Hett Årsmöte i Troja?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Hett Årsmöte i Troja?

Inlägg av NEDOMANSKY »

Medan Lakers Årsmöten kantas av Glada människor där PopCornbyttor modell Grande fylls till bredden med en lång ringlande Kö till en Gammal TivoliBoxboll som ställts upp och ner där Glada Lakeristas glatt stoppar i en GuldTia för att mäta VEM som sparkar KulturPung Hårdast, så blir kommande Årsmöte i Ljungby en batalj mellan Den Operativa Ledningen med SnusJerry i spetsen och Den Politiska HockeyNomenklaturen å andra sidan, Bäva månde Supportrarna när Kulturen rustar för InbördesKrig.

ps. Allt är inte Klockrent i Troja även om mycket förtjänar beröm, Fantenberg och Holmström lämmnar samt att Bröderna Andersson nu alla spelar med andra Klubbar, I KulturKlubbarna så är ibland pakterna mer intrikata än i Robinson :wink: , I Ljungby är man KUNG som Junior på Byn, i Växjö ingenting, även i Ljungbys Grundskolor så utnyttjas Den Trojanska Hästen för att imponera, mången fröken har påtalat detta.

Sensmoralen blir att : -Ju Mindre By desto viktigare blir Klubben både för Liten och Stor i sin jakt på Favörer.

Skönare då med ett KöpeLag med LÅG Inavelsgrad fullt av Utbölingar, kryddat med EGNA i minoritet :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inlägg av röd-vit »

Det kommer bli ett hett årsmöte..Känns som Troja är uppdelat i två grupper där vi supportrar står bakom Jerry och ordförande Fredriksson medans styrelsen vill ha en förändring på ordförande posten något jag inte kan förstå med tanke på de resultat han har presterat :? ...

Taget från Jerrys hörna:

"Det tredje röda blir Troja. Årsmöte väntar den 8 Juni och mycket pekar på att valberedningens arbete skapar engagemang utöver det vanliga. I veckan fick vi veta att Ordförande J O F inte platsade i valberedningens förslag till styrelse för 2009-2010 och naturligtvis väcker det känslor. De två senaste säsongerna har kanske varit de sportsligt och ekonomiskt bästa under modern tid och då vill ändå ett fåtal personer ändra i förstauppställningen , tror ni Sir Alex gjort lagt fram samma förslag? Intressant förutom tokerierna att vilja byta Ordförande var att valberedningen vill föra fram den som sågade Juniorprogrammet i sin helhet i Smålänningen för ca tre månader sen , Karl Johan Roubert som suppleant , Vad innebär det för klubbens satsning i rådande konkurrens , bättre betygssnitt på naturvetarna eller bättre spelare till seniortruppen ? Ordet sans / balans är bortplockat ur valberedningen egen akademiska ordlista ! "
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Känns som ett årsmöte jag gärna skulle vilja bevittna. Kan nog komma att hagla både det ena och andra på de mötet. Samtidigt tycker jag Snus-Jerrys falang borde vara starkast i Troja. Så jag tror nog valberedningen kommer bli nedrösted av årsmötet. Man kan ju hoppas revisorerna är beredda på detta, för den valberedningen kan ju knappst sitta kvar i ett sånt läge!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Jag har inte följt debatten så jag vet inte vad konflikten handlar om. Men med erfarenhet från att ha jobbat i ett par valberedningar kan jag säga att det inte alltid är ett enkelt arbete. Jobbar valberedningen seriöst föreslår man namn som man tror en majoritet av medlemmarna känner förtroende för. Det handlar inte om ett personligt tyckande, eller åtminstone mycket mindre än vad folk tror. Ofta får valberedningarna "ta hand om" olösta konflikter, eller försöka hitta kandidater som olika fraktioner/intressen kan acceptera.

Även om Trojas valberedning gör en miss och medlemmarna väljer en annan ordförande behöver inte det betyda att årsmötet automatiskt vill/ska byta ut den med tanke på det jag beskrev ovan. Som sagt jag vet inte alls vad konflikten handlar om så jag kan inte uttala mig i sakfrågan, men visst är det anmärkningsvärt att en sportchef så tydligt markerar mot en valberedning som ändå är demokratiskt vald av medlemmarna i Troja.

Jag hoppas innerligt att jag slipper se något liknande från chief Evertsson.
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs

Re: Hett Årsmöte i Troja?

Inlägg av Slavik »

NEDOMANSKY skrev:Medan Lakers Årsmöten kantas av Glada människor där PopCornbyttor modell Grande fylls till bredden med en lång ringlande Kö till en Gammal TivoliBoxboll som ställts upp och ner där Glada Lakeristas glatt stoppar i en GuldTia för att mäta VEM som sparkar KulturPung Hårdast, så blir kommande Årsmöte i Ljungby en batalj mellan Den Operativa Ledningen med SnusJerry i spetsen och Den Politiska HockeyNomenklaturen å andra sidan, Bäva månde Supportrarna när Kulturen rustar för InbördesKrig.

ps. Allt är inte Klockrent i Troja även om mycket förtjänar beröm, Fantenberg och Holmström lämmnar samt att Bröderna Andersson nu alla spelar med andra Klubbar, I KulturKlubbarna så är ibland pakterna mer intrikata än i Robinson :wink: , I Ljungby är man KUNG som Junior på Byn, i Växjö ingenting, även i Ljungbys Grundskolor så utnyttjas Den Trojanska Hästen för att imponera, mången fröken har påtalat detta.

Sensmoralen blir att : -Ju Mindre By desto viktigare blir Klubben både för Liten och Stor i sin jakt på Favörer.

Skönare då med ett KöpeLag med LÅG Inavelsgrad fullt av Utbölingar, kryddat med EGNA i minoritet :wink:

Men bröderna Nilsson spelar med Troja :wink:
Mer positiva tongångar idag från Jerrys hörna efter Stillman, Högberg och Bengtsbergs besök: :ok:
http://www.troja-ljungby.com/9D47609663 ... B10B8AB19D
Power Play
Forumdemon

Inlägg av Power Play »

Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inlägg av Fredrik R »

Blir kul att följa detta spektakel.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Nilsson var namnet, innan var det Andersson, Vi får se hur det slutar denna gången med Family Hockey :eeeh:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
FALCONETTI
Forumamatör

Hörberg vänder kappan.

Inlägg av FALCONETTI »

Jag vet inte om det är något spektakel men Stefan Hörberg har ett ganska stort företag i Ljungby(och supportrarna tittar inte på hans sponsorpengar)men jag tycker han visade när Troja åkte ner i ettan hur mycket hjärta den mannen hade ,plötsligt blev JÄTTE intressant att sponsra Nordic Vikings i Asiatiska ligan.
Han vill nog vara med när det blåser riktigt stark medvind.
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inlägg av röd-vit »

Man får samtidigt inte glömma att Hörberg hade en väldigt stor del i att Troja undvek konkurs och lyckades vända 4 miljoner i skulder till 1 miljon + även om det betyde att man åkte ner en division 8O
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Linda »

Medlemmarna har makten, det är det som är så fantastiskt med demokrati :D
Valbererdningens förslag är ju just ett förslag och inget annat, fler förslag kan ju komma upp på årsmötet och det är ju årsmötet som väljer, inte valberedningen.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Demokrati är härligt :!: Minns Riksdaksvalet i Tyskland 1933 där Nassarna fick 43.9% :eeeh:

Ibland kan den Korkade Majoriteten göra rejält USLA Val, medlemmarnas vilja förutsätter dessutom att de deltar i Årsmötet. Demokratin har sina brister och har genom Historien förtjänstfullt utnyttjats av personer med baktankar, att vara på sin vakt i demokratins tidevarv är klokt, annars.......

