Wikegård

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
majjen
Forumproffs

Wikegård

Post by majjen »

När Nicklas Wikegård dök upp som expert i hockeysammanhang tyckte jag att SVT hade hittat något nytt och fräscht. En kille som vågade tycka, som vågade provocera kändes helt rätt. Dessutom var N.W. rolig och underhållande.

Men det var då!

I dag är jag såååå trött på:

"Allt Bengt-Åke Gustavsson gör är fel."
"Svensk hockey suger."
"Elitserien är långsam och tråkig."
"Styrspel är ALLTID fel."
"Stora rinkar är tråkigt."

Jag håller med N.W. i en del av hans åsikter men jag är så trött på hans sätt att framföra dem.
Det är varken nytt, fräckt, fräscht, roligt eller underhållande.
DET ÄR ETT J-VLA GNÄLL!
Stinklink
Forumamatör

Post by Stinklink »

Enligt mig har han också rätt i nästan allt han säger också :wink:
widiot
Forumentusiast

Post by widiot »

jag är trött på Leif Boorks kritik mot Bengan hela tiden..

Läste att han inte coachade teamet mot Slovakien - de gjorde han ju, i alla fall matchade han laget och ändrade om...

Pär Mårts - exakt likadan som Bengan på många sätt tror jag.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag börjar också bli fullständigt trött på N.W. Jag brukar bli det ganska snabbt på personer som tror att de vet exakt allt och aldrig någonsin kan de se eller tro att de kan ha fel.

Tror inte att habn blir gammal som expertkommentator, i så fall måste han börja visa lite ödmjukhet och respekt för andra.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Är det inte bättre att göra som jag, skit i all hockey som inte rör er egna klubb.
Tre Kronor och annan OS-hockey intresserar mig inte ett dugg. Att Sverige förlorade i OS är en nyhet jag knappt ens visste om.

OS = Curling, längdskidor, skidskytte och alpint. Resten är bara bihang
Medgångssupportern
Site Admin

Post by Medgångssupportern »

Tråd rensad på inlägg som innehåller diskussion om Nedomansky som forumskribent.

Fortsätt att diskutera Wikegård, tack!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag håller med herr Orberst. Eller som norrmännen säger, OL. En lek på två veckor ca.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Hans ÅSIKTER håller jag inte alltid med om, men hans ENGAGEMANG är helt otroligt härligt att se! Om BÅG hade visat upp hälften av det så hade Tre Kronor haft en medalj med sig hem från Vancouver!

Den som var mest besviken och ledsen över Tre Kronors snöpliga förlust mot Slovakien var ju dessutom Wikegård!?!?!?
Once a laker, always a laker
moller
Forumentusiast

Post by moller »

han är störtskön :D
Mot Kvalserien !
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Japp, tycker också han är j-vligt rolig.
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det roliga med Wikegård är att han är en annorlunda personlighet, som kan visa ilska och glädje som ses som naturligt ifrån hans sida. Munnen pratar också fortare än tanken, vilket också kan upplevas som kul.
Så visst är det roligt med impulsiva expertkommentatorer, sedan får man sila bort mycket av det han säger, men det är inga problem.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Hittade lite roliga grejer från Wikegård

http://www.youtube.com/watch?v=HIzuG5br7J8
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Alex92
Forumamatör

Post by Alex92 »

Jag gillar Wikegård! Visst kan jag tycka att han går lite får långt ibland när han ska hålla på och såga eller kanske hacka på Båg.

Men samtidigt när han klagade på Båg under matchen mot Slovakien, var jag helt och hållet på hans sida. När det tar 10 Sek för Sverige truppen att kliva in i båset när det är 2 minuter kvar, blir jag med förbannad. Samtidigt så kanske Båg försökte, men han gjorde det alldeles försent, och tycker nog bara att det är positivt att vi kommer få in Mårs nu istället. Han gav oss ett OS-guld, men sen efter det har det inte riktigt gått så friskt. Och att inte låta Samuelsson vara med, och istället ta in Magnus Johansson som sjunde back eller vad det var. Har man coachat lite fel enligt mig.

Men som sagt Wikegård är en skön röst att lyssna på tillsammans med lite kaffe. 8)
Hockeyallsvenskan - Serien med extra mycket hjärta!
Post Reply