Publiken

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det är lite detta jag menar. Folk ska kunna stötta men även få något tillbaka. Men hur kul är det att stötta halvapotten när potten knappt är över 5000. När istället Troja hade ifjol nästan 3 gånger så mycket.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vi får vara nöjda med det lilla i växjö. I Trojas forum kan man läsa. Hockeyn dör i ljungby och folk släpper inte till ett nickel. Så illa är det ju inte här ännu :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

erok wrote: Folk ska kunna stötta men även få något tillbaka. Men hur kul är det att stötta halvapotten när potten knappt är över 5000. När istället Troja hade ifjol nästan 3 gånger så mycket.
Trojas halva potten iår:
1 630 kr
8 170 kr
7 800 kr
10 170 kr
6 960 kr
69 420 kr

Lakers halva potten iår snittar på 6000kr

Vad spelar det för roll vad potten är uppe i om man gör det för att stötta??

Det är mycket större chans att "få något tillbaka" i form av vinst om det är färre lotter sålda.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Precis Dolitle, så sant, när jag satsade på chokladhjulet idag var det för att stötta men samtidigt få något tillbaka men det sket sig, :lol: Men till Kenta kunde ni snurra fram ,ni är värre än Morgan i era bedömningar :twisted:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Troja/Ljungby-Leksand 1806

Västerår-Borås 1515

AIK-Björklöven 1298

Örebro-Malmö 1971

Växjö Lakers-Bofors 2505

Dags att Växjö och framförallt SMP slutar gnälla på dålig publiksiffra i Lakerdome. Viktigast är det som uträttas av dom som är där och tro mig, tattargänget från Bofors tycker nog inte det är så kul att komma till Lakerdome. Dom lär höra våra sånger i bussen hela vägen hem. VLH ÄR DOM BÄSTA!!!!!!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jasså, var det inte mer än 1800 i Ljungby?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Katastrofal publiksiffra!! Men när det går trögt för Troja brukar man tappar mycket publik som kommer runt områderna kring Skåne och uppåt landet....
Däremot var det ett djävulskt tryck i hovet idag!! Man rös efter slutsignalen när man såg spelarna och publiken i total extas 8) ...
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Skit i tomtarnas siffror. Saken är den att Växjö har en jävligt fin siffra och så brukar vi ha. Vi borde inte gnälla så mycket. Det är vad jag tycker.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nej, det borde vi nog inte kanske, men det var 3500-4000 när vi spelade i ettan. var det nyhetens behag då.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Så högt snitt har vi inte haft nån säsong Räven.
Last edited by Niles on 31 October 2009, 00:06, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Gött röd-vit att ni luggade dalahästarna på poäng idag. Men va skulle ni med poäng till hade ni inte tillräckligt;))).
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Hur har det gått med reklamkanpanjen om att skylta när Lakers har match??
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Niles: jag vet inte vad snittet var då, men hallen var smockfull match efter match och då tog den in mer än nu, för det var bara sittplats på södra långsidan.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

AIK - Almtuna
Publiksiffra : 1000 8O
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
moller
Forumentusiast

Post by moller »

Lakersfan_03 wrote:AIK - Almtuna
Publiksiffra : 1000 8O
de e då fan inget o hurra för :? :eyecrazy:
Mot Kvalserien !
Frasse
Forumentusiast

Post by Frasse »

Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Jag vet inte, men det spelar tydligen ingen roll för Växjöpubliken vilka erbjudanden/"lockelser" de än får, så lyckas vi inte öka publiksnittet. Målet i år har ju varit 300 fler åskådare/match.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vet att Västerås har haft flera matcher irad gå 3 betala för 1 osv.
Här vet jag inte riktigt vad vi brukar ha för erbjudanden ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Med tanke på hallen kan vi ju inte ha sådana lockelse. Vi snittar 2000 ca. skulle då alla ta med sig en ja då blir det överkapasitet å ca 500 får vända i dörren.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Nu har väl säkert 1000-1500 årskort redan tror jag. Sedan lyckades VIK ändå inte locka någon respektabel publiksiffra trots detta erbjudande
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Har sagt det förr och säger det igen: "Erbjudanden" har väldigt liten effekt. Det visar tidigare erfarenheter.
Att Bofors ökat sin publik så mycket beror sannolikt på att det gått från att varit ett bottenlag de senaste säsongerna till att i år vara med i toppen. Intressant är också att publikökningen till trots så har BIK totalt minskat sina biljettinkomster hittills i år.
Förutom sportsliga framgångar är det är Hype och Media som påverkar publiksiffran mest. UTSÅLT är ett magiskt ord i sammanhanget.
Det gäller att väcka sällanbesökarna och att hitta dem som aldrig varit på en match. De som har en avvisande inställning kommer inte vilka "erbjudanden" vi kommer med.
Personligen skulle jag inte gå på en dansbandsgala om det så vore gratis.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror att det måste till lite nyhetens behag, för att öka publikantalet. Med andra ord så får vi vänta med detta till en ny arena står klar. Då gäller det att hålla fast de nya besökarna på något sätt. Det kommer att fodras mer än hockey med andra ord. Det finns lite undantag, ett i närområdet är Alstermo, ganska unikt skulle jag säga. Uppslutningen är total bland de boende.

