Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag tror också att detta är säsongen som återtåget lyckas. Dom ser grymt starka ut!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jag tycker dom ser lika fjolliga ut som vanligt. Hoppas vi kan ge ett litet litet bidrag till ett släckt hopp redan i 2:a omgången.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
sid
Forumproffs

Post by sid »

Ser ut att bli lite många spelare i Leksand, kommer någon spelare att lånas ut kanske :twisted:
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Intressant blogg om Leksand och deras föredettingar:
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=313140
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det är rätt roligt med Västerås IK/ungdom/HC.
Leif Rohlin klagade på oss för att vi hade 4 transatlanter och nu har VIK tagit in 2 kanadensare i truppen på bara några timmar, visserligen är en bara på tryout än så länge, men ändå. Trodde Västerås var helt emot kanadesare. Varför kunde Rohlin inte bara hållt truten stängd angående hur vi bygger vårt lag?

Senaste förvärvet är: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15304
Last edited by Fredrik R on 6 September 2009, 15:21, edited 1 time in total.
Maazive
Forumamatör

Post by Maazive »

Mja, klagade gjorde Rohlin inte. Han ställde sig bara lite frågande om det verkligen var bra med 4 transatlanter i samma lag:) Kanadicker har VIK inte alls något emot, Greg Jacina kom in förra säsongen och gjorde ett kanonjobb och Rohlin har öppet sagt att VIK tittar på transatlanter också. Hur som helst tror jag att Larivee är ett kanontillskott för VIK. Malmö ville gärna ha honom. 3 mål på 5 matcher mot elitseriemotstånd är inte illa. Daniel Pegoraro däremot känns inte alls lika bra, tror inte att han kommer att ta en plats i laget. Men man har ju haft fel innan:) Passa kan han iaf, enligt statistiken. Kanske en ny Olausson?
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

"Jag vet inte hur bra Tsimikalis är, men nu har de fyra transatlanter. Vi skulle tycka att en eller max två är bra. Fyra kan bli för mycket. Och ja, vi tittar på sådana spelare. Vi fick e-post om just Tsimikalis tidigt i våras, men det kommer e-post dagligen om lediga spelare." /Leif Rohlin

Frågan är då varför man väljer Pegoraro före Tsimikalis?
Tittar man på statistiken så hade jag personligen gett Tsimikalis ett Tryout kontrakt långt innan jag överhuvudtaget kontaktat Pegoraro.
Men Leif Rohlin vet ju hur man ska göra med transatlanter och hur dom fungerar bäst i grupp så det kommer säkert gå kanon detta. :oops: :roll:
Maazive
Forumamatör

Post by Maazive »

Är rätt övertygad om att eran Evertsson vet vad han pysslar med och arbetar efter vad han anser är bäst för laget, likaså gör Rohlin det för VIK. Sen vem som gjort bäst jobb kan vi inte veta förrän efter säsongen är över. I mina ögon har Växjö ett starkare gäng än föregående sässe och ni kommer definitivt vara med och slåss om en top3-placering. Västerås har tappat firma Olausson-Albrandt men har bättre backuppsättning och bredare och jämnare forwardsuppsättning än förra säsongen. Så jag är nöjd med Rohlins jobb hittills.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Helt rätt Maazive, och just p.g.a det du säger så förstår jag inte varför Rohlin ska uttala sig så negativt angående hur många transatlanter vi har.
VIK sköter sitt, vi sköter vårt.
Maazive
Forumamatör

Post by Maazive »

