Växjö Lakers - IK Oskarshamn

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Växjö Lakers - IK Oskarshamn

Post by Lakersfan_03 »

Match mot IK Oskarshamn i ett fullsatt LAKERDOME. IK Oskarshamn storsatsar till denna seriefinalen och har redan fyllt 4 bussar. Det kommer bli en tuff läktarmatch och frågan är om vi kommer ha en chans.. Vänta lite så är det ju inte alls, ( Önsketänkande )
Den här matchen blir man lite orolig för nu har vi vunnit hela tiden och möter ett lag som ligger sist och är desperata efter poäng..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
enettex
Forumentusiast

Post by enettex »

Storsatsar till denna serie"final" ? hmm... har dom fått ihop 4 bussar ? det var inte alls illa.. kommer nog bli bra tryck den matchen! ska vinna denna matchen, men precis som du säger.. mött flera topplag nu på sistone och spelat jäkligt bra.. hoppas bara inte att killarna slappnar av för att vi möter ett bottenlag, och tror risken är stor.. vi som sjunger på läktarn får se till att få igång boysen nere på isen :)
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hela inlägget var ironiskt =). Det var en gång i tiden då oskarshamn kom med 200-300 supportrar varje match.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
puff
Forumdemon

Post by puff »

Kan märka en viss slapphet hos oss supportrar inför den här matchen. Det talas om att det är skönt att få vila nästa match eftersom vi var så taggade senast och det sägs också att vi måste köra på likadant i klacken vid Leksandsmatchen. KONCENTRERA er på oskarshamnsmatchen innan ni börjar snacka Leksand. 3 poäng i den här matchen är precis lika viktiga. Janne Karlson uttalade sig i smålandsposten angående matchen mot Malmö " frt är ingen svårighet att tända spelarna i en sån här match, svårigheten är att få dem ej övertända". IKO matchen är precis tvärtom, här gäller det att tända spelarna, det är nu klacken skall köra för fulllt. Om inte lakers är på topp så förlorar vi den här matchen till IKO, för de kommer att vara tända då de möter serieledarna.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

HELT RÄTT!! O_hamn har förlorat 8 matcher med uddamålet och mot Leksand blev man berövade 1 mål av en blind domare.Denna matchen är en MYCKET svår match och det gäller både för spelare och publik att vara på tårna !!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Svår match igen precis som alla i den här serien, det är ju Smålandsderby dessutom. En match i taget och full fokus är det enda som gäller :twisted:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

IKO har haft en del otur! Uddamålsförluster. Varning för Rautio!
Blueshirts United
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, den som mot all förmodan tror att det här blir en lätt match, är nog fel ute.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
puff
Forumdemon

Post by puff »

Det är till den här matchen som vi i klacken borde prestera minst lika bra som mot Malmö eller till och med bättre. Ni såg ikväll då HV förlorade mot timrå. timrås målvakt motade 53 skott, anledningen till detta tror jag är att skärpan saknades hos HV, man trodde att man skulle vinna lätt. Håller i pucken lite för länge i de avgörande lägena och då är det kört. Ingen som vill gå in, ta stryk och skymma framför mål. Jag är livrädd för den här matchen.
moller
Forumentusiast

Post by moller »

Riktigt svår match men hoppas verkligen lakers är på tårna och sugna på att vinna den här matchen också !! det är så jävla viktigt att ta poäng mot de lagen längre ner i tabellen !! TAGGA !
Mot Kvalserien !
enettex
Forumentusiast

Post by enettex »

Lakersfan_03 wrote:Hela inlägget var ironiskt =). Det var en gång i tiden då oskarshamn kom med 200-300 supportrar varje match.
skulle bara se om du var vaken :roll: :oops:
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag kommer ihåg vad jag tänkte första gången vi skulle möta IKO i seriespel säsongen 03/04. De var stora och starka och vi såg ut som små hobbits i jämförelse. Offensivt leddes de av asjobbiga Jaensson, som inte bara stavar sitt namn jobbigt, utan var fullständigt omöjlig att stoppa kändes det som. I målet hade de en formidabel vägg i Leinonen. Bland de övriga gedigna spelarna hittas spelare som Romö och Markusson. Första mötet den 10:e oktober 2003 slutade med 1-5 hemma i Lakerdome (Markusson 2 ass). Oskarshamn fortsatte serien bra och vann AS Södra den säsongen. Vi slutade 7:a och resten vet ni.

