Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Du menar den om att vi är favoriter till KS...
Jag har sett tugget på ert forum om lojalitet och att truppen inte får kritiseras. Detta är LL:s forum och här gör vi sakliga analyser. Min ärliga uppfattning är att SSK och RBK kommer att spela KS, och tycker det vore märkligt om inte fler kom till samma slutsats.
Jag har sett tugget på ert forum om lojalitet och att truppen inte får kritiseras. Detta är LL:s forum och här gör vi sakliga analyser. Min ärliga uppfattning är att SSK och RBK kommer att spela KS, och tycker det vore märkligt om inte fler kom till samma slutsats.
Herr Oberst:
Kenny borta.
"The Abbotts" likaså.
...och Tjärnqvist också troligtvis.
Var lite försiktigare med ditt snack om världsmästarna "ARRBEEKÅÅ" så slipper du äta upp alltihop när ni blir utspelade av Lakers i kvalserien nästa år igen.
SSK har den klart sämsta truppen i elitserien 09/10 och därefter kommer ni. Det måste väl till och med du se?
Kenny borta.
"The Abbotts" likaså.
Var lite försiktigare med ditt snack om världsmästarna "ARRBEEKÅÅ" så slipper du äta upp alltihop när ni blir utspelade av Lakers i kvalserien nästa år igen.
SSK har den klart sämsta truppen i elitserien 09/10 och därefter kommer ni. Det måste väl till och med du se?
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon
Ehh hee!?Fredrik R wrote:Herr Oberst:
Kenny borta.
"The Abbotts" likaså.
Vad lustigt att just du skriver att man ska vara lite försiktig med sitt snack med tanke på all skit du tidigare skrivit. Men du kanske inte har förstånd ens till att äta upp ditt egna bullshit när du i efterhand står ensam och överbevisad?
Kenny är borta ja. Han är en person som absolut inte går att ersätta. En sann ledare som alltid sätter laget före jaget. Men...! Så som Kenny spelade förra säsongen så går det absolut att ersätta honom, åtminstone på isen. Ett stort antal matcher var han högst mänsklig och gjorde faktiskt en del missar. Att hans rygg hämmade honom märktes tydligt. Det var egentligen bara under VM som han var riktigt bra.
Abbotts är ersatta med Colliton och Beaudion.
Tjärna kommer antagligen inte saknas särskilt mycket. Men ersättare för honom är ändå på väg in och däremed blir vi troligtvis bättre på den positionen.
Samma sak gäller Sondell där en liknande men avsevärt mycket bättre spelare kommit in i Dominik Granak
Vidare har vi tappat Strabak, som eventuellt kommer ersättas framöver, men som egentligen redan är ersatt med Amar. Alltså förstärker vi där.
Sebastian Karlsson drog till LHC och där är egentligen det största tappet enligt mig. Han va grymt viktig förra säsongen. Nu har vi fått in en ny kille som är minst lika stor talang som Karlsson, nämligen Hjalmarsson. Tar han samma steg som sin föregångare så är den platsen också helt ersatt.
Som bubblare finns återigen Mario Kempe som förra säsongen gjorde några få kanonmatcher för att i senare bli satt på bänken. Han är fortfarande en ung supertalang och kan mycket väl blomma ut. Detsamma gäller Alcén som är ny från Brynäs, kan säkert bli en spännande spelare.
Skoj att se dig ûberpositiv Oberst! Rätt attityd och nyförvärven skall ALLTID anses vara bättre än de som lämnat under Silly (för de har inte hunnit visa annat ). Men frågan är ändå om din analys av läget kan anses vara korrekt från en objektiv synvinkel. Rent statistiskt brukar det sägas att var 5:e nyförvärv inte uppfyller förväntningarna.
Jag frågar mig om killen som lärde sig allt han kan i Lakers, Brendheden, ENSAM kan hålla RBK från KS... nästan så man kan säga att VLH redan spelar i ES! Bra att ni inte värvade Rosén också för de hade ni vunnit SM-guld.
Jag frågar mig om killen som lärde sig allt han kan i Lakers, Brendheden, ENSAM kan hålla RBK från KS... nästan så man kan säga att VLH redan spelar i ES! Bra att ni inte värvade Rosén också för de hade ni vunnit SM-guld.
-
- c/o LL´s Forum
Jag skulle se det såhär: Kenny går att ersätta på isen, men jag tror att det är svårt att ersätta han utanför, i båset, omklädningsrummet, träningarna men han är inte ersatt än.
Abbotts mot Beaudoin och Colliton, är en helt annan sak, då Poängproduktionen inte går att jämföra MEN Abbotts är bara skickliga när dom spelar ihop därför ger detta RBK lite mer möjligheter samt att dom får två spelare som ska vara väldigt raka i sitt spela i jämförelse med Abbotts, därför skulle jag säga att det är en liten förlust i statsen, men även en vinst i laget, det finns andra spelare i RBK som kan ta tag i poäng uppgiften så +/- 0?
Tjärnkvist imponerade inte på mig så jag tror att Alcén tar hans plats rakt av
Så egentligen är det bara lite "hjärta" som dom tappade och lite stats (hitills) men det är fortfarande väldigt öppet!
Abbotts mot Beaudoin och Colliton, är en helt annan sak, då Poängproduktionen inte går att jämföra MEN Abbotts är bara skickliga när dom spelar ihop därför ger detta RBK lite mer möjligheter samt att dom får två spelare som ska vara väldigt raka i sitt spela i jämförelse med Abbotts, därför skulle jag säga att det är en liten förlust i statsen, men även en vinst i laget, det finns andra spelare i RBK som kan ta tag i poäng uppgiften så +/- 0?
Tjärnkvist imponerade inte på mig så jag tror att Alcén tar hans plats rakt av
Så egentligen är det bara lite "hjärta" som dom tappade och lite stats (hitills) men det är fortfarande väldigt öppet!
Oberst: Först säger du att Kenny inte går att ersätta och sedan i nästa mening så går det att ersätta honom. Hur ska du ha det? Antingen går han att ersätta eller inte.
För övrigt är det alltid kul att se attityden hos er grönvita grötätare. Att kritisera är strängt förbjudet och alla värvningar klubben gör är perfekta, till och med en spelare/ett ego som redan förra säsongen var missbelåten med speltiden han fick i RBK (Kempe) tycker ni är en bra värvning. Jesus.
För övrigt är det alltid kul att se attityden hos er grönvita grötätare. Att kritisera är strängt förbjudet och alla värvningar klubben gör är perfekta, till och med en spelare/ett ego som redan förra säsongen var missbelåten med speltiden han fick i RBK (Kempe) tycker ni är en bra värvning. Jesus.
-
- Forumproffs
Herr Oberst: Menar du på fullaste allvar att Kenny inte var så bra förra säsongen? Herregud då har du inte mycket koll, när han spelar på 50% är han ÖVERLÄGSET bäst ändå och det är en förlust på isen som är ENORM och likadant utanför!
Om vi håller oss till FAKTA
Målvaktssidan: Där har vi en BRA målis i Penker men av någon anledning så verkar det som att dom kommer sätta returplanket i kassen även denna säsong= Ofattbart och det gör att vi har bland dom sämsta målisarna i Elitserien.
Backsidan: Tappat dom 3 !!!!! Bästa spelarna Kenny,Sondell,Strbak Värvat in Granak som är jävligt bra, Amar som man inte har en aning om hur han är men någon Kenny är han förstås inte. Vår backsida ser riktigt riktigt dålig ut faktiskt, det är pinsamt att Hansson förlänger med en sådan kon som Erkgärds t.ex.. helt ofattbart!
Forwardssidan: Där har vi tappat 2 fantastiskt bra spelare i Abbottarna ( bra igen hansson) Folk med 0 koll inne på aia:s forum har yrat om att dom inte klarar sig utan varandra och att dom inte är så bra i egen zon och bla bla bla... SANNINGEN är den att dom hade BÄST +- vilket är ganska svårt att ha om man nu är usel i egen zon...DESSUTOM har dom en spelstil där dom både jobbar hårt över hela banan samt öser in mål/poäng... Så det är en enorm förlust som man givetvis inser om man kan nåt om hockey! Vi har värvat in en "nhl-spelare" vilket man tydligen kallas om man sett en NHL-match eller liknande...Så där får vi ju se hur han är...
