Publiken

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
norje
Forumproffs

Post by norje »

Ni är 2 :D
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

dolitle wrote:
KalleB wrote: 80kr för studerande tycker jag vore överkommligt. Det finns ju studentrabatter överallt annars av en anledning (det drar folk) så varför inte på Hockey?

jag håller i sak med dig KalleB. Jag tycker att Barn, Ungdomar (-18år), Studenter och Pensionärer ska ha lite lägre priser.

Men hur många fler tror du att det skulle locka? Om man endast ser till förlorad intäkt måste ju det dra med sig 20% fler "studentåskådare".
Handen på hjärtat 80 eller 100kr gör det så stor skillnad för den inskilde ?

Jag ser självklart en utsåld hall och samma intäkt som att den är halvfull. Fullsatt ger bättre stämmnig.
Bättre stämmning ger mer positivt snack runt om.
Fast i just vår hall är det ju inte positivt med fullsatt, då är det ju om möjligt ännu svårare att röra sig i pauserna.
Bra att du håller med!

Naturligtvis skulle det locka fler, lockpriser är just lockpriser. Affärer pubar cafeer "you name it" alla använder sig av rabbatter av olika slag för att det fungerar. Sen måste man göra reklam för det också.

Det är jävligt positivt med fullsatt i alla hallar finns inga undantag, fast det tycker nog du med!?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Även om biljettintäkterna inte ökar markant om man har exempelvis 50 spänn för studenter kommer nog dessa att bli törstiga, sugna på en korv eller vill ha en tröja m.m. Inte bara biljetterna som Lakers drar in pengar på :D
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Varför använder sig inte Lakers av priset 99:- för ståplatsbiljett istället för 100:-?? Överallt där man säljer varor, kläder mm använder sig butiker av den metoden för att kunden ska invaggas att känna att priset är mer överkomligt än det kanske är.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Det är väl för att kontanthanteringen ska bli smidigare kan jag tänka mig.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Är det bara Växjö Lakers som tycker att det är osmidigt? Om metoden genererar fler åskådare så är väl den hanteringen värd den mödan.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Nämn en annan klubb som tar det priset!!!
Tror att det är mer än Växjö som inte håller på med såna barnsligheter.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Lakershjärta71 wrote:Är det bara Växjö Lakers som tycker att det är osmidigt?
Nej, ALLA andra klubbar tycker nog samma sak eftersom dom allihop hellre tar jämna pengar.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Vilken idrottsförening i sverige tar 99 kr i inträde?????????????????? 8O
Snart nära dig...en ny hall
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Ingen! Men varför se det som ett problem? Se möjligheterna istället.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Vilken möjlighet???????????? :roll:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

alfax..det är just det som man kan diskutera. Eller är du ensam om att finna en lösning? Finns det absolut ingen möjlighet så är det inte svårare än att strunta i det. Jag vill tro att det finns möjligheter med allt, sen om dagens teknik inte tillåter det är en sak.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Jag tror att lockpriser (99 istället för jämnt 100) fungerar bättre när folk spontanköper någonting, oftast med kortbetalning snarare än kontant. Att gå på hockey är mer en övervägd aktivitet, och när det gäller kontantbetalning är 99 och 100 likställigt, bara det att man får en krona tillbaka på hundralappen om det kostar 99.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ta 120 och automatiskt får alla en havlapottenlott. På så sätt lura man publiken på en tia och potterna kommer utomtiskt upp runt 20.000 i snitt :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

erok wrote:Ta 120 och automatiskt får alla en havlapottenlott. På så sätt lura man publiken på en tia och potterna kommer utomtiskt upp runt 20.000 i snitt :wink:
Bra idé erok, men då är frågan hur kan man få in 69000:- på "Halva Potten" som man fick i Ljungby igår???
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det sprider sig att potterna börja bli intressanta i Hallen och på så sätt kan man börja sälja lotter till icke intresserade hockeytokar på stan.

Ta även bort perkeringsavgiften och istället ge även chaffören en halvapottenlott för att öka än mer.

Går man då ut stenhårt i hallen att potten ligger på runt 30.000 så tror jag att det finns några som kommer köpa en eller ett par till där inne bara för att ha chansen att vinna. och vipps så är snittet ökat.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Fast varför ska man ta bort p-avgiften:O? då minskar ju ungdomarnas pengar från de som parkerar med hälften!
y.
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

Eller att man har en sponsor som sponsrar "Halva Potten" så det blir "Hela Potten" som igår i Ljungby... Då blir det direkt mer pengar som man kan vinna....
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tupac wrote:Eller att man har en sponsor som sponsrar "Halva Potten" så det blir "Hela Potten" som igår i Ljungby... Då blir det direkt mer pengar som man kan vinna....
Varför inte både och :lol: Och till ultraboy kan jag bara säga. Låt oss säga att 1000 bilar parkerade när det är 2000 i hallen. Det ger 20.000 direkt till ungdomssektionen ja. Halvapotten ligger på ett snitt på ca 7.000 vilket ger 27.000.

