s plats i ES.

- Ett lag som är svårt att tas med. Växjö har ett robust försvar, en bra målvakt och riktigt bra fart på sina forwards, motiverar Södergren sitt beslut.

Vi pallade för trycket när det gällde favoritskapet till att ta en direktplats till KS, men nu är insatsen mycket högre. Enormt mycket högre. Södergren är EN röst bland många, och jag är förvånad över hans slutsats. Men det är ändå intressant att se vad vi kan ställa till med i KS. Ska det bli några kraftiga avtryck måste det bli tre pinnar hemma i premiären mot Melindas pojkar.
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Läste den intervjun också, fattar dock inte varför våra resor skulle vara ett minus för oss som hann skriver.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Hur många bussar rullar det sönd 11/4 till Hovet? 25? 8)
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Det hade varit grejer det :D
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Putte#24 wrote:Hur många bussar rullar det sönd 11/4 till Hovet? 25? 8)
Står det en ES-plats på spel så räcker nog inte 25. Då tror jag AIK får flytta in matchen i Globen!!! 8)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Klonis

Post by Klonis »

1a Bussen fylld till Rögleresan :hbang: :headbang:

11 pers till SSK :D

Sitt inte o vänta anmäl er nu !!!

Ringde o prelbokade 2000 biljetter på Hovet idag :wink:
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Komigen nu kommer bli riktigt jävla roligt !! :D
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Leksand tappar Nordström på grund av skada

http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.19 ... kvalserien
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Kommentarerna till artikeln är underbara :lol:
Klonis

Post by Klonis »

Paldan på Gold nu
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

I morgon kommer det en massa Lakers och kvalserien i morgontidningen. :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Wennerholm på Aftonbladet tippar Kvalserien:

1. Södertälje
Kommentar: Är inne i en vinnande trend efter en stark avslutning i elitserien. Linus Klasens skada gör inte SSK till ett sämre lag. Vinner på sin styrka och stabilitet.
2. Leksand
Kommentar: Det känns som det är nu eller aldrig för Leksand, som redan tvingas gå runt med tiggarhåven för att få ekonomin att gå ihop. Men har allt för att lyckas den här gången, även om Peter Nordströms skada stör.
3. Rögle
Kommentar: Det känns som klockan tickar för skåningarna. Hängde kvar som andra lag i kvalserien i fjol, men de kommer allt närmare allsvenskan igen.
4. AIK
Kommentar: Mycket talang, men beroenda av att Heino-Lindberg spikar igen. Har ingen som helst press på sig trots andraplatsen i serien. Det känns som AIK kan skrälla.
5. Växjö
Kommentar: Starka hemma där de bara förlorade en enda match i vintras. Det skiljer inte mycket i rankingen mellan lagen i kvalserien, så med rätt start kan även Växjö överraska. Har en förmåga att vinna jämna matcher.
6. Almtuna
Kommentar:Jag kan inte låta bli att imponeras av Almtuna. De har två raka hemmasegrar och totalt 8–1 mot söndagens motståndare Leksand den här säsongen. Almtuna är en saga som kanske ännu inte nått sitt slut.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Post by Vackraste klubbmärket »

Min positiva tippning:

1. SSK
2. AIK
------------
3. Växjö
4. RBK
5. AIS
6. LIF

Min negativa tippning:

1. SSK
2. AIS
-----------
3. RBK
4. Växjö
5. AIK
6. LIF
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Södertälje
Rögle
-------------------
Leksand
Växjö
AIK
Almtuna
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

1.Södertälje
2.Växjö

----------------
3.Rögle
4.Almtuna
5.Leksand
6.AIK
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Södertälje
Växjö
Rögle
Leksand
Almtuna
AIK
I always tell the truth, even when i lie
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

SSK
Lakers
----------
Rögle
Almtuna
Leksand
Vladivostok Slibokorsk Traktor
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Rögle
Växjö
AIK
Leksand
SSK
Almtuna
Once a laker, always a laker!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag tycker att Dan Magnusson på SMP sammanfattar Lakers 09/10 på ett mycket bra sätt i lördagens härliga krönika:

http://www.smp.se/sport/kronikan-vasby- ... 834233).gm (klipp o klistra).

