Nyhet för alla taifare (everysport)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Nyhet för alla taifare (everysport)
Har lakers någon liknande sida på everysport. Om inte borde väl Lakers också kunna fixa denna ypperliga tjänst till sina fans.
www.taif.nu
www.taif.nu
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Heter inte nisse. Du får väl lära dig. Klaga mindre, titta mindre på andra och gör nåt i stället.
Last edited by Niles on 2 August 2009, 21:42, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Erok - Det kan anses irriterande att påpeka saker som kan göras bättre och vänta sig att någon annan skall göra det. Jag tror de flesta av oss ser bristerna. Ungefär som när jag blev förbannad då Linder fick tonvis med skit efter sitt matchavgörande misstag i slutet på en match. Alla såg att han kunde gjort det bättre, till och med borde gjort det bättre. Det hjälper inte att tjata om det.
Jag önskar vi hade en renodlad målvaktstränare, tjogvis med anställda scouter, bättre hemsidor, bättre säljorganisation, en mediaavdelning, ett par farmarklubbar, den bästa ungdoms/juniorverksamheten i landet, ett a-lag som bara består av landslagsspelare, en kommun som gillar hockey, fler som vill se VLH:s matcher på alla nivåer, större supporterförening, ny modern hall, jumbotron, bättre marknadsföring, fräschare omklädningsrum osv osv.
Tro det eller ej, men det jobbas på de flesta punkter i föreningen. Resurserna är begränsade, saker och ting måste prioriteras och förändringar tar tid. När du sett en brist kan du vara säker på att fler också gjort det. Rom byggdes inte på en dag, men det viktiga var de romarna som faktiskt byggde. Kritik är en sak, dödsångestnegativism är en annan.
Jag önskar vi hade en renodlad målvaktstränare, tjogvis med anställda scouter, bättre hemsidor, bättre säljorganisation, en mediaavdelning, ett par farmarklubbar, den bästa ungdoms/juniorverksamheten i landet, ett a-lag som bara består av landslagsspelare, en kommun som gillar hockey, fler som vill se VLH:s matcher på alla nivåer, större supporterförening, ny modern hall, jumbotron, bättre marknadsföring, fräschare omklädningsrum osv osv.
Tro det eller ej, men det jobbas på de flesta punkter i föreningen. Resurserna är begränsade, saker och ting måste prioriteras och förändringar tar tid. När du sett en brist kan du vara säker på att fler också gjort det. Rom byggdes inte på en dag, men det viktiga var de romarna som faktiskt byggde. Kritik är en sak, dödsångestnegativism är en annan.
-
- c/o LL´s Forum
Det du påpekar är pengar som saknas. Vi kan skulle jag tro bara viljan hos växjöborna finns att stötta oss. Inte meningen att få en pajkastning här nu utan det är drömmar och mål som får klubben att utvecklas. Lite som Neddo är inne på i andra trådar om ungdomsalgen å farmaklubbar. Sammarbete med villigt å kunnit folk i regionen skulle kunna lyfta klubben till ordentliga höjder. Som du svarade i en annan tråd å ville att jag skulle fixa med hemsidan. Vist skulle jag det men har inte kunskapen. Hade det funnits pengar i klubben till att utbilda folk för just detta ända mål så vist skulle jag vilja hoppa på en sådan utbildning helt klart. Problemet är bara att jag bor lite långt ifrån för att pendla. Men är helt övertygad jag inte är ensam om att vilja hjälpa lakers i dessa frågor.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
webbradio/tv hade varit en fantastiskt kul produkt att erbjuda tror jag om inte för egen skull för andra som vill höra hur det går i matchen borta mellan Lakers-randommotståndarlag som inte har tv-utbudet osv.
Det kräver dock 1-2 hockeykunniga personer som kan det där med att kommentera i högt tempo och kommentera sakligt och inte Björklöven enögt om man vill ha lyssnare.
Det finns säkert någon som vill detta men som sagt det jobbas nog i en prioriterad ordning för att Skutan inte bara ska flyta utan att den ska röra sig frammåt i rätt hastighet på ett så säkert och smidigt sett som möjligt med tanke på hur det såg ut för en tid sen och alla räddade osv...
Jag ska inte kasta spjut i radhus och börjar med att erkänna att jag tycker att Erok ibland tjatat om samma sak hela tiden och reagerade själv öppet om det men samtidigt så älskar jag engagemanget och tänket , man ska brainstorma , man ska ha drömmar även om inte alla kan uppfyllas, man ska inte ge sig och förr eller senare dyker det upp någon som ser en text av herr Erok som förvaltar idén och boom gör succé av det och många kan nyttja det med ett leende på läpparna!
Säg var det då onödigt att sitta och gaffla på ett forum? Man kan förvisso färvalta sitt "tjat" lite bättre som att kanske då ringa VLH när man har en idé eller kanske slänga iväg ett mail istället för att öppna en tråd hit och en dit för ALLT man vill lätta hjärtat om.
Nu kommer jag med en idé som du kanske kan förvalta Erok du som varit i kontakt med Lakers tidigare: Dom kunde ha en mailkontakt som man kunde använda sig av som man kan skicka in önskemål och idéer om ? eller som kan användas för att rikta kritik emot ?
Det kräver dock 1-2 hockeykunniga personer som kan det där med att kommentera i högt tempo och kommentera sakligt och inte Björklöven enögt om man vill ha lyssnare.
Det finns säkert någon som vill detta men som sagt det jobbas nog i en prioriterad ordning för att Skutan inte bara ska flyta utan att den ska röra sig frammåt i rätt hastighet på ett så säkert och smidigt sett som möjligt med tanke på hur det såg ut för en tid sen och alla räddade osv...
Jag ska inte kasta spjut i radhus och börjar med att erkänna att jag tycker att Erok ibland tjatat om samma sak hela tiden och reagerade själv öppet om det men samtidigt så älskar jag engagemanget och tänket , man ska brainstorma , man ska ha drömmar även om inte alla kan uppfyllas, man ska inte ge sig och förr eller senare dyker det upp någon som ser en text av herr Erok som förvaltar idén och boom gör succé av det och många kan nyttja det med ett leende på läpparna!
Säg var det då onödigt att sitta och gaffla på ett forum? Man kan förvisso färvalta sitt "tjat" lite bättre som att kanske då ringa VLH när man har en idé eller kanske slänga iväg ett mail istället för att öppna en tråd hit och en dit för ALLT man vill lätta hjärtat om.
Nu kommer jag med en idé som du kanske kan förvalta Erok du som varit i kontakt med Lakers tidigare: Dom kunde ha en mailkontakt som man kunde använda sig av som man kan skicka in önskemål och idéer om ? eller som kan användas för att rikta kritik emot ?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Inget fel i att ha drömmar och jag tror säkert fler kan tänka sig att bidra. Samtidigt får man inte glömma de som redan nu har gjort/gör ett hästjobb för föreningen och som säkert har sett samma brister du påtalar. Klubben är faktiskt inte bara brister, det finns otroligt mycket som är fantastiskt bra. Jag tycker ofta du glömmer bort det.
Det görs ett gott arbete i de flesta andra klubbar också. Men även där handlar det om att prioritera. VLH har genom sin 12-åriga historia satsat på lokomotivet som drar tåget framför sig, nämligen a-laget. Medvetet.
Vissa av de prioriteringar andra har gjort har blivit fel, precis som vi har gjort misstag. Vem kommer ihåg haussen när TAIF och HV tecknade ett samarbetsavtal? Vår ekonomiska kris våren 2008? Diverse skitspelare/ledare som värvats till ALLA klubbar genom åren?
Fakta är att vi på 12 år har tagit representationslaget från div 4 till toppen av AS. Vissa andra viktiga saker har fått stå tillbaka. Jag är åndå övertygad om att satsningen var/är rätt. Men självklart tycker jag inte att föreningen ska vara nöjd. Det kommer ALLTID finnas saker vi kan göra bättre. Tycker vi inte det, drömmer som du utrycker det, då kan vi lägga ner. Jag försöker bara ge en balanserad bild mitt i eländesbeskrivningarna över vilka brister VLH har och hur mycket bättre allt är i andra klubbar.
Det görs ett gott arbete i de flesta andra klubbar också. Men även där handlar det om att prioritera. VLH har genom sin 12-åriga historia satsat på lokomotivet som drar tåget framför sig, nämligen a-laget. Medvetet.
Vissa av de prioriteringar andra har gjort har blivit fel, precis som vi har gjort misstag. Vem kommer ihåg haussen när TAIF och HV tecknade ett samarbetsavtal? Vår ekonomiska kris våren 2008? Diverse skitspelare/ledare som värvats till ALLA klubbar genom åren?
Fakta är att vi på 12 år har tagit representationslaget från div 4 till toppen av AS. Vissa andra viktiga saker har fått stå tillbaka. Jag är åndå övertygad om att satsningen var/är rätt. Men självklart tycker jag inte att föreningen ska vara nöjd. Det kommer ALLTID finnas saker vi kan göra bättre. Tycker vi inte det, drömmer som du utrycker det, då kan vi lägga ner. Jag försöker bara ge en balanserad bild mitt i eländesbeskrivningarna över vilka brister VLH har och hur mycket bättre allt är i andra klubbar.
-
- c/o LL´s Forum
Sant varanen och kunskapen finns ju i växjö. Medialinje,Säkert någon datautbildning med på nån skola. Det är här vi måste finna folket. Få Växjö kommun att begripa att Lakers är ett ansikte utåt även på skolstadium fast det inte handlar om hockey dom ska spela. Finns säkert en å annan som skulle kunna göra ett projektarbete i skolans regi fast till Lakers. Någon kanske drömmer om att bli sportkomentator. Kanon i så fall. Låt denna person få utbildningen, låt han följa med laget. Göra radio eller tv. Vi är en klubb på 12 år men vi har fan så mycket större möjligheter än både Troja å Tingsryd tack vara skolans utveckling i just Växjö. Snart höst å nya ettor väntas invadera växjö.
-
- Inaktiverad användare
Oavsett synpunkt så skvallrar inlägg om intresse, intresse är grunden för en förenings existens, hela Lakers tillkomst bygger på babbel på en fest.
Klubben bör dock lägga fokus på Kärnverksamheten, allt annat tjafs måste andra stå för, det som är hoppfullt för framtiden är att det än så länge är Jäkligt högt i Tak i Lakers, jämfört med en del andra klubbar där nedlagda forum och avsaknad av Kärnverksamhet visar sig genom ointresse av allmänheten.
Gläds över egagemanget även om åsikten ogillas.
Ärligt talat så är Vi smått Tokiga alla som tjafsar härinne, men intresserade Tokar
Och det betalar den nivå Vårt Lag befinner sig på !
Klubben bör dock lägga fokus på Kärnverksamheten, allt annat tjafs måste andra stå för, det som är hoppfullt för framtiden är att det än så länge är Jäkligt högt i Tak i Lakers, jämfört med en del andra klubbar där nedlagda forum och avsaknad av Kärnverksamhet visar sig genom ointresse av allmänheten.
Gläds över egagemanget även om åsikten ogillas.
Ärligt talat så är Vi smått Tokiga alla som tjafsar härinne, men intresserade Tokar

Och det betalar den nivå Vårt Lag befinner sig på !
In Hinkum Veritas
Jag kan oxå känna att de som sliter häcken av sig får en käftsmäll om dom får kritik , särkilt när kritikern INTE vet att just den/han/hon/det jobbar hårt med vissa prioriterade projekt istället för det just han/hon yttrar sig om men något en vuxen normalt sansad person måste inse är att alla har inte insyn i hur det är att jobba ideelt eller vilka resurser som finns att tillgå. Man ser något någon gör bra och så vill man oxå att ens egen klubb ska kunna göra lika bra oxå för fortsatt existens bla bla och välviljan ses som negativt trots att man bakom tangentbordet har helt andra funderingar.
Växjö Lakers har på väldigt kort tid gjort något helt fantastiskt som du menar Varanen , man har gått igenom allt ifrån höga toppar till djupaste dalar och tillbaka igen på ett sätt inte många skulle klara ut och det ska beundras helt klart. Men det jag tror man förblindar sig på när det gäller KHK tillexempel och en elitsatsning är att I KHKs fall har man i förväg många exempel, dåliga som bra att gå efter och på så vis kunna i förväg bygga upp en verksamhet som ser proffsig ut lite tidigare än i VLH´s fall med tanke på att föreningen var så gott som slut och måste därför börja om på ett helt nytt plan.
Som jag förstår det pågår det massor som är på väg upp till ytan i Lakers och vi kommer nog vara väldigt nöjda till nästa vår , vi lider nog alla lite av en enorm saknad av hockeyn och när det gått en månad in i säsongen så är det frid och fröjd igen, då har vi helt enkelt inte tid att vara logiska eller grunna på saker VLH ska göra , då vill vi ha bättre passningar, inga jävla indianare och mer skott på mål i powerplay

Växjö Lakers har på väldigt kort tid gjort något helt fantastiskt som du menar Varanen , man har gått igenom allt ifrån höga toppar till djupaste dalar och tillbaka igen på ett sätt inte många skulle klara ut och det ska beundras helt klart. Men det jag tror man förblindar sig på när det gäller KHK tillexempel och en elitsatsning är att I KHKs fall har man i förväg många exempel, dåliga som bra att gå efter och på så vis kunna i förväg bygga upp en verksamhet som ser proffsig ut lite tidigare än i VLH´s fall med tanke på att föreningen var så gott som slut och måste därför börja om på ett helt nytt plan.
Som jag förstår det pågår det massor som är på väg upp till ytan i Lakers och vi kommer nog vara väldigt nöjda till nästa vår , vi lider nog alla lite av en enorm saknad av hockeyn och när det gått en månad in i säsongen så är det frid och fröjd igen, då har vi helt enkelt inte tid att vara logiska eller grunna på saker VLH ska göra , då vill vi ha bättre passningar, inga jävla indianare och mer skott på mål i powerplay

-
- c/o LL´s Forum
Vi har ett kanonlag å var år blir vi bättre på pappret för var år som går. Denna biten kan lakers nått så fantistiskt. Å detta ska absolut inte Lakers tumma på.
Vad som kan bli bättre är just hemsidan mm mm. Denna biten kan vi inte så mycket om eller inte har vi rätt personer på rätt plats att göra det. Därför säger jag bara att Lakers måste ta tillvara på kunskapen som finns i Växjö med omnejd även på andra bitar för att bli bäst även här. Ja vi Älskar vårt lag å vi älskar hockey i växjö.

Jag tycker du var inne på en riktigt intressant bit gällande att blanda in skolan!
Mediaprogrammet skulle säkert kunna ha ett finger med i spelet gällande hemsidan men ungdomar som brinner för sin hobby datorn med diverse program!
Dom kan säkert klippa ihop schyssta filmer på sidan och likaså jobba med designen på sidan mm mm .
Det skulle gynna både ungdomarnas utveckling och kvalité på skoltiden och att vi andra får en trevlig tid på VLH.se
det låter som sagt bra sen om det är genomförbart eller inte vet jag inte ?
Mediaprogrammet skulle säkert kunna ha ett finger med i spelet gällande hemsidan men ungdomar som brinner för sin hobby datorn med diverse program!
Dom kan säkert klippa ihop schyssta filmer på sidan och likaså jobba med designen på sidan mm mm .
Det skulle gynna både ungdomarnas utveckling och kvalité på skoltiden och att vi andra får en trevlig tid på VLH.se
det låter som sagt bra sen om det är genomförbart eller inte vet jag inte ?
-
- c/o LL´s Forum
Det vet inte jag häller Anders. Å vet inte om någon ifrån styrelsen är här inne å läser. Men några kontakter med VLH måste det väl finnas hos folk som är här inne å läser. Pratas i kretsarna måste det väl göras. Hade varit kul som anders sa om man kunde få en direktlänk till någon som man kunde bolla tankar å ideer med här på forumet. Behöver ju inte vara ordföranden själv utan nån som är med på styrelsemöterna å tar upp tankarna som finns här inne. Kan ju hända att nån av drömmarna blir verklighet. Så att styrelsen ser att vi verkligen vill föra andan framåt.
Jag tycker inte jag sett Eroks välvilja som negativ. Att jag har en polemisk ton beror på min personlighet. Om du läser mina andra inlägg ser du ett mönster av debattvilja. Dessutom har jag INGEN insyn i VLH och har aldrig haft. Det enda jag vet är att allting kräver arbete - absolut allting, från ungdomsturnering till webbradio. Jag blir rätt ofta anklagad för att kväva kritik och blir ärligt ledsen för det. Jag försöker verkligen argumentera i sak. Koncentrerar mig på att diskutera a-laget istället så kritikerna/idégivarna får vara emotsagda (om jag inte kväver där också). Jag vill verkligen ha ett öppet forum med högt i tak.Anders83 wrote:Jag kan oxå känna att de som sliter häcken av sig får en käftsmäll om dom får kritik , särkilt när kritikern INTE vet att just den/han/hon/det jobbar hårt med vissa prioriterade projekt istället för det just han/hon yttrar sig om men något en vuxen normalt sansad person måste inse är att alla har inte insyn i hur det är att jobba ideelt eller vilka resurser som finns att tillgå. Man ser något någon gör bra och så vill man oxå att ens egen klubb ska kunna göra lika bra oxå för fortsatt existens bla bla och välviljan ses som negativt trots att man bakom tangentbordet har helt andra funderingar.
