Liten Rink ?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Inaktiverad användare
Liten Rink ?
Är Själv FÖR Liten Rink, eftersom det skulle Utveckla hockeyn i Sverige, och göra Hockeyn MER sevärd, Jag är mycket trött på det som pågår främst i ES och Tre Kronor, nämligen Lågt tempo och FEGA spelare.
Vad säger NI ?
Vad säger NI ?
In Hinkum Veritas
Det stod på svt-text att det handlade bara om Elitserien, men hur ska man lösa Kvalserien då? Ska 4 lag helt plötsligt krympa sin plan? Eller ska 2 lag göra den större?
En regel som jag verkligen kommer gilla är touch-icing. Den borde man införa i Allsvenskan till nästa säsong 

Once a laker, always a laker!
När Sverige hade touch-icing förr så var det ett antal otäcka krascher när dom jagade pucken. Det kan ju vara så att tillbuden är färre på mindre rink?
Röstar FÖR liten rink. Samma argument som Nedomansky med tillägget att Sverige kommer prestera bättre internationellt, ffa juniorlagen.
Röstar FÖR liten rink. Samma argument som Nedomansky med tillägget att Sverige kommer prestera bättre internationellt, ffa juniorlagen.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Jag röstar också FÖR, men jag är lite rädd för att det kan bli jobbigt för Lakers i några år att spela bortamatcher då man måste ställa om till stor rink varannan omgång. Tror på en roligare hockey, men då skulle det gälla alla rinkar tycker jag.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Det kommer aldrig (hoppas jag) att bli olika storlek på rinkarna, ska det ändras så ska varje rink hålla samma mått, var vi än befinner oss. Det kan väl inte vara några löjliga småpåvar som bestämmer efter eget tyckande.
Märkligt att det alltid ska tas efter fjantarna i väst.
Märkligt att det alltid ska tas efter fjantarna i väst.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Oftast borta i väst så ska allting vara så förbaskat stort... höga hus, stora städer, 5 kg hamburgare, gigantiska människor, vulgära bilar, stora boobisar, enorma utsläpp... och det är ju bara bläää (iaf silikon-boobisar
). Men dom små rinkarna är nåt som dom lyckats bra med. Allt är faktiskt inte skit där borta. Bara väldigt mycket.

G. B. Shaw
G. B. Shaw
Jag tror vi både utvecklar spelare och får ett ökat intresse plus att svensk hockey blir mer attraktiv för transatlanterna.
hoppas detta går igenom både i ES och AS. Dessutom får ju loob ett realistiskt alternativ att utveckla svensk hockey
hoppas detta går igenom både i ES och AS. Dessutom får ju loob ett realistiskt alternativ att utveckla svensk hockey
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
ES var ju riktigt rolig och intressant för 5-10 år sedan. Då var det inga små rinkar
.
BYT TRÄNARE i ES! För många fegisar! Mårts sa nåt bra.. För många tränare i Sverige är för rädda för att förlora hockeymatcher istället för att känna hunger av att vilja vinna. Sånt främjar inte direkt nån offensiv hockey! Ska bli otroligt intressant om Rönnqvist o co från Almtuna får träna nåt lag i ES nästa säsong..
Själv tittar jag på NHL ibland men jag kan inte säga att jag njuter av det alltid, Inget vidare spel, bara dump and chase och ploga in pucken i mål mer eller mindre.
Nånting måste definitivt göras med hockeyn i Sverige, men samtidigt är det enligt min mening roligare att titta på en spelande hockey som vi har här i Sverige.

