VÄXJÖ ARENA
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Inaktiverad användare
Om det nu skulle vara så att man inte anser sig ha råd att bygga allt på en gång så känns det väl som ett klokt beslut att vänta något år med träningshallen.
Den gamla hallen kommer ju som sagt att vara kvar och tjänstgöra som en träningshall.
Att ha tre inomhusrinkar plus en utomhusrink inom samma komplex låter nästan för bra för att vara sant.
Hur många lag i Sverige har tre rinkar i samma bygge???
Den gamla hallen kommer ju som sagt att vara kvar och tjänstgöra som en träningshall.
Att ha tre inomhusrinkar plus en utomhusrink inom samma komplex låter nästan för bra för att vara sant.
Hur många lag i Sverige har tre rinkar i samma bygge???
-
- Inaktiverad användare
Om Kjellsson har rätt så ökar inte Isytan trots Nytt Bygge då
1 st Slipshall
1 st gammal Doome
Uterinken skulle ju försvinna i och med nya Arenan, OM INTE, att då inte baka in 5 miljoner i Slipsbygget för att göra som Troja av uterinken så blir det 3 Rinkar Inomhus, verka mycket märkligt och visar i så fall ett genuint Ointresse för U-Verksamheten.
Om NÅGOT kan vänta för Lakers är det en SlipsHall som inte behövs med ett sjunkande publiksnitt, U-verksamheten har ett större behov, eller är det andra saker som gäller................
Vad säger föräldrar och politiker OM det Grundlösa ryktet är Sant

1 st Slipshall
1 st gammal Doome
Uterinken skulle ju försvinna i och med nya Arenan, OM INTE, att då inte baka in 5 miljoner i Slipsbygget för att göra som Troja av uterinken så blir det 3 Rinkar Inomhus, verka mycket märkligt och visar i så fall ett genuint Ointresse för U-Verksamheten.
Om NÅGOT kan vänta för Lakers är det en SlipsHall som inte behövs med ett sjunkande publiksnitt, U-verksamheten har ett större behov, eller är det andra saker som gäller................

Vad säger föräldrar och politiker OM det Grundlösa ryktet är Sant

In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
Det stora problemet är väl att det fins ca 400 ungdommar ett A-Lag och ett satans stort i
intresse för isdans i växjö redan. Två isytor räcker inte till. Nu ska det byggas en hall för nånstans mellan 220-230 miljoner men samma antal rinkar att träna på. Men jag hoppas detta bara är ett falskt rykte och att havet kommer lugna sig men även jag kommer bli mycket besviken om inte träningmöjlighetern ökar. För som många har skrivit redan så med tre isar kommer ungdomsverksamheten explodera.
intresse för isdans i växjö redan. Två isytor räcker inte till. Nu ska det byggas en hall för nånstans mellan 220-230 miljoner men samma antal rinkar att träna på. Men jag hoppas detta bara är ett falskt rykte och att havet kommer lugna sig men även jag kommer bli mycket besviken om inte träningmöjlighetern ökar. För som många har skrivit redan så med tre isar kommer ungdomsverksamheten explodera.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Låt mig först säga att jag har ingensomhelst aning hurvida träningshallen ska byggas eller inte, jag har bara läst hur det spekuleras här.
Man jag kan dock inte begripa hur ni kan påstå att träningsmöjligheterna inte skulle bli bättre med två inomhusrinkar. Trots att vi i år haft en förbannat kall vinter så är ju tillgängligheten otroligt mycket högre på en inomhusrink kontra en utomhus.
Så oavsett om träningshallen byggs nu eller inte så lär ju träningsmöjligheterna(is tillgången) bli avsevärt mycket bättre än vad den är idag...
Man jag kan dock inte begripa hur ni kan påstå att träningsmöjligheterna inte skulle bli bättre med två inomhusrinkar. Trots att vi i år haft en förbannat kall vinter så är ju tillgängligheten otroligt mycket högre på en inomhusrink kontra en utomhus.
Så oavsett om träningshallen byggs nu eller inte så lär ju träningsmöjligheterna(is tillgången) bli avsevärt mycket bättre än vad den är idag...
-
- c/o LL´s Forum
Som vanligt ramaskri när ett rykte om Lakers förehavanden yppar sig. Förutom eroks vanliga tröttsamma skrammel och hinkamuppens utgångsläge att allting som händer är åt helvete och Everts och älgarnas fel, ni andra kan ta det lugnt. Allt kommer bli jättebra.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Inaktiverad användare
Du berömde ju HV71`s ungdomsverksamhet för ett tag sen, och de säger ju att de aldrig hade fått den utväxlingen på sin juniorverksamhet som de har i dag om inte hade vågat satsa på sin nya arena och därigenom skapat de ekonomiska muskler som krävs för en riktigt seriös juniorsatsning.NEDOMANSKY wrote:Om NÅGOT kan vänta för Lakers är det en SlipsHall som inte behövs med ett sjunkande publiksnitt, U-verksamheten har ett större behov, eller är det andra saker som gäller................![]()
Upplägget Lakers har valt på arenasatsningen liknar ju i mångt och mycket HV`s. Kinnarps Arena byggdes 1999, och byggdes ut 2004. Träningshallen byggdes 2001.
-
- Forumdemon
Löst rykte???? HALLÅ!?!?!?!alfax wrote:Läget är att det räknas från flera byggbolag just nu på projektet och där är även träningshallen med, anbuden ska vara inne i slutet på mars
Men fortsätt Ni att spekulera på ett löst rykte som är ren spekulation,
ETT inlägg startar denna fullkomligt vansinniga spekulationsdebatten. Vad är det Med er?? Kom in i matchen. T.A. R.E.D.A. P.Å. F.A.K.T.A. Ni är ju värre än grannkärringarna...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Löst rykte var kanske fel uttryckt,håller med Dej på 1 inlägg har det handlat om allt mellan himmel och jord.
Last edited by alfax on 8 February 2010, 20:11, edited 1 time in total.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- Forumdemon
Jag kan lova dig att A-lagsverksamheten driver inte ungdomssidan. Snarare tvärt om!!Niles wrote:Förklara det för Dumansky, i blindskrift![]()
Som alla andra vet driver A-lagsverksamheten junior och ungdomssidan, och inte tvärtom som i Dumanskys lilla värld.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Jag tror också bara att det är ett löst rykte, men som jag skrev, OM det skulle visa sig stämma så vore ju det helt korrekt och logiskt beslut att skippa träningshallen.
Dessutom kan vi ju notera att alla lag som byggt nya arenor har höjt sitt publiksnitt markant. HV höjde tex sitt snitt med över 2000pers. Kanske något att fundera på för er som inte anser att Lakers behöver någon ny arena med sina (enligt Neddo sjunkande) publiksiffror...

Dessutom kan vi ju notera att alla lag som byggt nya arenor har höjt sitt publiksnitt markant. HV höjde tex sitt snitt med över 2000pers. Kanske något att fundera på för er som inte anser att Lakers behöver någon ny arena med sina (enligt Neddo sjunkande) publiksiffror...

Det vore en katastrof om inte träningshallen byggs först eller inte alls, då jag hört att Öman har sagt att det inte ska bedrivas någon U-träning eller U-matcher i den nya arenan 

"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon
-
- Inaktiverad användare
Jag är numer helt lugn vad gäller Träningshallssryktet, trots att tre oberoende inlägg bekräftar att det från Öhmans sida mumlats om förbehåll, Jag har fått löfte från NileCity att ALLT blir JÄTTEBRA
Att A-Lag driver U-J verksamheten är en mycket skickligt planterad Myt som de som Lever på föräldrar och publik använder för egna syften, Ni får gärna Tro på Tomten också.
De som ska sälja sina Svulstiga planer, om det sen gäller Arenor, satsningar på A-Lag använder framgångsrikt människors okunskap i VAD som ger Framgång i spelarutveckling.
ALLA ES/HA Klubbar och Förbundsledningen inser dessbättre att det stora Jobbet i Spelarutvecklingen ändå görs i alla småklubbar som lägger tid på seriös verksamet utan betydande A-Lag.
Att sedan vara kloka nog att för de pengar som omsätts av tex. Hv då satsa på Juniorverksamheten är klokt, VAD gör Lakers med sin Omsättning
VARFÖR tror Ni att TAIF o Troja lyckats i sina Sunkiga hallar, och Huddinge tex.
Kjellson svamlar på
HV lyckades rätt bra INNAN Kinnarps, med uteRink Vapenvallen som Bas.
Jag berömde INTE HV`s ungdomsverksamhet mer än att det finns ett grundkunnande där och trevliga ledare och alla vet vad som gäller, och där HV INTE satsar ett smack egentligen före U16.
Man har ett GEDIGET rykte, och detta fyller på J-Lagen med klass tillräckligt för att tillhöra SuperElit och 11 egna i A-Laget.
Skrämmande om Öhman nekar U-matcher i SlipsHallen, snacka om att Pissa på framtiden, i Kinnarp spelar de yngsta matcher, har varit där många gånger och tittat på U-Hockey.

Att A-Lag driver U-J verksamheten är en mycket skickligt planterad Myt som de som Lever på föräldrar och publik använder för egna syften, Ni får gärna Tro på Tomten också.
De som ska sälja sina Svulstiga planer, om det sen gäller Arenor, satsningar på A-Lag använder framgångsrikt människors okunskap i VAD som ger Framgång i spelarutveckling.
ALLA ES/HA Klubbar och Förbundsledningen inser dessbättre att det stora Jobbet i Spelarutvecklingen ändå görs i alla småklubbar som lägger tid på seriös verksamet utan betydande A-Lag.
Att sedan vara kloka nog att för de pengar som omsätts av tex. Hv då satsa på Juniorverksamheten är klokt, VAD gör Lakers med sin Omsättning

VARFÖR tror Ni att TAIF o Troja lyckats i sina Sunkiga hallar, och Huddinge tex.
Kjellson svamlar på

HV lyckades rätt bra INNAN Kinnarps, med uteRink Vapenvallen som Bas.
Jag berömde INTE HV`s ungdomsverksamhet mer än att det finns ett grundkunnande där och trevliga ledare och alla vet vad som gäller, och där HV INTE satsar ett smack egentligen före U16.
Man har ett GEDIGET rykte, och detta fyller på J-Lagen med klass tillräckligt för att tillhöra SuperElit och 11 egna i A-Laget.
Skrämmande om Öhman nekar U-matcher i SlipsHallen, snacka om att Pissa på framtiden, i Kinnarp spelar de yngsta matcher, har varit där många gånger och tittat på U-Hockey.
In Hinkum Veritas