Bofors IK vs. Växjö Lakers Hockey

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Grek
Forumamatör

Bofors IK vs. Växjö Lakers Hockey

Post by Grek »

Jaha, vad säger man om denna matchen, efter förlusten mot Örebro?.
De gäller vara taggade till 100% om lakers ska lyckas ta 3poäng i bagaget

Kom Igen Lakers

viktigt med 3poäng om Lakers ska hänga med i toppen

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

Lakers lär väl åk buss upp samma dag.. Alltså vinner de inte den gången heller... Eller vad tror ni om min teori? :wink:
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Åkte de samma dag som de spelade mot Mora?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

Nopp det gjorde de inte Jocke.. De åkte dan före....om jag inte har fått fel uppgifter....Men sedan är det inte bara att hämta poängen i Nobelhallen heller...
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Ingen vidare lätt match mot ett Bofors i värsta "medvinden".
Lakers behöver spela på topp försvarsmässigt om man tänker sig besegra Bofors.
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Det är verkligen ingen serielunk att tala om.. Kan inte minnas när det var så här jämnt i tabellen senast.

Tycker det har visat sig att dom lag som är sämre än oss på pappret har varit toktaggade när dom har mött oss. Framförallt så måste vi vara med från start. Känns som vi vaknar till först efter 1, 2 eller 3 mål i baken.

PS. Hur många seriematcher i år har Lakers gjort första målet i matchen?
Once a laker, always a laker
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

En fråga. Varför är inte våra spelare (tok-)taggade inför varje match? Kan vi supportrar någonsin försvara spelarna när de istället sett "drogade" ut i början eller under en hel match?
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Nä lätt match lär det inte bli, hoppas grabbarna kan tagga till även om de suttit i en buss hela dagen. Viktigt att vara med från start och inte köra "uppvärmning" i första bara för att man åkt samma dag.
Bara att ge gärnet!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Nof tror ja allt våra krgare är toktaggade inför varje match ,till o med så mycket att det låser sig för dem att hitta det där spelet de pratar om. det finns där men det har vi sett men de får inte fram det fullt ut.
denna match kommer bli en mardröm precis som förra matchen fast med större förhoppningar på att spelet funkar betydligt bättre.
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

6 poäng i dubbelötet mot Bofors hade varit fint men det kan lika bra bli noll. Jag tror vi torskar borta och vinner hemma. Hoppas jag har fel, att vi tar alla poäng och är kvar i toppen...
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Poseidon är öppet som vanligt på onsdag!!! :D
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Ja en dubbel seger hade varit riktigt fint i dessa möten.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

uppe i karlskoga tror jag inte på poäng. i Lakerdome känns det som matchen kommer att bli jämn. tar vi 3 poäng är det helt klart ett okej facit på 2 matcher. över 3 poäng och jag är riktigt nöjd
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Spelar vi så tröstlöst som mot Örebro kommer vi sluta serien på 22 poäng. Nu finns det dock väldigt mycket som tyder på att laget är ungefär 100 klasser bättre än så, och att den matchen bör glömmas snarast. Det som inte bör glömmas är att matcherna faktiskt börjar när domaren släpper pucken, inte en timme senare. Nåt att träna på kanske.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

En sak som är värt o notera är att lakers mot Leksand och Örebro har åkt upp samma dag som matchen. Örebro åkte man väldigt sent till. De andra bortamatcherna har ju varit lite närmre, så det är inte så lätt att spela då tror jag. Mora matchen vet jag inte ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Jag tycker att det är mer anmärkningsvärt att vi klappar ihop just i 1:a perioden.

Visst det kan ha med att göra att man ställer in en målis med migrän och andra gången ett såll men att vi gör det i 3 matcher oroar en hel del.

Bänka Rahm och in med Björn Karlsson tills han själv river kontraktet eller inser att han inte håller längre alternativt att han får en väckarklocka och skärper till sig.

Bofors ggr 2 nu är en prövning och vill gärna se 6 poäng men 3 känns mer rimligt med tanke på hur det svänger i kvalitén.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Håller med om att Rahm är en jätteflopp hittils, än mer sett till förväntningar. Att han spelar är väl för att Janne vill ge han tid att komma igång, eller att han tycker Rahm varit ok hittils. Inte mycket att vänta på som det ser ut.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag tror Rahm har på sig kanske till nyår sen lär väl något hända om han inte förbättras
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Lakersfan_03 wrote:En sak som är värt o notera är att lakers mot Leksand och Örebro har åkt upp samma dag som matchen. Örebro åkte man väldigt sent till. De andra bortamatcherna har ju varit lite närmre, så det är inte så lätt att spela då tror jag. Mora matchen vet jag inte ?
Kan man skylla förluster på sånt här?? Det har ju funnits lag i HA som bara har vunnit, vunnit och vunnit, och som tydligen inte alls har påverkats av detta negativt.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

känns som en tanig ursäkt för förlust :roll:

