Växjö Lakers - Malmö Redhawks 25/11
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Malmö saknar ikväll:
* Jesper Damgaard (skada) - Gjorde mål i Växjö Ishall i de senaste mötet.
* Marcus Olsson (skada) - En av säsongens utropstecken, ett tungt avbräck.
* Jan Urbas (Hjärnskakning) - Två målsskytt nere i Malmö mot Växjö, borta idag.
Tomas Wallgren är på väg tillbaks och räknar med spel ikväll.
* Jesper Damgaard (skada) - Gjorde mål i Växjö Ishall i de senaste mötet.
* Marcus Olsson (skada) - En av säsongens utropstecken, ett tungt avbräck.
* Jan Urbas (Hjärnskakning) - Två målsskytt nere i Malmö mot Växjö, borta idag.
Tomas Wallgren är på väg tillbaks och räknar med spel ikväll.
Last edited by Boris on 25 November 2009, 11:15, edited 1 time in total.
Det är sådana här matcher jag lever för! Seriefinal på hemmais, chansen att tvåla till en av favoriterna, fortsätta markera närvaro i toppen och inte minst fortsätta ta de nödvändiga poängen för att nå KS.
Den heroiska insatsen mot AIK borta har gett arbetsro och boostat självförtroendet. Kan vi få till en laginsats av liknande slag får de små sparvarna det svårt ikväll.
Hockey är tokskoj!
Den heroiska insatsen mot AIK borta har gett arbetsro och boostat självförtroendet. Kan vi få till en laginsats av liknande slag får de små sparvarna det svårt ikväll.
Hockey är tokskoj!

-
- c/o LL´s Forum
http://www.youtube.com/watch?v=nUeph_yeOno
Har sett det live! helt brutalt häftigt...
Ska ni hoppa måste alla hoppa måste alla hoppa annars ser det fjantigt ut...
Om Lakejerna hoppar så så lär läktaren gå sönderBee wrote:http://www.youtube.com/watch?v=nUeph_yeOno

denna video ser man det bättre. tänk om, tänk om bara tänk om hel VS skulle hoppa fy fan vad mäktigt.Bee wrote:http://www.youtube.com/watch?v=nUeph_yeOno
http://www.youtube.com/watch?v=JHas38Wd ... re=related
I always tell the truth, even when i lie
-
- c/o LL´s Forum
Träning ger färdighet heter det ju. Troja är det lag som släpper till flest PP-möjligheter till sina motståndare (130 st), men de dödar också utvisningarna effektivast (87,7%). Vi ger bort tredje flest PP-chanser (104) men klarar också av att försvara oss tredje effektivast i SH (85,6%). En viktig förklaring till vår framgång eftersom vi är så offensivt starka. Det är inte Troja och därför bidrar denna defensiva statistik inte till samma poängutdelning för dem.
Vi har just nu en bra kombination av offensiv effektivitet och defensiv styrka. Det är ingen tillfällighet att vi leder serien.
Vi har just nu en bra kombination av offensiv effektivitet och defensiv styrka. Det är ingen tillfällighet att vi leder serien.
Last edited by Varanen on 25 November 2009, 15:10, edited 1 time in total.
Både offensiven och defensiven är viktiga för att nå framgång. I hockey kan dessutom inte målvakternas betydelse överskattas.
När jag värderar en spelare försöker jag, precis som alla andra, se till helheten. Offensiv, defensiv, specialteams, speltid, moralskapande åtgärder, ytskapande, mål, positionsspel osv.
Coach Karlsson har hittat SH-formationer som fungerar. Forwardsparen Tsimikalis - Andersson och Josefsson - Markusson tillhör den absoluta AS-toppen i SH. Det är ljuset av det jag blev förvånad över att vissa röster höjdes för att Josefsson skulle lånats ut istället för J.Karlsson då Lindhagen anlänt. Galärslaven Josef är ovärderlig med sin defensiva smartness och makalösa arbetskapacitet.
När jag värderar en spelare försöker jag, precis som alla andra, se till helheten. Offensiv, defensiv, specialteams, speltid, moralskapande åtgärder, ytskapande, mål, positionsspel osv.
Coach Karlsson har hittat SH-formationer som fungerar. Forwardsparen Tsimikalis - Andersson och Josefsson - Markusson tillhör den absoluta AS-toppen i SH. Det är ljuset av det jag blev förvånad över att vissa röster höjdes för att Josefsson skulle lånats ut istället för J.Karlsson då Lindhagen anlänt. Galärslaven Josef är ovärderlig med sin defensiva smartness och makalösa arbetskapacitet.
-
- c/o LL´s Forum
Svårt att överträffa, mäktigaste känslan som jag upplevt i lakerdomeLakersfan_03 wrote:TAGGA TILL NU FÖR H*LVETE
DETTA VÄNTAR IKVÄLL :
http://www.youtube.com/watch?v=OX31kAzPbTE

Har en positiv känsla inför kvällens match, en kross ala bofors, mora, västerås skulle sitta fint

-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum