Östers IF
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Riktigt dåligt faktiskt trots att man satsar ungt så måste de för fan vinna mot Torslanda , man kan inte ge en spelare som bara egen talang han ska fan kunna prestera också.
5 miljoner omsätter öster ungefär det dubbla som den närmsta konkurenten , i superettan omsätts det mer
5 miljoner omsätter öster ungefär det dubbla som den närmsta konkurenten , i superettan omsätts det mer

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
österspelarna måste lirat på oddset o vinner på så sätt iaf,helt fantastiskt usel säsong igen av dom.när svensk klubbfotboll står på sin lägsta nivå passar öster på att ramla ner i svenska division 4!såg att nån av ef-arna ville se Öster mot Östers u-21,tänk o se grabbarna lira tröjorna av a-laget,vilken grej!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
- Medgångssupportern
- Site Admin
-
- c/o LL´s Forum
Om BK går ut med en ordentligt arbetsplan så som Lakers gjorde för 11 år sen tror jag faktiskt att de har stora möjligheter att gå förbi Öster innom en snar framtid. Fotbollen i växjö behöver en nystart och detta tror jag BK skulle kunna ge växjöfolket.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Öster har aldrig funkat bra
Bk lär vara på väg uppåt. Folk vill se segrar, dom vill kunna andas positiv luft i sina lungor . Om jag vore österfantast skulle jag fan hosta blodklumpar på morgonen nu. Vad vore ett fotbollsderby i växjö värt för staden tror ni? kanske man skulle börja sponsra BK bara därför att
Var på 50 talet senast det var forbollsbderby i växjö.

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
det är lika bra öster trillar ner till 2an man kan inte leva på gamla meriter och att gå ut å tala om att man ska tillbaka till toppen å inte lyckas då har man inte i de högre divitionerna att göra. det är nog bättre att de åker ner å startar om från början ,tror nog det skulle funka mycket bättre. ja tror de bara ser det här öster märket framför sig att det skall vara placerat i toppen men så enkelt är det nog inte riktigt.
-
- c/o LL´s Forum
Öster är inte redo för http://www.smp.se/sport/oster-inte-redo ... 385952).gm
Måste fråga. Om Lakers hamnar i denna sits som öster har hamnat i hade inte vi krävt som supportrar då att klubbledningen hade tatt till vad medel som helst för att vända skutan och det snabbt???
Måste fråga. Om Lakers hamnar i denna sits som öster har hamnat i hade inte vi krävt som supportrar då att klubbledningen hade tatt till vad medel som helst för att vända skutan och det snabbt???
-
- c/o LL´s Forum
Detta minns jag ej. Att Lakers har haft en hos sig. Men ska berätta en historia som Ulrika Knape berättade för mig på en föreläsning jag var på. Om den är sann eller ej vet jag inte men absolut tänkvärt när det gäller vilja i att bli bäst.
Killen hade en dröm om att vilja bli bäst i simmning. Så han gick till sin Lärare å frågade om inte han skulle vilja lära han å simma. Du sa läraren. Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte detta är din idrott du ska pyssla med. Fotboll löpning är nog mer din grej. Detta var inte första gången han hade hört detta för inte ens hans föräldrar tyckte att simmning var grabbens grej han skulle utöva. Men drömmen var så stark i grabben så han börja träna själv. En simmträna såg killens arbete dag ut å dag in efter skolan å på helgerna men någon stöttning av tränaren fick han ej, därimot beröm av att killen hade en vilja av stål. Tiden gick å grabben blev snabbare å snabbare i basängen så en dag frågade simmläraren att ska inte du ställa upp i en simmtävling? Jo sa pojken jag har redan anmält mig så nu finputsar jag på tekniken. Ja snabb är du sa tränren å gav han en klapp på ryggen. Tävlingen kom å pojken klarade att kvala in sig till finalen. Han hade redan fått en massa fans i hallen. Dom skrek hans namn när han kom upp på startpallen. skottet gick av å alla flög i vattnet. Killen simmade som han aldrig hade gort innan å kom trea i loppet. Folk tjöt av glädje. In i hallen kom en dam som inte hade sett hela tävlingen å blev rent förbannad av att dom firar en kille som kom trea i loppet. Ettan tvåan fick inte alls samma uppmärksamhet.
Så hon gick fram till en å frågade varför dom firar en kille som kom trea i loppet.
Svaret blev. Killen har inga armar.
Killen hade en dröm om att vilja bli bäst i simmning. Så han gick till sin Lärare å frågade om inte han skulle vilja lära han å simma. Du sa läraren. Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte detta är din idrott du ska pyssla med. Fotboll löpning är nog mer din grej. Detta var inte första gången han hade hört detta för inte ens hans föräldrar tyckte att simmning var grabbens grej han skulle utöva. Men drömmen var så stark i grabben så han börja träna själv. En simmträna såg killens arbete dag ut å dag in efter skolan å på helgerna men någon stöttning av tränaren fick han ej, därimot beröm av att killen hade en vilja av stål. Tiden gick å grabben blev snabbare å snabbare i basängen så en dag frågade simmläraren att ska inte du ställa upp i en simmtävling? Jo sa pojken jag har redan anmält mig så nu finputsar jag på tekniken. Ja snabb är du sa tränren å gav han en klapp på ryggen. Tävlingen kom å pojken klarade att kvala in sig till finalen. Han hade redan fått en massa fans i hallen. Dom skrek hans namn när han kom upp på startpallen. skottet gick av å alla flög i vattnet. Killen simmade som han aldrig hade gort innan å kom trea i loppet. Folk tjöt av glädje. In i hallen kom en dam som inte hade sett hela tävlingen å blev rent förbannad av att dom firar en kille som kom trea i loppet. Ettan tvåan fick inte alls samma uppmärksamhet.
Så hon gick fram till en å frågade varför dom firar en kille som kom trea i loppet.
Svaret blev. Killen har inga armar.
-
- Inaktiverad användare
Att sakna Armar i simmning är närmast likställt med att sakna Kultur i Hockey, betänk då Växjö Lakers prestation
Jag är verkligen ingen fan av Östers IF, efter att i ungdomen fått smaka på denna Klubbs gemytliga attityd mot övriga Klubbar i Länet, 1400 betalande på STASI-Stadium vittnar om ett par förlorade Generationer i publikleden.
Dock skall man komma ihåg Östers resa med Stig i spetsen från Lingonserien till Svenska Mästare, i mångt och mycket väldigt lik Lakers.
Lär nu av De misstag som gjorts och vad som gav framgångar, både i Öster och Lakers
ps. UTAN Publik INGET MYS