-
- c/o LL´s Forum
Det finns mailadresser till dom flesta i styrelsen men de svara inte på mailen man skickar. Inte ens tack för visat intresse. Forum fanns på VLhs hemsida för många år sen å då kom tankarna fram till VLH för det känndes som det var mer folk från kärnan i vlh som var inne å läste då. Hemsidan var bättre när vi låg i div ett än vad den är idag. Beror detta på att kunskapen har försvunnit från Växjö å förts ut till Tingsryd så att de har bättre sida än vi. Nä skulle inte tro det. Men ärligt känns det ibland att Både VLH och LL har en kärna som man inte kan rubba på om man kommer utanför stadsmurarna. Liksom en rädsla att fan här kommer en bonde med tankar å ideer som är jävligt bra men vi kan inte ta det till oss för att det just är en bonde som har sagt det. Men därimot går riktiga bönder å gör precis det jag skrivit här inne några månader senare vilket kan kännas förjävligt i hjärtat ibland. Men bara att gratta de istället då. Men som sagt inte lätt att komma utsocknes till Växjö ska ni veta. Jag klandra er inte utan så har det kännts oavsett vad jag har pysslat med i stan. När jag gick kockutbildningen, när jag jobbade på lasarettet, när jag har varit å arbetat med olika ändamål för svenska kyrkan. Å ändå har jag Lakers i mitt hjärta. Vist är det konstigt
Men när jag satt på statshotellet ihop med andra Lakejer å vi fick drömma oss bort hur vi skulle ha chartrat supporterflygplan till skellefteå för att se på ES hockey ja då kände jag att fan här finns möjligheter att ta Växjö till ES. Vi drömde om att vi skulle vara 1000 medlemmar. Idag är vi över 500. Mycket vi tog upp då har genomförts och mycket har förkastast, men jag hoppas och tror att vi kommer att ha ett chartrat supporterplan till någon match i framtiden. Jag hoppas å tror att VLH kommer och ha en hemsida som slår allt i klubbväg. Jag hoppas å tror att vi kommer få kliva in i en hall som är fan så mycket finare än den vi har idag. Å se en del drömmar å alla andras som vi hade där inne har faktiskt slagits in. För redan där började vi prata om en egen klubblokal. Drömmen försvann inte utan folk arbetade vidare med söket,med drömmen å idag har vi en. Så nä snälla vänner. Låt tankarna,drömmarna få leva vidare att en dag kommer SM guldet att firas i Växjö. 

Varanen wrote:Jag tycker inte jag sett Eroks välvilja som negativ. Att jag har en polemisk ton beror på min personlighet. Om du läser mina andra inlägg ser du ett mönster av debattvilja. Dessutom har jag INGEN insyn i VLH och har aldrig haft. Det enda jag vet är att allting kräver arbete - absolut allting, från ungdomsturnering till webbradio. Jag blir rätt ofta anklagad för att kväva kritik och blir ärligt ledsen för det. Jag försöker verkligen argumentera i sak. Koncentrerar mig på att diskutera a-laget istället så kritikerna/idégivarna får vara emotsagda (om jag inte kväver där också). Jag vill verkligen ha ett öppet forum med högt i tak.Anders83 wrote:Jag kan oxå känna att de som sliter häcken av sig får en käftsmäll om dom får kritik , särkilt när kritikern INTE vet att just den/han/hon/det jobbar hårt med vissa prioriterade projekt istället för det just han/hon yttrar sig om men något en vuxen normalt sansad person måste inse är att alla har inte insyn i hur det är att jobba ideelt eller vilka resurser som finns att tillgå. Man ser något någon gör bra och så vill man oxå att ens egen klubb ska kunna göra lika bra oxå för fortsatt existens bla bla och välviljan ses som negativt trots att man bakom tangentbordet har helt andra funderingar.
Det gic inte obemärkt att du har debattvilja Varanen det ser jag i princip i varje inlägg

Jag menade kanske mer filosofiskt sett att de personer som arbetar med något ideelt har svårt att ta kritik eftersom dom ser det som att den andra gör det "bara för att klaga" eftersom den som riktar kritik gör det utan att säga " jag vet att det är fullt upp att göra MEN" osv...
Det blev ett litet sidospår i diskutionen för att reda ut hur man kanske ser det på olika sätt beroende på om du stå framför,bakom eller strax utanför .