Det som händer i Troja är bra, att mörka sanningen brukar skita sig till slut.( läs. Lakers konkurshot Våren 2008 )

ps. detta blev väl en saftig knorr på mitt 1:a inlägg, vad menar DumFan :whistle: :P

Sensmoralen blir således : Man kan lära av varandra :idea:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inlägg av T48 »

Man får samtidigt inte glömma att Hörberg hade en väldigt stor del i att Troja undvek konkurs och lyckades vända 4 miljoner i skulder till 1 miljon + även om det betyde att man åkte ner en division

Var det inte så att det var Hörberg som ströp alla utgifter så att förningen knäade ordentligt både spelarmässigt och materialmässigt vilket dock var nödvändigt i det läget. K-Å Jönsson som tog över och åkte ur Allsvenskan pga att man hade bestämt sig för att aldrig låna mer och därmed fick rätta mun efter de ekonomiska resurserna som fanns då samt Fredriksson som förvaltat detta så pass bra att det blev både pengar i kassan och Allsvenskan till sist. Tycker nog alla har stor del i operation rädda och rätta till Troja. :clap:
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inlägg av röd-vit »

Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Trötta/Ljungby.. :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inlägg av T48 »

Trötta/Ljungby..

Tycker nog inte det är så tröttsamt i Ljungby trots lågkonjunktur. Visserligen går Kalmar halvknackigt men såg att ett nytt företag skall etablera sig här inom kort så nog händer det lite i varje fall och bättre lär det bli enligt vissa som har de rätta kontakterna. :lol:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Temperaturen stiger i Ljungby Ishall, Bannat inlägg på Hemsidan, Snus-Jerry kanske har lagt in sin sista prilla i Sunnerbohov om inte.......

Kärnan ställer sig bakom sin Sportchef, spänningen är olidlig, vad är det som händer, INTE har väl Ljungbyborna släpat in en Trojansk Häst i ishallen :shocked:

Sensmoral: Det pågår saker i Maktens korridorer som den vanlige Hockeyfantasten inte har en aning om :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
tche
Forumamatör

Inlägg av tche »

Neddo, jag vet vem du känner och var han står någonstans.
Inget fel i det.
Men det som händer inom föreningen Troja/Ljungby har du ingen aning om.
Kärnan ställer sig bakom J-O.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Jag känner många tche :wink: , en LITEN aning tror Jag faktiskt att Jag har, så mycket annorlunda är INTE Troja än andra Klubbar :whistle: , Nog känns det väl som om SnusJerrys stöd för J-O gör att Kärnan backar Honom också :!:

Jag tycker att det som hänt i Troja sista månaden och Lakers konkursTrams förra året på ett tydligt sätt belyser hur Amatörmässigt flertalet Idrottsklubbar sköts i Sverige, ett så kallat Demokratiskt Föreningsliv låter sig naivt och glatt föras bakom Ljuset. I Ljungby har man sannolikt vaknat i tid denna gången också, precis som i Växjö, hoppas att Klubbar lär sig att inte låta känslorna styra och istället ifrågasätta De/Det som krävs, annars........
In Hinkum Veritas
grolle
Forumamatör

Inlägg av grolle »

Blev lite oväntat en helt annan ordförande
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Box Play
Forumentusiast

Inlägg av Box Play »

Här står det inte rätt till!!!!!
Spannjesus har innan pratat om Talibaner och jag är nog beredd att ge honom rätt i denna klubb dock tycker jag det är synd att JA väljer denna sjuka väg att gå vidare.
Det roger har framför sig nu är att se till att ALLA småpåvar får sin plats tillrättavisad och det betyder även hockey gurun JA.
För vem finns en förening??????

Over and out
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Hoppla :!: , det grundmurade hockeyintresset i Ljungby resulterar i 101 st Röstberättigade i det mest infekterade årsmötet i mannaminne :?

Detta tillsammans med det kreativa utnyttjandet av den så kallade Demokratin bekräftar Min tidigare tes med vilken gedigen AMATÖRISM som de flesta av Våra idrottsklubbar bedrivs, intet ont anande medlemmar/föräldrar i föreningar där Fair Play och sportslighet/sammanhållning och Utvecklingsarbete för individer och grupper aningslöst lämnar sina barn i händerna på dessa Ledare, där egennyttan är Hörnstenen i klubbens verksamhet om Man bara tar sig tiden att Läsa det finstilta i Verksamhetsberättelsen.

