AIK vill spela i KHL
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Hittar inget i vare sig tidningar eller på några hemsidor om vad det togs för beslut angående rysslandsresor. Men här kanske det kan ges en fingervisning åt vilket håll det lutar
http://www.supporterklubben.com/absolut ... php?id=802
http://www.supporterklubben.com/absolut ... php?id=802
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Per_växjö wrote:Ny arena??I samband med detta öppnar sig ytterligare dörrar med finansiering av en ny arena
Vad är det för fel på Hovet eller Globen?
Ja det kan man ju verkligen undra, vad ska de med ny arena till när de inte fyller den de har?
eller är det för att de ska slippa dela med Dif eller vad?
eller tror de att de kommer att få än jättepublk för att de förmodan skulle bygga ny arena?
man kan fråga sig hur mycket som helst.
-
- Forumdemon
Bye bye.. 
198 medlemmar var alla som skulle rösta om man skall ramla in i korru..flåt korta hockey ligan eller inte.
Snacka om att bli överkörda av en inkompetent ordförande som försöker rädda sin sönderkörda ekonomi med en längtan om en gasfyndighet i Sibirien.

198 medlemmar var alla som skulle rösta om man skall ramla in i korru..flåt korta hockey ligan eller inte.
Snacka om att bli överkörda av en inkompetent ordförande som försöker rädda sin sönderkörda ekonomi med en längtan om en gasfyndighet i Sibirien.

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
- johannes_24
- Forumentusiast
http://www.barometern.se/tt_sport/aik-f ... 745190).gm
Jaha låt dom fortsätta med parodin så vi slipper dom då =)
Undrar om det blir tre lag från det negativa kvalet som går upp då?
Jaha låt dom fortsätta med parodin så vi slipper dom då =)
Undrar om det blir tre lag från det negativa kvalet som går upp då?
IK Oskarshamn, för allas bästa!
- johannes_24
- Forumentusiast
Men det handlar ju inte om nästa säsong. KHL hinner inte dra igång en västeuropeisk division tills dess. Därför vill AIK kunna vara kvar inom svensk hockey tills de kan dra. Det retar förbundet (och mig). Nu kommer AIK förhala alltihopa (utåt) och fortsätta arbetet med att träda ur. Smart av AIK och frågan är om det finns något förbundet kan göra?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6507708.ab
Helt rätt att sätta lite press på dem. För min egen del så hoppas jag att packet försvinner fortare än kvickt. Mössen är fan värre än tomtarna, nästan
Helt rätt att sätta lite press på dem. För min egen del så hoppas jag att packet försvinner fortare än kvickt. Mössen är fan värre än tomtarna, nästan
I always tell the truth, even when i lie
Och nån skulle sakna fbk menar du..
Kan inte tänka mig att det blir nån europeisk, nordisk, taiwanesisk eller medelhavsliga öht. Finns inte varken allmänintresse, ekonomi eller nåt annat som gör den resan värd. Jämför Sverige och Ryssland som länder så förstår vem som helst att det kraschar redan innan start. Skulle en handfull lag nån gång sticka nånstans ser jag inga som helst problem i att resten av Hockeysverige kör sitt race i hockeyförbundets regi.
AIK´s bensprattel görs för att ekonomin är körd och för att man tror att man skulle kunna bli nån slags maktfaktor i svensk hockey. Kommer sluta i ett raserat korthus för deras del. Då skall jag klappa takten.

Kan inte tänka mig att det blir nån europeisk, nordisk, taiwanesisk eller medelhavsliga öht. Finns inte varken allmänintresse, ekonomi eller nåt annat som gör den resan värd. Jämför Sverige och Ryssland som länder så förstår vem som helst att det kraschar redan innan start. Skulle en handfull lag nån gång sticka nånstans ser jag inga som helst problem i att resten av Hockeysverige kör sitt race i hockeyförbundets regi.
AIK´s bensprattel görs för att ekonomin är körd och för att man tror att man skulle kunna bli nån slags maktfaktor i svensk hockey. Kommer sluta i ett raserat korthus för deras del. Då skall jag klappa takten.
-
- c/o LL´s Forum
Ja men om nu AIk skulle överklaga beslutet kommer väl inte detta mål upp innan Kvalserien börja så de kommer då missa platsen oavsett iår. hahahaha. Så skönt att vara Gojsare som mörrumsfansen hade sagt om de var i Lakers sits nu. 

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Äntligen!, som Fylking hade utbrustit. Förbundet gör helt rätt. KS till ES formar NÄSTA säsongs ES-serie. Varför skall ett lag som inte har med det att göra kunna påverka? AIK gör precis som jag beskrev ovan, förhalar, och de kommer fortsätta göra så eftersom jag inte tror den västeuropeiska divisionen (om den någonsin blir av) hinner bli spelklar till hösten. Därför kommer AIK vilja ingå i svensk hockey till den dagen de får klartecken att dra. Och vi ska inte inbilla oss att de bryr sig om ifall det är mitt i seriespelet, eller ens mitt i en match.
Gott jobbat förbundspampar! Jag brukar kasta skit på er när ni är svaga och undanfallande. Det är ni inte nu. Stå på er! (även mot La familia).
Gott jobbat förbundspampar! Jag brukar kasta skit på er när ni är svaga och undanfallande. Det är ni inte nu. Stå på er! (även mot La familia).
-
- c/o LL´s Forum
Läste nån stans i natt att AIK fansen fundera på att maila förbundet å kräva att dom tar tillbaka sitt beslut om att inte få spela i KS. Skulle kanske uppmana alla fans i AS att göra detsamma men med kravet att förbundet står på sig. För hur som helst sitter AIK i en guldsits. Antingen klara att gå upp till ES å då tacka nej till KHL eller misslyckas å måste till KHL för att inte gå i KK.
Tycker förbundet skall dra åt tumskruvarna så bra det går, dom har alla bakom sig. Lallande flummeri hos en klubb kan inte passera obemärkt.
Fot i röven och upp med Borås på PO-plats
Fot i röven och upp med Borås på PO-plats

http://www.aik.se/ishockey/index.html
S24 rycker tydligen in och söttar AIK ekonomiskt... kommer det till alla lagen eller är det endast AIK?
om så är fallet lägger jag inte en jävla spänn till s24 till den saken är klar.
S24 rycker tydligen in och söttar AIK ekonomiskt... kommer det till alla lagen eller är det endast AIK?
om så är fallet lägger jag inte en jävla spänn till s24 till den saken är klar.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- Forumdemon
såhär mailade jag dem:
Hej.
Jag tänkte att eftersom ni är så generösa mot just AIK med att skänka pengar per såld match så undrar jag om ni inte kunde vara lika snälla mot laget jag älskar (Växjö Lakers)
Ja eller varför inte alla andra lag som sänds i er kanal på nätet?
Om inte så skulle jag hemskt gärna vilja ha tillbaka varenda öre jag lagt ner på att följa mitt lag eftersom jag inte gärna stöttar andra föreningar som uppenbarligen misslyckats med sin ekonomi av ren inkompetens !
Mvh Anders Linander
Hej.
Jag tänkte att eftersom ni är så generösa mot just AIK med att skänka pengar per såld match så undrar jag om ni inte kunde vara lika snälla mot laget jag älskar (Växjö Lakers)
Ja eller varför inte alla andra lag som sänds i er kanal på nätet?
Om inte så skulle jag hemskt gärna vilja ha tillbaka varenda öre jag lagt ner på att följa mitt lag eftersom jag inte gärna stöttar andra föreningar som uppenbarligen misslyckats med sin ekonomi av ren inkompetens !
Mvh Anders Linander
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare