Hur blev det med utbrytartankarna

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
erok
c/o LL´s Forum

Hur blev det med utbrytartankarna

Post by erok »

Kommer lagen att lämna nästa år eller var det bara ett tomma hot?? Om de lämnar blir det ju 5 lediga platser. Kvalseriens alla lag direkt upp i så fall eller????
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

dom tackade väl ja till slut ändå har jag för mig
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Ja, de skrev på det nya avtalet men utreder ändå en liga tillsammans med KHL.
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Reaktionerna blev inte riktigt vad La Familia tänkt sig så de lade ner utbrytningen för tillfället. Men precis som med snacket om stängd ES kommer de testa isen då och då. Jag tror dessutom att de fick sig en tankeställare med tanke på det som hände Champions League. Eftersom deras egon är större än Napoleons någonsin var trodde de på allvar att Internationella Hockeyförbundet skulle lämna över all makt till La Familia bara de klubbarna tog turneringen på allvar. I ren självbevarelsedrift valde förbundet att lägga ner den istället (tillfälligt). Europeisk hockey klarar inte av en internationell klubbturnering med pondus så länge Sveriges toppklubbar aktivt motarbetar densamma, så som La Familia gjorde med CL (skicka c-lag).
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Hoppas det är någon med anknytning till maffian som betalar och Loob dabbar sig.... *poff * loob borta!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Kör dom men någon form av kvalspel för att ta sig dit är det väl helt ok.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Kvalspel kan jag svära på att det INTE blir...tyvärr. Det lär bli en stängd liga isf.
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag börjar så smått hålla med de som tycker att alla som håller på med hockey är kliniska idioter. Om Loob & co är våra brainiacs... :(

Tidigare svor ju utbrytarna att utredningen var helt förutsättningslös och skulle jobba för HELA hockeysverige, 30 miljoner kr senare låter det så här:

Jag kan bekräfta att KHL är ett av de externa finansieringsalternativen. I dagsläget är det vårt huvudspår, säger Christer Ericson.

"Om KHL bli delägare i Loobutredningen och Hockeyutveckling AB innebär det att KHL blir elitseriens naturliga samarbetspartner när en ny liga ska bildas och projekteras fram."

Förutsättningslös var ordet. Jag tycker alla ska göra det de tror är bäst för de, men jag hatar rena förbannade lögner och falskhet. Mitt förakt för La Familia är bottenlös, eller så är det grymt synd om de med tanke på deras bristande intelligens. Tyvärr är det nog så att de också slagit fast min första mening i detta inlägg. Är vi verkligen så dumma?
Post Reply