BYT TRÄNARE i ES! För många fegisar! Mårts sa nåt bra.. För många tränare i Sverige är för rädda för att förlora hockeymatcher istället för att känna hunger av att vilja vinna. Sånt främjar inte direkt nån offensiv hockey! Ska bli otroligt intressant om Rönnqvist o co från Almtuna får träna nåt lag i ES nästa säsong..
Själv tittar jag på NHL ibland men jag kan inte säga att jag njuter av det alltid, Inget vidare spel, bara dump and chase och ploga in pucken i mål mer eller mindre.
Nånting måste definitivt göras med hockeyn i Sverige, men samtidigt är det enligt min mening roligare att titta på en spelande hockey som vi har här i Sverige.
Once a laker, always a laker
-
- c/o LL´s Forum
Absolut mindre rink. Det skulle öka intresset markant.
Kan ni tänka er speeden och tacklingarna? Det är ju det som vissa lever för, det hade ökat publiksiffrorna tids nog.
Mer närkamper, mer slagsmål, mer fart, mer känslor
Kan ni tänka er speeden och tacklingarna? Det är ju det som vissa lever för, det hade ökat publiksiffrorna tids nog.
Mer närkamper, mer slagsmål, mer fart, mer känslor
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jag är faktiskt motståndare till mindre rinkar. Mest för att svenska tränare har den filosofi som de faktiskt har. Med mindre rinkar skulle möjligheterna till ett organiserat styrspel bara bli större, det skulle bli lättare att skärma av motståndarna i uppspelsfasen och jag är inte helt säker på att hockeyn skulle bli bättre, snarare tvärtom, det skulle bli hafsigare.
Det jag vill se är två saker.
1 Touch icing måste införas i Sverige, det skulle öka antalet mål.
2 Gör som i NHL, minska Mittzonen och minska området som målvakterna får vara på bakom mål.
Det jag vill se är två saker.
1 Touch icing måste införas i Sverige, det skulle öka antalet mål.
2 Gör som i NHL, minska Mittzonen och minska området som målvakterna får vara på bakom mål.
Evert!
-
- c/o LL´s Forum
Felet många gör är att diskutera vad andra gör och då är det lätt att bli hemmablind. Jag ställer istället frågan. Vad kan man göra som VLH supporter för att öka intresset på hemmaplan i första hand. Att bygga om rinkarna tror jag inte ett smack på.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- Inaktiverad användare
Manglaren beskriver en STOR risk med Vår tränarkår helt sant, jag vill nog ändå tro att Liten rink skulle göra spelet snabbare och ge möjlighet till en Ny väg för Svensk Hockey. Samtidigt som Styrspelet inte uppfanns i Sverige så kunde Sovjet ändå göra Magi även på Liten Rink med skickliga spelare.
Jag förordrar NHL regler rakt av i Sverige, sen borde MER än halva Tränarkåren bytas ut omgående, och ta död på den Inavel inom Hockeyskrået som NU råder.
Så som den Bästa Ligan spelar Hockey, det kan inte bara vara en tillfällighet, dessutom säger ju de allra flesta spelarna som spelat på liten rink att det är Roligare.
Jag förordrar NHL regler rakt av i Sverige, sen borde MER än halva Tränarkåren bytas ut omgående, och ta död på den Inavel inom Hockeyskrået som NU råder.
Så som den Bästa Ligan spelar Hockey, det kan inte bara vara en tillfällighet, dessutom säger ju de allra flesta spelarna som spelat på liten rink att det är Roligare.

In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
Att vara Tränare är ett Underbart Helvete, Vi har nog inte sett det sista av Salo
Det brukar sägas att det jävligaste man kan vara är UngdomsTränare, eftersom det inte ger pengar, Man får skit av föräldrar eftersom Klubbarna oftast INTE satsar på U-Tränares kompetens, och har alltid taskiga förutsättningar, ALLT detta slipper SeniorTränare.
Ovanstående är sagt av Tommy Boustedt Utbildningsansvarig på Hockeyförbundet.
Min filosofi är lika med Björn Petersson " Framgångsrikt Ungdomsledarskap", sen OM vilket Aldrig händer Jag skulle cocha ett A-Lag så skulle Jag praktisera HandbollsBengans Ledarskap, där spelarnas Skills görs till Vinnare genom förtroende och en Jävla GLÖD.
Tänk OM ett HockeyLag kunde ha den attityd som detta Landslag hade

Det brukar sägas att det jävligaste man kan vara är UngdomsTränare, eftersom det inte ger pengar, Man får skit av föräldrar eftersom Klubbarna oftast INTE satsar på U-Tränares kompetens, och har alltid taskiga förutsättningar, ALLT detta slipper SeniorTränare.
Ovanstående är sagt av Tommy Boustedt Utbildningsansvarig på Hockeyförbundet.
Min filosofi är lika med Björn Petersson " Framgångsrikt Ungdomsledarskap", sen OM vilket Aldrig händer Jag skulle cocha ett A-Lag så skulle Jag praktisera HandbollsBengans Ledarskap, där spelarnas Skills görs till Vinnare genom förtroende och en Jävla GLÖD.
Tänk OM ett HockeyLag kunde ha den attityd som detta Landslag hade

In Hinkum Veritas
- johannes_24
- Forumentusiast
Salo förespråkade just ett spel som ter sig bättre i NHL och liten rink med dump hockey på chans, vad Salo inte tänkte på att vi inte har spelar materialet för att genomföra den sorts hockeyn och styrspel har vi inte haft i klubben på bra många år känns det som, även om det börjar stämma mer och mer, helt rätt av klubben att låta honom gå. Laget åkte förövrigt till Björklöven med endast 3 ordinarie backar, vinner dom imorrn ikväll är det snudd på bragd!
IK Oskarshamn, för allas bästa!
-
- Inaktiverad användare
En sak som Jag tror är en fördel för Salo, och borde vara det för ett antal tränare till är att Han har tillräckligt med Dra åt helvete pengar, och behöver inte lapa röv på diverse halvfigurer i klubbarna, alltför många tränare/sportschefer är sååå himla nöjda med sin situation, att tjäna hyfsat på att inte utveckla någonting. Och att definitivt inte stöta sig med kollegor och kommande arbetsgivare.
Jag gillar Salos attityd, gentemot Oskarshamn, Om Ni inte fattat vad Ni värvat så pissa inte på Mig, då Skiter jag i det här.
Jag misstänker att erfarenheterna av åren i Verkligheten NHL, inte alltid är så bekväm för Svenska klubbars spelare, som tillvaron för allsköns medelmåttor i den skyddade Svenska verkstaden är
Jag gillar Salos attityd, gentemot Oskarshamn, Om Ni inte fattat vad Ni värvat så pissa inte på Mig, då Skiter jag i det här.
Jag misstänker att erfarenheterna av åren i Verkligheten NHL, inte alltid är så bekväm för Svenska klubbars spelare, som tillvaron för allsköns medelmåttor i den skyddade Svenska verkstaden är

In Hinkum Veritas
Jag har bara EN fråga: HUR vill du utveckla den svenska hockeyn Niles? Du kan exkludera stängda ligor, låtsasligor och annat jävla trams och inrikta ett ev svar på liten rink och alternativ utveckling.Niles wrote:Sluta titta på andra och tro att dom skall rädda världen. Stort Nej till små rinkar, stängda ligor, europeiska låtsasligor och annat jävla trams.
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Till att börja med måste man ha ett seriesystem som innebär större risker och fler möjligheter än idag..den största pulsen i svensk lagidrott är möjligheterna att komma uppåt och riskerna att falla nedåt. Kan tänka mig många möjligheter där. Superallsvenska, direktuppflyttningar, direktnedflyttningar och massor med kvalnerver. Fördela ut TV-pengar på fler än i dag och bredda toppen på hockeysverige. Det finns många lag som siktar högt.
Man kan titta på eventuella regeländringar som gynnar offensiv hockey, tvådomarsystem i alla matcher på elitnivå och gärna en samsyn mellan tränare hur man kan spela en ännu mer attraktiv hockey.
I övrigt tycker inte jag allt är så dåligt med svensk hockey som en del påstår. Borttagandet av artistskatten är tyvärr ett tragiskt faktum för idrott och kultur. Jättebra tycker en del, då blir det svenska juniorer istället. Håller inte med riktigt. Små rinkar är jag tväremot, kommer bara bli dump, kör och gröta i svensk hockey. En del tycker säkert det är drömmen bland drömmar, jag tillhör inte en av dom. Europeiska ligor och ryska samarbeten har jag ingenting övers för..absolut nada ingenting. Kommer inte tillföra ett skit i varken ökat penga eller publikintresse..snarare tvärtom. Loob får hitta nåt annat sätt att försörja sig.
Man kan titta på eventuella regeländringar som gynnar offensiv hockey, tvådomarsystem i alla matcher på elitnivå och gärna en samsyn mellan tränare hur man kan spela en ännu mer attraktiv hockey.
I övrigt tycker inte jag allt är så dåligt med svensk hockey som en del påstår. Borttagandet av artistskatten är tyvärr ett tragiskt faktum för idrott och kultur. Jättebra tycker en del, då blir det svenska juniorer istället. Håller inte med riktigt. Små rinkar är jag tväremot, kommer bara bli dump, kör och gröta i svensk hockey. En del tycker säkert det är drömmen bland drömmar, jag tillhör inte en av dom. Europeiska ligor och ryska samarbeten har jag ingenting övers för..absolut nada ingenting. Kommer inte tillföra ett skit i varken ökat penga eller publikintresse..snarare tvärtom. Loob får hitta nåt annat sätt att försörja sig.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Inaktiverad användare
Allt det som tex. Niles vill göra, kan också göras MED liten rink.
Om spelarna överlag uppskattar Liten Rink mer, tror Jag att det avspeglas på produkten.
Tittade på Capitals vs Flyers igår, Rätt hög nivå på spelet må Jag säga
Skickliga spelare blir bättre på Liten Rink, eftersom De kommer i avgörande situationer oftare.
Dump and Chase är mycket en myt och är enligt mig en roligare variant än 5 st bakåtåkande i Mittzon. Min Hockey spelas framåt, Skicklighetsnivån som CCCP besatte som Lag finns inte mer
Att artist skatten försvinner är Utmärkt, VARFÖR ska Sverige skattesubventionera Utländska medelmåttor som inte ens platsar i sina Länders 3:e Ligor
, Med all respekt för #68/Zeb/Stig skicklighet så säger dessas närvaro i Sverige att våra EGNA Tränare inte lyckats få fram dessa skills ur våra ungdomar, utan istället förlitat sig på mediokra styrspelare.
Artistskatt skall gälla för just Artister och inte vem som helst från ett annat Land.
Om spelarna överlag uppskattar Liten Rink mer, tror Jag att det avspeglas på produkten.
Tittade på Capitals vs Flyers igår, Rätt hög nivå på spelet må Jag säga

Skickliga spelare blir bättre på Liten Rink, eftersom De kommer i avgörande situationer oftare.
Dump and Chase är mycket en myt och är enligt mig en roligare variant än 5 st bakåtåkande i Mittzon. Min Hockey spelas framåt, Skicklighetsnivån som CCCP besatte som Lag finns inte mer

Att artist skatten försvinner är Utmärkt, VARFÖR ska Sverige skattesubventionera Utländska medelmåttor som inte ens platsar i sina Länders 3:e Ligor

Artistskatt skall gälla för just Artister och inte vem som helst från ett annat Land.

In Hinkum Veritas