Jag är inte förvånad över det som hänt, Jag till och med antydde det tidigare i hur denmokratin manipuleras, inte dyker det väl upp valsedlar man inte sett tidigare helt plötsligt när man står i Röstbåset till EU eller Riksdag :roll:

TrojaGate har på ett mycket förtjänstfullt sätt belyst hur Amatörer administrerar utbetalningar av pengar till (ibland) proffsspelare samt olika funktioner åt de som hellre VILL än KAN. Dessa klubbar tror sig betyda massor på orten men när det kommer till kritan så bryr sig knappast någon utom de närmast sörjande, detta ointresse möjligör att klubbarna tillåts skötas som personliga arrangemang för fritidens bedrivande.

En ClownNäsa från Kombatanterna i Öster hade varit ett passande attribut i denna såpa, och en Härligt stor Bägare fylld med salta PopCorn i väntan på uppföljaren till Disneys 101 Dalmatiner, nämligenr 101 Medlemmar av Lars Noren. :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inlägg av T48 »

En ClownNäsa från Kombatanterna i Öster hade varit ett passande attribut i denna såpa, och en Härligt stor Bägare fylld med salta PopCorn i väntan på uppföljaren till Disneys 101 Dalmatiner, nämligenr 101 Medlemmar av Lars Noren.

Du verkar ju inte ha några större studieskulder? mena du tycks ju inte kunna räkna rätt. Blir inte 53+48+3+1=105?
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

NEDOMANSKY skrev:Hoppla :!: , det grundmurade hockeyintresset i Ljungby resulterar i 101 st Röstberättigade i det mest infekterade årsmötet i mannaminne :?

Reagerade över detta också.
men men... de som inte gjorde vad de kunde kan heller inte gnälla. min högst personliga åsikt är att troja och dess medlemmar tappat ett av de största trojahjärta som finns. ;)
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs

Inlägg av Slavik »

Tror det kan bli bra med Roger A. Han har o brås på från duktiga företagsledare i sin far och farbröder, snart blir Svetruck huvudsponsor :wink:

http://www.nyteknik.se/nyheter/verkstad ... e17644.ece
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Inget snack om att Anderssons kan sin sak, definitivt inte :!:

Bekymmret är Idrottsföreningar och mediokra styrelser och årsmöten, och medlemmar som inte förstår vad som händer. Framgångsrika företagare har inte ALLTID lyckats i idrottens värld :eeeh: :whistle:

Jag hoppas Troja tar sig ur detta spektakel utan större skadeverkningar.

ps. hittade ingen Film med 105 i titeln :wink:
In Hinkum Veritas
Zebbe
Forumproffs

Inlägg av Zebbe »

Som sagt, soppan fortsätter..
http://www.smp.se/sport/fredriksson-kra ... ja(1374302).gm

hehehe, en bitter Fredriksson skruvar ner sin resultattavla till premiären kanske. :wink:
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inlägg av T48 »

hehehe, en bitter Fredriksson skruvar ner sin resultattavla till premiären kanske

Gör väl inget. Går val att rapportera andra matcher, vinstnr halva potten etc via speakern.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Zebbe
Forumproffs

Inlägg av Zebbe »

T48 skrev:
hehehe, en bitter Fredriksson skruvar ner sin resultattavla till premiären kanske

Gör väl inget. Går val att rapportera andra matcher, vinstnr halva potten etc via speakern.

Förvisso, problemet är att förbundet kräver att en resultattavla finns!
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inlägg av T48 »

Förvisso, problemet är att förbundet kräver att en resultattavla finns!

Finns det verkligen krav på att man måste presentera andra matcher på en reultattavla?
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Ja :!: det är ett krav :!:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Användarvisningsbild
jek
Forumentusiast

Inlägg av jek »

Dessutom tycker jag som åskådare att jag kan kräva det.
Skriv svar