Lakers ekonomi (igen och igen och...)

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ja jävlar..... :roll:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Men vi visste att den här dagen skulle komma, vi ville bara inte se det. Jag har våndats ända sedan lördag eftermiddag, haft Taifs hemsida uppe och tryckt på F5 en gång i sekunden. När nu beskedet kom känns det på något konstigt sätt som en lättnad. Jag sa detta redan 1997. -"Ingen mening att vi försöker. Taif är överjävliga på sitt 50/50-lotteri."
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Någon som vill ta en gravöl??
Kanske kan spåna på någon ny sport som vi kan börja gilla?
Boul någon ? Eller har dom det i Tingsryd 8O
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Tror dom har de i Tengsry faktiskt, bakom Dackehallen brukar dom hålla till.
Casting kanske.....? :oops:
Medgångssupportern
Site Admin

Post by Medgångssupportern »

Vi får ha omröstning ang vilken ny inriktning vi ska ha på vår verksamhet.

1. Boule
2. Speedway
3. ?

Nån som har fler förslag?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Vilken Klubb hade 666 betalande på senaste TräningsMatchen hemma 8)

Number Of The Beast, Nog ryker Banjohalsen i ett välriktat slag mot Sargkanten :twisted:
In Hinkum Veritas
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Nya uppgifter! Det finns en liiiiiten chans att rädda hela projektet och det är att så många som möjligt kommer till Klubb Poseidon nu på lördag och köper en Saviano-tröja. Går att läsa mer om den sista chansen här: http://www.lakerslakejer.com/p1247/p124 ... rticle=169

Hockey är tokskoj igen! (Makalöst snygg tröja!) :D
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ännu fler uppgifter börjar komma fram. Anledningen till att potten blev så stor i lördags var att Saviano-tröjan var andra priset. Taifarna köpte lotter som aldrig förr efter att speakern gått ut med det. Vi ska väl inte vara sämre... :wink:
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Är det sant, är det inte bara att kasta pengarna i sjön då?

Finns det miiiinsta chans att vi kan klara detta så är jag med!

Jag ska denna tröjan!

Om det inte funkar så röstar jag på att vi sadlar om till innebandygolf med basketboll, för det har man väl inte i Tingsryd??
norje
Forumproffs

Post by norje »

Ojj, vad har nu vårt lilla ekonomiska virus Erok satt igång,,,,,
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Erok skrev : "Jaha å så ska taif dra ifrån de med nu då"

Vad mer har dom dragit ifrån oss i menar du?
Snart nära dig...en ny hall
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

hahaaha va snackar ni om, fulla? :lol:
Växjö: Europas Orangeaste Stad
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

VLH har sakt att dom ska öka sina inkomster med tre miljoner i år. Men inte en lott de har sålt än så länge trots träningsmatcherna. Många bäckar små som det så fint heter.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

ok erok..tycker du det var svar på min fråga?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja med tanke på att Taif sålt lotter till en träningsmatch med ett publikantal på strax under 1500 men sålt lotter för över 22 000 kr så har taif verkligen gått om oss. Troja har legat på ca 60 % över oss länge nu
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

jag ändrar mitt inlägg..
jag ger upp
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Taif har en pott på över 22.000 kronor i år Lakers har ingen pott registrerat ännu. Varför kan småbyarna sälja fler lotter än en stad på över 80000 invånare. Taif har alltid haft några % lägre potter än oss än så länge men nu har de fan visat att dom kan.
Last edited by erok on 2 September 2009, 18:38, edited 1 time in total.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

R.I.P Växjö Lakers Hockey! :lol:
Blueshirts United
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, man kan i Taif. Man kan många bra saker i flera klubbar. Det var en bra pott i lördags. Nästa gång kanske det är vi som gjort något bra, eller Brynäs, eller Tranås, eller Åseda, eller NY Rangers. Det innebär inte att de andra suger för det.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ge dig Erok, en dag utan jämförelser med andras lottförsäljning kan du väl unna oss. Blir så jävla tjatigt när du sätter igång och maler om vad andra gör och säger. Nu har vi supportertröjan, nybyggnation av eventlokal utanför hallen och lite annat som pågår på försäsongen. Vi kör halvapotten på seriematcher, förra året var väl en ökning på det området också. Du är ju fullständigt till dig i brallorna så fort nån drar i en lottring eller gör nån insamling nånstans i världen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Den dagen vi är bäst på allt ska jag sluta. Finns dom som slår sig för bröstet redan nu å säger att lakers är bäst på allt.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi är säkert inte bäst på någonting, men det är inte Taif heller. Samtidigt är jag övertygad om att båda klubbarna dagligen och stundligen gör sitt bästa. I lördags hade Taif både en sportslig och ekonomisk framgång. Och sammantaget kanske Taif och Troja är bättre än oss på halva potten/50-50-lotterna. Vi blev ändå bättre förra säsongen. Alla kliv kan inte vara gigantiska. Men det går åt rätt håll i alla fall. Det har du inte skrivit något om. Varför?

