Publiken
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Trojas halva potten iår:erok wrote: Folk ska kunna stötta men även få något tillbaka. Men hur kul är det att stötta halvapotten när potten knappt är över 5000. När istället Troja hade ifjol nästan 3 gånger så mycket.
1 630 kr
8 170 kr
7 800 kr
10 170 kr
6 960 kr
69 420 kr
Lakers halva potten iår snittar på 6000kr
Vad spelar det för roll vad potten är uppe i om man gör det för att stötta??
Det är mycket större chans att "få något tillbaka" i form av vinst om det är färre lotter sålda.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
-
- c/o LL´s Forum
Troja/Ljungby-Leksand 1806
Västerår-Borås 1515
AIK-Björklöven 1298
Örebro-Malmö 1971
Växjö Lakers-Bofors 2505
Dags att Växjö och framförallt SMP slutar gnälla på dålig publiksiffra i Lakerdome. Viktigast är det som uträttas av dom som är där och tro mig, tattargänget från Bofors tycker nog inte det är så kul att komma till Lakerdome. Dom lär höra våra sånger i bussen hela vägen hem. VLH ÄR DOM BÄSTA!!!!!!!!
Västerår-Borås 1515
AIK-Björklöven 1298
Örebro-Malmö 1971
Växjö Lakers-Bofors 2505
Dags att Växjö och framförallt SMP slutar gnälla på dålig publiksiffra i Lakerdome. Viktigast är det som uträttas av dom som är där och tro mig, tattargänget från Bofors tycker nog inte det är så kul att komma till Lakerdome. Dom lär höra våra sånger i bussen hela vägen hem. VLH ÄR DOM BÄSTA!!!!!!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
-
- c/o LL´s Forum
Så högt snitt har vi inte haft nån säsong Räven.
Last edited by Niles on 31 October 2009, 00:06, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Har sagt det förr och säger det igen: "Erbjudanden" har väldigt liten effekt. Det visar tidigare erfarenheter.
Att Bofors ökat sin publik så mycket beror sannolikt på att det gått från att varit ett bottenlag de senaste säsongerna till att i år vara med i toppen. Intressant är också att publikökningen till trots så har BIK totalt minskat sina biljettinkomster hittills i år.
Förutom sportsliga framgångar är det är Hype och Media som påverkar publiksiffran mest. UTSÅLT är ett magiskt ord i sammanhanget.
Det gäller att väcka sällanbesökarna och att hitta dem som aldrig varit på en match. De som har en avvisande inställning kommer inte vilka "erbjudanden" vi kommer med.
Personligen skulle jag inte gå på en dansbandsgala om det så vore gratis.
Att Bofors ökat sin publik så mycket beror sannolikt på att det gått från att varit ett bottenlag de senaste säsongerna till att i år vara med i toppen. Intressant är också att publikökningen till trots så har BIK totalt minskat sina biljettinkomster hittills i år.
Förutom sportsliga framgångar är det är Hype och Media som påverkar publiksiffran mest. UTSÅLT är ett magiskt ord i sammanhanget.
Det gäller att väcka sällanbesökarna och att hitta dem som aldrig varit på en match. De som har en avvisande inställning kommer inte vilka "erbjudanden" vi kommer med.
Personligen skulle jag inte gå på en dansbandsgala om det så vore gratis.
Jag tror att det måste till lite nyhetens behag, för att öka publikantalet. Med andra ord så får vi vänta med detta till en ny arena står klar. Då gäller det att hålla fast de nya besökarna på något sätt. Det kommer att fodras mer än hockey med andra ord. Det finns lite undantag, ett i närområdet är Alstermo, ganska unikt skulle jag säga. Uppslutningen är total bland de boende.
Sedan kan man undera vilket som byggs först en fotbolls- eller en hockeyarena. Sista ordet är inte sagt om det ännu.
Sedan kan man undera vilket som byggs först en fotbolls- eller en hockeyarena. Sista ordet är inte sagt om det ännu.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Ja, Lakers har mycket att göra också när det gäller medlemsvård, för den existerar inte alls.
Varför skickar man inte ut inbetalningskort till de som varit medlemmar under föregående år? Föreningen tappar mycket genom detta misstag.
Ja, jag kan hålla med om att det är viktigt att marknadsföra sig på alla tänkbara sätt. Att öka medlemsantalet ger ett bra tillskott och det ger också att det pratas gott om föreningen under förutsättning att det skickas ut medlemsinformation varje månad. En bra sak att öka antalet tittande på match.
