Växjö Lakers - Västerås IK
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Växjö Lakers - Västerås IK
Ny match på onsdag mot Västerås som vi historiskt sett brukar spela mycket jämt med. Hoppas lakers firar denna segern ikväll och ställer sedan in sig på Västerås där det inte blir lätt. VIK ligger (förvånande) på 9e plats där de är i ''stort'' poängbehov. Nja vi ska inte ge bort några enkla poäng tror att vi med Fasth i måle spelar lika stabilt som idag och håller tätt.
Dock får vi inte tro att vi är bättre än vi är det gäller för lakers att fortsätta vara hungriga
Dock får vi inte tro att vi är bättre än vi är det gäller för lakers att fortsätta vara hungriga
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
VIK verkar vara väldigt ojämna i år, men har dom en bra kväll är dom som alltid mycket svårslagna. Växjö verkar dock ha fått en boost framåt efter segern mot Mora, och jag hoppas att man nu fortsätter på den inslagna vägen.
I pp är spelet fortfarande bedrövligt (15,6%), här måste det till en rejäl skärpning om VLH skall fortätta hänga med uppe i toppen. Det känns trots allt som att det borde lossna för Rosén & Co när som helst. Västeråsgurkorna är dock ännu sämre (12,8%), coach Ivarsson måste sakna Arlbrandt och Olausson något alldeles enormt.
Kalle Olsson har bara gjort 2 p ännu, men han brukar alltid näta mot just Växjö Lakers...
Per Helmersson får väldigt mycket speltid i VIK, men han verkar ha en lite annan roll jämfört med när han var här (eller har han gått och blivit snäll): 6 ynka utvisningsminuter är hans facit så här långt. Det får allt Bois ta och ändra på
I pp är spelet fortfarande bedrövligt (15,6%), här måste det till en rejäl skärpning om VLH skall fortätta hänga med uppe i toppen. Det känns trots allt som att det borde lossna för Rosén & Co när som helst. Västeråsgurkorna är dock ännu sämre (12,8%), coach Ivarsson måste sakna Arlbrandt och Olausson något alldeles enormt.
Kalle Olsson har bara gjort 2 p ännu, men han brukar alltid näta mot just Växjö Lakers...
Per Helmersson får väldigt mycket speltid i VIK, men han verkar ha en lite annan roll jämfört med när han var här (eller har han gått och blivit snäll): 6 ynka utvisningsminuter är hans facit så här långt. Det får allt Bois ta och ändra på
Jag har fått för mig att Helmersson varit/är skadad
Men kan absolut ha fel här! Kalle Olsson är en riktigt bra spelare som jag mer än gärna ser i VLH en vacker dag.
Fimpen var petad från PP i Ljungby, inte säker på att det är de han behöver just nu Iom att det inte funkade i fredags, så in med Le Fimp igen! Förr eller senare kommer det lossna! Samma fina spel från Moose kedjan, hoppas innerligt att Josef ska få måla snart. Missat ÖPPNA lägen så det räcker för en hel säsong redan
Men kan absolut ha fel här! Kalle Olsson är en riktigt bra spelare som jag mer än gärna ser i VLH en vacker dag.
Fimpen var petad från PP i Ljungby, inte säker på att det är de han behöver just nu Iom att det inte funkade i fredags, så in med Le Fimp igen! Förr eller senare kommer det lossna! Samma fina spel från Moose kedjan, hoppas innerligt att Josef ska få måla snart. Missat ÖPPNA lägen så det räcker för en hel säsong redan
Once a laker, always a laker!
-
- c/o LL´s Forum
Jag vill nog påstå att spelar inte alla lag i HA på topp eller slarvar i någon mening så får man stryk mot alla lag, så jämn är den här serien. Botten kan slå toppen utan problem, det är bl.a. Borås ett bevis på.Primeau skrev:VIK verkar vara väldigt ojämna i år, men har dom en bra kväll är dom som alltid mycket svårslagna. Växjö verkar dock ha fått en boost framåt efter segern mot Mora, och jag hoppas att man nu fortsätter på den inslagna vägen.
Jag vill också påstå att VIK fortfarande spelar med "spöket" att förlusten av radarparet Arlbrandht & Olausson är ett alltför stort avbräck. Laget har inte samma självförtroende utan dessa båda herrar, PP är inte heller som förr. Inte ens Hellqvist eller Larrivé kommer att göra 70p vardera den här säsongen.
Är det något radarpar som kan komma i närheten av deras poängskörd så är det bröderna Abbott. De har förmågan att tillsammans toppa 148p.
Därför är jag inte alls förvånad att laget har börjat säsongen trögt.
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
För er som är hemma och är sjuka eller av någon annan anledning inte kan ta er till hallen, så visas matchen både
Här: http://www.s24.se/
Och här: http://viasatondemand.com/
Här: http://www.s24.se/
Och här: http://viasatondemand.com/
Dave skrev:Ska man kolla på s24 eller vod? Vilken är bäst bildkvalité-mässigt? Bättre kommentatorer på vod me va?
Jag väljer s24. Bättre bildkvalitet enl mig. Billigare också har jag för mig..
Kommentatorerna spelar inte så stor roll. Är ju spelet man ska förföras av, inte jihdes äckliga småländska...
Låt oss!
-
- c/o LL´s Forum
Västerås IK försöker lägga över pressen på Lakers ikväll, iaf om man läser det deras SF redaktion skriver =) Kul att läsa dock
''Femteplacerade Växjö är stora favoriter. Ett Västerås totalt ur synk för tillfället lär bli en munsbit i den för gäster otäcka och ”hektiska” (citat från Curre Lundmark) Lakerdome. Allt annat än att Växjö kör över Västerås vore en överraskning. Om inte Kalle Olsson, Andreas Valdix och Jonas Johansson vaknar från de döda, förstås… ''
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=321351
''Femteplacerade Växjö är stora favoriter. Ett Västerås totalt ur synk för tillfället lär bli en munsbit i den för gäster otäcka och ”hektiska” (citat från Curre Lundmark) Lakerdome. Allt annat än att Växjö kör över Västerås vore en överraskning. Om inte Kalle Olsson, Andreas Valdix och Jonas Johansson vaknar från de döda, förstås… ''
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=321351
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Med all rätt. Växjö ÄR bättre och SKA vinna. Om saker och ting fungerar och går som det ska vill säga. Poängmaskinerna borta (-148 p). Klenoderna äldre, mindre hungriga och allt tröttare. VIK blir en en munsbit .
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
-
- c/o LL´s Forum
Per helmersson inför matchen:
"Ja det ska bli riktigt roligt att åka till Lakerdome igen. Har kontakt med många i laget och har hetsat upp dem inför matchen"
Anton Hedman kan väl hälsa honom välkommen tillbaka med en boardning kanske
"Ja det ska bli riktigt roligt att åka till Lakerdome igen. Har kontakt med många i laget och har hetsat upp dem inför matchen"
Anton Hedman kan väl hälsa honom välkommen tillbaka med en boardning kanske
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Grabbar, häng med här nu! S24 har haft problem med sina sändningar under säsongen och har därför tagit hjälp av Viasat (Som är "huvudägaren" av alla matcher i serien), så när du streamar (tittar på matchen som laddas fram genom internet) så har det ibland varit lite laggigt (bilden hackar) så nu kan man se S24 sändningen genom Viasat också för att dom ska palla trycket!
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
- challe_berglund
- Forumproffs