angående Rahm hoppas jag att jag blir fett överbevisad snart men det ser onekligen dystert ut.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Lakershjärta71 wrote:
Lakersfan_03 wrote:En sak som är värt o notera är att lakers mot Leksand och Örebro har åkt upp samma dag som matchen. Örebro åkte man väldigt sent till. De andra bortamatcherna har ju varit lite närmre, så det är inte så lätt att spela då tror jag. Mora matchen vet jag inte ?
Kan man skylla förluster på sånt här?? Det har ju funnits lag i HA som bara har vunnit, vunnit och vunnit, och som tydligen inte alls har påverkats av detta negativt.
Du tyckte inte att spelarna såg onekligen trötta ut mot varken LIF eller örebro ?. Ingen ursäkt men klart som fan det påverkar
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Klart det påverkar om man åkt buss skit länge samma dag.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Då är det lika för alla lag, och då behöver vi inte alls ifrågasätta vårat lag och spelare så fort de spelar en skitkass match. ??

Troja kanske har varit trötta i 5 matcher i sträck.?

Men som jag sa, varför finns det då lag som bara vinner, vinner och vinner oavsett de reser eller inte?
Jag tänker på ex Rögle för några säsonger sedan.
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Till denna matchen måste fan Björn få spela på backplats.
Han är helt frisk och inga hinder för spel finns.
Har jävligt svårt att förstå hur Janne Karlsson resonerar när han låter honom sitta på bänken.

Vi har inte råd att ha Rahm på planen längre med hans nuvarande form.
Skicka honom till Gislaved, där han förhoppningsvis dominerar lite och bygger upp sitt självförtroende.

Vi kommer förlora många poäng framöver om vi inte får någon ordning på backspelet. En bra början är som sagt att plocka bort Rahm!
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Almtuna plockade ju bort tvillingarna Berlin. Enligt mig, om nu inte Björn är skadad, ska han med omedelbar verkar in på isen!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Blixten wrote:Till denna matchen måste fan Björn få spela på backplats.
Han är helt frisk och inga hinder för spel finns.
Har jävligt svårt att förstå hur Janne Karlsson resonerar när han låter honom sitta på bänken.

Vi har inte råd att ha Rahm på planen längre med hans nuvarande form.
Skicka honom till Gislaved, där han förhoppningsvis dominerar lite och bygger upp sitt självförtroende.

Vi kommer förlora många poäng framöver om vi inte får någon ordning på backspelet. En bra början är som sagt att plocka bort Rahm!
tror att Rahm kostar som fan och därav lär man inte skicka iväg honom utan hoppas på att han ska spela upp sig. Det bästa alternativet vore kanske att riva kontraktet komma på en bra lösning och ta upp någon eller eventuellt värva inom en rimlig prisgräns
Bee
Forumentusiast

Post by Bee »

Varför ska alla skylla förluster på dålig inställning långa bussresor eller dyligt.. Kanske är dags att inse lakers är inte Detroit red wings... Det spelas över 50 omgångar i en serie som är grymt jämn kanske det är dags att ta en borta torsk lite då och då..
Tror dock vi har chans på topp 3 om:

Rahm oFimpen steppar upp 10 steg eller drar!
Josh o Rosen kommer igång o visar att dom är helt överlägsna alla andra!
38 o hedman fortsätter leda seriens klart bästa 4e lina!
Publiken slutar hacka på Linder så han kan få självförtroende o visa att han är en solid spelande back
Persson inser att han inte är Lidas o ska var jävligt tacksam att han får spela!!!
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Förstår vad du menar med kostnaden Lakersfan 03.
Det måste man helt enkelt skita i om man vill plocka poäng.
Alla värvningar blir inte vad man tänkt sig, svälj stoltheten och skicka Rahm till Gislaved, om han inte inser själv att han inte håller och river sitt kontrakt!
Bästa laget för dagen skall alltid vara på isen!
Björn spelar om han blir uttagen.
Mike Modano
Forumentusiast

Post by Mike Modano »

Bee wrote:
Rahm oFimpen steppar upp 10 steg eller drar!
Hear hear!!
Detta är för tillfället Lakers 2 sämsta spelare...
Image
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Sätt denna nu Lakers! Kom igen nu.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Har lika dålig känsla i kroppen inför den här matchen som jag hade inför Örebro i fredags. Tror tyvärr inte vi har nånting att hämta i Karlskoga.
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

Vågar man köpa matchen idag??? Eller är det lika kass utsändning som i fredags???
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Killarna i laget är hungriga idag och kommer att äta upp Bofors idag.
Det blir 3 poäng idag!
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Svår match idag, men kan killarna där bak hålla igen på misstagen och markera sina gubbar skall det nog gå vägen.(Läs Rahm)
Modigt av tränaren att återigen sätta en av våra stabilaste backar på bänken.
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

[quote="Tupac"]Vågar man köpa matchen idag??? Eller är det lika kass utsändning som i fredags???[/quote]

Du har inget att förlora på att köpa den, de ersätter ju dig sändningen inte är till belåtenhet. Förutsatt att du kontaktar dem.
Det är ju bättre att se en del än inget alls.
Locked