Lakers Målvakter
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Det är ju riktigt kul att Janne och Evert gett t.ex Basse,Näslund ,Karlsson chansen och det är väl kanske dags att vittja nätet på målvaktssidan oxå? Dom har ju råd alla dagar i veckan att matcha TEX någon match åtminstone under försäsongen .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- Inaktiverad användare
Detta stämmer tyvärr, helt meningslöst att lägga slantar på sämre kvalitet än Man redan har , här gör Evert en STOR miss som Han borde undvikit vis av Hur Målvaktsstandarden är på Unga Målisar i Sverige. ENDA RIMLIGA förklaringen är att Lakers tappar Målisar inför nästa säsong
TEX borde ges ett Kontrakt som 2:E Keeper, Lindberg spelar kvar i FarmarKlubben, Olsson gör sitt sista Juniorår då brukar Lakers Dumpa spelare i diverse så kallade Utvecklingsprojekt, Han blir sannolikt Älgkalv till Hösten.
ps. SSK lät Johan Mattsson (-92) stå i 3:e perren
TEX borde ges ett Kontrakt som 2:E Keeper, Lindberg spelar kvar i FarmarKlubben, Olsson gör sitt sista Juniorår då brukar Lakers Dumpa spelare i diverse så kallade Utvecklingsprojekt, Han blir sannolikt Älgkalv till Hösten.
ps. SSK lät Johan Mattsson (-92) stå i 3:e perren
In Hinkum Veritas
Målvaktsplatserna tillåter ingen större gambling. Tex kan säkert komma på fråga ett annat år, när han tagit ett steg till. Ser inget i hans statistik nu som är så fruktansvärt imponerande.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
Han är alldeles för ung. Både Bengtsberg och Brage är några steg före Tex och man har inte råd att ha en dålig dag i hockeyallsvenskan det straffar sig direkt speciellt mot de större lagen.
Fasth som 1a målis
Spångberg som 2a..
Fasth som 1a målis
Spångberg som 2a..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Inaktiverad användare
När det gäller Målvakter så gäller det ha Koll på Framgångsfaktorerna, För ung/Mogna/utvecklasi Div.1 allt detta är Kvalificerat Trams och Okunskap , För att bli en BRA Målis krävs EGEN Vilja/medfödda egenskaper samt chansen att få tävla med Sina SKILS med/mot andra målisar, INTE med ålder, MEN den absolut viktigaste orsaken till en Målis framgång är SKICKLIGA MÅLVAKTSTRÄNARE , VAR finns Dessa HockeyVänner
Att Dumpas i Diverse Byhålor och kalla detta Utvecklingsprojekt är bara ett annat Namn för Att Kasta Tärning och hoppas på det bästa eller Vi skiter i Dig klara Dig själv. Oansvarigt Ledarskap när det gäller ett Hockeylags viktigaste spelare, Det krav en Målis ska ställa på Sin Klubb är: - Hur i Helvete tänker NI bedriva kvalitativ Målvaktsträning, De som inte klarar detta SUGER och snackar Skit.
En utespelare KAN utvecklas bara genom att spela/träna i tex.Div.1 eftersom så gott som ALL Hockeyträning är baserat på Utespelarnas uppträdande, Målisarna får då stå och titta på när Medelmåttiga spelare knappt träffar målet, Stor skillnad här på Målisar och övriga.
Spångberg är säkert en OK målvakt, men VARFÖR har Han hunnit bli 24år innan något betydande hänt i hans Karriär, en Skicklig Målvaktränare gör underverk på EN säsong med ett BRA Grundmaterial.
Se istället Potential och låt den Blomma ut är Mitt Råd, och Tjäna pengar på samma gång. Nu verkar faktumet att Han spelat med nästan halva Lakers tidigare vara ett skäl som borde klassas som på gränsen till Nepotism På HA nivå skall SKILLS avgöra inte Vänskapsband, det finns exempel där Vänskapskorruption leder till mindre lyckade reultat
Att Dumpas i Diverse Byhålor och kalla detta Utvecklingsprojekt är bara ett annat Namn för Att Kasta Tärning och hoppas på det bästa eller Vi skiter i Dig klara Dig själv. Oansvarigt Ledarskap när det gäller ett Hockeylags viktigaste spelare, Det krav en Målis ska ställa på Sin Klubb är: - Hur i Helvete tänker NI bedriva kvalitativ Målvaktsträning, De som inte klarar detta SUGER och snackar Skit.
En utespelare KAN utvecklas bara genom att spela/träna i tex.Div.1 eftersom så gott som ALL Hockeyträning är baserat på Utespelarnas uppträdande, Målisarna får då stå och titta på när Medelmåttiga spelare knappt träffar målet, Stor skillnad här på Målisar och övriga.
Spångberg är säkert en OK målvakt, men VARFÖR har Han hunnit bli 24år innan något betydande hänt i hans Karriär, en Skicklig Målvaktränare gör underverk på EN säsong med ett BRA Grundmaterial.
Se istället Potential och låt den Blomma ut är Mitt Råd, och Tjäna pengar på samma gång. Nu verkar faktumet att Han spelat med nästan halva Lakers tidigare vara ett skäl som borde klassas som på gränsen till Nepotism På HA nivå skall SKILLS avgöra inte Vänskapsband, det finns exempel där Vänskapskorruption leder till mindre lyckade reultat
In Hinkum Veritas
-
- c/o LL´s Forum
Ja du har en poäng i det du skriver men att sitta på en bänk match efter match då bästa laget skall ställas på isen för dagen eller få mycket istid i en serie hos lag som har målsättningen att komma bland de tre bästa.
Viktiga är om man lånar ut en spelare är att inte släppa linan helt. Så gör ES lagen mot oss i AS å så gör vi mot div 1 lagen.
Viktiga är om man lånar ut en spelare är att inte släppa linan helt. Så gör ES lagen mot oss i AS å så gör vi mot div 1 lagen.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- Inaktiverad användare
Vänd på det, VARFÖR betala för någon som bara skall Nöta Bänk
Ingen Målis pallar 60-talet matcher även om det finns EN uttalad 1:E keeper, dessutom skulle Fasth få sig en Rejäl Match om Spaden av TEX
Och vad tycker DE FLESTA om Utlåningsmodellen , Bättre Då att VETA vad Man har i Skafferiet själv än sukta efter Grannens pålägg
Ingen Målis pallar 60-talet matcher även om det finns EN uttalad 1:E keeper, dessutom skulle Fasth få sig en Rejäl Match om Spaden av TEX
Och vad tycker DE FLESTA om Utlåningsmodellen , Bättre Då att VETA vad Man har i Skafferiet själv än sukta efter Grannens pålägg
In Hinkum Veritas
-
- c/o LL´s Forum
Det jag har i kylskåpet kryper. Godare då med grannens pålägg
Ja men hur bra är Tex. Vissa säger att han inte är mogen å några säger att han är det. Men för att han ska bevia att att här värd platsen så måste han ju få en chans att bevisa det. Å det är ju detta lite träningsmatcherna är till för.
Ja men hur bra är Tex. Vissa säger att han inte är mogen å några säger att han är det. Men för att han ska bevia att att här värd platsen så måste han ju få en chans att bevisa det. Å det är ju detta lite träningsmatcherna är till för.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
NEDOMANSKY wrote:Precis som Du nämner är Tex en Lång målvakt, vilket merparten av unga målisar är numera, dock inte så tung utan har alltid varit kvick och mycket vig, spelar på Position vilket är klokt med stor överkropp som täcker yta. Får anses vara Oskolad jämfört med Stockholmsmålisar och målvakter från ES-Klubbar, har spelat på talang fram tills Maciej Szwoch kom in i bilden i Lakers. Stor vilja och Grym Matchmålvakt, Vinner viktiga matcher och Nollar gärna Bättre motståndare, Presterar bäst när det gäller, fråga LHC/Frölunda/Malmö osv. Dessutom bäst stats under flera år som Pojklagspelare i Södra Sverige.
OM Han Vill och FÅR Chansen, då Jäklar.....
ps. har sett honom sen 7 årsåldern, och då även ett flertal av hans jämåriga i Landet.
såhär beskrev Neddo honom tidigare i tråden Erok...