Jaaa, men det är ju silly season:) Det är ju nu man ska idiotförklara andra, höja sig själv till skyarna, spekulera hittan och dittan. För sen när säsongen verkligen drar igång är det bara att inse fakta och komma med bortförklaringar och ursäkter eller slå sig på bröstet och säga "fy fan, detta gjorde vi bra!" Silly season med allt vad det innebär är en underbar tid. Alla har en åsikt om allting :) Rätt eller fel är det igentligen ingen som vet till 100%.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Ett tungt avbräck för Leksand:
http://www.leksandsif.se/5614.php
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Dom får gå till donatorn och be han harkla upp lite gåslever till en ny 40-åring från äckelklubben.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Primeau wrote:Ett tungt avbräck för Leksand:
http://www.leksandsif.se/5614.php
Dessutom får Elias Godoy gå från "fjollklubben" efter sin Tryoutperiod. Ska det in en pensionär till nu? Godoy var ju trots allt bara 27 år och var nog för ung för P R O-klubben.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17856
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det händer hela tiden nu. Har det varit så här tidigare säsonger också? Att förmodade lag på övre halvan jagar in i det sista? Inget jag kommer ihåg. :roll: Nåväl, vi står väl rustade även om det våra konkurrenter skulle lyckas med några sena värvningar. Känns lite panikartat på sina håll.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Någon som har funderat på eller kunnat lista ut vilka spelare i VIK som är tänkta att ersätta "148-poängarna" Arlbrandt&Olausson?

Eetu Qvist är nog en av dom. Någon av transatlanterna?
Transatlanterna är väl oprövade på svensk mark.

Nu tror ju inte jag att det kommer hjälpa VIK ändå. VIK lär bli ett mittenlag i år.
norje
Forumproffs

Post by norje »

Lakershjärta71 wrote:Någon som har funderat på eller kunnat lista ut vilka spelare i VIK som är tänkta att ersätta "148-poängarna" Arlbrandt&Olausson?

Eetu Qvist är nog en av dom. Någon av transatlanterna?
Transatlanterna är väl oprövade på svensk mark.

Nu tror ju inte jag att det kommer hjälpa VIK ändå. VIK lär bli ett mittenlag i år.
Eetu Qvist är nog inte en av dem, för han ska ju spela i Björklöven :wink:
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Ah, sorry! Klart han gör. :D

Valdix?
norje
Forumproffs

Post by norje »

De har helt klart tappat en tongivade kedja, tror inte de har någon möjlighet att lyckas ersätta den rakt av.

Som det ser ut nu kommer de att få 2-3 jämna & relativt poängstarka kedjor till skillnad från förra året då 1 kedja öste in points.
fjompe
Forumamatör

Post by fjompe »

Oskarshamn värvar gamle leksandsspelaren Magnus Österby.

http://www.ikoskarshamn.artisan.se/Nyhe ... a-IKO.aspx
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Enligt uppgift har Expressen publicerat följande lönelista i sitt pappersex idag. Innan alla tokar loss fullständigt vill jag betona att den antagligen inte stämmer ett skit. Vad innehåller siffrorna? Har vissa redovisat rena lönekostnader, emedan andra redovisat totala kostnaden för a-lagsverksamheten? Har alla skatterna med? Ledarna? Kostnader för domare och funktionärer, träningsmatcher, material osv. Trist att svensk hockey inte kan enas om gemensamma kriterier.

1 Leksand 30 mille
2 Malmö 17 mille
3 AIK 17 mille
4 Mora, Västerås, Växjö, Löven 15 mille
8 Almtuna 10 mille
9 Örebro 9 mille
10 Bofors, Borås, Troja 8 mille
13 Oskarshamn 5 mille
14 Sundsvall 4 mille
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Tänk OM den stämmer :!:

Offentliga spelarlöner NU :!: , enligt NHL modell.
In Hinkum Veritas
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Jag skickade iväg ett mail till han som håller i www.eliteprospects.com angående att man ska skriva ut lönerna som dom har gjort på NHL-spelarna.

Jag fick svaret att det kommer inte gå att få fram löner utan ett lönetak i svensk hockey.

Jag är FÖR ett lönetack i både Elitserien och Allsvenskan.
KHK = Blekinges Stolthet!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Då skulle vi lägga taket på sundsvalls nivå så att det hade varit rättvist bland lagen. Max fyra mille i löner. Sen hade man sett vilka spelare som hade kommit till lagen för hjärtats skull :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Växjö 15 millar! Det tror jag inte ett skvatt på. Med en hallhyra som äter upp stora delar av inkomsten!
Blueshirts United
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Löner på 15 millar och en omsättning på 18...jo jo...
Stämmer säkert skitbra..
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Bara att öka inkomsten. :lol: Nä inget mer pengasnack nu. Alla vet vad jag tycker ändå. :wink: Grymt kul att det blir en hockeydag i växjö på lördag. :clap:

