Den 3:e december sades det att han skulle vara tillbaka på isen inom 4-6 veckor. Det vill säga någonstans mellan den 1:e och 14 januari!
För tre veckor sedan (ungefär när konvalescensen borde vara över) hörde jag ett inofficiellt rykte att Viktor gått på is och att han förmodligen snart skulle kunna spela?
Det är möjligt att jag missat något men jag har inte sett någon officiell information rörande Viktor detta år...?
Är det någon som vet, tror eller har hört något om Viktors skada eller när han kan tänkas spela igen???
Tror ha tar det vääääldigt lugnt med sitt knä just nu, känner kanske att detta är sista chansen. Nu har vi ju 2 målvakter och pressen på att han ska komma tillbaka är inte lika stor som när han spelade match efter match i början av sessongen för att vi inte hade någon annan att tillgå...
Ja, jag förstår att han tar det lugnt men vad jag förstod så var detta en meniskskada som inte hade någon relation med den tidigare skadan? Vilket i sin tur borde innebära att om inga komplikationer har tillstött skulle han skulle kunna köra nu?
När räknar man med att han ska vara tillbaka? osv?
Man har ju sagt att han ska vara tillbaka i mitten av januari men sen är det knäpptyst! Man ber ju om spekulationer och ryktesspridning på detta vis!
Våra två andra målvakter i all ära men för att göra riktigt bra resultat i en eventuell kvalserie så skulle jag gärna se att Viktor fanns med!
Vad det gäller Lundbom så är det väl uttalat att vi tyvärr inte ska räkna med honom mer i år, och att OM han ändå kommer till spel så är detta att se som en ren bonus!
Är vi helt säkra på att det är så smart att slänga in Viktor som är matchotränad sedan 30/11 då han skadades.
I form är Viktor en av seriens bästa målvakt, men nu vet jag inte om jag vill chansa med att slänga in honom.
Har han ens börjat träna på is än?
Han ska ha vairt på is tror jag, inoficiellt. Om han har tränat med laget eller inte vågar jag inte ge mig in på. Men jag tror inte att han har tränat hockey med det övriga. Om han nu har gjort det så kan jag tycka att SMP eller något borde ha snokat upp det.
Men, precis som Evertsson har sagt: Vi tog in Johan Thalberg för att inte Viktor ska känna en stress med att komma tillbaka så snabbt som möjligt. Utan att lugn och metodiskt rehabilitera skadan helt och hållet istället för att chansa.
Jag tycker det är helt rätt. Om Viktor Fasth går sönder en gång till kan det mycket väl bli det sista han gjort i en målvaktsbur. För frågan är, hur länge orkar man hålla på med att rehabilitera sig hela tiden.