Lakers Damer
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Piggelin, han har det inte lätt att greppa vad som är vad när man skall leka samuraj och köra rita, gissa spring samtidigt.
Ett bra sätt att påverka är att bli medlem, tvivlar på att varken Nedomansky eller nån av våra tomtepolitiker är med i det demokratiska racet.
Ett bra sätt att påverka är att bli medlem, tvivlar på att varken Nedomansky eller nån av våra tomtepolitiker är med i det demokratiska racet.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Skidskyttet för damer var inte så heller så hett för si så där 15 år sedan. Allt har sin tid. Jag hade gärna sett ett kvalspel i sandviken stött av Lakers. Huruvida det sedan hade gått att lösa ett spel i riksserien är en annan sak. Då hade damerna fått fixa finansiärer för de spelet. Det hade funnits lite tid att jobba på. Men, den frågan är väl akademisk nu. Trist att det blev som det blev. Ännu tristare att det fått de följder som det har fått. Dock ganska väntat. Ett kontroversiellt beslut i tider som dessa. Framförallt är väl politikerna bakbundna till att säga nej till driftbidrag nu. Hur skall alla väljare som saknar hockeyintresse kunna godta detta. Illa skött av annars kompetenta företagsledare.serra wrote:Sveriges Damlag spelar tydligen match om 3e pris i OS nu, och SVT sänder med en timmes fördröjning...
Damhockeyn är verkligen het...............................
Nu är det väl också lite strategiskt tänkande att dra sig ur kvalet. Genom att göra detta så sätter man lite mer press på att svenska ishockeyförbundet försöker få till stånd en annan serieuppdelning med kortare resor osv. för inte utvecklas väl damhockeyn snabbare och bättre genom att man åker buss eller bil över hela sverige. <jag gissar att lakers styrelse ser lite längre fram i tiden än vad politikerna gör. för närvarande ser politikerna inte längre än fram till september, och det kanske är förståeligt eftersom de inte vet om de är kvar efter det. Men just den problematiken gör att de vill synas i media och hämta hem snabba poäng utan att ta ansvr för det långsiktiga och helheten.
företag subventioneras också i viss mån av skattepengar och hur skulle det vara om politiker skulle gå in i verksamhetsfrågor och styra på grund av detta. De har inte kompetens för det.
Jag kan inte heller se hur jämställdheten kan påstås vara sämre på grund av styrning och beslut i en verksamhetsfråga. Jämställdhet är väl en attityd och värderingsfråga inte hur mycket "läsk man får i glaset på barnkalaset".
företag subventioneras också i viss mån av skattepengar och hur skulle det vara om politiker skulle gå in i verksamhetsfrågor och styra på grund av detta. De har inte kompetens för det.
Jag kan inte heller se hur jämställdheten kan påstås vara sämre på grund av styrning och beslut i en verksamhetsfråga. Jämställdhet är väl en attityd och värderingsfråga inte hur mycket "läsk man får i glaset på barnkalaset".
-
- Inaktiverad användare
Så länge Lakers är beroende av Växjö kommun för att få runt verksamheten så har Kommunen en skyldighet att lägga sig i när det missköts.
Om nu Ekonomin är bra så är det ju toppen, då kan klubben bevisa detta genom att presentera detta grundligt för Kommunen, ett annat alternativ är ju att helt enkelt svara som Styrelsen gjorde i sin senaste text, Ni politiker har inte med detta att göra, Lakers sköter Vi, Vi behöver inte era Aktivitetsbidrag (för övrigt det näst högsta i Småland) samt inga garantier eller Driftsbidrag till den Nya Arenan eftersom den är en sådan Lysande Ide och mycket lönsam.
Vi får se vilket det blir
Det är rätt festligt hur en del Forumskribenter kämpar tappert med att få Styrelsens Utspel som Smart och Genomtänkt, sätta press på Hockeyförbundet, jo Jag tackar Jag, Detta förbund som stog med brallorna nere när HockeyVärlden körde Om i 200 knyck under OS:P
ps. Om nu LL sköter Supporterspelartröjan, så utgår Jag ifrån att tröjan varit Slutsåld länge , med tanke på den mycket undanskymda tillvaro den aktionen för. 500 sålda och ingen ny omgång tröjor på G, skönt då att första omgången räcker till Stigs lön i 6 veckor.
Om nu Ekonomin är bra så är det ju toppen, då kan klubben bevisa detta genom att presentera detta grundligt för Kommunen, ett annat alternativ är ju att helt enkelt svara som Styrelsen gjorde i sin senaste text, Ni politiker har inte med detta att göra, Lakers sköter Vi, Vi behöver inte era Aktivitetsbidrag (för övrigt det näst högsta i Småland) samt inga garantier eller Driftsbidrag till den Nya Arenan eftersom den är en sådan Lysande Ide och mycket lönsam.
Vi får se vilket det blir

Det är rätt festligt hur en del Forumskribenter kämpar tappert med att få Styrelsens Utspel som Smart och Genomtänkt, sätta press på Hockeyförbundet, jo Jag tackar Jag, Detta förbund som stog med brallorna nere när HockeyVärlden körde Om i 200 knyck under OS:P
ps. Om nu LL sköter Supporterspelartröjan, så utgår Jag ifrån att tröjan varit Slutsåld länge , med tanke på den mycket undanskymda tillvaro den aktionen för. 500 sålda och ingen ny omgång tröjor på G, skönt då att första omgången räcker till Stigs lön i 6 veckor.

In Hinkum Veritas
Kommunen skall inte styra föreningarnas enskilda beslut, det gör medlemmarnas utvalda.
Varför skall Lakers presentera sin ekonomi grundligt för kommunen? Är dom inte läskunniga där när boksluten presenteras?
Tycker du att du är rätt person att klanka på insamlingar och Supportertröjor? Du är bra komisk.
Varför skall Lakers presentera sin ekonomi grundligt för kommunen? Är dom inte läskunniga där när boksluten presenteras?
Tycker du att du är rätt person att klanka på insamlingar och Supportertröjor? Du är bra komisk.
ska ALLA dom (gissningsvis 2-300) föreningarna i Växjö kommun springa med fullständiga redovisningar på ekonomin till kommunen, 3-4 gånger/ år så får vi nog höja skatten 4-5% för att täcka den extra kostnad det skulle innebära.
Bra förslag Nedomansky! Jag tror du får med dig en majoritet på det förslaget......not.
För du kan väl inte mena att detta enbart skulle gälla Växjö Lakers, det vore ju diskriminering.....
Det är märkligt hur hatisk du är, det är inte nyttigt. Det sprider sig in i själen.
Du skulle må bättre av att hänga här mindre alt. sluta känna att du måste väga upp allt det positiva med din negativa energi, tror jag.
Kram på dig.
Bra förslag Nedomansky! Jag tror du får med dig en majoritet på det förslaget......not.
För du kan väl inte mena att detta enbart skulle gälla Växjö Lakers, det vore ju diskriminering.....
Det är märkligt hur hatisk du är, det är inte nyttigt. Det sprider sig in i själen.
Du skulle må bättre av att hänga här mindre alt. sluta känna att du måste väga upp allt det positiva med din negativa energi, tror jag.
Kram på dig.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Nu är du riktigt fel ute Nedomansky, jag trodde faktiskt att du var en van föreningsmänniska och du hade kunskapen om förhållande mellan kommun och föreningar, vem och vad besluten fattas.
Ingen förening med ungdomar klarar sig utan statliga och kommunala stöd (bidrag, det vet du också Nedomansky.
Jag förstår inte varför du likt Janne Josefsson har gett dig sjutton på att det är fuffens och båg rakt igenom i Lakers idrottsförening.
Ingen förening med ungdomar klarar sig utan statliga och kommunala stöd (bidrag, det vet du också Nedomansky.
Jag förstår inte varför du likt Janne Josefsson har gett dig sjutton på att det är fuffens och båg rakt igenom i Lakers idrottsförening.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Om alla här inne (inkl undertecknad) ger fan i att bemöta Nedomansky så lär han tröttna. Fortsätter vi besvara hans inlägg så lyckas han snart splittra LL. Det måste vara hans syfte. Det finns ju inget uns av vett och förstånd i hans inlägg. Det är bara en patetisk människa som älskar sig själv och sin egen förmåga att uttrycka sig. Skit i honom.
Splittra nåt lär han inte lyckas med, 99% tycker ju han är en idiot så där är väl de flesta eniga. Det han kanske lyckas med är ju att utarma folks intresse av forumet, det är iofs illa nog. Nu är jag inte ansvarig för det så vad jag skulle gjort i just detta specifika fallet är inte intressant.
Men visst har du rätt, prata runt han är väl det bästa. Om man orkar scrolla och hålla det goda humöret i schack.
Men visst har du rätt, prata runt han är väl det bästa. Om man orkar scrolla och hålla det goda humöret i schack.
Jo, tyvärr kan han sätta in en kil, kanske inte bland de mest hängivna.
Det finns dock en mängd andra människor som är inne på forumet då och då. Han kan mycket väl skapa en felaktig bild av VLH:s och LL:s verksamhet. Historien har visat på många idioter som lyckats få många anhängare och skapat splittring. Behöver inte nämna någon.
Det finns dock en mängd andra människor som är inne på forumet då och då. Han kan mycket väl skapa en felaktig bild av VLH:s och LL:s verksamhet. Historien har visat på många idioter som lyckats få många anhängare och skapat splittring. Behöver inte nämna någon.
såja såja,nu lugnar vi oss lite.
alla har ju rätt till sin åsikt!
jag tycker det är olyckligt att det blivit som det blivit,men gilla läget är ju det enda rätta,och styrelsen pekar på den inkompetens som finns bland politiker,inget konstigt med det.
alla har ju rätt till sin åsikt!
jag tycker det är olyckligt att det blivit som det blivit,men gilla läget är ju det enda rätta,och styrelsen pekar på den inkompetens som finns bland politiker,inget konstigt med det.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
En kommun har inte skyldighet att lägga sig i driftfrågor. Sedan är väl inte kommunen liktydigt med carin Högstedt. Det är faktiskt inte speciellt många röster hon har bakom sig.
Hur tokig Nedomansky är i vissa frågor så är han väl inte helt ute när det gäller hockey. Men i den här frågan kan man lätt konstatera att han är ute på djupt vatten. Han brukar anklaga andra för dålig läsförståelse, okunskap osv men i den här diskussion är ett gott råd till honom att han taggar ner. Han missar målet likt en värdelös skidskytt och inläggen visar på en oerhörd brist när det gäller helhetssyn, strategi och styrning. Likt en gammal kommunist ramlar det ut saker från hans penna som visar på inkompetens och där den enda röda tråden är bitterhet.
Hur tokig Nedomansky är i vissa frågor så är han väl inte helt ute när det gäller hockey. Men i den här frågan kan man lätt konstatera att han är ute på djupt vatten. Han brukar anklaga andra för dålig läsförståelse, okunskap osv men i den här diskussion är ett gott råd till honom att han taggar ner. Han missar målet likt en värdelös skidskytt och inläggen visar på en oerhörd brist när det gäller helhetssyn, strategi och styrning. Likt en gammal kommunist ramlar det ut saker från hans penna som visar på inkompetens och där den enda röda tråden är bitterhet.
-
- c/o LL´s Forum
Ska jag vara ärlig tror jag faktiskt detta var lite av ömans tankegång. Nu gör jag stormen för att få igång debatten om att vara eller inte vara på damernas sida. Antingen får dom växjöbornas stöd eller lägger vi ner. Kollar man alla inlägg på smp så finns det ett intresse för damerna eller åtminstonde ett stöd för att lakers gjorde fel. Bara att gripa tillfället och göra nått jävligt bra av det. För en ny hall vill väl nästan alla här inne ha
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Ni kan väl inte mena att ni tror att arenabygget skulle vara i fara för detta. det finns inte på denna jord en politiker som skulle våga dra tillbaka sin röst i den här frågan. däremot så är det vissa, som Carin Högstedt som vill markera. Att det är många kommentarer i smp osv är väl inte så konstigt. I sådan här spörsmål så kommer det fram en massa trädkramare som aldrig har varit på en hockeymatch eller bryr sig ett dugg om hockey. Nej det är andra sker som styr dessa grupper.
-
- c/o LL´s Forum
Ok pär vad är riktigt stöttning då? Är det att säga att jag aldrig kommer sätta min fot i hallen eller säga att ok stratas det en fond så vist skulle jag kunna tänka mig att skänka några 10or
Som sagt LL har chansen att visa Växjöborna och VLH och politikerna att u-lag damlag ska få ett stöd om inte i hallen så i en fond för just nu är det som sagt läge eftersom stormen är uppenbar. Låt stormen blåsa vidare men åt rätt håll.
Som sagt LL har chansen att visa Växjöborna och VLH och politikerna att u-lag damlag ska få ett stöd om inte i hallen så i en fond för just nu är det som sagt läge eftersom stormen är uppenbar. Låt stormen blåsa vidare men åt rätt håll.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- Inaktiverad användare
Lakers medlemmar får finna sig i att så länge De inte är Sjävlfinasierade så Ska kommunen lägga sig i, De är skyldiga att efterleva de Enhällgt fattade beslut som tagits i demokratisk anda, huruvida några medlemmar i Lakers tycker deras lilla Demokrati på Årsmötet smäller högre än kommunalValen vart 4:e år får framtiden utvisa, Jag tror att Öman och Lakers Styrelse och de som stöttar tokigheterna är ute på mycket Djupt Vatten.
Eftersom Växjö Kommun och Skattebetalarna står för säkerheten för Arenabygget så är det av största intresse för dessa huruvida Lakers har en tillfredställande Ekonomi och klarar driften, så att inte VäxjöKommun helt plötsligt står med en Arena utan ett A-Lag. OM de är så att ekonomin är god och inga överraskningar dykt upp som sagts vara undanstökade, och att sponsorpengar trillar in i en allt större omfattning än tidigare så finns ju Ekonomiska förutsättningar att uppfylla den policy som kommunens politiker klubbat.
Det kan väl inte vara så bedrövligt att Lakers av ren Princip inte vill ge en Budget till Ladies/U/J eftersom stora stygga Hockeyförbundet inte gjort dessa verksanheter inkomstbringande
ps. Hur många Supporterspelartröjor är sålda, oavsett vem som driver projektet
ps2. Bemöt sakargument ibland, Ert Naiva försvar av något utan att Lakers lägger fram Svart på Vitt liknar allt mer Våren inför Krismötet i Doomen, tyvärr
Lär av Troja upp med Skiten på bordet
Jag gillar Lakers, INTE taskigt skötta Klubbar som ska räddas av kommunpolitiker om och om igen, fram med bevis för att Jag har fel denna gången, så är allt frid och fröjd.
Lakers Styrelse bör be om ursäkt och göra en Bamsepudel, och sätta Ladies på den finaste buss de hittar med destination Kval. Det är det minsta man kan begära, samtidigt som Pojklagen skickats runt till olika ishallar för att TRÄNA, undrar om inte Dumma Kommunen hjälp Lakers där också
Eftersom Växjö Kommun och Skattebetalarna står för säkerheten för Arenabygget så är det av största intresse för dessa huruvida Lakers har en tillfredställande Ekonomi och klarar driften, så att inte VäxjöKommun helt plötsligt står med en Arena utan ett A-Lag. OM de är så att ekonomin är god och inga överraskningar dykt upp som sagts vara undanstökade, och att sponsorpengar trillar in i en allt större omfattning än tidigare så finns ju Ekonomiska förutsättningar att uppfylla den policy som kommunens politiker klubbat.
Det kan väl inte vara så bedrövligt att Lakers av ren Princip inte vill ge en Budget till Ladies/U/J eftersom stora stygga Hockeyförbundet inte gjort dessa verksanheter inkomstbringande