Och sedan är det ingen jag sett/hört/läst som sagt att Lakers är bäst på allt. Och tro mig när jag säger att jag umgås en del med fullständiga hockeytokar och VLH-fanatiker. :wink: :lol:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Erok..
Vi är bäst på allt!!! Lovar du sluta nu?
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Erok, av mig får du en STOR Tummen Upp :ok: för ditt engagemang och din passion för VLH!
Du borde bara för egna nattsömnens skull lyssna lite mindre på vad elaksinnade arbetskamrater säger, samt lägga liten vikt i vad som skrivs i kommentarer på SMP.

Vad gäller den aktuella Halva Potten-försäljningen i Tingsryd, så tror jag att den har pågått ända sedan Tingsryds marknad tidigare i somras.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Erok, vi har varit på möte med VLH ikväll, och jag kan säga så här. Jag är glad att denna proffsiga organisation inte tar så mycket intryck av vad du säger. VLH jobbar med många olika projekt inför kommande säsong, där vi pratar om stora summor pengar som skall in för att dom ska klara och konkurrera på denna nivå. Lottförsäljning håller man på med som huvudsyssla i helt ideella föreningar, där en intäckt på 22 papp är rena himmelriket. Att man kommer att köra halva potten under säsongen är ju givet, men du måste ju försöka att förstå att man här jobbar med miljontals kronor och det är då en aning mer prioriterat. Hade dom lagt ner de resurser på halva potten lotteriet NU, så hade vi varit tvungna att byta ut truppen mot Åsedas. :roll: Så sluta tjata om detta nu. Just nu jobbar vi med Supporterspelar-tröjan, som vi hoppas ska generera en del fina klöver för framtida slagkraftiga trupper!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Låter kanon Putte! Samtidigt har Erok rätt i att man inte får glömma de lite mindre insatserna. Jag vet att det finns många (men ändå för få) som gör ett kanonjobb med just Halva Potten och det uppskattar jag verkligen. Alla insatser behövs.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det var lite detta jag ville komma fram till varanen. Många som jobbar men de är förfå. Vet inte vad som gör att mindre klubbar får fler folk angagerade i dessa små arbetsuppgifter.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vet vi att de är fler? Jag vet ingenting om organisationen runt Taifs 50/50-lotteri.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nått måste de ju göra bättre än oss. Eller är det så att Växjöborna ratar dessa lotter fullständigt. Men vet att gruppen skriker efter fler frivilliga
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hur stor var skillnaden mellan klubbarnas lotterier förra året?
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

just denna gången kanske har att göra med det Primeau skrev. Han tror att dom började sälja under Tingsryds marknad tidigare i somras.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det är väldigt många på olika nivåer som är angagerade i Lakers också med en massa olika projekt. Som du sa själv, så ska VLH öka sin omsättning med 3 mkr. Tror du att man har möjlighet att fixa detta genom många bäckar små??? Nej, det krävs andra insattser för att fixa de. Halva potten är lagom för att generera klöver till ungdomsverksamheten. För AB krävs lite andra muskler än lotter.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

http://www.troja-ljungby.com/ovrigt/halva-potten/

http://www.vaxjolakers.se/website1/1.0. ... /index.php

Fjolårets halvapotten finns inte på taif sida längre men började ju jävligt bra

Fast vi spelade i KS så sålde de fler lotter än oss sammanlagt
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

I rest my case....
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Men det är just det, vi spelade i KS. Jag orkar inte addera siffrorna, men vid en snabbkoll ser det ut som om deras vinstsumma totalt låg ungefär 60k högre. 60 000 viktiga kronor till ungdomsverksamheten. Ingen tvekan om det. Men det är ändå på den nivån det handlar om vi så nådde Trojas fantastiska nivå. Jag tror det är viktigt att ha ett perspektiv så rätt resurser läggs på rätt saker.
Post Reply