Åter till ämnet. Att införa lönetak bland spelare som jobbar halvtid i vissa lag i AS kan bli jävligt svårt att införa rent av omöjligt. Sverige är förlitet för det. finns ju spelare som hade hela AS spelarlöner typ som sin årslön i nhl. Där behövdes verkligen ett tak
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

serra wrote:Löner på 15 millar och en omsättning på 18...jo jo...
Stämmer säkert skitbra..
Ja inte utan man får sig ett gott :lol: :lol: :lol: ,så långe man går efter taxeringstabeller som visar spelarens inkomster så går det aldrig att få fram en siffra som stämmer vad han får i spelarlön,finns ju killar som t.ex Markusson som tjänar stora kulor på sitt privata jobb.Däremot lönetak är jag klart emot ,varje förening ska kunna bestämma vad de har råd med.Kan man skaffa fram sponsorer ,publik och övrigt som ger inkomster så ska den föreningen skaffa de spelare man har råd med.
Jämnlikhetens Sverige finns i så många andra sammanhang så låt inte idrotten hamna där också.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Saxat från HockeyCentralen : SM-Ligas Lönebudgetar.

Espoo Blues
22,44 miljoner kr (08/09 - 23,46)

IFK Helsingfors
25,5 miljoner kr (30,6)

HPK Hämeenlinna
19,4 miljoner kr (20,4)

Ilves
16,83 miljoner kr (20,1)

Jokerit
27 miljoner kr (29,6)

JYP
20,4 miljoner kr (21,4)

Kalpa
17,7 miljoner kr (15,8)

Kärpät
30,6 miljoner kr (ingen uppgift)

Lukko
25,5 miljoner kr (ingen uppgift)

Lahti Pelicans
16,83 miljoner kr (ingen uppgift)

Saipa
12,24 miljoner kr (13,26)

Tappara
17,85 miljoner kr (18,9)

TPS Åbo
15,81 miljoner kr (17)

Ässät
15,81 miljoner kr (ingen uppgift)

Noterbart här är alltså att en allsvensk klubb som Malmö hade varit klart på övre halvan i SM-liiga, med sin spelarbudget på cirka tjugo miljonor kronor. De två absolut penningstarkaste finska lagen, Jokerit och Kärpät, hade båda tillhört elitseriens tydliga bottenskikt.
In Hinkum Veritas
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Undra vad det är för jävla tomtar som halkar in på tidningarna egentligen. Research verkar inte ingå i arbetsuppgifterna i alla fall. Växjö 15 miljoner i spelarlöner :lol: Jo tjena.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

alfax wrote:Däremot lönetak är jag klart emot ,varje förening ska kunna bestämma vad de har råd med.Kan man skaffa fram sponsorer ,publik och övrigt som ger inkomster så ska den föreningen skaffa de spelare man har råd med.
Jämnlikhetens Sverige finns i så många andra sammanhang så låt inte idrotten hamna där också.
Även om jag inte har något emot jämlikhet som du vet Alfax håller jag med dig i sak. Möjligen skulle ett lönetak kunna funderas på i en stängd liga, men ni vet vad jag tycker om en sådan. Elithockey tillhör underhållningsbranchen, så för mig är det som att säga att vi inför ett tak på vad en film får kosta. Sedan är jag som gammal fackligt aktiv allergisk mot lönetak av princip. Vad blir nästa steg? Lönetak för undersköterskor, brandmän osv. Nä inga lönetak och ett öppet seriesystem.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Borås lånar Tömmernes och Peter Andersson från Frölunda.
zorro
Forumentusiast

Post by zorro »

Fredrik R wrote:Borås lånar Tömmernes och Peter Andersson från Frölunda.
Ja nu har vi 10 backar plus att exväxjö spelaren Daniel Ström tränar med
laget. 8O 8O
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ström kanske du inte vill hoppas på att få,over the hill imo.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Ström vore perfekt för borås. Hoppas han blir klar tills den 16/9 :lol:
Post Reply