Denna sillys största mysterium. Flera gamla trotjänare har lämnat, slutat eller fått kicken. Går rykten om att ekonomin är ansträngd, men samtidigt har man anmält intresse för allt och allting. Få se var det landar.
Dessa rykten är felaktiga isf. Positivt EK på ca 2 miljoner inför förra säsongen. Iår räknar vi med att ha gjort en vinst på 0.5-1 miljon. Exakta siffror kommer på årsmötet i juni.
Däremot kommer vi inte kunna öka omsättningen i den takt som krävs för att vi på allvar ska kunna satsa på Elitserien kommande säsong. Förmodligen kommer vi bara att komma upp i samma nivå som förra året. Målsättningen har därför tonats ner lite och är nu "bara" kvalserien.
röd-vit wrote:Japp, han hade 2+1 kontrakt med Troja som han hade rätt att bryta vilket han också gjort...
En elitserieklubb som ligger väldigt nära Ljungby jobbar för fullt för att får Håkanssons underskrift...
Detta är sista chansen för honom att få lira i elitserien vilket han kommer att kunna klarar galant ...
Mkt tråkigt för oss att förlorar Mr. Troja men samtidigt har han förtjänat denna chansen så om han väljer Elitserien är det bara att önska honom lycka till!!
Varanen wrote:Eller så är det taktik för att höja lönen. Inget ovanligt i dessa silly-tider...
röd-vit wrote:Håkansson håller inte på med sånt där ! Hade det varit för pengar hade han lämnat Troja för länge sedan!
Enestubbe wrote:Vad jag erfar han just plitat ner sn signatur på ett tvåårskontrakt som ger honom lite mer deg i kuverten. Rögle? Nej. HV? Ja, i en trade där Troja får Davidsson och Voutilainen i utbyte mot Håkansson och Edblom.
Mer deg? Inte Håkansson väl? Dålig research från Enestubbes sida. Synd att han inte kontaktade röd-vit innan och tog reda på att Håkansson aldrig skulle säga upp sitt optionsår för mer deg. Skäms Enestubbe!
Ja Josefsson hade jag gärna tagit tillbaka till RBK faktiskt men vår sportchef presterar inte ett skit för tillfället...pinsamt pinsamt... Hur ser det ut för Klasen,Videll och Dragan Linkan?
...nja, det säger jag inte. Men ingen kommer bli besviken (eller det kommer ni säkert, men ingen borde bli besviken).
Det här handlar om en riktig klasspelare på allsvensk nivå. Jag hintar inget om poängproduktion eller så, men vid en jämförelse rent kvalitetsmässigt handlar det om en spelare fullt i klass med Valdix och Gynge. Kanske till och med snäppet vassare.
Jag är - om mina källor stämmer, vilket de brukar göra, det vet ni - faktiskt smått förvånad över att han hamnar i IK Oskarshamn. Det är inte påskrivet än, men mycket talar för att han skriver på på måndag.