Beaudoin är en bra värvning, Hjalmarsson likaså, Alcen är en fjärdelinare.. Summa summarum= Sämre lag än ifjor och klarar vi 10ondeplatsen är det en BRAGD!!! Hansson borde göra något annat för att inte prestera bättre än såhär med MER pengar i lönebudgeten detta år än föregående är fan imig imponerande...
Om vi håller oss till FAKTA
Målvaktssidan: Där har vi en BRA målis i Penker men av någon anledning så verkar det som att dom kommer sätta returplanket i kassen även denna säsong= Ofattbart och det gör att vi har bland dom sämsta målisarna i Elitserien.
Backsidan: Tappat dom 3 !!!!! Bästa spelarna Kenny,Sondell,Strbak Värvat in Granak som är jävligt bra, Amar som man inte har en aning om hur han är men någon Kenny är han förstås inte. Vår backsida ser riktigt riktigt dålig ut faktiskt, det är pinsamt att Hansson förlänger med en sådan kon som Erkgärds t.ex.. helt ofattbart!
Forwardssidan: Där har vi tappat 2 fantastiskt bra spelare i Abbottarna ( bra igen hansson) Folk med 0 koll inne på aia:s forum har yrat om att dom inte klarar sig utan varandra och att dom inte är så bra i egen zon och bla bla bla... SANNINGEN är den att dom hade BÄST +- vilket är ganska svårt att ha om man nu är usel i egen zon...DESSUTOM har dom en spelstil där dom både jobbar hårt över hela banan samt öser in mål/poäng... Så det är en enorm förlust som man givetvis inser om man kan nåt om hockey! Vi har värvat in en "nhl-spelare" vilket man tydligen kallas om man sett en NHL-match eller liknande...Så där får vi ju se hur han är...
Beaudoin är en bra värvning, Hjalmarsson likaså, Alcen är en fjärdelinare.. Summa summarum= Sämre lag än ifjor och klarar vi 10ondeplatsen är det en BRAGD!!! Hansson borde göra något annat för att inte prestera bättre än såhär med MER pengar i lönebudgeten detta år än föregående är fan imig imponerande...
Som sagt, de som VÅGAR kritisera får sparken från AIA:s forum.
Intressant att se vilken skillnad på syn supportrar kan ha om ett lagbygge.
Oberst är överpositiv och Hatapopcornsupportrar är nästan överdrivet negativ, men han vågar vara negativ iallafall vilket tomten Oberst absolut inte vågar.
Enligt Oberst går allt att ersätta, till och med 1 av världens bäste back.
Intressant att se vilken skillnad på syn supportrar kan ha om ett lagbygge.
Oberst är överpositiv och Hatapopcornsupportrar är nästan överdrivet negativ, men han vågar vara negativ iallafall vilket tomten Oberst absolut inte vågar.
Enligt Oberst går allt att ersätta, till och med 1 av världens bäste back.
Last edited by Fredrik R on 26 July 2009, 18:19, edited 1 time in total.
-
- Forumdemon
Naivt av mig att tro att du skulle förståFredrik R wrote:Oberst: Först säger du att Kenny inte går att ersätta och sedan i nästa mening så går det att ersätta honom. Hur ska du ha det? Antingen går han att ersätta eller inte.
Alltså som person, ledare, härförare, kapten, lagpappa m.m är han oersättligHerr Oberst wrote: Han är en person som absolut inte går att ersätta
Med det menar jag alltså på isen och inte som person. Alltså är det både möjligt och omöjligt att ersätta honom.Herr Oberst wrote:Så som Kenny spelade förra säsongen så går det absolut att ersätta honom, åtminstone på isen.
Förstår du nu Fredrik lille?