Kollar man laguppställningarna så känns det som att både Rögle och SSK är minst två nummer för stora för oss, Leksand likaså. Men känslan jag har är ändå att Växjö har riktigt goda chanser att gå hela vägen, det finns ett otroligt go i denna upplaga av Växjö Lakers! Vi har tagit lika många eller fler poäng i mötena med Almtuna, AIK och Leksand. Almtuna har vi nästan haft svårast för, men dom kommer å andra sidan garanterat sno poäng av både AIK och Leksand.
Rögle har av tradition haft rätt svårt här uppe, jag hoppas och tror att vi kan ta lugga dom på åtminstone något poäng. Kvar blir SSK, som vi väl aldrig ens har tagit poäng mot, eller? Någon gång borde väl den sviten spricka, kan man tycka!
Därför ser min (något överoptimistiska) tippning ut så här:
1. SSK
2. Växjö
3. Rögle
4. AIK
5. Almtuna
6. Leksand
Fy fan vad kul detta kommer bli, oavsett hur det går!
:clap: :clap: :clap:
Lembit25
Forumproffs

Post by Lembit25 »

1: SSK
2: RBK
3: VLH
4: LIF
5: AIS
6: AIK
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

1.Växjö Lakers

Laget Växjö Lakers vinner inte bara hemma,vår starka bortatradition sätter härmed slut på SSK/RBK´s elitseriekamratskap.Härförarna fortsätter härföra men nu tillsammans med hela laget!Typisk matchvinnare framöver och att hålla utkik efter:Tom Linder

2.Rögle

Den dag man räknar bort RBK är den dag man avsäger sig respekt inom hockeyvärlden,viljan och tradition tillsammans med galna ängelsholmsbor gör att jag sätter dom som sylvass tvåa.Håll utkik efter:Eric Beaudoin

3.Södertälje

Kaxighet och stjärnglans,det såg bra ut såhär inför kvalserien.Möjligtvis blir det SSK´s fall!Håll utkik efter:Yanick Lehoux

4.AIK

Luftslottet som sprängdes,håll utkik efter Gynge!

5.Leksand

Mycket snack om Leksands köp o släng-mentalitet.Jag förstår inte tänket att ta in gamla mätta ballerinor som förväntas bli unga,starka och hungriga igen.Håll utkik efter OEL

6.Almtuna

Almtuna skulle kunna vinna kvalserien men det myckna matchandet,på söndag spelar de fjärde matchen på sex dar(!!),gör att viljan bryts ner efter jobbiga poängtapp.Håll utkik efter:Johan Berggren
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Stinklink
Forumamatör

Post by Stinklink »

1. RBK
2. VLH
---------
3. LIF
4. SSK
5. AIS
6. AIK

Denna kvalserie kommer bli grymt jämn! Det kommer inte skilja speciellt mycket mellan sistaplatsen till uppflyttningsplats.VLH blir tvåa pga av att man kan spela utan press och dessutom med ett skadefritt lag. Förhoppningsvis har dom behållit formen från sluttampen av grundserien,bortsett från borås matchen då :wink:.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

1. SSK
Jag tror kringellaget grejar det igen. Tycker till trots att dom gjort bra ifrån sig rent spelmässigt sista halvan av ES! Det höll inte i ES, i KS tror jag det räcker!

2. Leksand
Det tar i mot, men jag tror all negativt snack om att LIF missar ES för fjärde försöket i rad ger laget lite andrum, ingen tror på dom därför lyckas dom i år!

3. Rögle
Tyvärr tror jag det blir respass för Ängelholms stolthet. En tung ES säsong blir ännu tyngre efter KS! Men som nån så snyggt poängterade innan kan man aldrig räkna bort bandyklubben.

4. Växjö Lakers
Hoppas jag har fel här och att det bär längre, men jag tror inte vi ät tillräckligt mentalt starka för att klara av ett litet favoritskap som det känns som vi fått sista tiden. Det talar imot Lakers!

5. AIK
Råttorna har en tung tid framför sig på många sätt. För mycket focus på fel saker innebär att AIK misslyckas totalt i KS!

