Malmö stänger av Calle Söderberg
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Malmö stänger av Calle Söderberg
Malmö stänger av Calle Söderberg pga disciplinära skäl
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6250296.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6250296.ab
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
Inte helt överraskande att jag och Nedomansky har olika uppfattning om hur mycket enorm talang ska förlåta dåligt beteende. Vi hade ett liknande fall med exempelvis Dick Axelsson. Jag tycker klubben gör rätt. Sportchefen tar beslut om truppens utformning och coachen tar ut formationerna. Börjar man tjura för att man inte får spela med vissa "lekkompisar" eller över att de inte finns i truppen överhuvudtaget skall man inte spela alls.
Så här skrev jag för ett år sedan när MIF reade ut sin trupp. Observera att jag inte nämnde Söderberg. En spelare jag fortfarande inte vill ha till oss:
Så här skrev jag för ett år sedan när MIF reade ut sin trupp. Observera att jag inte nämnde Söderberg. En spelare jag fortfarande inte vill ha till oss:
Varanen wrote:Skulle det finnas någon krona över vill jag att chiefen överväger Nichlas Hardt. Den ende spelaren i Malmö tillsammans med Henrik Karlsson som är intressant. Resterande Malmöiter skulle jag inte ens vilja ha hit om då så spelade gratis.
-
- c/o LL´s Forum
- johannes_24
- Forumentusiast
-
- c/o LL´s Forum
Klart att han blir gnällig när han egentligen har mycket mer att ge. Jag tycker att han förstör sig själv med att vara kvar i MIF. I sina bästa stunder är han seriens mest överlägsna spelare. Han platsar i vilket ES lag som helst, och har visat tillräckligt mycket hjärta redan. Klart att det slår en slint i skallen förr eller senare.
Frågan är vad som händer om Calle tar detta på fel sätt, enligt 99% här inne så är detta rätt gjort. Jag är inte lika säker, visst sa han detta på fel sätt men man kunde agerat mycket smartare. Vore kul om Calle lämnade MIF
Frågan är vad som händer om Calle tar detta på fel sätt, enligt 99% här inne så är detta rätt gjort. Jag är inte lika säker, visst sa han detta på fel sätt men man kunde agerat mycket smartare. Vore kul om Calle lämnade MIF
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jag har svårt att se hur etnisk bakgrund skulle vara avgörande för vad man tycker i den här frågan. Men samtidgt erkänns ju ofta Svennarnas förmåga att prestera i lagidrotter. Kanske finns det ett samband. Lagmoral kommer inte av sig själv. Men det kanske man tror i Hellas. (eftersom vi nu måste prata etnicitet)
Calle Söderberg är riktigt bra , att han offentligt talar om att han vill lira i en ny omgivning är fullt naturligt när man har supertalangen Öhman som producerat 3 poäng på 14 matcher...
Ge honom Morten Green eller Kim Staal vid sin sida istället eller gör honom en tjänst och sparka ut honom ifrån "vitrorattviärielitserientrotsattvimisslyckasårefterår" så att han får hamna någonstans där han får lira hockey på allvar...
och fy fan va fult det är med helvisir!!!
Ge honom Morten Green eller Kim Staal vid sin sida istället eller gör honom en tjänst och sparka ut honom ifrån "vitrorattviärielitserientrotsattvimisslyckasårefterår" så att han får hamna någonstans där han får lira hockey på allvar...
och fy fan va fult det är med helvisir!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Helt naturligt? Nu får ni ger er. Jag hade blivit vansinnig på Markusson om han dissat J.Karlsson och krävt nya lagkamrater eller om Lindhagen hade vägrat spela med Näslund. Helt skogstokig faktiskt!Anders83 wrote:Calle Söderberg är riktigt bra , att han offentligt talar om att han vill lira i en ny omgivning är fullt naturligt när man har supertalangen Öhman som producerat 3 poäng på 14 matcher...
-
- Inaktiverad användare
Vad är det han har Vägrat
Ibra säger i senaste intervjun att Landslaget inte ger honom något längre, Fullt förståeligt, samma syndrom i RedHawks, där Söderberg agerat Volontär tillräckligt enligt Mig.
Tror Ni på fullt allvar att spelaran runt om i Hockeyvärlden sitter som Konfirmander ispass efter ispass oavsett Hur Laget spelar
Sundin hade det inte lätt de sista 5-6 säsongerna i Leafs, tror Ni Han var Helnöjd varje dag Träningarna, när Han såg vad Katten släpat in
Söderberg kan ju alltid utvecklas hos Mooses
Ibra säger i senaste intervjun att Landslaget inte ger honom något längre, Fullt förståeligt, samma syndrom i RedHawks, där Söderberg agerat Volontär tillräckligt enligt Mig.
