Växjö Lakers - Västerås IK

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Växjö Lakers - Västerås IK

Inlägg av Lakersfan_03 »

Ny match på onsdag mot Västerås som vi historiskt sett brukar spela mycket jämt med. Hoppas lakers firar denna segern ikväll och ställer sedan in sig på Västerås där det inte blir lätt. VIK ligger (förvånande) på 9e plats där de är i ''stort'' poängbehov. Nja vi ska inte ge bort några enkla poäng tror att vi med Fasth i måle spelar lika stabilt som idag och håller tätt.

Dock får vi inte tro att vi är bättre än vi är det gäller för lakers att fortsätta vara hungriga
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Helt rätt även om vi var bra ikväll får vi inte glömma att det var ett bottenlag vi mötte :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Västerås blandar och ger, tunga i närkamperna och vinner mycket puck.

Usch tycker INTE om västerås .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inlägg av Primeau »

VIK verkar vara väldigt ojämna i år, men har dom en bra kväll är dom som alltid mycket svårslagna. Växjö verkar dock ha fått en boost framåt efter segern mot Mora, och jag hoppas att man nu fortsätter på den inslagna vägen.
I pp är spelet fortfarande bedrövligt (15,6%), här måste det till en rejäl skärpning om VLH skall fortätta hänga med uppe i toppen. Det känns trots allt som att det borde lossna för Rosén & Co när som helst. Västeråsgurkorna är dock ännu sämre (12,8%), coach Ivarsson måste sakna Arlbrandt och Olausson något alldeles enormt.

Kalle Olsson har bara gjort 2 p ännu, men han brukar alltid näta mot just Växjö Lakers...

Per Helmersson får väldigt mycket speltid i VIK, men han verkar ha en lite annan roll jämfört med när han var här (eller har han gått och blivit snäll): 6 ynka utvisningsminuter är hans facit så här långt. Det får allt Bois ta och ändra på :twisted:
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inlägg av Stoffe »

Jag har fått för mig att Helmersson varit/är skadad :roll:
Men kan absolut ha fel här! Kalle Olsson är en riktigt bra spelare som jag mer än gärna ser i VLH en vacker dag.

Fimpen var petad från PP i Ljungby, inte säker på att det är de han behöver just nu :roll: Iom att det inte funkade i fredags, så in med Le Fimp igen! Förr eller senare kommer det lossna! Samma fina spel från Moose kedjan, hoppas innerligt att Josef ska få måla snart. Missat ÖPPNA lägen så det räcker för en hel säsong redan :P
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inlägg av Primeau »

Helmersson var borta i inledningen av serien, men har visst medverkat i de senaste matcherna. Kalle Olsson verkar få en förfrågan om att ingå i Den Evertssonska Krigararmén inför varje säsong. Och hittills har han alltid svarat nej, så nu tycker jag inte VLH behöver truga med honom mer :evil:
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lalin »

Då var biljett inhandlad. Jag hade gärna sett Alsenfelt i målet. Nyfiken! :wink:

Fixat! Förlåt för felstavningen Piggelin :wink:
Senast redigerad av 1 Lalin, redigerad totalt 0 gånger.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Piggelin »

Han heter Oskar Alsenfelt. :!:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakershjärta71 »

Primeau skrev:VIK verkar vara väldigt ojämna i år, men har dom en bra kväll är dom som alltid mycket svårslagna. Växjö verkar dock ha fått en boost framåt efter segern mot Mora, och jag hoppas att man nu fortsätter på den inslagna vägen.
I pp är spelet fortfarande bedrövligt (15,6%), här måste det till en rejäl skärpning om VLH skall fortätta hänga med uppe i toppen. Det känns trots allt som att det borde lossna för Rosén & Co när som helst. Västeråsgurkorna är dock ännu sämre (12,8%), coach Ivarsson måste sakna Arlbrandt och Olausson något alldeles enormt.

Kalle Olsson har bara gjort 2 p ännu, men han brukar alltid näta mot just Växjö Lakers...

Per Helmersson får väldigt mycket speltid i VIK, men han verkar ha en lite annan roll jämfört med när han var här (eller har han gått och blivit snäll): 6 ynka utvisningsminuter är hans facit så här långt. Det får allt Bois ta och ändra på :twisted:
Jag vill nog påstå att spelar inte alla lag i HA på topp eller slarvar i någon mening så får man stryk mot alla lag, så jämn är den här serien. Botten kan slå toppen utan problem, det är bl.a. Borås ett bevis på.

Jag vill också påstå att VIK fortfarande spelar med "spöket" att förlusten av radarparet Arlbrandht & Olausson är ett alltför stort avbräck. Laget har inte samma självförtroende utan dessa båda herrar, PP är inte heller som förr. Inte ens Hellqvist eller Larrivé kommer att göra 70p vardera den här säsongen.

