NEDOMANSKY wrote:Att Lindhagen valde LHC som är Hans ModerKlubb, när De ger Honom ett A-Kontrakt är väl självklart.
Vad gäller Träningar i ES så är dessa INTE självklart bättre, Träningarnas kvalitet avgörs av Tränarnas kompetens och den är rejält skiftande i alla Serier, vissa är Bra Istränare och odugliga i Båset och tvärtom.
Har Du som spelare antingen Turen eller det egna Goda omdömet att välja Klubb eller Tränare efter dennes förmåga att utveckla individer, så kommer Du att lyckas bättre, eftersom DIN utveckling består, men det gör inte en Tränares som fokuserar ALLT på kortsiktiga resultat och sin egen karriär. DE Bästa Tränarna klarar av BÄGGE sakerna
Det som dock utvecklar mer ju högre upp i seriesystemet är oftast tempot och att Du möter allt bättre spelare, paradoxalt nog kan just detta faktum Hämma många talanger eftersom en högre nivå ofta leder till ett enklare spelsätt, som missgynnar talangens egen utveckling för Lagets resultats bästa.
Dett händer också ofta när Man flyttar upp U-J spelare i årskullarna, Nu blir denne bättre, då måste Man veta VILKEN utveckling vill Man ha på Denne spelare
Va fan man förstår
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Men frågan är om han utvecklas där? Och i ärlighetens namn så förtjänar han fan inte att sitta där heller Topp 5 bästa spelare i LHC i säsongsupptakten. Hockey/krona eller vad är det en del brukar skriva om?
Jag har hört att Lindhagen är på väg till Lakers inom kort tid. Han får inte särskilt mycket istid i Linköping just nu så låter ganska rimligt att låna ut honom.
i helvete heller att han är välkommen. de ska ''låna'' ut honom för att tjäna på det . hellre ger ja chansen åt basse och Näslund än o göra LHC och Lindhagen en tjänst
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Om han kommer så ska det inte vara en väntjänst, han ska producera. Lakers är ingen välgörenhetsförening utan repr.laget ska prestera och jag ser också hellre att man tänker på sina egna.
Nej tack ändå. Så imponerad av Lindhagen var jag inte att jag vill ha in honom nu när vi börjar forma laget. Efter förra säsongen har jag fått nog av lån.. De kan plocka hem honom i princip när de vill och är det inte bättre att få igång våra egna spelare som förmodligen kommer spela för oss nästa år också.
Lindhagen är ett avslutat kapitel hoppas jag.
Han hade väldigt bråttom att skriva kontrakt med elitserielaget när han var så pass ung, skyll dig själv du hade din chans i lakers
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
skarza wrote:Jag har hört att Lindhagen är på väg till Lakers inom kort tid. Han får inte särskilt mycket istid i Linköping just nu så låter ganska rimligt att låna ut honom.
Härligt ! kanske precis en sådan kille som vi saknar för att få de hela att klaff det återstår att se...
undrar hur i Heeeelvvv... Janne lille ska formera femmorna...
Blir väldigt tråkigt om de ska kalla hem honom som HV höll på med Bengan. jag hoppas vi inte blir allt för beroende av honom så att vi står och faller i en hel kedja när han väl drar.
Annars kanonbra
i helvete heller att han är välkommen. de ska ''låna'' ut honom för att tjäna på det . hellre ger ja chansen åt basse och Näslund än o göra LHC och Lindhagen en tjänst
Hur ska du ha det??
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jag tycker det är fel att låna in vem det än är och låta juniorerna kliva åt sidan. Jag kan ju inte vara negativ när han väl är här. Tycker man kunde komma på en bättre lösning. Vi får se hur det utvecklar sig jag anser att vi inte tjänar på detta om vi inte får behålla honom hela säsongen
Svartvadet wrote:Glöm inte bort att Lindhagen har lirat på kanten i LHC, den plats som han tar just nu tror jag är ganska given.... JÄMTE Rosén!
Magnusson måste få mer uträttat än hittills!
Stämmer inte! Erik Centrade 4:e femman fram tills i måndags när Hlavac och Hlinka anlände! Men precis som du säger Svartvadet så kan han gå på en kant!
Gillar inte lån normalt, men detta gillar jag. Behöver kanske komma in nån nu som får fart på några av sömngångarna vi anat i de två senaste matcherna. Sen konkurrerar ju Lindhagen ut Jakob Karlsson 8 dagar i veckan.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Jag tycker inte det är rätt att ta in Hagge i detta läget. Alla våra centrar har gjort det bra så här långt. Detta tror jag kommer skapa en osäkerhet inom laget och en sämre laganda. Hade varit helt rätt vid en skada på Josen eller Pete men inte med alla gubbar friska.
Förhoppningsvis har jag fel men detta är vad jag tror.