Viktor Fasth tog klivet upp ganska sent oxå så åldern på Spångberg känns inget konstigt alls då han likväl kan vara en late bloomer oxå men jag avvaktar... Tror INTE att Spångberg går till Lakers.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- Inaktiverad användare
-
- Inaktiverad användare
Så här står det i Anrells krönika, Micke Andreasson är känd Målvaktstränare (för vissa )
"Citat" från Värmlands Folkblad.
För övrigt ska väl kanske inte Färjestad slå sig allt för mycket på brösten över Gustavsson. Så här berättade Michael Andréasson, som var mannen bakom värvningen, i VF:
–Jag garanterade att det skulle gå bra. Jag ska inte säga vad vissa av höjdarna sa... men så som det har blivit är det bra att klubbfolk på hög nivå förstår att vi som jobbar med de här killarna inte är dumma i huvudet.
"Citat" från Värmlands Folkblad.
För övrigt ska väl kanske inte Färjestad slå sig allt för mycket på brösten över Gustavsson. Så här berättade Michael Andréasson, som var mannen bakom värvningen, i VF:
–Jag garanterade att det skulle gå bra. Jag ska inte säga vad vissa av höjdarna sa... men så som det har blivit är det bra att klubbfolk på hög nivå förstår att vi som jobbar med de här killarna inte är dumma i huvudet.
In Hinkum Veritas
Hoppas att de ger Tex chansen i superelit i något lag så han kan växa sen tar vi hem honom som förstemålis
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
-
- Inaktiverad användare
-
- Inaktiverad användare
Spångberg var ju en jättebra andramålvakt.. upp med tummarna!! eller inte.. hade säkert haft ett par poäng till om det inte vore för det stolpskottet! nu har vi ett säkert kort att falla tillbaka på iaf
har inte hört nåt om fasth, men ber till gud att det inte ska vara nåt allvarligt, skulle vara förödande
har inte hört nåt om fasth, men ber till gud att det inte ska vara nåt allvarligt, skulle vara förödande
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
-
- c/o LL´s Forum
Du som har koll på många talanger här runt om Neddo. En fågel viskade i mitt öra att Åseda har en grym målvaktstalang frågan är när genombrottet sker och vilket lag som plockar honomNEDOMANSKY wrote:Anders Nilsson(-90) J-20 Elits bästa Målis tillsammans med Joacim Eriksson(-90) klar för Luleå i ES, denne Målis besegrade Tex med LHC i J super 8 , till Hösten kommer ES att ha 4 målisar födda -90
ps. Andro Michel((MV)-90) ryktas till Bofors
Tänk OM Lakers också...........
VLH var intresserade för ett par år sedan, då drogs han med en tung skada och intresset svalnade något.
Samme målvakt innehar klubbrekordet i Åseda på minst insläppta mål, målvakten släppte in 10 mål på 11 matcher som 18 åring , nyss fyllda 18 år dessutom. i dagsläget är denne målvakt 22 år.
VLH kontaktade dagens assisterande coach Fredrik Hellgren, så samme Hellgren borde ha ganska så bra koll på denna målvakten
Du måste veta vem jag talar om nedomansky du som har bra koll
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Åh herregud, du verkar ha drabbats av sniley-sjukan du också!
Lakersfan_03 wrote:Du som har koll på många talanger här runt om Neddo. En fågel viskade i mitt öra att Åseda har en grym målvaktstalang frågan är när genombrottet sker och vilket lag som plockar honomNEDOMANSKY wrote:Anders Nilsson(-90) J-20 Elits bästa Målis tillsammans med Joacim Eriksson(-90) klar för Luleå i ES, denne Målis besegrade Tex med LHC i J super 8 , till Hösten kommer ES att ha 4 målisar födda -90
ps. Andro Michel((MV)-90) ryktas till Bofors
Tänk OM Lakers också...........
VLH var intresserade för ett par år sedan, då drogs han med en tung skada och intresset svalnade något.
Samme målvakt innehar klubbrekordet i Åseda på minst insläppta mål, målvakten släppte in 10 mål på 11 matcher som 18 åring , nyss fyllda 18 år dessutom. i dagsläget är denne målvakt 22 år.
VLH kontaktade dagens assisterande coach Fredrik Hellgren, så samme Hellgren borde ha ganska så bra koll på denna målvakten
Du måste veta vem jag talar om nedomansky du som har bra koll
91:an Hjalmarsson