6. Almtuna
Fågel eller fisk, allt beror på hur trötta och slitna Paulsson och co är. Jag tror fisk, men det kan lika gärna bli fågel! Grattis AIS förresten!!
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Putte man kunde tro att du just suttit och läst DN, där de tippar exakt som dig :)
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag tror att dagsform på målvakt i resp. lag kommer avgöra mycket i den här serien. Så här rankar jag dom inför starten:

1. Riku Helenius, SSK. Känns som ett riktigt fynd! Helenius kommer troligtvis glänsa i kvalet.
2. Viktor Fasth, VLH. Vår viktigaste spelare, är han på topp så kan vi ta vilket lag som helst. Returer? Glöm det. Som att slänga en köttbit till en rottweihler, som någon uttryckte det.
3. Christopher Nihlstorp, RBK. En riktigt bra keeper, som jag tycker påminner en del om Andreas Andersson i HV. Men "Torpet" släpper nästan alltid en del märkliga returer, oftast rakt ut i slottet dessutom.
4. Jürgen Penker, RBK. Marginellt sämre än Nihlstorp, RBK har två riktigt bra målvakter i den här serien.
5. Christopher Heino-Lindberg, AIK. Helt galet bra emellanåt, verkar dock vara lite av en humörspelare. Har haft sina dippar under säsongen, men får han bara ut lönen så verkar han spela stabilt.
6. Joacim Eriksson, Leksand. Grymt bra i vissa matcher, men har känt klart mer mänsklig i de matcher där Leksand inte varit på hugget. Hans höga räddningsprocent beror till viss del på att han har spelat i ett förhållandevis starkt lag. Skall bli intressant att se honom i en serie matcher mot jämnare motstånd.
7. Fredrik Pettersson-Wentzel, Almtuna. I mitt tycke Året rookie i allsvenskan! Men han släpper också en hel del returer, AIS backar har dock varit bra på att rensa framför honom i vinter. Det kändes som om unge PeWe darrade lite på slutet i grundserien, han kan nog få det tufft i kvalet. En framtida stormålvakt.
8. Oscar Alsenfelt, Växjö En av dom stora överraskningarna i Växjö! Oscar har gjort det förbannat bra i vinter, men laget känns – fullt naturligt – ändå tryggare när Fasth står. Alsenfelt uppväger brister i positionsspelet med riktigt snabba reflexer.
9. Pontus Sjögren, SSK. Känns lite för liten, att han fått stå i SSK i vinter beror nog mest på att Bjurling gått skadad. Helt okej när han lirade med Huddinge i allsvenskan.
10. Fredrik Holmgren, AIK. Varken bu eller bä. Har känts som en hygglig allsvensk keeper i år, men inte mer.
11. Tom Lawson, Leksand. Kanske mest rutin av alla målvakter i kvalserien, men har verkligen inte övertygat i matcherna när han har stått. Stor som ett hus, men känns ändå som ett riktigt bottennapp. Är nog ändå värvad som tilltänkt förstekeeper, skall bli íntressant att se om han får stå i inledningen.
12. Magnus Hellberg, Almtuna. Helt oprövad i seniorsammanhang, händer det något med PeWe är AIS definitivt rökta.

AIK ha en dark horse i Jonathan Bjurö, som emellanåt plötsligt kan storspela. Växjö har Johan Thalberg, får han ordning på självförtroendet har vi en målvakt som kan matcha de bästa målvakterna i kvalet.
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Växjö är på väg mot Elit Serien!!!!!!!!!!!!!!
Satte mej ned och gjorde en vetenskaplig (hm?) analys av lagen inbördes möten och styrka hemma/borta och upptäcker till stor glädje och liten skräck att vi kommer att vara ett av Sveriges 12 bästa lag nästa säsong!

Så här går det:

1 SSK
2 VLH
--------
3 RBK
4 LIF
5 AIK
6 AIS
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Cross My heart, sitter vid frukostbordet med min iPhone!! :wink:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Majjens vetenskapliga tabell är den riktiga. Är det bara jag som känner för att fnittra hysteriskt?

För att den ska bli verklighet måste vi fortsätta att fokusera på det enda som betyder något i sammanhanget, nämligen nästa byte. Och för allt i världen får vi inte glömma att Hockey är tokskoj!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Varanen wrote:Majjens vetenskapliga tabell är den riktiga.
Sanningen finns i betraktarens öga. Och till viss del i statistiken; majjens tabell påminner en hel del om min :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det verkar som om det är en hel del som faktiskt tror att vi går upp i år, både här inne och de man träffar på stan. Kan de verkligen ha rätt? 8O
Post Reply