Sedan kan man undera vilket som byggs först en fotbolls- eller en hockeyarena. Sista ordet är inte sagt om det ännu.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

2408 snittar vi hitills
Snart nära dig...en ny hall
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

... och 3.007 borta. Näst mest attraktiva laget efter Leksand.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Att prata hockey med folk utanför arenan tror jag är ett bra alternativ. Där har Lakers fortsatt massor kvar att göra.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, Lakers har mycket att göra också när det gäller medlemsvård, för den existerar inte alls.
Varför skickar man inte ut inbetalningskort till de som varit medlemmar under föregående år? Föreningen tappar mycket genom detta misstag.

Ja, jag kan hålla med om att det är viktigt att marknadsföra sig på alla tänkbara sätt. Att öka medlemsantalet ger ett bra tillskott och det ger också att det pratas gott om föreningen under förutsättning att det skickas ut medlemsinformation varje månad. En bra sak att öka antalet tittande på match.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Räven wrote:Ja, Lakers har mycket att göra också när det gäller medlemsvård,
.
Tycker Du ??? Det var ju medlemsmöte förra säsongen :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Japp Alfax, Anders Ö hade viljan att starta upp fint med medlemsmöten, som var välbesökta och informativa. men tyvärr är de ett minne blott.

Det är tyvärr många föreningar som glömmer bort hur viktigt det är att vårda sk passiva medlemmar. Att ha en stor mängd sådana medlemmar är värt sin vikt i guld, inte bara genom pengarna som det ger, utan särskilt genom det som dessa medlemamr sprider, ett gott rykte.

Lakers har mycket att lära, tyvärr.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Hoppas du förstod min ironi.
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Räven wrote:Jag tror att det måste till lite nyhetens behag, för att öka publikantalet. Med andra ord så får vi vänta med detta till en ny arena står klar. Då gäller det att hålla fast de nya besökarna på något sätt. Det kommer att fodras mer än hockey med andra ord. Det finns lite undantag, ett i närområdet är Alstermo, ganska unikt skulle jag säga. Uppslutningen är total bland de boende.

Sedan kan man undera vilket som byggs först en fotbolls- eller en hockeyarena. Sista ordet är inte sagt om det ännu.
Jag är också inne på din linje. Nya arenan är det enda som kommer ge ett riktigt lyft. Fram tills dess måste vi kämpa och jobba med att hålla attraktionskraften uppe.

Arenan ÄR nära. Anbuden ska börja tas in efter nyår, och den nya träningshallen kommer vara den första som står klar. Här pratar man om september nästa år. Målsättningen med arenainvigning på Lucia står kvar, även om man nu ser att det kommer att bli tight. Man måste också ha respekt för att såna här projekt mer eller mindre alltid drabbas av förseningar av anledningar som inte går att förutse i planeringsstadiet.

Fotbollsarenan har inget med hockeyarenan att göra. Växjö Lakers driver sitt arenaprojekt själv, och kommer att äga och driva hela den nya fastigheten. Även marken den ska stå på.

Den befintliga hallen kommer att stå kvar orörd. I dess förlängning (västerut) kommer träningshallen att stå. Söder om dessa, mot Storgatan kommer arenan att byggas. Alla tre kommer att hänga ihop. Ny huvudentré till området blir från I11-rondellen med ett torg ungefär där curlinghallen står idag. Alltså mellan nya fotbollsarenan och vår nya lada.

Håll ut. Jag är alldeles övertygad om att denna gången sker det. Det är rätt folk som driver det hela denna gången. Och även om det med Lucia skulle visa sig inte bli verklighet, så tänker jag så här; kan vi avsluta nästa säsong i en ny arena så är jag helnöjd. Kvalserien 2011 med ölpubar, restauranger och jumbotron? Najs.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Tack för informationen!!! Man ryser bara man tänker på att detta snart kan vara en verklighet och att Lakers ska driva den själva och dessutom äga marken är enbart positivt. :ok:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men varför vänta tills hallen är klar?. Medlemsvården är väl lika viktig nu som sen med en ny hall. Ut på stan å värva medlemmar till klubben. Kanske inte blir det direkt men ge dom en ärlig chans att bli det åtminstonde. Ett stående bord typ infodisken var lördag i gallerian. Så enkelt så lätt. Problemet är väl bara att få folk att ställa upp. Sen vet ni vad som kan säljas under tiden :lol:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

50 Spänn fur Alle :!:
In Hinkum Veritas
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, Alfax jag förstod din ironi :D

Till Erok, Ja medlemsvården är viktig, trist att inte alla tycker det.

Till Power Play, Jag hoppas att allt stämmer som du skrev, det tråkiga är att jag hörde viskningar om något annat igår och eftersom man lätt blir paranoid i detta fruktansvärda långbänkstänkande, så tror jag att det blir fler hinder i vägen tyvärr.
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

3000 x 50 = 150 000:-
2408 x 125 = 301 000:-

Är det för att möjliggöra en massiv juniorsatsning Neddo? Något annat lär vi inte ha råd med om vi ska skänka bort biljetterna.
Post Reply