Tror Ni på fullt allvar att spelaran runt om i Hockeyvärlden sitter som Konfirmander ispass efter ispass oavsett Hur Laget spelar
Sundin hade det inte lätt de sista 5-6 säsongerna i Leafs, tror Ni Han var Helnöjd varje dag Träningarna, när Han såg vad Katten släpat in
Söderberg kan ju alltid utvecklas hos Mooses
In Hinkum Veritas
-
- Forumproffs
Naturligt var kanske inte rätt ord att använda men om han nu är tokmissnöjd med sin omgivning och kläcker det i tidningen känns det lite som att han sätter ner foten.Varanen wrote:Helt naturligt? Nu får ni ger er. Jag hade blivit vansinnig på Markusson om han dissat J.Karlsson och krävt nya lagkamrater eller om Lindhagen hade vägrat spela med Näslund. Helt skogstokig faktiskt!Anders83 wrote:Calle Söderberg är riktigt bra , att han offentligt talar om att han vill lira i en ny omgivning är fullt naturligt när man har supertalangen Öhman som producerat 3 poäng på 14 matcher...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Söderberg-sidan hävdar att nämnda Calle har kulor när säger sanningen rätt ut, och att dom som ifrågasätter uttalandet är drabbade av farbror Jante.
Jag skulle vilja hävda att Malmös ledning visar minst lika stora kulor när dom vågar bänka allsvenskans förmodligen bäste individuelle spelare.
En spelare som inte tror på laget han spelar i kan göra mycket skada. Kanske kan sorteras in under motivation går före klass.
Jag skulle vilja hävda att Malmös ledning visar minst lika stora kulor när dom vågar bänka allsvenskans förmodligen bäste individuelle spelare.
En spelare som inte tror på laget han spelar i kan göra mycket skada. Kanske kan sorteras in under motivation går före klass.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
Från MIFS SF sida
VECKANS CITAT:
Carl Söderberg, Malmö Redhawks
Med följande citat på frågan om hur han ser på sin roll i laget, som ledde till avstängning i kvällens match mot AIK, kniper #27 förstaplatsen. "Det hade ju varit roligt om det hade kommit in en lekkamrat till mig i januari också så det kan bli bra i kvalserien..."
VECKANS CITAT:
Carl Söderberg, Malmö Redhawks
Med följande citat på frågan om hur han ser på sin roll i laget, som ledde till avstängning i kvällens match mot AIK, kniper #27 förstaplatsen. "Det hade ju varit roligt om det hade kommit in en lekkamrat till mig i januari också så det kan bli bra i kvalserien..."
-
- Inaktiverad användare
http://blogg.aftonbladet.se/viasathockey
"För oss som jobbat tätt intill Malmö, och då ofta med en viss Söderberg i centrum, tog uttalandet om att han ville ha nya lekkamrater som ett svar med glimten i ögat. Konstigt kanske? Men grejen är den att vår expert, Tomas Sandström, som stod en meter från Söderberg vid intervjun, hade gått ut i en tidning nere i Skåne och konstaterat att Malmös stjärna behövde någon ny lekkamrat för att nå upp till sin maxkapacitet. Det verkar som om Calle hade läst den artikeln och ville slänga iväg en puck till Sandström.
Både Sandström och Söderberg garvade åt varandra efter intervjun - och vi tänkte väl inte så mycket mer på det efteråt. Men TV kan vara farligt, visade det sig."
"För oss som jobbat tätt intill Malmö, och då ofta med en viss Söderberg i centrum, tog uttalandet om att han ville ha nya lekkamrater som ett svar med glimten i ögat. Konstigt kanske? Men grejen är den att vår expert, Tomas Sandström, som stod en meter från Söderberg vid intervjun, hade gått ut i en tidning nere i Skåne och konstaterat att Malmös stjärna behövde någon ny lekkamrat för att nå upp till sin maxkapacitet. Det verkar som om Calle hade läst den artikeln och ville slänga iväg en puck till Sandström.
Både Sandström och Söderberg garvade åt varandra efter intervjun - och vi tänkte väl inte så mycket mer på det efteråt. Men TV kan vara farligt, visade det sig."
Hehe...men nu vet vi ju dessutom inte ens om avstängningen beror på uttalandet eller inte. Jag börjar tro det är något annat, eller att uttalandet bara var droppen. Om det är som Jihde skriver varför reddes det aldrig ut internt? Varför får inte Söderberg uttala sig för media och förklara missförståndet?