serra wrote:Du behöver ju inte suga av Neddo varenda gång han skriver något Anders.....
Att jämställa kuksugning och tungor i röven för att man tycker någon har en intressant frågeställning är ju en bra idé med tanke på hur många som alfaxar varandra här inne....
En enda stor familj kuksugare
ps. var det lika skönt för dig Neddo som det var för mig ?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Fundera på hur handlingsplanen kommer ser ut från LLs och vlhs sida på hur arbetet ser ut med att fylla den nya hallen när det inte finns nån handlingsplan att fylla den hall vi har idag. Vist att betala ett trårskort för 249 kr låter jäkligt bra men sen då? LLs alla medlemmar fyller väl inte ens poseidons lokal när det är matchdag.
Så det bästa hade väl varit att börja sälja kortet redan nu och låtit de få se restrerande seriemmatcherna på abonumangskortet men få börja betala när serien är slut. Om lakers går direkt till kvalserien eller playoff ja då ska inte kortet gälla. På så sätt kan hallen bli välfylld resten av seriematcherna.
Och som tack för att dom köpte kortet redan nu får de 50 kr rabatt på medlemsavgifen i LL om de inte har varit medlemmar i LL förut.
På så sätt kan ju LL kanske även få klubblokalen full framöver
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Vill bara påpeka Erok, och det är viktigt att komma ihåg. LL och VLH är två helt enskilda organisationer, beroende av varandra dock för att överleva. Men då handlar det inte om pengar i första hand. VLH är en stor organisation uppdelad på en förening och ett aktiebolag, med mångmiljonomsättning. LL å andra sidan är en egen liten förening som har som största mål att dra in pengar för att subventionera tex resor till bortamatcher, för att så många som möjligt ska ha råd att följa med och stötta VLH. Att LL helt plötsligt skulle ge rabatt på medlemsskapet för att nån köper ett säsongskort hos VLH är ju knappast tänkbart. Vi stödjer VLH, men med sång och glädje i första hand, inte ekonomiskt. LL är ju en stor kund till VLH, kanske den största.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Du ska få en kort rapport:.ett fullständigt enigt fullmäktige godkände avtalet mellan Lakers och kommunen.Nu ska Lakers ta in anbuden och presentera för fullmäktige för det slutgiltiga godkännandet ,detta är beräknat tll månadskiftet Mars /April.
Vill bara själv göra en kommentar :tror att vi har Fritidsnämndens ordf. Benny Johansson att tacka mycket för att vi har kommit dit vi har.
Vanliga fel i klubbarna, enligt Skatteverket, är exempelvis att glömma bort momsen vid spelarköp eller att stå för spelarnas agentkostnader. Ett annat fel, som exempelvis Modo Hockey har gjort sig skyldigt till, enligt Skatteverket, är att hyra arenan till underpris av ett bolag som äger arenan och som vid tillfället dessutom var majoritetsägt av Modo Hockey.
Avtalet klart med kommunen, vilket pris på bygget baseras avtalet på
Lindab Arena byggdes om för 2 år sedan, prislapp 170 milj,
ps. Trojas Träningshall gick på ca.5 milj, då ingår inte ens ståplats
Hallen kommer kosta nånstans kring 200-250 milj kr. VLH har en färdig finansiering av bygget eftersom kommunen godkänt, det säger ju sig själv. Kommunen hade ju aldrig sagt JA om inte finansieringen var tydlig och säker. Som Alfax sa kommer VLH att sedan äga samtliga hallar inkl. den gamla som förvärvas av kommunen. Kommunen har godkänt ett driftbidrag till VLH, som täcker så pass att det återstår ca 4-5 milj för VLH själva att dra in. Med hallen färdig har man stora försäljnings och uthyrningsmöjligheter i form av loger, reklamplatser i hall och på neontavlor, samt har man rätten att sälja arenanamnet. Uthyrning till evenemang så som koncerter m.m.
Officiellt har däremot inte VLH gått ut med hur man finansierar bygget.
Ja jag undrar vad arenanamnet kan tänkas bli. Det måste väl bli nåt sponsornamn tycker jag? Så vitt jag vet är det väl bara i princip Malmö Arena i Sverige som inte har ett sponsornamn på sin arena..
Dave wrote:Ja jag undrar vad arenanamnet kan tänkas bli. Det måste väl bli nåt sponsornamn tycker jag? Så vitt jag vet är det väl bara i princip Malmö Arena i Sverige som inte har ett sponsornamn på sin arena..
Vet inte hur höga oddsen är på Visma SPCS Arena, men att det skulle vara intressant för Visma är helt klart!
Växjö Lakers kommer att äga alla tre hallarna och marken de står på. Driftsbidraget de får av kommunen ska täcka just driftskostnaderna av alla tre hallarna. Summan är uträknad efter vad kommunen haft för kostnad på gamla hallen. Om jag minns rätt så kommer bidraget bli 17,5 mkr/år. Enligt Öman själv så tror han att det t.o.m. blir lite över av dessa pengarna då han tror att de kan drifta hallarna lite effektivare än vad kommunen gör.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Konståkningsklubben blir givetvis en hyresgäst. Och om jag inte missminner så ska Växjö Lakers Hockey äga hallarna och Växjö Lakers Idrott AB (A-laget) blir den största hyresgästen!!