Varför skickar man inte ut inbetalningskort till de som varit medlemmar under föregående år? Föreningen tappar mycket genom detta misstag.
Ja, jag kan hålla med om att det är viktigt att marknadsföra sig på alla tänkbara sätt. Att öka medlemsantalet ger ett bra tillskott och det ger också att det pratas gott om föreningen under förutsättning att det skickas ut medlemsinformation varje månad. En bra sak att öka antalet tittande på match.
Japp Alfax, Anders Ö hade viljan att starta upp fint med medlemsmöten, som var välbesökta och informativa. men tyvärr är de ett minne blott.
Det är tyvärr många föreningar som glömmer bort hur viktigt det är att vårda sk passiva medlemmar. Att ha en stor mängd sådana medlemmar är värt sin vikt i guld, inte bara genom pengarna som det ger, utan särskilt genom det som dessa medlemamr sprider, ett gott rykte.
Lakers har mycket att lära, tyvärr.
Det är tyvärr många föreningar som glömmer bort hur viktigt det är att vårda sk passiva medlemmar. Att ha en stor mängd sådana medlemmar är värt sin vikt i guld, inte bara genom pengarna som det ger, utan särskilt genom det som dessa medlemamr sprider, ett gott rykte.
Lakers har mycket att lära, tyvärr.
-
- Forumdemon
Jag är också inne på din linje. Nya arenan är det enda som kommer ge ett riktigt lyft. Fram tills dess måste vi kämpa och jobba med att hålla attraktionskraften uppe.Räven wrote:Jag tror att det måste till lite nyhetens behag, för att öka publikantalet. Med andra ord så får vi vänta med detta till en ny arena står klar. Då gäller det att hålla fast de nya besökarna på något sätt. Det kommer att fodras mer än hockey med andra ord. Det finns lite undantag, ett i närområdet är Alstermo, ganska unikt skulle jag säga. Uppslutningen är total bland de boende.
Arenan ÄR nära. Anbuden ska börja tas in efter nyår, och den nya träningshallen kommer vara den första som står klar. Här pratar man om september nästa år. Målsättningen med arenainvigning på Lucia står kvar, även om man nu ser att det kommer att bli tight. Man måste också ha respekt för att såna här projekt mer eller mindre alltid drabbas av förseningar av anledningar som inte går att förutse i planeringsstadiet.
Fotbollsarenan har inget med hockeyarenan att göra. Växjö Lakers driver sitt arenaprojekt själv, och kommer att äga och driva hela den nya fastigheten. Även marken den ska stå på.
Den befintliga hallen kommer att stå kvar orörd. I dess förlängning (västerut) kommer träningshallen att stå. Söder om dessa, mot Storgatan kommer arenan att byggas. Alla tre kommer att hänga ihop. Ny huvudentré till området blir från I11-rondellen med ett torg ungefär där curlinghallen står idag. Alltså mellan nya fotbollsarenan och vår nya lada.
Håll ut. Jag är alldeles övertygad om att denna gången sker det. Det är rätt folk som driver det hela denna gången. Och även om det med Lucia skulle visa sig inte bli verklighet, så tänker jag så här; kan vi avsluta nästa säsong i en ny arena så är jag helnöjd. Kvalserien 2011 med ölpubar, restauranger och jumbotron? Najs.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- c/o LL´s Forum
Men varför vänta tills hallen är klar?. Medlemsvården är väl lika viktig nu som sen med en ny hall. Ut på stan å värva medlemmar till klubben. Kanske inte blir det direkt men ge dom en ärlig chans att bli det åtminstonde. Ett stående bord typ infodisken var lördag i gallerian. Så enkelt så lätt. Problemet är väl bara att få folk att ställa upp. Sen vet ni vad som kan säljas under tiden 

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- Inaktiverad användare
Jo, Alfax jag förstod din ironi
Till Erok, Ja medlemsvården är viktig, trist att inte alla tycker det.
Till Power Play, Jag hoppas att allt stämmer som du skrev, det tråkiga är att jag hörde viskningar om något annat igår och eftersom man lätt blir paranoid i detta fruktansvärda långbänkstänkande, så tror jag att det blir fler hinder i vägen tyvärr.

Till Erok, Ja medlemsvården är viktig, trist att inte alla tycker det.
Till Power Play, Jag hoppas att allt stämmer som du skrev, det tråkiga är att jag hörde viskningar om något annat igår och eftersom man lätt blir paranoid i detta fruktansvärda långbänkstänkande, så tror jag att det blir fler hinder i vägen tyvärr.