Jag är verkligen ingen fan av Östers IF, efter att i ungdomen fått smaka på denna Klubbs gemytliga attityd mot övriga Klubbar i Länet, 1400 betalande på STASI-Stadium vittnar om ett par förlorade Generationer i publikleden.
Dock skall man komma ihåg Östers resa med Stig i spetsen från Lingonserien till Svenska Mästare, i mångt och mycket väldigt lik Lakers.
Lär nu av De misstag som gjorts och vad som gav framgångar, både i Öster och Lakers

ps. UTAN Publik INGET MYS
In Hinkum Veritas
-
- c/o LL´s Forum
Än är inte hoppet ute för dessa fans som måste lida så in i helvete. Men 18 poäng så här långt å 4 poäng ner till undre sträcket.Men bara 5 poäng upp till serieledning. Vist har det gapats om tränarbyte hit å dit på deras forum men tror nog att tränaren sitter kvar.
-
- c/o LL´s Forum
Hörde att det var nån som hade mailat styrelsen i Öster å gett dom ett förslag. Allt över 2000 i publik skulle oavkortat gå till Arenabygget både för ishallen och fotbollsarenan året ut å hela nästa särsong. Stämmer detta så kanske publiksiffran kan komma upp till det dubbla framöver. Upp till växjöborna att visa att dom stöttar arenabygget om detta stämmer.
-
- c/o LL´s Forum
Ge dig vem ska ha publiksiffror över 2000 varje match i div 1 , finns ingen som vill åka och se Lindome o compani när folk knappt ville kolla på matcher mot lag i Superettan.
nästan 2500 det är faktiskt en riktigt bra publiksiffra i division 1
nästan 2500 det är faktiskt en riktigt bra publiksiffra i division 1
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö