Växjö Lakers SKA till elitserien
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lysande händelse i Hockeyligan. Måste verkligen dom fem lagen vänta ett år innan dom lämnar slutligt? Släpp dom nu direkt vet jag, sibirien och österrike väntar
Detta öppnar kanske upp för den sortens seriesystem jag vill ha. Underbart!!
Detta öppnar kanske upp för den sortens seriesystem jag vill ha. Underbart!!
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
erok wrote:Tror du kan lägga till Troja i de övriga lagen med.friberg wrote:en undran här om nu de sticker så kommer 5 lag att ges inbjudan till ES vilka kan detta bli?
Leksand
Malmö
Aik
Vik
sen den 5e står mellan Mora ,löven, Växjö och almtuna
kan det bli så eller ska det spelas om det?
nä de vette faan de kan hålla sig i AS isåfall
-
- Inaktiverad användare
-
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Dom tänker inte. Dom vill se om det skulle gå att krama ur några extra miljoner på nåt sätt samt hitta ett sätt att aldrig kunna ramla ur om ett dåligt sportsligt år skulle inträffa. Detta är viktigare för dom än att Sverige har en stark inhemsk serie och starka underliggande serier, samt ett attraktivt seriesystem med stöd i alla läger.
Jag hoppas som sagt att dom drar sig långt härifrån med sin verksamhet. Köp ut dom vet ja så går det fortare. Ju fler som pushar desto bättre.
Jag hoppas som sagt att dom drar sig långt härifrån med sin verksamhet. Köp ut dom vet ja så går det fortare. Ju fler som pushar desto bättre.
Jag är faktiskt inte så upprörd som vissa blivit av det här. Det kan inte gynna någon att tvinga en klubb spela i ES. Vill man spela någon annanstans - fine. Dessutom har de fyra stora blivit som gökungar i svensk hockey. De har konstant varit i kollisionskurs med förbundet om än det ena än det andra. Om de förverkligar min dröm och går in i KHL ger det övriga hockeysverige en chans att påverka. Jag har ofta funderat på vilka det egentligen är som styr svensk hockey och med villket mandat.
Vill starkt betona att jag inte är det minsta upprörd. Jag är kollosalt glad. Dessa klubbar har varit som en stor svulst som måste opereras bort. För hockeysveriges bästa hoppas jag utträdet sker väldigt snart, helst i morgon.
Jag har läst på lite. Ingen reaktion ännu från förbundet, utan de håller på att samla in information. Rätt anmärkningsvärt att förbundet inte visste någonting om utbrytningen innan, men jag är benägen att tro de med tanke på det som följer.
Det har nämligen visat sig att de fyra gökungarna + stockholsalibit startat en egen utredning om svensk hockeys framtid. Så säger de. Jag tror utredningen har väldigt lite med svensk hockey i allmänhet att göra utan handlar nog bara om vad som är bäst för de själva. ES-klubbarna äger tillsammans Svenska Hockeyligan AB och har följande programförklaring:
Bolaget ska, som företrädare för föreningarna, tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bl a radio- och TV-rättigheter samt ett antal för föreningarna gemensamma huvudsponsorskap. Beträffande de sportsliga frågorna så skall Svenska Hockeyligan AB verka för en långsiktig stark svensk elitishockey (elitserie, landslag, övriga förbundsserier och elitjuniorverksamhet).
Under hösten fick de 7 övriga medlemmarna nys om den hemliga utredningen och fick löfte om insyn (obs! Inte inflytande), men det löftet hölls givetvis inte. Klart att de 7 började ana att de skulle bli sidsteppade. Under hela resans gång har möten med KHL ägt rum utan att det läckt ut. Fortfarande nekar FBK till att så skulle ha skett men HV:s ordförande försa sig.
Det tragikomiska är att KHL-wannabeena behåller sin plats i SHL, samtidigt som de aktivt söker sig därifrån. Vem tror att de beslut de är med och fattar (och har fattat tills nu) är för SHL:s bästa (än mindre för svensk hockeys bästa i sin helhet). Självklart kommer de göra allt för att underminera Elitserien som ju i deras ögon är en konkurrent till deras eget projekt.
Det enda raka vore att starta höstens säsong utan deras medverkan, så de inte får möjligheten att sabba mer.
Det har nämligen visat sig att de fyra gökungarna + stockholsalibit startat en egen utredning om svensk hockeys framtid. Så säger de. Jag tror utredningen har väldigt lite med svensk hockey i allmänhet att göra utan handlar nog bara om vad som är bäst för de själva. ES-klubbarna äger tillsammans Svenska Hockeyligan AB och har följande programförklaring:
Bolaget ska, som företrädare för föreningarna, tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bl a radio- och TV-rättigheter samt ett antal för föreningarna gemensamma huvudsponsorskap. Beträffande de sportsliga frågorna så skall Svenska Hockeyligan AB verka för en långsiktig stark svensk elitishockey (elitserie, landslag, övriga förbundsserier och elitjuniorverksamhet).
Under hösten fick de 7 övriga medlemmarna nys om den hemliga utredningen och fick löfte om insyn (obs! Inte inflytande), men det löftet hölls givetvis inte. Klart att de 7 började ana att de skulle bli sidsteppade. Under hela resans gång har möten med KHL ägt rum utan att det läckt ut. Fortfarande nekar FBK till att så skulle ha skett men HV:s ordförande försa sig.
Det tragikomiska är att KHL-wannabeena behåller sin plats i SHL, samtidigt som de aktivt söker sig därifrån. Vem tror att de beslut de är med och fattar (och har fattat tills nu) är för SHL:s bästa (än mindre för svensk hockeys bästa i sin helhet). Självklart kommer de göra allt för att underminera Elitserien som ju i deras ögon är en konkurrent till deras eget projekt.
Det enda raka vore att starta höstens säsong utan deras medverkan, så de inte får möjligheten att sabba mer.
Bort med dom på stubben ! Vill dom tillbaka så börja om nerifrån och försök ta sig tillbaka...om inte elitserien har stängts då Loob har ju önskat det i många år
Förbundet måste visa sig starka och inte låta svulsten avgöra vad som är bäst för svensk hockey !
Förbundet måste visa sig starka och inte låta svulsten avgöra vad som är bäst för svensk hockey !
[size=150][b]HOCKEY ÄR TOKSKOJ[/b][/size]
När man läser Göteborgsposten idag så är oron bland supportrarna milt sagt stor. Jag skulle tro att 90-95% (om inte fler) vill INTE att Frölunda ska åka runt som ett resande teatersällskap i Ryssland. Men som så oftast är fallet bryr sig pengakåta föreningsledare föga om det. "Mer pengar till klubbarna" är mottot alla dar i veckan.
Om jag får önska så vill jag att Svenska Hockeyförbundet statuerar ett exempel och stänger av Färjestad (helst kaffesekten eftersom dom är drivande och knappast en jävel utanför Karlstad gillar skiten) nästa säsong. Då kanske resten tar sig en rejäl funderare om utbrytning är rätt melodi.
Om jag får önska så vill jag att Svenska Hockeyförbundet statuerar ett exempel och stänger av Färjestad (helst kaffesekten eftersom dom är drivande och knappast en jävel utanför Karlstad gillar skiten) nästa säsong. Då kanske resten tar sig en rejäl funderare om utbrytning är rätt melodi.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Senaste nytt är att Håkan Loob ska basa för någon ytterligare utredning inför utbrytarnas möte med KHL. Det skiter jag fullständigt i, det som däremot retar gallfeber på mig är skenheligheten.
- Jag brinner för svensk hockey och kommer att arbeta aktivt för att skapa en bred enighet i dialogen med övriga hockeysverige, säger Loob i ett pressmeddelande.
Samtidigt var ju utbrytarna inte ens intresserade av att skapa vare sig enighet eller dialog i Elitserieföreningen utan man höll de andra utanför. För att inte tala om resterande Hockeysverige och Hockeyförbundet.
Det är en sak att göra det man tror är bäst för den egna klubben, men det är inte ok att vara så fullproppad av skit att det tom spiller över i ett pressmeddelande. Och från förbundet är det knäpptyst som vanligt. Man håller väl antagligen på med att samla in ytterligare fakta (som vanligt).
Jag är livrädd för att min egen klubb med Öman i spetsen kommer lyssna på bedragaren. Öman gillar visioner, att tänka utanför boxen. Bra egenskaper, men inte om man har med Familjen att göra. De som gjort sig till självutnämnda represententer för, och uttolkare av, hela hockeysveriges vilja. Beslut först - dialog och förankring sedan. Ren utpressning och ett synnerligt odemokratiskt agerande.
Han hade fel i mycket, men i den här situationen önskar jag att Rickard Fagerlund fortfarande hade varit ordförande i förbundet. Då hade inte Utbrytarna tillhört det svenska seriesystemet idag.
- Jag brinner för svensk hockey och kommer att arbeta aktivt för att skapa en bred enighet i dialogen med övriga hockeysverige, säger Loob i ett pressmeddelande.
Samtidigt var ju utbrytarna inte ens intresserade av att skapa vare sig enighet eller dialog i Elitserieföreningen utan man höll de andra utanför. För att inte tala om resterande Hockeysverige och Hockeyförbundet.
Det är en sak att göra det man tror är bäst för den egna klubben, men det är inte ok att vara så fullproppad av skit att det tom spiller över i ett pressmeddelande. Och från förbundet är det knäpptyst som vanligt. Man håller väl antagligen på med att samla in ytterligare fakta (som vanligt).
Jag är livrädd för att min egen klubb med Öman i spetsen kommer lyssna på bedragaren. Öman gillar visioner, att tänka utanför boxen. Bra egenskaper, men inte om man har med Familjen att göra. De som gjort sig till självutnämnda represententer för, och uttolkare av, hela hockeysveriges vilja. Beslut först - dialog och förankring sedan. Ren utpressning och ett synnerligt odemokratiskt agerande.
Han hade fel i mycket, men i den här situationen önskar jag att Rickard Fagerlund fortfarande hade varit ordförande i förbundet. Då hade inte Utbrytarna tillhört det svenska seriesystemet idag.
det senaste är väl att alla klubbarna säger ja till nya tv-avtalet......
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5173516.ab
http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=1753907
http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=1753907
Allt under kvalseriestrecket har tidigare varit fullkomligt ointressant för Loob et al. Att "gyttjan" skulle vara intressant nu tvivlar jag på, så frågan är vad han menar med "- Jag brinner för svensk hockey och kommer att arbeta aktivt för att skapa en bred enighet i dialogen med övriga hockeysverige"? Det handlar knappast om att utveckla spelarna och svensk hockey utan om PENGAR. "Dom fem" vill bara ha en större kaka än den dom har idag. Det känns som lite fel årstid med finanskris och lågkonjunktur att styra skutan mot Ryssland och rubeln.
Av någon egendomlig anledning så började jag nynna på Bellman när jag läste intervjun med Loob... fråga mig inte varför... "Så lunka vi så småningom, från Bacchi buller o tumult, när döden ropar granne kom, ditt timglas är nu fullt. Du gubbe fäll din krycka ned o du, du yngling lyd min lag, den skönsta nymf som åt dig ler, inunder armen tag. Tycker du att graven e för djup, nåväl an så ta dig då en sup, ta dig sen dito en, dito två, dito tre, så dör du nöjdare".
Av någon egendomlig anledning så började jag nynna på Bellman när jag läste intervjun med Loob... fråga mig inte varför... "Så lunka vi så småningom, från Bacchi buller o tumult, när döden ropar granne kom, ditt timglas är nu fullt. Du gubbe fäll din krycka ned o du, du yngling lyd min lag, den skönsta nymf som åt dig ler, inunder armen tag. Tycker du att graven e för djup, nåväl an så ta dig då en sup, ta dig sen dito en, dito två, dito tre, så dör du nöjdare".
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Ok, mitt var det näst senaste. Anyhow - intressant att det som fick utbrytarna att skriva på var att de 7 övriga hade gjort det ensamma annars. Äntligen några som agerar. Medan utbrytarna med Loob i spetsen tror de är svensk hockey och att allt skulle falla samman som ett korthus utan deras medverkan, börjar omgivningen nu vakna till. TV4 och Canal + var beredda att teckna ett likvärdigt avtal utan utbrytarna.RonnyRasp wrote:det senaste är väl att alla klubbarna säger ja till nya tv-avtalet......
Konstigt. Jag hade räknat bort dessa ur elitserien om två år och var jätteglad. Vad ska man nu hoppas på när dom skriver på avtalet?
Hockeysverige.se har en skribent som älskar ryssland och hatar svenska supportrar som vill se svenska lag kämpa om SM-guld, älska och leva med sitt lag, älska derbyn och värna den svenska modellen som vi byggt upp. Under rubriken "Fansen är svensk hockeys största hot" skriver han vidare i sina förvirrade alster som glorifierar KHL så till den milda grad att man kan tro att det är där han är anställd. http://www.hockeysverige.se/blogger_pettersson.html
Hockeysverige.se har en skribent som älskar ryssland och hatar svenska supportrar som vill se svenska lag kämpa om SM-guld, älska och leva med sitt lag, älska derbyn och värna den svenska modellen som vi byggt upp. Under rubriken "Fansen är svensk hockeys största hot" skriver han vidare i sina förvirrade alster som glorifierar KHL så till den milda grad att man kan tro att det är där han är anställd. http://www.hockeysverige.se/blogger_pettersson.html
- CrossChecking
- Forumamatör
Finns ingen jag tycker så illa om som Robert Pettersson, jag kan inte begripa att Hockeysverige vill ha en bloggare som avskyr Svensk hockey på det viset som han gör. Att dom vill ha en bloggare som gör sitt yttersta för att reta upp supportrar till diverse lag. Att de kan ha en kille som bara sitter och spyr galla och skit över supportrar. Jag blir irriterad bara jag hör den jävlens namn..
Han har varit omdiskuterad tidigare, men ägarna vill tydligen ha honom kvar då hans provocerande alster genererar många klick och många klick=cash. Hade han hållit sig till bloggen och bloggens kommentarer hade jag inte haft några synpunkter, men nu skriver han ju även det som skall vara redaktionellt.
Ikväll är FBK och LHC vansinniga över att Champions Hockey League läggs ner säsongen som kommer. Den återuppstår säsongen 10/11 och då eventuellt med NHL-medverkan. Stora sponsorer har dragit sig ur. Jag kan hålla med Rundqvist och Hemlin om att det kommer väldigt sent. Men samtidigt kan jag inte låta att vara lite skadeglad. La Familia gjorde förra säsongen allt de kunde för att underminera turneringen och samtidigt skämma ut svensk hockey. Inget av de svenska lagen tog sig vidare från gruppspelet och de presterade minst sagt skit-hockey med sina c-lag. Dessutom smutskastade man hela idén i media. Nu har de tydligen ändrat sig, både vad gäller att tillhöra svensk hockey och angående CHL.
FBK och LHC har förståelse för att inte turneringen genomdrivs i full skala, men de hade velat köra en bantad version. Säkert en klok idé, men jag får flashbacks...stora förändringar utan att höra med de som påverkas. Varifrån känner jag igen det? Hhhhmmm...kommer på en fråga till La Familia i alla fall:
Hur känns det att bli rövknullade och inte ha något att säga till om?
FBK och LHC har förståelse för att inte turneringen genomdrivs i full skala, men de hade velat köra en bantad version. Säkert en klok idé, men jag får flashbacks...stora förändringar utan att höra med de som påverkas. Varifrån känner jag igen det? Hhhhmmm...kommer på en fråga till La Familia i alla fall:
Hur känns det att bli rövknullade och inte ha något att säga till om?