ps. Hur många Supporterspelartröjor är sålda, oavsett vem som driver projektet

ps2. Bemöt sakargument ibland, Ert Naiva försvar av något utan att Lakers lägger fram Svart på Vitt liknar allt mer Våren inför Krismötet i Doomen, tyvärr

Lär av Troja upp med Skiten på bordet

Jag gillar Lakers, INTE taskigt skötta Klubbar som ska räddas av kommunpolitiker om och om igen, fram med bevis för att Jag har fel denna gången, så är allt frid och fröjd.
Lakers Styrelse bör be om ursäkt och göra en Bamsepudel, och sätta Ladies på den finaste buss de hittar med destination Kval. Det är det minsta man kan begära, samtidigt som Pojklagen skickats runt till olika ishallar för att TRÄNA, undrar om inte Dumma Kommunen hjälp Lakers där också

In Hinkum Veritas
-
- Forumdemon
Att få se bevisen kostar 200 kr om året. Och vem som helst får komma med i gänget. Bra va?
Är man snål, eller av den förhatliga ickestöttande typen, rekommenderar jag denna sida: www.allabolag.se
Är man snål, eller av den förhatliga ickestöttande typen, rekommenderar jag denna sida: www.allabolag.se
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- c/o LL´s Forum
Jo man kan bli medlem för 200 helt klart och läser man var medlemsavgiften ska gå till så är det ju dam och ungdomsektionen. Så vi medlammar stötter ju redan damerna i VLH .Ttyvärr kan man ju då säga att VLH har förlite medlemmar eftersom det inte finns pengar till dem. Tror knappast det blir fler medlemmar efter den här stormen
-
- Inaktiverad användare
Jag stöttar det Jag trodde Lakers stod för i begreppet " Det Rätta Virket" , OM det nu visar sig att Lakers anser att De delar i verksamheten som inte genererar pengar ska träda ur föreningen, så blir Man mer tveksam till stöd. Vilket fler lär blir dessvärre.
Allabolag är intressant, men det specifierade delårsrapporten som Troja lade ut på Hemsidan finns inte där, sett till vinsten 2009, så gick det plus trots Ladies egenfinansierade verksamhet, där deras insamlade pengar norpades i rekonstruktionen.som tack för hjälpen så händer LadiesGate
När Man ser 2009 års bokslut så inser Man snabbt att detta räcker gott å väl att finansiera en Ny arena utan kommunens hjälp
Nåväl, Vi som stöttar Fel får nu lita på PowerPlays försäkran om att det inte finns några som helst bekymmer, och att inga överraskningar kvarstår.
Märkligt dock att inga nya Sponsoravtal presenteras som förr på hemsidan, trots att de skulle uppgå till 3 mille extra bokslut 2010
Supporterspelartröjan känns inte så het längre, ingen verkar ens veta antalet sålda
ps. för Ladies kostade det betydligt mer än 200kr, Bra Va
Allabolag är intressant, men det specifierade delårsrapporten som Troja lade ut på Hemsidan finns inte där, sett till vinsten 2009, så gick det plus trots Ladies egenfinansierade verksamhet, där deras insamlade pengar norpades i rekonstruktionen.som tack för hjälpen så händer LadiesGate