Är det något radarpar som kan komma i närheten av deras poängskörd så är det bröderna Abbott. De har förmågan att tillsammans toppa 148p.
Därför är jag inte alls förvånad att laget har börjat säsongen trögt.
Användarvisningsbild
Tupac
Forumentusiast

Inlägg av Tupac »

Piggelin skrev:Han heter Oskar Alsenfelt. :!:
Helt rätt, det gör han men på Lakers hemsida inför matchen imorgon heter han "#35 O. Alsfelt". Hehehe De borde ju ha lite mer koll kan man tycka...
pedda
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av pedda »

De kanske förkortade det??? 8)
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Power Play
Forumdemon

Inlägg av Power Play »

Tur det inte var Saviano man förkortade. 8)
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
enettex
Forumentusiast
Kontakt:

Inlägg av enettex »

Till ? Savno ? :P

Missar nog matchen imorgon, jag som hade planerat så fint :( sugen som fasen, funderar på att ställa om i schemat igen, prioritera lite ;)
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Komigen lakers från början imorgon =). Funkar alltid i lakerdome. 3 poäng ska vi ha
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
friberg
c/o LL´s Forum

Inlägg av friberg »

äntlgen ska man få krypa in i isladan igen efter allt med frugan å barnafödandet så HERE I COME !!! halsen ska verka i decenier av heshet efter detta.GRRRRRRRRRRRRRR
Användarvisningsbild
Rex
Forumentusiast

Inlägg av Rex »

För er som är hemma och är sjuka eller av någon annan anledning inte kan ta er till hallen, så visas matchen både

Här: http://www.s24.se/
Och här: http://viasatondemand.com/
Dave
Forumproffs

Inlägg av Dave »

Ska man kolla på s24 eller vod? Vilken är bäst bildkvalité-mässigt? Bättre kommentatorer på vod me va?
Once a laker, always a laker
serra
c/o LL´s Forum

Inlägg av serra »

Bästa kvalitén är jämte trumman :)
Snart nära dig...en ny hall
Danny
Forumamatör

Inlägg av Danny »

Dave skrev:Ska man kolla på s24 eller vod? Vilken är bäst bildkvalité-mässigt? Bättre kommentatorer på vod me va?

Jag väljer s24. Bättre bildkvalitet enl mig. Billigare också har jag för mig..
Kommentatorerna spelar inte så stor roll. Är ju spelet man ska förföras av, inte jihdes äckliga småländska... :lol:
Låt oss!
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Putte#24 »

Poseidon är öppet från kl 17 idag!!! :D
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Västerås IK försöker lägga över pressen på Lakers ikväll, iaf om man läser det deras SF redaktion skriver =) Kul att läsa dock

''Femteplacerade Växjö är stora favoriter. Ett Västerås totalt ur synk för tillfället lär bli en munsbit i den för gäster otäcka och ”hektiska” (citat från Curre Lundmark) Lakerdome. Allt annat än att Växjö kör över Västerås vore en överraskning. Om inte Kalle Olsson, Andreas Valdix och Jonas Johansson vaknar från de döda, förstås… ''

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=321351
Charlamov
Forumterrorist

Inlägg av Charlamov »

Med all rätt. Växjö ÄR bättre och SKA vinna. Om saker och ting fungerar och går som det ska vill säga. Poängmaskinerna borta (-148 p). Klenoderna äldre, mindre hungriga och allt tröttare. VIK blir en en munsbit :wink:.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Det gäller att få hål på deras målvakt tidigt, annars kan det gå som mot Sundsvall
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Per helmersson inför matchen:

"Ja det ska bli riktigt roligt att åka till Lakerdome igen. Har kontakt med många i laget och har hetsat upp dem inför matchen"

Anton Hedman kan väl hälsa honom välkommen tillbaka med en boardning kanske 8)
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Talismanen »

Hoppas på fullt ös från Lakers idag. Även på Västra Stå såklart. Själv är jag sjuk och missar matchen men ska se mathcen på s24 och vill fan höra LL hela matchen idag. Sjung fram 3 nya poäng nu.
Den som inte sjunger är taifare!!!
KalleB
Forumdemon

Inlägg av KalleB »

Dave skrev:Ska man kolla på s24 eller vod? Vilken är bäst bildkvalité-mässigt? Bättre kommentatorer på vod me va?

Dom visar aik leksand på viasat
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Du menar väl leksand -mora??
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inlägg av Svartvadet »

Grabbar, häng med här nu! S24 har haft problem med sina sändningar under säsongen och har därför tagit hjälp av Viasat (Som är "huvudägaren" av alla matcher i serien), så när du streamar (tittar på matchen som laddas fram genom internet) så har det ibland varit lite laggigt (bilden hackar) så nu kan man se S24 sändningen genom Viasat också för att dom ska palla trycket!
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Jag har provat VOD en gång och tyckte det var kass...
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

serra skrev:Bästa kvalitén är jämte trumman :)
Förutom att det är ett gigantiskt "Spindelnät" i vägen :wink:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Det stör inte alls...hade sittplats för första gången för en tid sen och jag lovar att jag kommer att stå så länge jag orkar ...en helt annat upplevelse att vara på ståplats.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Det är en anledning till att jag faktiskt också envisas med att stå där :wink:
friberg
c/o LL´s Forum

Inlägg av friberg »

helt klart annan stämning på stå men nu kan ju alla inte stå så därför väljer de sitt
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Naturligtsvis är det så ,vilket är tur det :lol:
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs

Inlägg av challe_berglund »

Nån mer än jag som får serverfel när man försöker kommer åt matchen på S24?
Åk skridskor luajävel!
Låst