Med mitt förslag får Ungdomsektionen direkt 10.000 på parkeringen och med 2000 i hallen får de 20.000 på halvapottenlotten. Vilket ger ungdomsektionen 30.000kr. Tror även att det är lättare att sälja lotter innan matchen om alla vet att potterna ligger på runt 25.000-30 per match. Idag är parkeringsavgiften ett rent utlägg. Men parkera bilen och du får två lotter med chans att vinna den summan jag tidigare skrev om. Vilket kan leda till att det blir en rejäl vinst att ta billen till hallen och slänger man då in 4 personer samtidigt istället för att köra själv så ökar inkomsterna än mer för klubben
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

Förstod jag dej rätt nu erok. Parkeringsspriset ligger idag på 20 kr har jag för mig. De som parkerar bilarna får 1 biljett per bil. Alltså gratis parkering eller skulle de få en gratis lott också??
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

De skulle få betala 20 kr för att parkera bilen men istället för en biljett som visar att de har betalt så får de en halvapottenlott. Vist ungdommarn förlora en 10a per parkerad bil men kan vinna fan så mycker mer på det i slutändan.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

här instämmer jag till 100% med unge herr Erok!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Med tanke på att ingen parkerar på den parkeringen just nu så håller jag med dig erok det skulle kanske löna sig.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men detta skrev jag när prkeringsavgiften kom på tal. Då var det ingen som höll med :roll:

Väl att man aldrig ger upp det ekonomiska tänkandet :lol:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

rätt eller fel,först eller inte,20:- för både halva lotten och ungdomslagen borde få fler att känna sig givmilda och samtidigt upplevas som att man har chansen till vinst under matchen.Nästan så klockrent att det borde införas omedelbums 8)

Växjö Lakersissä!!
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

Tycker det låter som ett mycket bra förslag... Man kanske skulle ta upp det med ledningen.... 100000 fick ungdomarna förra säsongen på parkeringen..
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Pottern blir högre, folk inser att fan jag tar bilen till matchen kan ju bli 30.000 rikare på att ha bilen med med. Folk drar folk å vipps så är hallen fullsketen med förhoppningsfulla människor att ha plånboken full på väg hem. Vem bry sig om hockey :lol:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

nu drog du alla smålänningar över en kam,men andemeningen kom fram :)

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vem vet malul. Kanske tillochmed kan locka en å annan tingsrybo till hallen :lol: Ta upp det med ledningen. Kan ju inte bli sämre än vad det är nu :wink:

Och som miljönisse jag är så ska reklamen vara. Ta bilen till hallen. Du kan vara 30.000 rikare när du kör hem :lol:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jag och fler med mig betalar 20 spänn och parkerar. Jag köper halva potten också. Jag ser det bara som att jag gynnar VLH. Då har jag inga som helst problem med att lägga 20 spänn!
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Lägg 20 kr på att parkera bilen. Du får en Lott. Du köper två och din vinstchans har ökat med 75 % och på detta sätt stödjer du Ungdomsektionen + ders lottförsäljare att sälja än fler. Hur svårt ska det va? :wink:
RonnyRasp
Forumentusiast

Post by RonnyRasp »

men om all gör så, så har din vinstchans inte ökat med en enda procent....Men potten däremot har ju ökat, och då köper de som inte brukar köpa lotter och din chans att vinna blir sämre än innan.... :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja du har väl en poäng i detta men som det är nu blir ju vare sig Vinnaren eller ungdomsektionen rik på halvapottenförsälningen i växjö just nu. Har alltid berundrat er ambition att ha höga potter i hallen med de fåtal som är där inne då inte lakers hälsa på :wink:
RonnyRasp
Forumentusiast

Post by RonnyRasp »

Jag ser ju hellre en högre pott och mindre vinstchans än tvärtom.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Hhahhahahaha nu vet jag inte riktigt hur du tänker. Vinstchansen är väl samma hos er som hos oss om potten ligger på 30.000 eller???????

Eller du menar att varge person i den Trojanska buken köper 5 lotter var
Post Reply