När Man ser 2009 års bokslut så inser Man snabbt att detta räcker gott å väl att finansiera en Ny arena utan kommunens hjälp

Nåväl, Vi som stöttar Fel får nu lita på PowerPlays försäkran om att det inte finns några som helst bekymmer, och att inga överraskningar kvarstår.
Märkligt dock att inga nya Sponsoravtal presenteras som förr på hemsidan, trots att de skulle uppgå till 3 mille extra bokslut 2010

Supporterspelartröjan känns inte så het längre, ingen verkar ens veta antalet sålda

ps. för Ladies kostade det betydligt mer än 200kr, Bra Va

In Hinkum Veritas
återigen drar den självgoda Nedomansky paralleller till div diktaturer , denna gången NaziTyskland. Magstarkt??NEDOMANSKY wrote:Hur Man stöttar avgör dessbättre vare sig PowerPlay eller någon annan, i Tyskland stöttade Många Dumheterna på 30-40 talet, andra avstod.
Varför ska man uppge antal sålda tröjor för dig bara för att du frågar?
Ska man schemma lägga tid för redovisning för dig liksom för kommunen, är du ens medlem?
Vill du veta antal sålda kaffe och kexchoklad med?
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
-
- Inaktiverad användare
Är som Majoriteten av Doomens publik numer icke medlem i Lakers, Jag förnyade inte medlemskapet efter Krismötet i Doomen, har inte funnit skäl att åter bli medlem tyvärr, LadiesGate och Evert o JK`s hantering av Juniorer gör att medlemskap är uteslutet i nuläget.
Som oberoende granskare av det Jag ser i Doomen, så är det bekymmersamt att vara medlem i LL, tyvärr. Den bitvis låga nivån på argumenten härinne från företrädare för LL gör att luften inom LL känns en aning för syrefattig för min smak.
Som oberoende granskare av det Jag ser i Doomen, så är det bekymmersamt att vara medlem i LL, tyvärr. Den bitvis låga nivån på argumenten härinne från företrädare för LL gör att luften inom LL känns en aning för syrefattig för min smak.

In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
Hade ju tagit time out från forumet men nu måste någon förklara för mig hur in i helv..te man kan låta denna spannjesus få husera fritt här inne och inte göra annat än att skriva skit om allt och alla som har något med Lakers eller Lakejerna att göra.
Det finns inte ett rätt i något annan gör och allt som har med lakers är ju enligt denna fjant bara skit och tyvärr så drar han många med sig det är bara så.
Detta forum tillhör väl LL och det borde finnas någon ansvarig som kan ge en vettig förklaring till varför denna man får hålla på och sprida sin dynga omkring sig här inne.
Kom snälla ni inte nu dragandes med yttrandefrihet och att forumet skall var öppet för all för det måste väl finnas några gränser.
Nu ställer jag denna fråga till ansvariga och undanber mig svar från Spannjesus själv.
Det finns inte ett rätt i något annan gör och allt som har med lakers är ju enligt denna fjant bara skit och tyvärr så drar han många med sig det är bara så.
Detta forum tillhör väl LL och det borde finnas någon ansvarig som kan ge en vettig förklaring till varför denna man får hålla på och sprida sin dynga omkring sig här inne.
Kom snälla ni inte nu dragandes med yttrandefrihet och att forumet skall var öppet för all för det måste väl finnas några gränser.
Nu ställer jag denna fråga till ansvariga och undanber mig svar från Spannjesus själv.