Ja det menar jag. Även personer som Kenny själv samt Daniel Rooth delar den åsikten. Har man en rygg som inte fungerar samt ett hockeysug som långt ifrån är på topp så presterar man naturligtvis inte lika väl som brukligt.Hatapop wrote:Herr Oberst: Menar du på fullaste allvar att Kenny inte var så bra förra säsongen?
-
- Forumdemon
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
kanske vi kan få detta storlöfte i nått AS lag till hösten.
http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.16 ... tetalangen
http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.16 ... tetalangen
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jag tycker ibland att vissa underskattar betydelsen av rutin. Skills, speed och ungdomlig entusiasm är bra egenskaper, men så är även erfarenhet och gubbig jävlaranamma. Shjon Podein var varken den skickligaste eller snabbaste spelaren vi hade då han var här, men han var lurig och och effektivt tjurig. Han kommer garanterat vara den bästa sargspelaren vi sett i VLH:s tröja, åtminstone tills vi spelar i serien över denna.
Jag tror RBK-fansen ska akta sig för att fnysa åt erfarenhet. De behöver både det och ungdomlig entusiasm för att undvika KS.
Jag tror RBK-fansen ska akta sig för att fnysa åt erfarenhet. De behöver både det och ungdomlig entusiasm för att undvika KS.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Ingen av dessa två är i närheten av Podeins sargspel. Podein och Dahlén var ungefär samma typ vid sargen, nästan omöjliga att stoppa med tillåtna medel. Dahlén kanske var en bättre sargspelare, men det är svårt att sia om tycker jag. Med 699 NHL matcher och en Stanley Cup trofé, så tror jag han kan konkurera med Dahlén i ämnet!!Lakershjärta71 wrote:Varanen! Hur vill du att man ska tolka det du menar med "bästa sargspelaren"?
CJ och Andrée Persson var också utomordentliga sargspelare. Men den bästa Sverige har haft är kanske Ulf Dahlén.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
Då återkommer vi återigen till den här frågan som jag och många andra har fundrat på länge:Herr Oberst wrote:Ja jag måste erkänna att det är lite jobbigt att behöva anpassa sina texter till rådande nivå.Fredrik R wrote: Du har verkligen problem när du måste förklara dina tidigare inlägg.
Vad gör du här inne överhuvudtaget då nivån på forumet inte passar dig.
Stick och försvinn för evigt en gång för alla. Du kommer att göra många glada.
Åter till Sillyn i tråden.
Last edited by Fredrik R on 27 July 2009, 11:09, edited 2 times in total.
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
Vän av ordning vill hyfsa till debatten i Hörnen en aning, Podein får sägas vara en Genuin Defensiv spelare på Högsta nivån, emellertid så var Han mer än så i BonnLigan HA, där Han blev en poängstark Ledarfigur som bar Laget i avgörande lägen.
Dahlen var en Offensiv spelare på Högsta nivån, vad Han varit i HA är skrivit i Stjärnorna, men inte hade tiden tillbringats i Hörnen så ofta.
Vad gäller Sargbök så går denna trofe dock till Dahlen som med Sin effektiva Dahlensväng firade framgång gång på gång, Podeins styrka var Hans Styrspel och placeringsförmåga tillsammans med Rutin och arbetskapacitet.
Mitt resonomang backas upp av Stats
Bäste Sargspelaren Lakers någonsin är # 38
Dahlen var en Offensiv spelare på Högsta nivån, vad Han varit i HA är skrivit i Stjärnorna, men inte hade tiden tillbringats i Hörnen så ofta.
Vad gäller Sargbök så går denna trofe dock till Dahlen som med Sin effektiva Dahlensväng firade framgång gång på gång, Podeins styrka var Hans Styrspel och placeringsförmåga tillsammans med Rutin och arbetskapacitet.
Mitt resonomang backas upp av Stats
Bäste Sargspelaren Lakers någonsin är # 38
In Hinkum Veritas
Jag är klar för Toronto!
http://eliteprospects.com/player.php?player=8575
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Grattis!!
Vet du vilket nummer du får på tröjan?
Vet du vilket nummer du får på tröjan?
Primeau wrote:Jag är klar för Toronto!
91:an Hjalmarsson
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum