Viktor Fasth????

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
hagawaga
Forumamatör

Viktor Fasth????

Post by hagawaga »

Hur är det med Viktor skada???

Den 3:e december sades det att han skulle vara tillbaka på isen inom 4-6 veckor. Det vill säga någonstans mellan den 1:e och 14 januari!

För tre veckor sedan (ungefär när konvalescensen borde vara över) hörde jag ett inofficiellt rykte att Viktor gått på is och att han förmodligen snart skulle kunna spela?

Det är möjligt att jag missat något men jag har inte sett någon officiell information rörande Viktor detta år...?

Är det någon som vet, tror eller har hört något om Viktors skada eller när han kan tänkas spela igen???
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Tror ha tar det vääääldigt lugnt med sitt knä just nu, känner kanske att detta är sista chansen. Nu har vi ju 2 målvakter och pressen på att han ska komma tillbaka är inte lika stor som när han spelade match efter match i början av sessongen för att vi inte hade någon annan att tillgå...
Växjö: Europas Orangeaste Stad
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

När kommer Lundbohm tillbaka? OM vi kommer till kvalserien, hur stor är chansen att han spelar då?
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

det bästa är att räkna bort både Viktor och David och se det som en enorm bonus om vi får se något av dom mer denna säsong.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
hagawaga
Forumamatör

Post by hagawaga »

Ja, jag förstår att han tar det lugnt men vad jag förstod så var detta en meniskskada som inte hade någon relation med den tidigare skadan? Vilket i sin tur borde innebära att om inga komplikationer har tillstött skulle han skulle kunna köra nu?

När räknar man med att han ska vara tillbaka? osv?
Man har ju sagt att han ska vara tillbaka i mitten av januari men sen är det knäpptyst! Man ber ju om spekulationer och ryktesspridning på detta vis!

Våra två andra målvakter i all ära men för att göra riktigt bra resultat i en eventuell kvalserie så skulle jag gärna se att Viktor fanns med!

Vad det gäller Lundbom så är det väl uttalat att vi tyvärr inte ska räkna med honom mer i år, och att OM han ändå kommer till spel så är detta att se som en ren bonus!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Är vi helt säkra på att det är så smart att slänga in Viktor som är matchotränad sedan 30/11 då han skadades.
I form är Viktor en av seriens bästa målvakt, men nu vet jag inte om jag vill chansa med att slänga in honom.
Har han ens börjat träna på is än?
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Så i andra ord så är det dags att titta på en ersättare till Lundbohm? Skulle vilja ha Olausson och Arlbrandt i lakers nästa säsong.

Vet att detta är en longshot, men kanske Jan Hlavac? Vi kan börja samla pengar för att värva honom?
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Ja, de har nog en lön som Lakers har tillsammans!
y.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Menar du allvar Lake? Jag hoppas du vaknar upp ur din dröm snart.
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Men det var ju en bra idé Peter Lake, att toppa laget med Hlavac nästa år och sen endast köra med juniorer :D
Växjö: Europas Orangeaste Stad
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Nja, Hlavac var mer som ett skämt, inte de andra två!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Så Olausson och "Arla" är seriösa förslag från din sida Lake?

Fixar du så att båda bryter sitt 10/11-kontrakt med Luleå först då? sedan kan du punga upp resten av deras lön, lär säkert inte bli billigt.
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Så mycket tror jag inte att de tjänar, kan tänka mig att de tjänar max 500k var.

Enda problemet är väl att Luleå spelar i Elitserien, vilket gör det svårare då de vill hellre spela där än lingon serien Allsvenskan.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

att sedan transferfönstret stängt kan ju vara lite jobbigt med..

Växjö Lakersissä!!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Tror nog dom tjänar mer än 41 000/mån i ES Peter..
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nån som har sett viktor på is ännu?? för det var ju det tråden handlade om
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

En Broskskada i knäet, INGET att leka med :ajabaja:
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nä inte fan leker man med det. Men att röra på sig är aldrig fel. Så nån som har sett killen på isen?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
widiot
Forumentusiast

Post by widiot »

Han ska ha vairt på is tror jag, inoficiellt. Om han har tränat med laget eller inte vågar jag inte ge mig in på. Men jag tror inte att han har tränat hockey med det övriga. Om han nu har gjort det så kan jag tycka att SMP eller något borde ha snokat upp det.

Men, precis som Evertsson har sagt: Vi tog in Johan Thalberg för att inte Viktor ska känna en stress med att komma tillbaka så snabbt som möjligt. Utan att lugn och metodiskt rehabilitera skadan helt och hållet istället för att chansa.

Jag tycker det är helt rätt. Om Viktor Fasth går sönder en gång till kan det mycket väl bli det sista han gjort i en målvaktsbur. För frågan är, hur länge orkar man hålla på med att rehabilitera sig hela tiden.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

det är väl bättre att nu köra på johan och oscar denna säsong ut och låta Fasth köra sin rehab till nästa säsong så han repar sig tillräkligt.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Helt klart friberg är det så. Skönt bara att han kan vara på isen.
Anders L
Forumdemon

Post by Anders L »

Tog en sväng in i doomen och kollade lite på träningen i dag. :oops: Och då var #1, #30 och #69 på isen. 8O Alla tre deltog i träningen mer eller mindre. :D
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Fint:)
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

men ett liv har du också då eller hur var det? :lol:

Växjö Lakersissä!!
ludde
Forumamatör

Post by ludde »

skönt att höra anders! :D men körde han alla övningar som alsenfelt o thalberg ellr vilade han mkt mellan dom övningarna han stog isf?
hör ni sången tingsryd???
Anders L
Forumdemon

Post by Anders L »

Jag var där inte så länge, så det var väl bara värmningen jag såg. Men då skiftade de tre gubbarna med att stå.
ludde
Forumamatör

Post by ludde »

okejokej! var o kollade träningen idag o han körde förfullt på alla övningar , var även med på en lek på slutet :D
hör ni sången tingsryd???
Post Reply