2004/2005

IKO kom 2:a i AS Södra och vi 5:a. IKO till SuperAS via PO, vi åkte ut mot Nyköping i samma PO. Mattias Beck hade anlänt till laget och kom 2:a i den interna poängligan. Tobias Holm var en annan som retade gallfeber på oss. Männikkö, Omark och DeFauw hade förstärkt oss.

2005/2006

Första året med en AS-serie. IKO kom 8:a och vi 10:a. Mycket hallabaloo under sill när vi norpade Romö och Markusson från våra småländska vänner. Helt uppenbart sökte vi efter det gedigna, fysiska, spel de hade visat upp. VLH hade redan säsongen innan värvat coach Fagervall.

2006/2007

IKO slutade 10:a i AS och vi 6:a. För första gången hamnade vi högre upp i tabellen. PO till ES-kval hade införts och vi åkte ut mot Fagervalls Björklöven med 2-1 i matcher. Ni vet den förbannade kvitteringen med 19 sekunder kvar. Leinonen hade lämnat, Kenig floppade och Lastbils-Jimmie retade upp oss.

2007/2008

IKO missade PO-platsen med 2 poäng och kom 8:a, emedan vi återigen kom 6:a och åkte ut mot VIk med 2-1 i matcher. Qvist avlastar Jaensson och assisterar fram Åhsberg till 25 pytsar.

2008/2009

Vi fortsätter på den inslagna vägen och värvar över målskytten Åhsberg samt backen Linder under silly. Produktion och räckvidd. IKO slutar på 13:e plats. Vi slutar 5:a och kvalar oss till KS efter att ha slagit ut Troja och Almtuna på vägen. I Oskarshamn fungerar inte mycket. Jaensson hade slutat inför säsongen. Qvist och Gynge står för produktionen. Målvaktsproblem. ES-Ragnar är ingen hit.

2009/2010 (inför mötet 29 november 2009)

Samtidigt som chief Evertsson lyckats få ihop den starkaste trupp VLH haft på pappret, brottas Dag Larsson med ekonomiska bekymmer och svårigheter med att locka spelare. Trots allt skriver man med målskytten Sjödell-Viklander och målvakten Rautio. Målvaktspositionen säkras dessutom upp med Linköpingslånet Brage som säsongen innan var utlånad till oss. Ny tränare i målvaktslegenden Salo som är oprövad på den här nivån. Tar överraskande med sig ett par spelare från Kungälv där han tränade innan. Som väntat uteblev succén. Dessutom har skadebekymmer och låne-karuseller stört säsongen.

IKO ligger sist i serien inför mötet på söndag och vi leder den (i skrivande stund i alla fall). Problemet för Oskarshamn har varit det offensiva, konstruktiva spelet. De har gjort minst mål i serien, men t ex släppt in ett mindre än VLH. Sjödell-Viklander ligger som väntat i topp i den interna poängligan med 13 poäng. I oktober signerade chief Larsson Suursoo och Guter till laget för att avhjälpa krisen. Guter är också bästa målskytt med 6 mål på 15 matcher. Det är bara Suursoo och Sjödell-Viklander som orkar producera mer än en halv poäng per match (bortsett HV-lånet Linnander med 2 ass på 2 matcher). I en jämförelse kan sägas att VLH har 11 spelare som gör det, med Rosén i topp som producerar aningen mer än 1 poäng/match.

Trots de stora skillnaderna den här säsongen vill jag varna för Oskarshamn. De har förlorat många matcher med uddamålet. Rautio har storspelat. Våra motståndare slåss för sin existens och har inga bekymmer att ladda inför derbyt. Hoppas inte vi blivit mätta, utan är beredda att göra det stenhårda arbete som krävs för att vinna en match i årets AS.
Last edited by Varanen on 27 November 2009, 14:55, edited 1 time in total.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Full hall borde vara ett måste inför denna matchen med. VLH Leder serien. Vem fan hade trott detta efter 22 omgångar :twisted:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Nu får du väl ge dig Erok. Det kommer inte bli full hall. Serien är lång men jag personligen hoppas på 2500 iaf. Men tror vi får se en siffra på ca 2200..
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag ger mig aldrig. :lol: Aldrig nöjd. Allt bra ska bli bättre. Taif drar ju över två tusen nu i div 1 då vore väl 3000 inte helt överskattat.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

IKO vet att dom måste göra sitt absolut yttersta för att knäcka VLH . Det finns all anledning till oro här och det finns absolut all anledning att ta sig till hallen och ge 110% stöd.

Nu rockar vi utav helvete på Söndag!!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ingen som har underskattat IKO. Det är dock skillnad på Malmös spelartrupp och Oskarshamns. Det ska inte spela någon roll hur bra IK är så länge lakers spelar bra så ska vi vinna. Det handlar inte om underskattning det handlar om sunt förnuft. vi SKA bara vinna sen skiter jag i hur bra Oskarshamn har spelat de ska inte ha en chans i lakerdome.
Vi ses på Västra stå som vanligt!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

oavsett om IKO ligger långt ner i tabellen så vill ja minnas att mötena mella lagena har varit väldigt jämna så 3 poäng är inte givna här.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det räcker med att 1 spelare per femma har taskig attityd för att vi ska riskera förlora. Även om det bara skulle vara 2 st ligger vi illa till. Så tight är det i den här serien.
moller
Forumentusiast

Post by moller »

TAGGA NU ! måste vara skärpta inför den här matchen också !
Mot Kvalserien !
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Verkligen TAGGADE, tycker att det snackas lite för mycket om Leksandsmatchen redan ,Vi har 2 svåra matcher innan som är minst lika viktiga.!!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Ja dessutom ska jag inte på knätofs if matchen så den är inte intressant :lol:

Frammåt krossa IKO!!!
Fotomojje
Forumamatör

Post by Fotomojje »

Hej!
Lycka till med spelet mot Oskarshamn,,, själv kan jag inte närvara då jag ska fotografera boxning på söndag, sedan julskyltning med familjen.

mvh
Morgan Larm
www.fotomojje.webs.com (fliken Fler Foto)

Jag kommer att lägga ut en bild på Lakejerna per dag under tiden 1/12 - 24/12. Se det som en julkalender. Om någon blir med på bild och inte vill vara det säg till så jag kan ta bort den då.
Titta gärna på min hemsida
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Jaha nu taggar vi till ända fram till 15.50 imorgon. Då släpper vi lös allt och drar igång på Västra Stå. Slut upp nu alla Lakejer och Lakersfans. Det ska va ett jävla drag imorgon oxå. Så är det bara. Vi SKA ha 3 poäng och det ska vi på VS visa från början. TAGGA!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ni som kan. Hasta ner till till stan. Visa era fina lakerströjer för Växjöborna. I morgon behöver Laget allt stöd. Gör reklam för matchen
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Erok! Jag kan glädja dig med att det har varit bra drag i Tegnérshopen idag! Stora affischer på spelarna i naturlig storlek både i skyltfönsterna mot Storgatan och in mot Tegnérgallerian! Nog syns vi på stan just nu... :D
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Lundhboms fru och barn och hans föräldrar försågs verkligen med Lakersprylar allt ifrån haklappar till tröjor. :lol:
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Härligt Affe! Då har vi en lakejfraktion i amerikat nu då... :D
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Julskyltning och allt....blir under 2000 åskådare imorgon, but can you blame us?
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Tyvärr kunde jag inte komma dit! En fet Lakerslogga på underarmen hade jag velat ha! :)
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Härligt jobbat allihopa. Detta glädjer mitt lakershjärta. Fan kanske skulle öka månadspengen till er lite till iallafall :wink:
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

PeterLake wrote:Julskyltning och allt....blir under 2000 åskådare imorgon, but can you blame us?
Ja
Den som inte sjunger är taifare!!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Under 2.000 tusen tror jag inte på.
Men det farliga är att publik i allmänhet och inte minst här på forumet inser att detta är en lika VIKTIG match som den mot Leksand om inte VIKTIGARE!!!!.Hoppas inte spelarna har samma inställnig!!!!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

OBS!!! Idag är inte Poseidon öppet. Välkomna igen på lördag vid Leksandsmatchen.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Våga vägra sveriges SÄMSTA juljippo !!!!

vill ha mycket mål i lakerdome :twisted:
Locked